میرنیوز

واکنش ها به ضرب و شتم شهروندان تبریزی توسط ماموران شهرداری

واکنش ها به ضرب و شتم شهروندان تبریزی توسط ماموران شهرداری 2021-07-11T17:51:37+04:30

دویست و پنجاه و یکمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه (۲۰تیر) با حضور آجودان زاده نایب رئیس و سایر اعضای شورا به همراه شهردار کلانشهر تبریز در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

علی آجودان زاده نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ابراز امیدواری کرد که شرایط و زمینه های ازدواج برای جوانان ایجاد شود.

وی در خصوص روز عفاف و حجاب نیز گفت: متاسفانه امروز حجاب و عفاف به نحو شایسته در جامعه وجود ندارد و امیدواریم نهادهای مرتبط اقدامات مثبتی در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه روز بهزیستی و تامین اجتماعی را نیز به کارکنان و فعالان این عرصه تبریک و در پایان سخنان خود شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت.

دستور اول جلسه به سخنرانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اختصاص داشت.

کریم صادق زاده طی سخنانی با تبریک انتخاب اعضای شورای ششم  گفت: تا آخرین روز حضور در شورا به فکر مشکلات مردم و شهر خواهم بود.

وی ادامه داد: باعث افتخار بود که در کمیسیون های تخصصی شورا حضور داشتم و از نزدیک شاهد زحماتی که برای شهر کشیده می‌شد، بودم و امیدوارم همه انصاف را رعایت کنند چرا که اقدامات بی‌نظیری در این دوره انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز با تلاش تمام مسئولین، قطار عمران شهر تبریز روی ریل آبادانی در حال حرکت است، گفت: مسئولین شهری در زمینه های مختلف از جمله فضای سبز و طرح‌های عمران فعال هستند و مهم ترین موضوعی که با وجود تحریم و تورم هنوز به چشم می‌خورد، تابلوهای «کارگران مشغول کار هستند» در سطح شهر است.

صادق زاده با اشاره به تشکیل فراکسیون کارگری در شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار کرد: ۲۷ مورد اساسی به صورت کارشناسی در فراکسیون بررسی شد و در این راستا  تذکر های تندی نیز به جهت پیگیری مشکلات کارگران دریافت کردم اما با وجود اخطار ها و تذکر ها وظایف خود را به نحو کامل انجام دادم‌.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تبدیل وضعیت کارکنان، کارگران و تمام نیروهای شهرداری اقداماتی قانونی انجام شده است اما علاقه‌ای در بدنه‌ی مدیران شهرداری برای انجام این مهم ندیدم و با تمام تلاش ها همچنان این کار نیمه کاره مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد با وجود دولت، مجلس و شورای انقلابی شاهد برچیده شدن شرکت های واسطه در شهرداری باشیم.

صادق زاده ادامه داد: امیدواریم شورای ششم گامی روبه جلویی در ارایه خدمات به شهروندان و کارگران بردارد.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم در زمینه ثبات شغلی و پرداخت به موقع حقوق و مزایا  اقدامات جدی انجام شد، افزود: در خصوص تعدیل نیرو مبنا بازنشستگی و از کارافتادگی بود و بیش از ۸۰۰  نفر در این دوره بازنشسته و تعدادی نیز بازخرید شدند.

وی با اشاره به اقدامات خوب در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت: اقدامات خوبی با همکاری کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری و فراکسیون کارگری انجام شد.

صادق زاده با بیان اینکه خدا را شاکریم‌ که در مراسم‌ تودیع و معارفه سربلند خواهیم بود، گفت: این رفتارها در گذر بوده و جابجایی سمت ها همیشه وجود دارد اما انسان باید وقتی با پشت سر نگاه می‌کند، سربلند باشد.

وی اظهارکرد: مدیران دوره پنجم سرهای خود را بالا بگیرند چراکه تلاش های آنان قابل تقدیر است.

دستور دوم جلسه به سخنرانی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اختصاص داشت.

