میرنیوز

افزایش شهریه مدارس تیزهوشان، معمای ناخوشایند این روزهای مردم

افزایش شهریه مدارس تیزهوشان، معمای ناخوشایند این روزهای مردم 2021-07-15T11:04:47+04:30

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین فراهم کردن بهترین امکانات آموزشی برای فرزندانشان بوده و هست و همین باعث شده خانواده‌ها به دنبال مدرسه‌ای با کیفیت و با امکانات آموزشی بالا باشند و در این بین مدارس تیزهوشان به دلیل داشتن سطح بالای علمی و عملی نسبت به مدارس عادی مورد توجه بسیاری از والدین و دانش آموزان قرار دارند، و از آنجایی که ورود به این مدارس مستلزم قبولی در آزمون ورودی است، والدین متحمل هزینه‌هایی برای شرکت فرزندان خود در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان می‌شوند به خصوص برای پایه دوم متوسطه چرا که در این سه سال تحصیلی دانش آموزان باید خود را برای کنکور آماده کنند و البته این آغاز راه است و پرداخت شهریه و خرید کتاب‌های مکمل، کلاس‌های کنکور و سرویس مدرسه هزینه‌های زیادی بر دوش والدین می‌گذارد.

 این در حالی است که دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند و از امکاناتی همچون ساعات زیاد تدریس، برنامه‌های آموزشی ویژه، استفاده از کتاب‌های مکمل و استفاده از مشاوره تحصیلی و کتابخانه، برگزاری کلاس‌های خاص برای مثال در طبیعت که از امتیازات مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی به شمار می‌آید بهره مند شوند.

امّا شیوع بیماری کرونا آموزش حضوری را در همه مدارس اعم از عادی، نمونه دولتی، تیزهوشان تعطیل کرده و از این حیث دیگر تمایزی بین این مدارس وجود نداشته و همه موظف به ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی شدند بنابراین با توجه به این که این مدارس استعداد درخشان(تیزهوشان) دولتی هستند و در ایّام کرونا امکان استفاده از فضای علمی- آموزشی برای دانش آموزان وجود ندارد دلیل دریافت شهریه از خانواده‌ها چیست به خصوص که همه گیری کرونا مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را دو برابر کرده است.

در این خصوص مادر دانش آموز پایه دهم توضیح می‌دهد: فرزندم تا پایه نهم در مدارس دولتی عادی درس خواند و با توجه به اهمیت سال دهم تا دوازدهم تصمیم گرفتیم وارد مدرسه تیزهوشان شود و در آزمون ورودی پذیرفته شد و مبلغ دو میلیون و سیصد شهریه پرداخت کردیم امّا شرایط کرونا فرصت حضور در مدرسه را از همه دانش آموزان گرفته بود.

حیدری ادامه داد: در آموزش مجازی علاوه بر شاد از اسکای روم هم برای تدریس استفاده کردند امّا به هر حال آموزش‌ غیر حضوری بوده باید حداقل مبلغ شهریه را کمتر می‌کردند از نظر میزان ساعات تدریس و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه هم فرقی با مدرسه عادی نداشتند پس بهتر بود شرایط مالی خانواده‌ها را در این اوضاع کرونا و بیکاری در نظر بگیرند.

حیدری با اشاره به اینکه هنوز وضعیت سال تحصیلی جدید مشخص نیست و نمی‌دانیم که بالاخره آموزش‌ها حضوری است یا نه گفت: مبلغ شهریه مدارس تیزهوشان افزایش پیدا کرده و گفته شده حدود دو میلیون و هفتصد تا دو میلیون نهصد است.

مادر دانش آموز پایه یازدهم هم گفت: پارسال شهریه دو میلیون سیصد بوده و با وجود غیر حضوری بودن کادر مدرسه تمام تلاش خود را برای ارائه آموزش کرده و به جز برنامه شاد از اسکای روم هم استفاده کردند و  ناگفته نماند که از کیفیت تدریس معلمان راضی بودیم امّا از برنامه آمادگی دانش آموزان برای کنکور خبری نبوده البته باید در نظر داشته باشیم که فضای مجازی محدودیت‌های زیادی دارد و نمی‌توان توقع زیادی داشت و در حد توان سعی کردند آموزش خوبی داشته باشند.

وی افزود: وقتی مدارس خاص هستند به تبع یکسری هزینه‌هایی وجود دارد و برای همین آموزش مجازی هم آمدند فیبرنوری برای مدرسه گرفتند و ۲۰ میلیون هزینه کردند که دانش آموزان بتوانند با سیستم و از طریق اسکای روم معلم را ببینند و در واقع با توجه به به شرایط کرونا فضای کلاس شکل زنده به خود گرفت امّا اینکه تا چه حد آموزش و پرورش برای ایجاد زیر ساخت های آموزش مجازی در مدارس تیزهوشان فعالیت کرده نمی‌دانم در واقع باید از رده های بالاتر دلیل دریافت شهریه را پرسید.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی هم شهریه ها افزایش پیدا کرده گفت:حداقل امیدواریم وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش زمینه را برای حضور دانش آموزان در مدرسه و استفاده از امکانات آموزشی فراهم کنند به ویژه دانش آموزان دبیرستانی که رشته تخصصی می‌خوانند و باید برای قبولی در کنکور آماده شوند.

