میرنیوز

آرزوهایی که در خانه شوهر تنها آرزو می‌ماند

آرزوهایی که در خانه شوهر تنها آرزو می‌ماند 2021-07-12T10:51:25+04:30

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان سال گذشته اعلام کرد: بیشترین درصد افزایش در آمار ازدواج ۶ ماهه سال ۹۹ نیز مربوط به استان‌های خراسان جنوبی با ۱۱.۱ درصد، قم و بوشهر با ۶.۳ درصد است.

به گزارش ایسنا، با اینکه خراسان جنوبی جزء استان‌های در صدر برای ازدواج است، اما هنوز هم طلاق در آن به نسبت فرهنگ غنی این مردم زیاد است؛ آن هم طلاق‌هایی در ابتدای سال‌های زندگی. سراغ ازدواج جوانان را باید از خود آنان گرفت. از اینکه چرا دیر ازدواج می‌کنند؛ چرا زود طلاق می‌گیرند.

آرزوهایی که در خانه شوهر تنها آرزو می‌مانند

یکی از دختران بیرجندی که اکنون ۲۸ ساله است و دانشجوی دکترا به ایسنا می‌گوید: آن قدر شرایط ازدواج سخت شده که حتی نمی‌توان به آن فکر کرد.

وی افزود: اکنون دختران بیشتر توجه به درس دارند تا ازدواج چرا که آنقدر مشکلات پس از ازدواج زیاد است که می‌دانند پس از رفتن از خانه پدری دیگر نمی‌توانند به آرزوهای شخصی خود برسند.

رحیمی اظهار کرد: نباید شرایط اقتصادی را اینقدر سخت بگیرند تا فرد جوان اصلا چیزی به عنوان ازدواج در فکر نداشته باشد.

هر جا بروم خانه و کار می‌خواهند از من 

رضا نیز ۳۵ سال دارد و هنوز مجرد است؛ علی رغم آنچه پدر و مادر از او می‌خواهند، اما او معتقد است وقتی فوق لیسانس دارند اما هنوز کار ندارد چگونه می‌تواند خرج زندگی را درآورد.

وی افزود: وقتی مسئولان تنها پشت میز کار خود نشسته و کاری به کار جوانان ندارند چگونه جوان می‌تواند به آینده، ازدواج و خانواده و کار فکر کند.

رضا معتقد است تا زمانی که زیرساخت‌های فرهنگی درست نشود واقعا نمی‌توان فکری برای ازدواج کرد؛ وقتی حتی برای خرج تالار عروسی پولی ندارم چرا به ازدواج فکر کنم؟

او می‌گوید هنوز هم به ازدواج فکر نخواهد کرد چراکه هم شور و شوق ۱۰ سال پیش را ندارد و هم هر جا برود از او کار و خانه می‌خواهند و اگر هم ازدواج کند مشکلات اقتصادی او را مجبور به طلاق زودهنگام خواهد کرد.

معضلی به نام ازدواج سفید 

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به ایسنا گفت: ازدواج سفید در بین جوانان اکنون رایج شده و نمی‌توان از آن گذشت.

وی افزود: عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در این امر نقش بسزایی دارند؛ صرف نظر از این که باورهای دینی و مذهبی ما ارتباط دو جنس مخالف را صرفا در چارچوب تعریف شده جایز دانسته و دو جوان دختر و پسر نمی‌توانند به صرف این که من راضی‌ام تو هم رضایت داری پس بریم با هم باشیم.

وحدانی نیا ادامه داد: دو جنس مخالف بیگانه با هم که مانعی از ازدواج نداشته باشند صرفا از طریق ایجاد عقد نکاح با شرایط خاص خود که برای هر یک تکلیف و مسئولیت‌هایی به دنبال دارد با یکدیگر زیر یک سقف قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی برای جلوگیری از این امر فکری بردارند؛ امری که مانع ازدواج دائم شده و ازدواجی به نام ازدواج سفید را جا انداخته؛ ازدواجی که دلیل اصلی‌اش نداشتن شرایط لازم برای ازدواج است.

آرزوهایی که در خانه شوهر تنها آرزو می‌ماند

افزایش نرخ ازدواج در سه ماهه نخست امسال

علیرضا مهرآور، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۱۹۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستائی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در  این مدت میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی  ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال  بوده است.

 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در بیش از ۸۱ درصد ازدواج‌های ثبتی در سه ماهه نخست امسال زوج بزرگتر از زوجه، در ۱۱ درصد ازدواج‌ها زوجین هم سن بوده و در  ۷.۶ درصد ازدواج‌ها نیز زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

مهرآور افزود: نرخ ازدواج پارسال در خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که این رقم در کشور ۶.۸ درصد است و از این نظر خراسان جنوبی  رتبه دوم کشوری است.