سونیا اندیش گفت: در طول ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را برای ارائه‌ی شایسته وظایف انجام دادیم و تلاش کردیم حق الناس را رعایت کنیم و در زمینه توسعه‌ی شهری نیز تمام تلاش خود را انجام دادیم.

وی اقدامات مرحوم اشرف نیا عضو فقید شورای پنجم را کاربردی و مثبت دانست‌ و افزود: کمیته های عمران، حمل  و نقل و ترافیک و کمیته اچ اس ای که در سال آخر تشکیل یافت، اقدامات مثبتی در زمینه عمران و آبادی شهر برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با برگزاری ۱۱۰ جلسه  کمیته  به مدت ۲۹۰ ساعت، ۱۸۲ جلسه کمیسیون به مدت ۲۲۰ ساعت، ۱۹۷ مورد دستور جلسه بررسی شده و در مجموع ۹۰ بازدید نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۸۹ دستور در حوزه حمل و نقل ۸۱ مورد نظارت و پیگیری پروژه های عمرانی و ۱۸ طرح تخصصی توسط اعضای کمیسیون مطرح و تصویب و ۱۶ دستور جلسه نیز برای تعرفه و عوارض برگزار شده است.

اندیش بیان کرد: موضوعات مربوط به جلسات را بودجه های سنواتی ۱۲ جلسه در حوزه عمران، ۲۷ جلسه آسفالت و معابر، ۲۳ جلسه مترو، جهت مرمت و نگهداری پل ها ۱۳ جلسه، موضوعات تاکسیرانی و حمل و نقل داخلی ۱۲ جلسه، موضوع میدان آذربایجان ۹ جلسه، پیاده راه ها ۷ جلسه، راه آهن تبریز میانه و اتصال از خاوران به تبریز ۷ جلسه، موصوعات حمل ونقل و بار و کالا ۷ جلسه، ترمینال ۶ جلسه، پارک حاشیه ای ۷ جلسه برگزار شد.

وی همچنین افزود: در خصوص کمیته ایمنی پروژه های عمرانی اچ اس ای که در سال آخر کمیته آن تشکیل شد، موضوع فرودگاه تبریز ۴ جلسه، اتصال میدان خلبان به میدان آذربایجان ۴ جلسه، بررسی اتوبان ولایت ۴ جلسه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در تبریز به دلیل توسعه شرقی - غربی و داشتن خیابان های کم عرض، ترافیک در حال تشدید است، گفت: در زمینه تعریض خیابان ها طرح انجام مطالعات جامع ترافیک تبریز بررسی و مقرر شد این طرح توسط شهرداری تبریز انجام شود و بحث های ترافیکی حمل ونقل ترکیبی، زوج و فرد و تعاملات حمل ونقل عمومی از جمله این تصمیمات بوده که تصویب اجرای زوج و فرد در محدوده مرکزی شهر موفق بوده است.

اندیش همچنین برگزاری جلسات متعدد با پلیس راهنمایی و رانندگی برای ارتقای تعامل، خرید دوربین های ترافیکی، ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و حرکت به سمت ایجاد حمل ونقل ترکیبی را از دیگر اقدامات این کمیسیون عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای اولین بار مقرر شد ایستگاه هایی برای شهرک‌های همجوار با کمک شهرداری ایجاد شود اما هنوز به دلیل نبود اتوبوس اجرایی نشده است.

وی گفت: در زمینه موضوعات عمرانی سیاست شورا تاکید بر اتمام پروژه های نیمه کاره و پرهیز از ایجاد پروژه های جدید تا اتمام پروژه های فعلی بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: در بودجه‌های عمرانی و اولویت بندی پروژه‌ها  به صورت جدی فعال بودیم و کمیسیون عمران بارها برای ارزیابی مناطق مختلف در زمینه عمرانی جلسات بررسی برگزار کرده است و هر سال به تناوب مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها گزارش عملیات عمرانی و تحقق بودجه را گزارش داده و مشکلات موجود برای ایجاد عملیات عمرانی را شرح داده اند که گاهی موجب کاهش عملکرد شده است.