در این خصوص رئیس اداره استعداد درخشان آموزش و پرورش استان قم به تشریح وضعیت مدارس سمپاد و دریافت شهریه در شرایط کرونایی پرداخت.

علی طالبی رئیس اداره استعدادهای درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان که هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدیریت فرآیند ثبت نام در مجموعه آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ می‌ شود، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برابر با مفاد دستور العمل مذکور، میزان حق الثبت (شهریه) مدارس استعدادهای درخشان با استناد به مصوبه هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعداد درخشان، معادل پنجاه درصد میانگین شهریه مدارس غیر دولتی هر شهر تعیین و توسط اداره کل آموزش و پرورش هر استان به مدارس سمپاد ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فرآیند تعیین شهریه مدارس سمپاد استان با حضور مسئولین ذیربط در مجموعه آموزش و پرورش استان صورت گرفت، لیکن با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور، همچنین شرایط اقتصادی جامعه، به جای تعیین شهریه مدارس استعدادهای درخشان با لحاظ ۵۰ درصد میانگین شهریه مدارس غیر دولتی، با نظر موافق همکاران حاضر در جلسه، در متوسطه اول به جای ۵۰ درصد ۲۹ درصد و در متوسطه دوم ۳۱ درصد تعیین شهریه گردید.

طالبی با بیان اینکه استان قم علی رغم موفقیت های قابل توجه علمی، آموزشی و پرورشی در سال های تحصیلی اخیر، در قیاس با استان‌های همجوار همچون مرکزی (شهر اراک)، اصفهان، تهران، شهرستان های استان تهران و البرز، پایین ترین میزان شهریه را در مدارس استعداد درخشان تعیین نموده است.

رئیس اداره استعداد درخشان آموزش و پرورش در خصوص نحوه هزینه کرد شهریه های اخذ شده از دانش آموزان، بیان کرد: به استناد دستور العمل وزارتی اجرایی، اداری و مالی مدارس استعدادهای درخشان مدارس استعدادهای درخشان موظف اند تا مبالغ حاصل از دریافت شهریه را در ۵ حوزه تعیین شده در دستورالعمل مذکور اعم از هزینه های سرمایه ای و تجهیزاتی و مصرفی، حق الزحمه و حق التدریس کلاس های مکمل و فوق برنامه ، امور پژوهشی، همچنین امور پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی صرف نمایند.

همچنین رئیس اداره استعداد درخشان آموزش و پرورش با اشاره به این که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که به اضطرار شرایط کرونایی، ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در طول سال تحصیلی در بستر فضای مجازی ارائه گردید، به مدارس استعدادهای درخشان به جهت لزوم حفظ کیفیت خدمات خود، هزینه های بعضا سنگینی از جمله تقویت و تکمیل زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری کلاس های درس اضافه گردید.

طالبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، توانستیم علی رغم شرایط غیر حضوری ناشی از شیوع کرونا، کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی را در مدارس حفظ کنیم، توضیح داد: در بحث اخذ شهریه ما موظف هستیم تا دانش آموزان خانواده‌هایی که با شرایط مالی مناسبی مواجه نیستند را در حد توان و بضاعت مدرسه، تحت پوشش حمایتی داشته باشیم که بنابر گزارش‌های دریافت شده از مدارس، همکاران در مدارس سمپاد، همانند سنوات گذشته، در این خصوص انجام وظیفه کرده اند.

 وی در پایان با بیان اینکه در سال۱۳۹۹، علی رغم شرایط سخت خدمات غیر حضوری به دانش آموزان سمپادی، افتخارات بسیار درخشانی در سطح استانی و ملی توسط مدارس سمپاد استان رقم خورد که گوشه‌ای از آنها، کسب ۲ رتبه از  صرفا ۲۵ رتبه بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی، کسب ۹ مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی دانش آموزی، کسب ۸ رتبه زیر ۱۰۰ کشوری و ۴۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری در کنکور سراسری ۱۳۹۹، همچنین چندین مقام استانی و کشوری در مسابقات قرآن  عترت و فرهنگی و هنری بوده است.

حال پس از توضیحات این مقام مسئول بازهم این سوال مطرح می شود که این افزایش شهریه و ما به ازای آن که ارتقای کیفی سطح خدمات نرم افزاری و آموزشی بوده است از دید خانواده ها و دانش آموزان چگونه تعبیر می شود. به نظر می رسد که این مبلغ گزاف در قبال این توسعه آموزش مجازی سنخیت خاصی با هم ندارند. امید است که با توجه بیشتر مسئولان به این بخش زمینه افزایش رضایت مندی مردم و دانش آموزان از این بخش که قرار است در آینده به بازوی مهمی برای آموزش نسل کارآمد کشور مبدل شود، فراهم شود.

به طور کلی این مدارس برای تقویت دانش آموزانی تاسیس شد که قرار است آینده ساز کشور باشند. حال دریافت مبالغ سنگین آموزشی از آنها ایجاد موجی از نا امیدی و نقض غرض اولیه از احداث این مدارس است. مدارسی که هم آزمون سنگین دارند هم شهریه سنگین! این سوال در نهایت از مسئولان پرسیده می شود که اگر والدینی نتوانند از پس این هزینه ها بر بیایند باید دوباره وارد سیکل بی عدالتی در سیستم آموزشی شوند؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)