میرنیوز

اینجا بلوچستان بی‌آب نیست؛ اصفهان است

اینجا بلوچستان بی‌آب نیست؛ اصفهان است 2021-07-18T08:44:48+04:30

این بخشی از صحبت یکی از شهروندان اصفهان است که گلایه و بغض می گوید: یک هفته بیشتر است که آب نداریم، دولتمردان نه به بی آبی بلوچستان توجه می کنند، نه به مشکل ما؛ ای کاش کسی فکری به حال ما بکند.

اینجا نصف جهان، شهر زنده رود است، اما طی چند هفته گذشته در نقطه به نقطه این شهر، آبرسانی به صورت سیار انجام می شود، فرقی نمی کند بالای شهر باشد یا پایین شهر، این روزها اصفهانی ها به کرات طعم کم آبی و بی آبی را احساس می کنند.

خرداد امسال، خامسی- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اعلام کرد که در تلاشیم امسال جیره بندی آب نداشته باشیم، اما وضعیت بارندگی ها و ذخایر منابع آبی چندان مطلوب نیست؛ درحال حاضر حدود ۱۵۳ شهر دارای تنش آبی هستند، البته این بدین معنا نیست که در این شهرها آب قطع می شود و پیش‌بینی ما این است که اگر بیش از ظرفیت سامانه آب مصرف نشود، قطع آب نخواهیم داشت.

از سوی دیگر امینی- مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان تاکید کرد که امسال به دلیل کاهش بارش ها با تنش آبی مواجهیم و برای گذر از این بحران همه باید مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند.

همچنین استاندار اصفهان اواخر اردیبهشت امسال در جلسه شورای اداری اصفهان عنوان کرد که بزرگترین دغدغه من و تمام مدیران در سطح استان اصفهان تامین آب شرب است و در صورتی که مدیریت مصرف آب انجام نشود، ممکن است تابستان شاهد قطع آب در کل استان باشیم.

رضایی همچنین در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در اوایل تیر ماه، با اشاره به اینکه وضعیت آب در استان نه به صورت کم‌آبی، بلکه به صورت بحرانی است و تمام دستگاه‌ها و مردم باید برای عبور از این معضل، همکاری کنند، تاکید کرد: بی‌آبی، معضل بزرگ اصفهان است و وقتی آب نباشد نه تنها حیات نیست، بلکه فرهنگ و زندگی و دیگر اقدامات دستگاه‌ها نیز وجود ندارد، بنابراین باید در این بخش، یک نگاه فرادستگاهی، کلان و استانی داشته باشیم.

اگرچه امینی- مدیرعامل آبفای استان اصفهان با توجه به شرایط بحرانی سد زاینده رود، همواره این اطمینان را داده که با وجود کمبود ۴.۳ مترمکعب بر ثانیه آب شرب در زمان اوج مصرف، احتمال دارد مردم با کاهش فشار آب مواجه شوند، اما هیچ گونه جیره بندی آب در استان اصفهان نخواهیم داشت و امسال نیز تلاش می کنیم آب شرب مردم در فصل تابستان تامین شود، اما طی هفته های گذشته در نقطه به نقطه کلانشهر اصفهان شاهد نه افت فشار آب، بلکه قطعی آب هستیم و اصفهانی ها طعم تلخ بی آبی را در این گرمای طاقت فرسا می چشند و تصاویر و فیلم های مختلف از آبرسانی سیار در رسانه ها و شبکه های اجتماعی گویای این موضوع است، اگرچه ابتدا تصور می شود اینجا یک شهرستان محروم است.

اینجا بلوچستان بی‌آب نیست؛ اصفهان است

مدیر سامانه ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان با تایید این مطلب می گوید: با هدف به حداقل رساندن مشکلات مردم در زمان کاهش شدید فشار آب، عملیات آبرسانی سیار به مناطق مختلف شهر اصفهان همچنان ادامه دارد و طی هفته گذشته بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر آب از طریق آبرسانی سیار در استان اصفهان توزیع شده است.

به گفته عباس عباسی خاک، با توجه به گرمای شدید هوا در هفته گذشته و قطع آب برخی از نقاط شبکه توزیع، از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه جاری، آب مورد نیاز مردم با اعزام ۲۲۷ تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت های ۶ تا ۲۷ هزار لیتر در مناطق شش گانه شهر اصفهان، فلاورجان، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر، نایین، چادگان، سمیرم، اردستان، زیار و تعدادی از روستاهای تابعه تامین شد.  

او با اشاره به میانگین دمای ۴۰ درجه ای هفته گذشته، می گوید: در دمای ۴۲ درجه روز ۱۹ تیر ماه جاری، ۷۳ درصد از تماس ها با شماره ۱۲۲ (سامانه ارتباط با مشتریان آبفا) مربوط به افت فشار و قطعی آب بوده است، در حالیکه ۲۵ تیر ماه که دمای هوا به ۳۷ درجه سانتیگراد کاهش یافت، تماس های مربوط به قطعی آب ۶۲ درصد کل تماس ها را شامل می شده است، همچنین مجموع تماس های ورودی به سامانه ۱۲۲ طی هفته گذشته حدود ۶۶ هزار و ۷۰۰ تماس بود، آمارها نشان می دهد تعداد این تماس ها با دمای هوا ارتباط مستقیم دارد و میانگین تماس ها در گرمترین روزهای هفته گذشته با دمای ۴۲ درجه، بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است، در حالیکه در دمای ۳۷ درجه، در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ تماس ثبت شده است.