وی تاکید کرد: اعضای شورای پنجم از سال اول بر روی موضوع شفافیت تاکید داشتند و در این راستا قراردادهای عمرانی در سایت شهرداری منتشر می‌شد، چراکه شاخص ترین قرارداد ها عمرانی دراین ‌دوره نتیجه داده و شاهد شفافیت قرارداد های عمرانی بودیم ‌که البته می‌تواند بهتر نیز باشد.

اندیش افزود: در زمینه مسیرگشایی تاکیدات ویژه ای داشتیم که مسیر گشایی‌های ۱۵ ساله نیز به سرانجام رسیده است و کمک های مناطق به صورت مناطق معین در مناطق کم برخوردار بسیار مثبت بوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: در زمینه آسفالت که یکی از مطالبات شهروندان است، اقدامات خوبی انجام شده و از آسفالت ریزی‌های تکراری اجتناب شده و به سمت آسفالت معابری رفته‌ایم‌ که اولویت داشته و شهرداری آسفالت ریزی را با اولویت بندی و میزان تردد وعمر آسفالت و وضعیت ان انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح ها در حوزه بهسازی معابر الزام شهرداری به اجرای پیور بوده است، ادامه داد: این طرح از عوامل افزایش طول عمر معبر بوده که الزام شده در معابر کمتر از ۱۶ متر به دلیل عمر طولانی و حفظ محیط زیست از پیور استفاده شود چون نگهداری آن نیز آسان و کم هزینه بوده است.

اندیش افزود: تجهیز کارخانه آسفالت سازمان‌ عمران برای جلوگیری از خرید آسفالت از خارج از سیستم و تعهد شهرداری به اجرای آسفالت با عمر بیش از ۱۰ سال اجرا شد و شهردار متعهد شده حداقل عمر آسفالت ۱۰ سال باشد و از پیمانکار دراین خصوص تضمین گرفته شود.

وی گفت: الزام شهرداری برای اخذ تضمین از پیمانکاران براساس پروژه و ممانعت از لکه گیری توسط پیمانکاران از دیگر اقدامات در حوزه آسفالت بوده و در حوزه قطار شهری بررسی تخصیص ۴هزار میلیارد بودجه و اختصاص فاینانس دلار که در سال دوم بررسی شد و به دلیل افزایش قیمت دلار این مورد انجام نشد.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی طرحی برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵ تصویب شد، گفت: سهمیه‌ی ۳۰۰ دستگاهی تبریز به ۵۰۰ دستگاه رسید اما به دلیل تحریم ها و نبود قطعات این طرح در تبریز و سایر شهر ها اجرا نشد .

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اجبار اتوبوسرانی به هوشمند سازی و اصلاح مسیر بی آرتی با بتن مسلح و تصویب طرح حمایت از رانندگان و سایر کارکنان در زمان شیوع کرونا و بازسازی و تعمیر موتور مصوباتی داشتیم و اتوبوس های از رده خارج بازسازی شد و بخشی از آن عملیاتی شده است.

اندیش بیان کرد: پیشنهاد ایجاد ایستگاه یکپارچه برای کاهش ترافیک در اول زعفرانیه به صورت پایلوت اجرا شد و امیدواریم اعضای شورای ششم بحث راه اندازی پاره خط ها را پیگیری کنند تا حمل ونقل شهری روانتر شود، مطالعات ترافیکی آن انجام شده و به تصویب رسیده است که امیدواریم در شورای بعدی اجرایی شود.

وی افزود: در خصوص میدان آذربایجان گزارش مفصلی از خود طرح و نحوه اجرا داده شد و با گزارشات فنی مفصل به دادستانی ارائه شده که امیدواریم دستگاه قضایی نتیجه نهایی را اعلام‌ کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: پیگیری اتمام لوپ ها و ساماندهی میدان آذربایجان و اصلاح لوپ ها پیگیری شده و اتصال میدان خلبان به پاسداران پیگیری شده است.

وی ادامه داد: اقدامات نحوه اتصال راه آهن تبریز و نحوه ورود به محدوده تبریز پیگیری شده است و از طرحی که منجر به مسدود سازی توسعه تبریز از قسمت جنوب شرق می‌شد مقرر شد تا زمان اصلاح طرح توقف عملیات انجام شود که از سال ۹۶ پیگیری این موضع بودیم و امیدواریم شاهد تغییرات اساسی در اجرای این پروژه باشیم.

