میرنیوز

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| هرساعت ۱۰ فوتی کرونا ثبت شد/ آغاز رکوردشکنی‌ها /افزایش ۲ برابری نرخ ابتلا در برخی استان‌ها + نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران| هرساعت ۱۰ فوتی کرونا ثبت شد/ آغاز رکوردشکنی‌ها /افزایش ۲ برابری نرخ ابتلا در برخی استان‌ها + نقشه و نمودار 2021-07-20T14:30:55+04:30

به‌گزارشگروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بعد از گذشته تنها یک هفته از هشدار کارشناسان نسبت به آغاز ثبت رکوردهای تازه کرونایی در کشور می‌بینیم که این پیش‌بینی به واقعیت پیوسته و به دلیل اوضاع نگران کننده نرخ ابتلا و روند گسترش بیماری محدودیت‌های تازه‌ای در سراسر کشور اجرایی شده است.

در این زمینه شاید اولین راهکار مسئولان وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌های مدیریت پیک پنجم کرونا سختگیری بیشتر در تردد بین شهرستان‌ها بوده و در عین حال برای جلوگیری از جابه‌جایی افراد تعطیلی تقریباً یک هفته‌ای را برای دو کلانشهر تهران و کرج اجرایی کرده‌اند. راهکاری که اگرچه مفید است اما همه مشکل را برطرف نخواهدکرد، چون این محدودیت‌ها شامل جابه‌جایی مسافر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیست و می‌بینیم در همان ساعات اولیه اعلام تعطیلی تمام بلیت‌های اتوبوس، قطار و بعضا خطوط هوایی خریداری شد.

به‌گفته کارشناسان بهداشت و درمان اگر واقعا مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم دارند ویروس چموش و سرکش دلتا را در دوره‌ای کوتاه مدت با هزینه‌ای پایین مدیریت کنند بهترین راهکار این بود که در این دوره محدودیت‌های جدید حتی وسایل نقلیه عمومی را هم تعطیل می‌کردند تا از هرگونه جابه‌جایی جمعیت جلوگیری می‌شد؛ چون در شرایط فعلی باید منتظر شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی بیماری در ده روز آینده باشیم چون اغلب این مسافران در واقع ناقلان خاموشی هستند که ویروس را با خود برای خانواده‌هایشان در شهرستان‌ها سوغاتی می‌برند.

واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

وضعیت کرونایی تهران نمادی از سراسر کشور

از سوی دیگر کارشناسان با اشاره به ثبت رکوردهای تازه کرونایی در کلانشهر تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمادهای شرایط بیماری در سراسر کشور می‌تواند شاخص قابل توجهی برای برآورد وضعیت سایر استان‌ها و مناطق کشور باشد.

 این گروه تاکید دارند ورود قابل توجه بیماران به مراکز درمانی تهران و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در برخی از امکان مثل بیمارستان میلاد که در محوطه به بیماران ارایه خدمات می‌کند نشان دهنده سرعت گسترش ویروس دلتا در کشور است و برای جلوگیری از ایجاد بحران بهترین راهکار مقابله با جابه‌جایی افراد و البته سرعت دادن به واکسیناسیون عمومی است.

در همین حال کارشناسان برای اثبات شرایط بحرانی به موضوع افزایش دوبرابری نرخ ابتلا در برخی استان‌ها مثل قزوین، کاشان و البرز تاکید کرده و می‌گویند: قدرت سرایت بسیار بالای ویروس جهش یافته دلتا باعث شده تا زیر سایه کاهش توجه به پروتکل‌های بهداشتی یکباره شاهد تغییرات معنادار نرخ بیماری در مناطق مختلف کشور باشیم بخصوص اینکه در اغلب مناطق گرمای هوا باعث شده تا تهویه مناسبی در جریان هوا وجود نداشته باشد.