به گفته مدیر سامانه ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان، آبرسانی سیار به نقاط مختلف سطح شهر اصفهان تا رفع مشکل کم آبی ادامه دارد و طی هفته گذشته تاکنون آبرسانی سیار با تانکر به خیابان های رباط، درخشان، مقداد، کاشانی، آل محمد، ملک، کوی امام، خسروپور و محله های یزدآباد، ابریشم، انصار و مسکن مهر افجد در شهر فلاورجان و همچنین محله های آتشگاه، کهندژ، دشتستان، آل خجند، مولوی، پروین، سروش، قهجاورستان، ملک شهر، بلوار ارتش، حکیم نظامی، بیمارستان امین، امید، آزمایشگاه نوبل، بیمارستان صدوقی و خیابان های مهر، مهران، ۲۲ بهمن، درخشان، رهنان، غرضی، خردمند، گلستان، مولوی، رباط و باهنر انجام شده و آبرسانی ادامه دارد.

اینجا بلوچستان بی‌آب نیست؛ اصفهان است

گرما و بی آبی گویا تمامی ندارد، شهروندی با بیان این موضوع، به ایسنا، می گوید: طی چند هفته گذشته آن قدر بی آبی چشیدیم و زنگ زدیم تا بالاخره تانکری به این محله آمد، اما مگر این میزان آب کفاف چه مدت زمان را می دهد، خیلی زیاد، نصف روز؛ مگر با این آب می توان استحمام کرد، مگر می توان کوه جمع شده ظرف ها را شست، شاید کمی برای شستشوی ضروری و خوردن باشد، اما این راه چاره نیست، مسئولان باید راه چاره اساسی بیندیشند.

شهروندی دیگری هم با گلایه به وضعیت بی آبی و در حالیکه که از تانکر چند دبه آب برمی دارد، می گوید: طی ۱۵ روز گذشته به خصوص به شدت درگیر بی آبی هستیم و تنها سه ساعت آب داشتیم، اما به یک باره طی یک هفته گذشته همان سه ساعت آب هم قطع شد و بی آبی نظم زندگی مان را برهم زده و به اندازه یک شیر سماور و یا حتی یک قطره آب هم نداریم.

زن میانسالی هم با کلافگی می گوید: دایم می گویند کرونا، اما حتی قطره آب هم نداریم تا دستمان را بشوییم، تمام خانه پر از ظرف کثیف پر شده، نه می توانم غذایی درست کنم، نه نظافتی داشته باشیم. با این شرایط آیا می توان حرفی از کرونا زد.

او در حالیکه دو بطری یک و نیم لیتری آب در دست دارد، به اعتراض می گوید «دایم می گویند در مصرف آب صرفه جویی کنید، اما مگر آبی برای صرفه جویی داریم».

خانم مسنی هم از دردسرهای بی آبی و آبرسانی سیار می گوید که به دلیل شرایط سنی خود و همسرش، حتی زمانی که آبرسانی سیار به محله انجام می شود، توان جابجایی بطری و دبه آب را ندارد و هر بار از همسایه ها درخواست کمک می کند.

مرد میانسالی هم با انتقاد به شرایط بی آبی به ایسنا، می گوید: ای کاش افت فشار آب داشتیم، چند روزی است که حتی یک قطره آب هم در لوله های آب جریان ندارد، ای کاش مسئولان درک کنند که تامین آب برای ما از گوشت، مرغ و ... واجب تر است.

او اضافه می کند: بعد از تماس های بسیار، یک تانکر از طرف شرکت آبفا به این محله اعزام شد و سهم اهالی محله تنها دو یا چند دبه است که این آب هم شاید کفاف چند ساعت را بدهد.

اینجا بلوچستان بی‌آب نیست؛ اصفهان است

خانم دیگری هم می گوید: اینجا بلوچستان نیست، اینجا کلانشهر اصفهان است، یک هفته بیشتر است که آب نداریم، دولتمردان نه به بی آبی بلوچستان توجه می کنند، نه به مشکل ما؛ ای کاش کسی فکری به حال ما بکند.

مرد جوانی هم به ایسنا، می گوید: طی دو هفته گذشته قطع ۲۴ ساعته آب داریم در مجمع مسکونی ما زن باردار، خانواده های بچه دار و بیمار، مسن  و ... با بی آبی زندگی سختی دارند؛ مسئولان می گویند در تلاشند، اما نمی دانم چرا برای آب اصفهان کاری نمی کنند و چرا محلات دیگر افت فشار آب دارند و حداقل چند ساعت آب آنها وصل می شود، اما ما در این مدت به طور کامل آب نداریم تا چه اندازه می توانیم شل آب خریداری کنیم، چقدر به خاطر بی آبی می توانیم به پارک برویم، این راهش نیست.

او ادامه می دهد: قطره قطره قدر این آب را باید بدانیم، اما چطور می توانیم با یک بطری یک یا دو لیتری این تابستان گرم را در شرایط کرونا تحمل کنیم، بعد از تماس های بسیار، تماس و شکایت بالاخره اداره آب یک تانکر آب را به این محله شلوغ فرستاد، اما این میزان آب مگر تا چه مدت جوابگوی شرایط قطعی کامل آب است.

این بخشی از گلایه های اصفهانی ها از بی آبی و قطع کامل آب در گرمای بیش از ۴۰ درجه تابستان ۱۴۰۰ است، اگرچه دبه های آب توسط پیر و جوان و حتی بچه ها از تانکر آبرسانی سیار روانه خانه های اصفهانی ها می شود، اما باید دید راهکار نهایی تامین آب شرب اصفهان یعنی فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ چه زمانی وارد مدار می شود؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)