اندیش تاکید کرد: در خصوص اتوبان ولایت جلسات متعددی برگزار شده و تاکید شده است که این طرح فعلا به شکل غیر فنی درحال اجرا بوده و استحکام زمین ها با مشکل روبرو است و امیدواریم این پروژه مهم با اصلاح اجرایی و فنی در آینده برای تبریز مشکل ساز نشود.

دستور سوم جلسه به سخنرانی محمد حسن استوچی اختصاص داشت.

محمد حسن استوچی گفت: یک سری اشکالات فنی در زمان احداث اتوبان پاسداران مطرح شد ولی اهمیتی به آنها داده نشد و بعد از چند سال امروز مشکلات آن اعم از زیرسازی و شیب و... بروز می‌کند.

دستور چهارم جلسه به سخنرانی عبداله تقیپور اختصاص داشت.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: چند نکته مهم وجود دارد که از اقدامات شاخص شورای پنجم است و توقف اجرای نادرست راه آهن «تبریز - میانه» از جمله آنها بشمار می رود.

تقی پور افزود: در خصوص راه آهن «تبریز - میانه» که بارها موضوع پیگیری شده قرار شد طرح فعلاً متوقف شود .

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اجرای راه آهن میانه و متوقف کردن توسعه تبریز برای شهر خوب نیست و با پیگیری های مختلف فعلاً طرح متوقف شده است.

وی اضافه کرد: اگر این راه آهن از حاشیه اتوبان کسایی به صورت سطحی برود خیانتی به تبریز است که باید به صورت زیرسطحی اجرا شود تا توسعه تبریز متوقف نشود.

وی تاکید کرد: از شهرداری می‌خواهیم بحث اجرای پاره خط ها را در شهرک ها در اولویت اجرا داشته باشد.

در ادامه این جلسه لایحه شهرداری تبریز درخصوص «متمم و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تبریز شامل مناطق، مرکز، سازمانها و شرکتهای وابسته» بررسی شد.

محمد باقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز گفت: اعضای شورای ششم باید شهرداری را موظف به انجام کار در موعد آن و به درستی است.

وی افزود: در ۱۲ اسفند ۱۳۹۹شهرداری لایحه متمم بودجه را به صورت ناقص ارایه کرده است و ۴ ماه طول کشید تا همکاران ما اطلاعات این لایحه را از شهرداری بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این لایحه نشان می‌دهد که بودجه سال ۹۹ بودجه درستی بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: ۳۶۹۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ بود که با رقم متمم آن ۴۳۰۰  میلیارد تومان شده است و بخشی از آن اوراق مشارکت است که۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۵۷ میلیارد تومان رقم اوراق مشارکت است گفت: حدود ۹۷ درصد بودجه‌های که تصویب مردم تحقق یافته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اعتبارات جاری ۱۴ درصد در بودجه کل افزایش یافته است، چرا که پرداخت‌های ما که طبق قانون کار است، بیش از آن چیزی است که در بودجه پیش بینی شده است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی در کل شهرداری و سازمان‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است بطوریکه۲۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۸۰۰ میلیارد و ۸۳۸ پروژه به ۸۴۷ پروژه افزایش یافته است که از این تعداد ۱۴ پروژه اجرایی نشده است و برخی از آنها اشکالات فنی داشت.

تقی‌پور نیز گفت: ۸۰۰ میلیارد تومانی که افزایش یافته به صورت شفاف بیان شود، ۱۴ پروژه‌ای که اجرا نشده رقم‌ آن ها پایین بوده و دلایل اعلام‌شده قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه طول عمر بالای ۱۰ سال آسفالت نیاز به زیرساخت دارد، افزود: کنترل خودرو های سنگین وظیفه سازمان ترافیک است که خواستار باسکول سیار بوده اند.

