میرنیوز

خیابان‌های روشن، خانه‌های تاریک

خیابان‌های روشن، خانه‌های تاریک 2021-07-11T09:24:57+04:30

منصور شیشه فروش-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با ایسنا،  از کمبود ۴.۳ مترمکعب بر ثانیه آب در طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ خبر می‌دهد و می‌گوید: طرح آب‌رسانی به اصفهان بزرگ شامل ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر است که به علت کاهش منابع آبی و نیاز آبی در طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ، مردم کمبود آب را احساس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک ماه است شاهد قطع آب در مناطق مختلف هستیم و برخی از مناطق شهری با تانکر آب‌رسانی می‌شود، می‌افزاید: در حال حاضر به ۳۱۶ روستای استان آب‌رسانی سیار می‌شود و حدود دو میلیون هکتار از عرصه‌های محیط‌زیستی استان و گونه‌های جانوری در معرض تهدید جدی هستند.

شروع موج پنجم کرونا نیز مزید بر معضلات استان شده و با افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، تأمین برق برای بیمارستان‌هایی که بیشترشان تک فیدر هستند، چالش جدی برای بخش درمان استان ایجاد کرده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، سالانه ۲ هزار مگاوات کمبود برق در استان داریم و ضرورت دارد وزارت نیرو در استانی که در معرض خشک‌سالی و کم‌آبی است سالانه ۲  هزار مگاوات نیروگاه برق توسعه دهد تا کمبودهای برق را با توجه به توسعه در بخش‌های مختلف جبران کند و پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین برق موردنیاز متناسب با شرایط استان انجام شود.

در روزهایی که مردم استان با قطعی پی در پی آب و برق کاملاً متوجه معضل کمبود آب و برق شده‌اند و بارها بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی تأکید شده است، شاهد نورپردازی‌هایی در سطح شهر هستند و این سؤال را برای آن‌ها مطرح می‌کند که آیا صرفه‌جویی تنها مختص شهروندان است؟ نورپردازی‌ها در سطح شهر این روزها بیشتر از هر زمانی خودنمایی می‌کند، ازجمله این نورپردازی‌ها می‌توان به نورپردازی درختان شهر اشاره کرد که علاوه بر مصرف انرژی، اثرات زیست‌محیطی نیز دارد.

صرفه‌جویی فقط در خانه‌های مردم!؟

محمد کوشافر-عضو هیئت‌مدیره جمعیت پیام سبز به ایسنا می‌گوید: قاعدتاً وقتی به مردم گفته می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، مسابقات بین‌المللی مانند شطرنج، کلاس‌ها و امتحانات مجازی تحت شعاع قرار می‌گیرد و زندگی مردم با چالش روبرو می‌شود، باید ببینیم نورپردازی درختان چقدر ارزش دارد و اگر قرار است در مصرف برق صرفه‌جویی شود آیا فقط باید صرفه‌جویی در خانه‌های مردم باشد، یا ادارات و نهادهایی مثل شهرداری هم باید الگوی صرفه‌جویی باشند و این مهم را فرهنگ‌سازی کنند!؟

این فعال زیست‌محیطی، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در خصوص نورپردازی درختان مطرح است، مصرف انرژی است، می‌گوید: در خصوص نورپردازی دو نظریه وجود دارد؛ برخی می‌گویند نورپردازی زیباست و برخی می‌گویند زیبا نیست، اما فراتر از بحث زیبایی، اگر می‌خواهیم یک شهر مطابق با اقلیم و محیط‌زیست داشته باشیم نباید مدام در حال مصرف انرژی باشیم، آن‌هم به این قیمت که نمی‌دانیم آیا تأثیرات منفی بر روی اکوسیستم، حشرات و پرندگان و درختان دارد یا خیر. بنابراین در حال مصرف انرژی برای امری هستیم که اثرات سوء آن بیشتر از مطلوبیتش است.

کوشافر با بیان اینکه جایی که نورپردازی در شهر برای روشنایی و امنیت و رفاه مردم است، معقول است، اما جایی که فقط برای تزئین و زیبایی شهر است، آن‌هم زیبایی که کاملاً سلیقه‌ای است ضرورتی به مصرف انرژی برق وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نورپردازی درختان باید از نظر علمی و نه صرفاً بر اساس سلیقه شخصی مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان می‌کند: نورپردازی اثراتی بر پرندگان، حشرات و درختان دارد و درعین‌حال باعث مصرف انرژی می‌شود، پس در این زمینه باید از دو بعد به مسئله نگاه کرد؛ اول اینکه هرچه انرژی بیشتر مصرف شود، آلودگی بیشتری خواهیم داشت و دوم اینکه در شرایطی که با کمبود انرژی مواجه هستیم، اولویت مصرف انرژی با چه کاربری هست؟

کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان

سید مهدی حسینی-مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و نگهداری تأسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دراین‌باره به ایسنا می‌گوید: شهرداری اصفهان به‌واسطه خدمات متنوع و متعددی که در گستره کلان‌شهر اصفهان عرضه می‌کند، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده بخش عمومی است، به همین دلیل مجبور است انرژی مصرف کند. به‌عنوان‌مثال گستره فضای سبز اصفهان، بیش از ۴۰۰ آب‌نما، آثار تاریخی، ساختمان‌های خدمات شهری، فضاهای شهری و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر همه نیاز به نورپردازی دارد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته برنامه مصرف انرژی را در شهرداری اصفهان پیاده کرده‌ایم و سه مرحله ممیزی انجام داده‌ایم، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر مصرف انرژی را به‌شدت کاهش دادیم و این موضوع مستند به آمار شرکت توزیع برق است و در حالی که توسعه‌های متعدد در سطح شهر داشته‌ایم.

حسینی از کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان خبر داده و تصریح می‌کند: علاوه بر توسعه‌هایی که داشته‌ایم، مصرف انرژی را کاهش داده‌ایم و این تراز بسیار خوبی است. شهرداری اصفهان اولین شهرداری است که تراز انرژی ماهیانه دارد و تراز انرژی را ۶ ماهه و سالانه منتشر می‌کند، به‌طوری‌که در هر منطقه به‌صورت ماهیانه تراز انرژی بررسی و با مقدار معیار استاندارد مقایسه می‌شود و اگر جایی مصرف انرژی زیاد باشد، حتماً رسیدگی لازم انجام می‌شود.

کسب استاندارد و جایزه؛ دلیلی بر موفقیت در مدیریت مصرف

وی کسب دو استاندارد را دلیلی بر موفقیت شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف انرژی دانسته و می‌افزاید: شهرداری اصفهان تنها شهرداری در کل کشور است که ایزوی ۵۰۰۱ (مربوط به مدیریت مصرف انرژی) کسب کرده، همچنین جایزه ملی انرژی که به صنایع بزرگ اختصاص می‌گیرد را در سال ۹۹ کسب کرده است.

مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و نگهداری تأسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: شهرداری اصفهان در میان شهرداری‌های کشور در زمینهٔ کنترل و مدیریت مصرف انرژی مرجع است، به این دلیل که ما هم متعهد و الگو در شهر هستیم و هم باید کمک کنیم برق پایدار برای شهروندان تهیه شود که این مهم جز با همکاری شهرداری و سایر ادارات و دستگاه‌ها و شهروندان محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال متوالی از طرف وزارت نیرو و شرکت برق شهرستان اصفهان به‌عنوان نهاد برتر در کنترل پیک مصرف برق شناخته‌شده و هر چهار سال نهاد برتر شدیم و توانستیم جایزه‌های خوبی در این زمینه بگیریم، می‌گوید: این موضوع فقط مربوط به شرایط سخت امسال نیست و حتی در زمستان (از سال ۹۵ تا ۹۹) در مدیریت پیک مصرف برق شرکت کردیم و تمام تلاشمان این بوده که مصرف انرژی در شهرداری را به حداقل برسانیم. به‌عنوان‌مثال در ساعات پیک مصرف تمام آب‌نماها خاموش می‌شود، حداقل آبیاری را داریم و حتی‌المقدور آبیاری‌ها به شب موکول می‌شود، بیش از ۷۰ هزار لامپ کم‌مصرف نصب‌شده و تمام منابع نوری پرمصرف عوض‌شده که البته هزینه بالایی برای شهرداری داشته است. حتی در نورپردازی میدان نقش‌جهان که نزدیک به هزار پروژکتور در این مکان نصب‌شده تماماً از نورهای فوق کم‌مصرف و LED استفاده‌شده که مصرف آن‌ها یک‌دهم قبل است.