 وی افزود: سال گذشته شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و نهبندان با ۳.۵ درصد، کمترین رشد ازدواج را در استان داشت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: نرخ ازدواج در سه ماهه نخست امسال در استان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت.

بیش از ۲ هزار نفر در استان تسهیلات ازدواج گرفتند 

مهدی قناد، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۲۳ نفر در استان در سه ماهه امسال تسهیلات ازدواج را دریافت کردند.

وی افزود: در سه ماه ابتدای امسال ۷ هزار و ۹۷ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که ۳۰ درصد این افراد معادل ۲ هزار و ۱۲۳ نفر این تسهیلات را دریافت کردند.

قناد تصریح کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۹۷۴ نفر در خراسان جنوبی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۸۱ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که ۹۱ درصد آنان این تسهیلات را دریافت کردند.

لزوم راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در شهرستان‌های خراسان جنوبی  

عباسعلی بهاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر در دستگاه‌های آموزشی مثل دستگاه آموزش و پرورش مقوله خانواده و ازدواج در سرفصل‌های درسی و آموزشی گنجانده نشده است، بنابراین یک خلاهایی وجود دارد که توسط دستگاه‌های دیگر مانند ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی باید ورود پیدا کنند و این خلاهایی که در این زمینه است را با همکاری آموزش و پرورش جبران کنند.

وی افزود: همچنین آموزش‌هایی باید به جوانان قبل از ازدواج داده شود و این موضوع حتما باید جدی گرفته شود تا جوانان ما پایداری ازدواج و همچنین یک ازدواج سالم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در یک سال، تحلیل طلاق و ازدواج را نمی‌توانیم ملاک عمل قرار دهیم بلکه حتما در یک برش زمانی ۱۰ ساله باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و اگر تغییراتی در روند ازدواج و طلاق ایجاد شد، ما می توانیم بگوییم که برنامه‌هایی که انجام دادیم موثر بوده و توانستیم مداخلات موثری را در حوزه کاهش آسیب طلاق و همچنین در رشد و افزایش ازدواج انجام دادیم.

وی ادامه داد: در طی این دو سال  مراکز مشاوره‌ای که تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی شده است بسیار مراکز خوبی هستند که باید اطلاع رسانی بسیار خوبی به مردم از طریق صدا و سیما و دستگاه های اجرایی داده شود.

بهاری تصریح کرد: حتما در شهرستان‌هایی که کانون ازدواج و یا متاسفانه کانون طلاق است حتما باید مراکز مشاوره داشته باشند تا مداخلاتی را قبل از ازدواج و حین ازدواج و یا اختلافاتی که متاسفانه بعد از ازدواج شاید رخ دهد را از طریق این مراکز مشاوره بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم و روند طلاق را کنترل کنیم و روند ازدواج را افزایش و سرعت دهیم.

آرزوهایی که در خانه شوهر تنها آرزو می‌ماند

افزایش نسبت جوانان متاهل استان

حسن عزیزی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: آن چه که ما به عنوان دبیرخانه ازدواج جوانان استان به عنوان اهداف کمی پیگیری می‌کنیم، بحث تثبیت میانگین سن ازدواج زوجین جوان در استان است که در واقع سن پایه و زوجه را به عنوان مبنا قرار می‌دهیم و بر آن اساس برآورد می‌کنیم که آن چه تعداد از جوانان در خراسان جنوبی هنوز ازدواج نکرده‌اند و یا در سن ازدواج هستند.

وی افزود: از آمار ۲۵۰ هزار نفری جوان که ما در استان داریم، یعنی در سن ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، بر اساس همین میانگین که ۲۲ سال سن زوجه است چیزی حدود ۱۳۵ هزار نفر ما جوان داریم که در سن ازدواج هستند.

وی ادامه داد: مورد بعدی که در بحث اهداف کمی پیگیری می‌کنیم بحث افزایش نسبت جوانان متاهل استان است که تقریبا ۱۰ درصد کل ازدواج‌های استان، ازدواج‌هایی که زیر سن ۱۸ سالگی هستند و یا ازدواج‌هایی که بالای ۳۵ سالگی رخ می‌دهند.  

عزیزی تصریح کرد: بحث دیگر موضوع کاهش نرخ رشد سالیانه طلاق زوجین است که به ویژه در ۵ سال اول زندگی در حوزه پایدار سازی زندگی دنبال می‌شود و موضوع افزایش میزان رضایت مندی زناشویی زوجین جوان را داریم که باید در قالب دوره ها و کارگاه های ازدواج دنبال و پیگیری شود.

وی گفت: در خصوص افزایش میانگین فرزند آوری در زوجین جوان، آن چه که رصد شده است بین سه تا چهار سال زمانی که زوجین زیر یک سقف می‌روند، زمانی است که در واقع تصمیم گیری برای بچه دار شدن نمی‌کنند و این در واقع طول مدت ازدواج باعث می‌شود که هم سن زوجه در یک سن مخاطره آمیزی قرار گیرد و هم به لحاظ تعداد فرزند آوری هم روی کل خانواده تاثیر بگذارد.