تقی پور تاکید کرد: دلیلی که برای عدم‌ اجرای بودجه اعلام شده قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اقداماتی که در خصوص ساماندهی خیابان دارایی انجام شده با مبلغ کم‌ می‌توانست نتیجه مطلوب ارایه کند و این دلیل که عدم‌تحقق بودجه بوده قابل قبول نیست، چرا که ۸۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۸ به بودجه ۹۹ افزوده شده است.

بابایی اقدم نیز گفت: در موضوع بررسی متمم بودجه ۹۸ موضوعاتی مطرح شده که پروژه های بسیاری حذف شده بود اما وقتی برای یک پروژه بودجه ‌مصوبی وجود دارد باید اجرا شود.

وی افزود: اتفاقات متمم سال ۹۸ در متمم ۹۹ نیز اجرا شده است که باید اختیارات شهرداری در اجرا و عدم اجرای پروژه مصوب مشخص شود.

بابایی اقدم با بیان اینکه عدم اجرای پروژه به دلیل عدم توافق ناشی از ضعف شهرداری است  اظهار کرد: مجموع مبالغ کمکی راه و شهرسازی چقدر بوده و باید مشخص شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دلایل عدم اجرای پروژه ها به صورت شفاف و کامل ارایه نشده است و باید مشخص شود تکلیف پروژه های اجرا نشده در سال گذشته چه شده است.

در نهایت لایحه متمم بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز با تصویب رسید.

در ادامه دبیر شورای اسلامی شهر تبریز طی سخنانی گفت: اصل تم شخصیت تبریز تاریخ و فرهنگ این شهر است که در یونسکو می‌گویند در چنین شهرهایی باید اولویت ایجاد پروژه تاریخی و فرهنگی با پیوست عمرانی در نظر گرفته شود که در تبریز برعکس است که باید این امر پیگیری شود.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: البته در دوره فعلی اهمیت زیادی به این موضوع داده شده و چندین فرهنگسرا، پارک و فضای سبز احداث شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای شهر شیوه‌نامه ای در راستای حمایت و تجلیل از قهرمانان تهیه کرد اضافه کرد: متاسفانه تقدیری از قهرمانان بومی انجام نشده است در حالیکه قهرمانان ورزشی برندینگ شهر تبریز هستند و امروز در خدمت سه بازیکن و دو مربی المپیکی هستیم و هفته آینده نیز ورزشکاران پارالمپیک را میزبان خواهیم بود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این عزیزان در اردوی ورزشی حضور دارند و ما از خانواده های آنها دعوت‌ کردیم، که خانواده به عنوان رکن سوم موفقیت یک ورزشکار مطرح شده است.

نیکوخصلت اضافه کرد: آقای میلاد وزیری در رشته تیر و کمان که پدر او نیز بازنشسته شهرداری است، از ایران تنها یک نفر در این رشته در المپیک حضور دارد که میلاد وزیری است و تنها قیمت کمان او ۱۳۰ میلیون تومان است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مهدی پیرجهان که پدرش مربی او نیز است، درجلسه حضور دارد، تا به امروز حمایت چندانی از مهدی پیرجهان نشده است و زمانی که ما اعتبار باشگاه‌های ورزشی را از افراد غیربومی گرفته و به ورزشکاران بومی دادیم، مورد هجمه دلالان قرار گرفتیم.

وی تاکید کرد: او یک برند بین‌المللی است و آینده درخشانی در این ورزش دو میدانی  دارد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: سعید صفرزاده، دوچرخه‌سوار لژیونر ملی پوش در کشور چین است که بعد از شکستن ستون فقرات او در سه سال گذشته، بازگشت غرورانگیزی داشته است.  قیمت دوچرخه او ۲۵۹ میلیون است و نفر اول رنکینگ آسیایی است.

نیکوخصلت گفت: دکتر امیرساسان، دانشیار ورزشی است که ۲۰ سال است در المپیک حضور داشته و مشاور تغذیه تیم‌های ملی است که او نیز استاد دانشگاه تبریز است و ورزشکاران زیادی تحویل شهر و کشور داده است اما به امروز حمایتی از او نشده است و حق این ورزشکاران به درستی ادا نشده است.