به گفته این گروه شرایط یاد شده به‌گونه‌ای رقم خورده که اکنون شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی بیماری در سراسر کشور نگران کننده شده باشد و با افزایش بیماری میان کودکان و خردسالان این روند احتمالا در روزها و هفته‌های آینده چشمگیرتر از گذشته می‌شود تاجایی که می‌توان گفت تازه این آغاز بحران است و ثبت رکوردهای تازه در روزهای آینده و دومین ماه از تابستان 1400 دور از انتظار نیست.

تغییر الگوی رفتاری دلتا

در همین حال بررسی‌های علمی و شواهد موجود از فعالیت ویروس دلتا در ایران نشان می‌دهد برخلاف الگوی رفتاری ویروس منحوس در پیک‌های گذشته ویروس جهش یافته دلتا با تغییر الگوی رفتاری قابل توجهی قدرت سرایت بسیار بالاتری نسبت به گذشته دارد اما در عین حال کشندگی کمتری را از خود نشان داده است.

در این زمینه البته کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند شاید در مجموع کشندگی ویروس دلتا کمتر از گذشته شده باشد اما واقعیت امر اینجاست که قدرت سرایت‌پذیری و بیماری زایی گسترده‌ای که دلتا ایجاد می‌کند یکباره حجم بالایی از بیماران را روانه مراکز درمانی خواهد کرد که اولین نتیجه آن مشکل شدن شرایط ارایه خدمات بهداشتی به بیماران ورودی است، چون در بیماری کرونا با ویروس دلتا دوره درمان بسیار طولانی‌تر از قبل شده و ماندگاری بیماران در بیمارستان بیشتر است.

این گروه با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده امروز از وضعیت همه‌گیری کرونا تاکید کردند: ثبت رکورد فوت 250 نفر در 24 ساعت در واقع اولین نشانه‌ای است که الگوی رفتاری دلتا در حال خودنمایی بوده و کم‌کم نظام بهداشت و درمان کشورمان را به چالش خواهد کشید، چون براساس آمار متوفیان 24 ساعت گذشته در هر ساعت 10 نفر از هموطنان مشخصاً به دلیل کرونا از دنیا رفته‌اند.

اما به گفته این افراد واقعیت امر در میان شاخص موارد بیماری جدید است که رقم 27444 نفر را نشان می‌دهد و در همین دوره 3036 نفر هم در بیمارستان بستری شده‌اند که این روند در نهایت منجر به افزایش تعداد موارد فوتی در ابتدای هفته آینده خواهد بود و خیلی به سرعت از مرز 88000 فوتی ناشی از کرونا در کشورمان عبور خواهیم کرد.

 

استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 3279 نفر بودند که  1550  بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونا 315 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 219 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1572 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  204 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 7 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، به گفته معاون وزیر بهداشت استان کرمان در هفته گذشته در رتبه دوم بستری‌های کرونا در کشور قرار داشت و براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده 169 شهر قرمز در کشور وجود دارد که از این تعداد 16 شهرستان در استان کرمان قرار دارد.

متاسفانه در استان کرمان هر روز شرایط بد و بدتر شده و آمارهای کرونایی رکوردهای جدیدی را ثبت کردند تا جایی که با بستری 909 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان، بالاترین تعداد موارد مثبت بستری از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون در استان کرمان گزارش شد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 945 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 503 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 86 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 185 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 76 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 95 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 169 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 26 هزار و 501 مورد رسیده است.

وی به فوت 10 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 331 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 205هزار و 69 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 76 هزار و 995 مورد است.

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: هم اکنون 319 بستری مشکوک و 573 نفر مبتلا در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته متاسفانه چهار نفر از هم استان‌ ها در شهرستان‌های ارومیه، چایپاره و خوی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: کل مبتلایان ویروس کرونا از ابتدا تا امروز 187 هزار و 303 نفر بوده و از این تعداد چهار هزار و 837 نفر جان خود را از دست دادند.

وی به وجود چهار شهر زرد کرونایی از جمله پلدشت، چایپاره، تکاب و سردشت اشاره کرد و گفت: بیشتر شهرهای استان از جمله 12 شهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می برند.