عزیزی افزود: بحث کاهش میانگین مدت زمان تشکیل خانواده در هنگام عقد و ازدواج مشترک، میانگین آن دو و نیم سال از زمانی که عقد اتفاق می‌افتد تا زمانی که زوجه زمان و فضایی را مشخص می‌کنند که بتوانند زیر یک سقف بروند ، این دو سال و نیم میانگین زمان از دست رفته‌ای در فرزندآوری است که نیازمند این است با یک سری ساز و کارها هم در تسهیل ازدواج بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد این است که جوانان ما، نسبت به موضوع ازدواج، چرایی و هویت جنسی خود آگاهی لازم را ندارند، با استفاده از مراکز مشاوره تخصصی ما می توانند در این موضوع تسهیل گر باشند.

عزیزی اظهار کرد: در سال ۹۹  هزار و ۴۳ نفر از خدمات مراکز مشاوره استفاده کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات مشاوره های رایگان و یا تخفیف بالای ۵۰ درصد این مراکز استفاده کردند.

وی افزود: در بحث تسهیلات ازدواج هم که یکی از معیارهای فعالیت ما است، در سال گذشته ۹۱ درصد از کسانی که ثبت نام کردند از تسهیلات استفاده کردند و ۱۰۳۸ نفر در صف انتظار باقی ماندند و چون یک فرجه چهل روزه را بانک می دهد که تشکیل پرونده دهند و اگر در زمان مقرر این کار صورت نگرفته باشد در نتیجه شاید خروجی ۱۰۰ در صد نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی ما ۷ هزار و پنجاه و چهار واقعه ازدواج داشتیم و هزار و سیصد و پنجاه و شش طلاق داشتیم و همچنین ما رتبه اول کشور هستیم نسبت به درصد تغییرات ازدواج سال ۹۹ به سال ۹۸ که ۱۷.۲ درصد تغییرات نسبت به سال ۹۸ و رتبه دوم مربوط به استان یزد است که با اختلاف زیادی نسبت به استان ما دارد.

از مشاوره‌های ازدواج چه خبر؟

خزاعی، مسئول نظام روان شناسی خراسان جنوبی نیز به ایسنا گفت: با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان، مراکز مشاوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج در این چند سال خوشبختانه دیده شده و در سال ۹۹ کارگاه‌های قابل توجهی با کمیت بالا هم در شهرستان‌ها و هم در مرکز استان انجام شد.

وی افزود: ما همیشه تاکید داشتیم اگر می خواهیم مشاوره‌های ازدواج و پیش از ازدواج بهتر صورت گیرد درصدی از آن را رایگان انجام دهیم و همچنین تخفیف ۳۰ درصدی را همیشه داشتیم چه از تعرفه‌ای که از سازمان نظام روانشناسی صورت گرفته و چه در امر مشاوره‌های ازدواج و تنش‌های خانوادگی که هم مشاوره رایگان و هم تخفیفات ۵۰ درصد و ۳۰ درصد قابل توجهی بوده که در این دو سه ساله اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: اما آن چه که در آمار مطرح است و بسیار نگران کننده است؛ یکی از آن‌ها کاهش تعداد واقعه ازدواج بوده و دیگری افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق است.

خزاعی گفت: دو موضوع دیگر که در تحکیم خانواده باعث اشکال شده است، افزایش آسیب‌های روانی و اخلاقی است و همچنین با توجه به فضای مجازی ارتباطات فرا زناشویی که رو به گسترش است.

وی ادامه داد: با توجه به این که ما نیروهای جوان و بسیار خوبی در مرکز استان و شهرستاها داریم، هر چه مراکز مشاوره پیش از ازدواج را گسترش دهیم و آن را جدی بگیریم؛ بر همین اساس می‌توانیم در این زمینه خروجی بهتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: دو موضوع اساسی تعیین کننده در میزان طلاق و تداوم زندگی است که یکی بحث آسیب‌های روانی است و دیگری تفاوت‌های شخصیتی است که اگر شخصیت‌های متناقض داشته باشند دورنمای ازدواج خوب نیست؛ بر همین اساس مشاوره‌های قبل از ازدواج کمک بسیار زیادی روی این دو امر می‌تواند داشته باشد.

اکنون باید دلایل عدم ازدواج جوانان را در زندگی آنان جست؛ حقیقت این است که بیکاری، اوضاع نه چندان مطلوب اقتصادی و هم چنین توقعات پدرها و مادرها و اینکه می‌گویند ما دختر بزرگ نکرده‌ایم تا او را به هرکس بدهیم؛ اوضاع را سخت کرده است؛ کمی به داد دل جوانان برسیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)