در ادامه لایحه دو فوریتی شهرداری با موضوع «صدور مجوز افزایش اعتبار جهت احداث و نگهداری فضای سبز عون بن علی» بررسی شد.

بهشتی گفت: مخالف دوفوریتی این لایحه هستم چرا که هفته آینده اصلاحیه بودجه به صحن می‌آید.

تقی‌پور نیز گفت: از آنجا که حفظ فضای سبز مقید به زمان است، در راستای حمایت از فضای سبز موافق این طرح هستم و شاید تعلل ما در تصویب این لایحه، موجب کندی کار شود. 

وی ادامه داد: ۳ میلیارد تومان چیزی نیست و ما می‌توانیم با تصویب این موضوع حمایت خود از فضای سبز را اعلام کنیم.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی شهرداری تبریز نیز گفت:  کلیه ‌کمک‌هایی که از شهرداری می‌گیریم صرف حقوق کارکنان و کارگران فضای سبز عون بن علی می‌شود.

شمس اله فیروزیان اضافه کرد: ۳۹ درصد افزایش دستمزد داشتیم، درسال ۹۵ کمک شهرداری تبریز ۱۲میلیارد تومان بود و این امر در سال ۹۸ ادامه داشت.

وی تاکید کرد: ما در سال ۹۷، ۹ میلیارد  تومان، در سال ۹۸ ، ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۱میلیارد حقوق پرسنل بوده است.

فرج محمد قلی‌زاده گفت: رفتار شهرداری قابل دفاع نیست، اینکه می گویند حقوق ماه گذشته را پرداخت نکرده‌اند ، اگر رای ندهیم کارگران به مشکل برخواهند خورد اگر رای بدهیم رویه اشتباهی را ایجاد می‌کنیم.

در نهایت لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص جابجایی بودجه سازمان عون ابن علی به تصویب رسید.

فریدون بابایی اقدم طی سخنانی به درگیری ماموران شهرداری با شهروندان اشاره کرد و گفت: شهرداری می‌تواند مانع ساخت و ساز غیرمجاز شود اما برخورد فیزیکی درست نیست و شهرداری باید پیگیر باشد که این موضوع تکرار نشود.

وی افزود: اگر در یک زمان خاص تعداد بالایی ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌شود باید با شهردار و معاون خدمات منطقه برخورد می‌شد تا در مدت زمان کم ۱۰۰ ها ساخت وساز  غیرمجاز دیگر انجام می‌شود.

بابایی اقدم گفت: باید چرایی حجم انبوهی از ساخت وساز ها در منطقه ۷ در مدت زمان کم مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچیزی که کم می آید به کمیسیون بودجه ارسال می‌شود و موضوعی که به کمیسیون عمران و شهرسازی مربوط است در کمیسیون بودجه بررسی می‌شود که این اشتباه است.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز با اشاره به اتفافات اخیر مربوط به مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در یکی از مناطق صنعتی تاکید کرد: همه باید مطیع قانون باشند.

وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای احکام قضایی جزو وظایف شهرداری است و برخی محدودیت های مقطعی نباید موجب سوء استفاده عده ای متخلف شود.

وی با اشاره به برخورد ماموران شهرداری با یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز که حاشیه هایی به دنبال داشت گفت: این موضوع مربوط به یکی از شهرک‌های صنعتی در منطقه ۷ بوده و ماجرا اصلا مربوط مناطق مسکونی نبوده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه همه باید قانون مدار باشند، افزود: هیچ گونه ممانعت از اجرای قانون، قابل قبول نیست و ما موظف به برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز هستیم.

شهین باهر در عین حال تاکید کرد: ماموران شهرداری مجاز به برخورد فیزیکی نیستند و در این زمینه با خاطیان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی جامعه و همکاری نکردن برخی دستگاه ها، موارد ساخت و ساز غیرمجاز را افزایش داده است، گفت: به همین خاطر کارگران خدمات شهری شهرداری که وظیفه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را بر عهده دارند، با زحمات و مشکلات فراوانی مواجه اند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)