آقازاده افزود: شهرستان خوی نیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و بنابراین لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از اماکن شلوغ و پرتجمع برای کاهش بیماری، بیش از پیش احساس می شود.

واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر سعید کشمیری از افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با بستری شدن 112 بیمار جدید، اکنون 512 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به اشغال بیش از 90 درصد تخت‌های بستری در بخش کرونایی خاطر نشان کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا اکنون تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر رو به تکمیل است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر از ثبت 8 فوتی دیگر بر اثر کرونا خبر داد و بیان کرد: 4 خانم و 4 آقا بین 46 تا 85 سال سن روز گذشته به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و اکنون تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و 345 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون 50 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: 19 نفر از این افراد در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه اکسیژن‌ساز تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش صعودی بیماران کرونایی را نگران کننده دانست و بیان کرد: تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا رعایت دستورات بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از مسافرت و دورهمی است.

کشمیری از شدت گرفتن تزریق واکسن به گروه‌های مختلف سنی خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسیناسیون گروه سنی 60 سال در حال تکمیل شدن و واکسیناسیون گروه سنی 50 سال به بالا در استان آغاز شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: تزریق واکسن به گروه‌های سنی مختلف استان بوشهر از مرز 100 هزار نفر گذشته است و اکنون روزانه بیش از 5000 نفر علیه کرونا در استان واکسینه می‌شوند.

استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 213آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 94 بیمار جدید شامل 26 بستری و 68 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 37 مورد از بیرجند، 13 مورد از قاینات، 12 مورد از طبس، 9 مورد از نهبندان، شهرستان‌های بشرویه و درمیان هر کدام دو مورد، خوسف و سربیشه هرکدام سه مورد، فردوس 5 مورد، سرایان 7 مورد و از شهرستان زیرکوه یک مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از 602 تست سریع کرونا در شبانه روز گذشته 187 مبتلای جدید شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 314بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 159 نفر دارای تست کرونای مثبت هستند، ادامه داد: از این تعداد 11 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به 941 نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، تعداد افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به 51 هزار و 18 نفر رسید و تا کنون 25 هزار و 711 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شیراز‌ ، براساس آخرین وضعیت ثبت شده بر روی نرم‌افزار ماسک اغلب شهرستان‌های استان فارس همچنان در وضعیت پرخظر یا خطر متوسط هستند که این موضوع با توجه به روند فزاینده تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است. 

بر این اساس در حال حاضر 13 شهرستان داراب، زرین دشت، لارستان، خنج، اوز، گراش، لامرد، جهرم، خفر، شیراز، زرقان، کوار، ممسنی و مرودشت در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های خرامه، سروستان، بیضا، سپیدان، صفاشهر، فراشبند و رستم در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی هستند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجموع بیش از یک میلیون و 149 هزار و 536 مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR  و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد یک میلیون و 28 هزار و 545 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 298 هزار و 184 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، 120 هزار و 991 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 20 هزار و 604 بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون 318 هزار و 788 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

بر همین اساس در 24 ساعت گذشته 389 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در سطح بیمارستان‌های استان بستری شدند و مجموع بیماران بستری شده به دو هزار و 187 نفر رسیده که از این تعداد، 216 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 10 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری به چهار هزار و 970 نفر رسیده است. 

استان همدان 

محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 47 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و متاسفانه چهار بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته 541 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان حضور یافتند، تصریح کرد: از این تعداد 134 نفر در بخشی عادی و 20 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و حال 29 نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون 19 هزار و 122 نفر در استان همدان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان، اظهار داشت: تاکنون آمار بیماران کرونایی بستری در  بیمارستان‌های اسدآباد 862 نفر، بهار یک هزار و 9 نفر، تویسرکان 1052 نفر، رزن 802 نفر، درگزین 294 نفر، فامنین 324 نفر و کبودر آهنگ 1067 نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تا کنون در شهرستان ملایر سه هزار و 524 نفر، نهاوند دو هزار و 388 نفر و همدان هفت هزار و 349 نفر به کرونا مبتلا شدند و 451 مورد مثبت بستری نیز در بیمارستان‌های همدان مربوط به افراد غیربومی است.

واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

استان قزوین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نگاهی به آخرین آمار بیماری کرونا در استان قزوین نشان‌دهنده افزایشی شدن تمامی آمار با بار منفی و کاهشی شدن آمار با بار مثبت است که نشان می‌دهد وضعیت استان قزوین این روزها قرمزتر از همیشه شده است. 

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آمار بیماری کرونا در 24 ساعت اخیر با افزایش بالایی همراه بود، اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 442 مورد قطعی ابتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شد که در مقایسه با روز قبل 2 برابر شده است. ضمن اینکه آمار بستری‌های روزانه کرونایی نسبت به روز قبل 29 درصد (27 نفر) بیشتر شده و به 123 نفر رسید.

وی اضافه کرد: همچنین آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) هم نسبت به روز پیش 37.5 درصد افزایش یافته و از 16 به 22 نفر رسیده است. در ضمن در شبانه‌روز اخیر 3 بیمار کرونایی را به خاطر شدت علائم از دست دادیم؛ در حالی که روز پیش فوتی کرونایی نداشتیم و در هر حال نوسان در این حوزه هم با توجه به افزایش  ابتلا و بستری ادامه دارد.

نامدار همچنین از کاهش 23 درصدی آمار بهبودیافتگان در قیاس با روز گذشته خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر 50 بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های ما مرخص شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 15 نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی نسبت به روز قبل 56 نفر افزایش یافت و به رقم 463 نفر بستری رسید که 2.5 برابر بیشتر از کمترین میزان بستری در یک ماه گذشته است. 

وی یادآور شد: از ابتدای بحران کرونا تا امروز در مجموع 69 هزار و 925 بیمار کرونایی در استان قزوین شناسایی شده که 27 هزار و 664 نفر بستری و 1843 نفر هم به خاطر حجم علایم فوت کرده‌‌اند. در ضمن 22 هزار و 884 نفر از بیماران شناسایی‌شده هم بهبود یافته و 555 نفر مشمول بستری موقت شدند.

استان البرز

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز در 24 ساعت گذشته ، اظهار داشت: بیش از 2000 نفر از مردم استان البرز  در 24 ساعت گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

وی افزود: آمار بیماران بستری در استان نیز در 24 ساعت گشذته روند صعودی دارد و به حدود 900 نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی باید با جدیت در اعمال شود، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 9 بیمار کرونایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بابایی با اشاره به اینکه نکته مهم در پیک جدید بیماری کرونا ابتلای جوانان است ، تصریح کرد: در این پیک کرونا جوانان به نسبت گذشته در معرض خطر بیشتری قرار دارند و تعدادی از فوتی‌های زیر 40 سال جوانانی هستند که سابقه هیچگونه بیماری زمینه ای ندارند.

وی در مورد عدم رعایت محدودیتها در بین برخی از صنوف متذکر شد: با توجه به مصوبه قرارگاه مقابله با کرونا در استان البرز واحدهای صنفی که محدودیت‌های کرونایی را اجرا نکنند پلمب می‌شوند.

استان اردبیل

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت:  موارد ابتلای جدید در اردبیل مربوط به سویه دلتای ویروس کرونا بوده و خطر شیوع گسترده این ویروس در استان روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به روند صعودی نسبت به ابتلا به کرونا در استان گفت: شمار جدید مبتلایان در استان شناسایی شده و در طول 24 ساعت گذشته این میزان به 58 نفر رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: میزان ابتلا به کرونا در مقایسه با 10 روز گذشته دو برابر شده و سرعت انتشار این بیماری با سرعت قابل توجهی در حال گسترش است.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در 17 ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و 854 نفر رسیده و 42 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل ترخیص شده‌اند.

وی بیان کرد: سرعت سرایت‌پذیری این بیماری نیز نسبت به نوع ویروس قبلی بسیار بیشتر بوده و می‌تواند تمام اعضای خانواده را به سرعت درگیر کند و با توجه به این که علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است و با آبریزش بینی شروع شده، بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎‌کند.

استان مازندران

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت این بیماری در استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 340 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد 264 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان کرد: هم‌اکنون 1481 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که از این تعداد 242 نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و 11 نفر نیز در 24 ساعت گذشته فوت کرد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر  434 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 123 بیمار جدید بستری و 80 بیمار هم  ترخیص شدند و 1 نفر فوت کردند.

وی افزود: 38 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

به گزارش تسنیم طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد 463 بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به 1915 نفر رسید.

واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

 

استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شرایط حاد کرونایی و عدم توجه و اعتنای ستاد ملی کرونا سبب شد استاندار هرمزگان خود آستین همت بالا بزند و به فکر تعطیلی ادارت و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان بیفتد. 

از امروز تعطیلی در سراسر استان اعمال شده، همچنین اعمال سخت گیری و ممانعت از تردد در ورود به و خروج از شهرها دیگر تصمیم مهم ستاد استانی کرونا بوده است. 

دکتر فاطمه نوروزیان در تشریح آخرین آمار مرتبط با بیماری کرونا در در استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 362952 بوده که اکثر تست‌های روزانه مثبت است. 

وی افزود: رکورد بستری روزانه و مجموع در استان هرمزگان شکست و این استان در شرایط بدی در مواجهه با کرونا قرار دارد. 

نوروزیان گفت: در حال حاضر 888 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 14 بیمار وخیم است. 

وی تصریح کرد: تعداد بیماران قرنطینه خانگی نیز به 11 هزار 400 نفر رسیده که خود بیانگر میزان شیوع گسترده و بیماری در این استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 8 بیمار دیگر شامل 5 آقا و 3 خانم در محدوده سنی 44 الی 83 سال از شهرستان‌های بندرعباس (4 نفر)، قشم، میناب (دو نفر) و بشاگرد را گرفت و شمار جان باختگان به 1563 نفر رسید. 

استان یزد

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یزد  اظهار داشت: در حال حاضر، تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 866 نفر است.

وی ادامه داد: از این تعداد، 140 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه روز گذشته، 311 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سلمانی تصریح کرد: با رعایت قوانین بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری و سهل‌انگاری، می‌توانیم شیب تند کرونا را کند کنیم.

وی با اشاره به اعیاد و تعطیلات پیش رو تاکید کرد: همشهریان فریب ثابت شدن آمار بستری‌ها را نخورند و  برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌های عروسی و عزا جدا خودداری کنند.

استان سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در شبانه‌روز گذشته تعداد 41 بیمار جدید مبتلای قطعی به کووید 19 در بیمارستان‌های شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند.

این در حالی است که روز پیش از آن، تنها 9 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در بخش‌های کووید 19 بیمارستان‌های 6 شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان بستری شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اضافه کرد: با بستری شدن این 41 بیمار مبتلا به کرونا، مجموع بیماران مبتلای قطعی به این بیماری که از ابتدای پاندمی تا امروز در شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند؛ به هفت هزار و 72 نفر رسیده است.

دانائی با اشاره به شناسایی 124 بیمار سرپایی مبتلای قطعی به کووید 19 بر اساس تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی پی سی آر در شبانه‌روز گذشته در مرکز و غرب استان سمنان عنوان کرد: با این تعداد، از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 23 هزار و 251 بیمار سرپایی مبتلا به کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی‌شده‌اند.

به گفته وی، از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون بر اساس تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تعداد 30 هزار و 323 مبتلای قطعی به کرونا در مرکز و غرب استان سمنان شناسایی‌شده‌اند.

استان گیلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خیز پنجم کرونا در حالی در استان گیلان در حال پیش‌روی است که اکنون بیش از 595 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 بیش از 158 بیمار جدید روز گذشته به آمار بیماران کرونایی افزوده شدند و 107 بیمار کرونایی نیز به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 به دنبال شیوع سویه دلتای کرونا، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گیلان افزایش یافته است و روز گذشته 5 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان فوت شدند.

 طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، در حال حاضر 6 شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان در وضعیت نارنجی و 4 شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار دارد.

 با وجود قرمز بودن 6 شهرستان استان گیلان و افزایش روزافزون آمار بستری‌شدگان و فوت‌شدگان در این استان همچنان شاهد حضور مسافران از اقصی نقاط کشور در گیلان هستیم.

به دلیل تعطیلات پیش‌رو موج عظیمی از مسافران روز گذشته وارد گیلان شدند لذا با کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان که در برخی از شهرها به زیر 30 درصد می‌رسد و همچنین حضور مسافران باید منتظر روزهای حاد کرونایی در هفته‌های آینده در گیلان باشیم.

استان خراسان رضوی

علی اصغر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در شرایط قرمز کرونایی فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت پاساژها، اماکن ورزشی، تمام اماکن سربسته نظیر تالارهای عروسی سر بسته، رستورانها، اغذیه فروشی و پیتزا فروشی‌ها در فضای سر بسته ممنوع است.

مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کلی در همه مجموعه‌های مناطق زیر پوشش این دانشگاه به 45 درصد کاهش یافته است.

حسنی خاطرنشان کرد: با کمال تاسف میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه ابعاد شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب و ضد عفونی، شکل گیری اجتماعات و دورهمی‌ها در خراسان رضوی و کشور کاهش یافته و این در حالی است که انتقال گونه هندی ویروس کرونا  در موج پنجم خطرناکتر و سرایت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بانکها بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی را دارند، افزود:  براساس نظارت‌ها و بررسی‌های انجام شده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانکهای استان 94 درصد گزارش شده است.برطبق این بررسی‌ها میزان رعایت پروتکلها در سازمان‌ها و ادارات خراسان رضوی 88 درصد و در نانوایی‌ها 78 درصد است.

حسنی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت کننده است و برخورد با متخلفان در حوزه واحدهای صنفی به اداره اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  سپرده شده است.

مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: با این حال طی 25 خردادماه تا 25 تیرماه امسال بیش از  40 هزار و 500  بازدید  از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و فروشگاه ها توسط  بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق زیر پوشش انجام شده است.

به گفته وی، طی این مدت یک هزار و 215  مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و 215 مرکز و کارگاه‌های غیر مجاز مواد غذایی تعطیل و پلمب شدند.

استان کردستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان حاکی از شناسایی 112 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.

در حال حاضر 238 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که حال 33نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

سنندج با 157 نفر، سقز 9 نفر، مریوان 15 نفر، قروه 16 نفر، بیجار 19 نفر، کامیاران 10 نفر، دیواندره 3 نفر، بانه 4 نفر، دهگلان 3 نفر و سروآباد با 2 نفر آمار بستری‌شدگان کرونایی به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ در 24 ساعت گذشته تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نکرده است،  آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا از ابتدا تاکنون 1386 نفر بوده که از این تعداد 561 نفر در سنندج، 253 نفر در سقز، 107 نفر در قروه، 80 نفر در کامیاران، 107 نفر در بانه، 79 نفر در دیواندره، 61 نفر در بیجار، 115 نفر در مریوان، 20 نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد بوده است.

کاشان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی کاشان مجددا وضعیت قرمز شده و احتمال ورود به پیک پنجم کرونا وجود دارد و افزایش بیماران بستری و مبتلایان به کرونا گواه این مطلب است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 63 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 55 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و هشت بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل شش و حداکثر 80 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار 22 و حداکثر 87 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 322 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 281 بیمار در شهرستان کاشان و 41 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند.

وی از بستری 38 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه دو آقا 65 و 80 ساله در شهرستان کاشان و یک بیمار خانم 80 سال در شهرستان آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 249 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 377 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون یک هزار و 403 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

انتهای پیام/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)