حسینی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به‌صورت مستمر توسط شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان مورد رصد و پایپش قرار می‌گیرد، اظهار می‌کند: از شرکت توزیع برق خواسته‌ایم علاوه بر اقدامات انجام‌شده، اگر افزایش مصرف داشتیم به ما گزارش بدهند و در هفته‌های گذشته میزان مصرف برق در شهرداری را بر اساس این گزارش کاهش داده‌ایم. در این شرایط گرما، در سازمان‌های وابسته به شهرداری، روشنایی راهروها خاموش است و کولرهای گازی به حداقل رسیده است. در ارزیابی عملکرد نیز کاهش مصرف انرژی قیدشده و حتی سیاست‌های تشویقی و تنبهی گذاشته‌ایم و همین‌ها باعث شده که استاندارد بین‌المللی بگیریم چون ارزیابی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

استفاده از لامپ‌های فوق کم‌مصرف در نورپردازی درختان

مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و نگهداری تأسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در مورد نورپردازی درختان شهر نیز می‌گوید: نورپردازی درختان با لامپ‌های فوق کم‌مصرف در حد ۱۰ یا ۱۵ وات است، اما اگر هر پروژکتوری خاموش باشد به دلیل مسائلی مثل سرقت یا تخریب باعث می‌شود هزینه‌ها بیشتر شود.

وی اضافه می‌کند: ساعات نورپردازی درختان نیز بسیار محدود است، یعنی از یک‌ساعتی به بعد چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم و جلسه هفتگی با شرکت توزیع برق‌داریم و به‌صورت شفاف اشتراکات ما و مصرف کل شهرداری را رصد می‌کنند و اعلام می‌کنند که در کدام نقاط باید خاموشی اعمال کنیم، البته این کار آسان نیست و به‌عنوان‌مثال بر نقاط استراتژیک دست می‌گذارند که به فرض مربوط به انتقال آب یا فضای سبز و یا ساختمان حساسی است، اما برای ما مرجع اصلی شرکت توزیع برق است.

حسینی با بیان اینکه مصرف برق آب‌نماهای شهر زیاد است و ما این را می‌دانیم که می‌توان ساعات روشن بودن آن را به حداقل رساند، در مورد روشنایی پل‌های عابر پیاده نیز می‌گوید: بحث نگهداری و تعمیرات و مدیریت مصرف انرژی دو مقوله منفک و جدا از هم است، اما زمانی که من در این پست قرار گرفتم اولین کاری که کردم این دو مقوله را باهم ترکیب کردیم. به‌عنوان‌مثال نگهداری نورپردازی میدان نقش‌جهان با یک شخص بوده و نگهداری پل عابر پیاده با شخص دیگری اما اکنون تمام این کارها ادغام‌شده و از یک محل کنترل می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت این کار این است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مزیت دیگر این است که اگر بخواهیم مدیریت انرژی انجام دهیم، می‌دانیم این کارها باید از چه نقاطی انجام شود.

اولویت بر اساس مصرف و اهمیت

مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و نگهداری تأسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در زمینهٔ مدیریت مصرف انرژی اولویت‌بندی تعیین کرده‌ایم، توضیح می‌دهد: یکی از شاخص‌های اولویت‌بندی میزان مصرف انرژی است و جاهایی که بیشتری میزان مصرف انرژی در سطح شهرداری را دارند مشخص‌شده است. ما ۱۵۰۰ نقطه اشتراک برق‌داریم که همه بر اساس میزان مصرف، دسته‌بندی می‌شوند و شاخص بعدی اهمیت آن‌ها است که در کنار میزان مصرف انرژی قرارگرفته و درنهایت با چند شاخص مثلاً می‌دانیم که در یک نقطه باید ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم و در نقطه دیگر ۱۰ درصد.

وی خاطرنشان می‌کند: بر اساس اولویت‌هایی که تعیین‌شده به سراغ بخش‌هایی که بیشترین مصرف را دارند می‌رویم و گام‌به‌گام اقداماتی مثل کم کردن ساعت روشنایی، استفاده از تجهیزات کم‌مصرف و مدیریت مصرف و رصد و پایش میزان مصرف را انجام می‌دهیم.

تأثیر فرهنگی کم کردن نورپردازی فضاهای شهری

حسینی با بیان اینکه نورپردازی فضاهایی شهری بیشتر در معرض دید است، می‌گوید: کم کردن نورپردازی‌های سطح شهر ممکن است تأثیر فرهنگی داشته باشد، ولی ازنظر فنی مصرف آن خیلی کمتر از آب‌نماها و سیستم‌های آبیاری و ... است. به‌عنوان‌مثال میزان مصرف برق آب‌نمای میدان خواجه قبل از مدیریت بهینه مصرف، به‌اندازه روشنایی پل بزرگمهر تا سی‌وسه‌پل بود. بنابراین به‌جای خاموش کردن یا کم کردن خاموشی این مسیر، تجهیزات آب‌نما را به‌روز و ساعات کار آن را تا نصف کاهش دادیم.

وی در مورد خاموشی کامل تجهیزات روشنایی شهر نیز می‌گوید: اگر هر کدام از تجهیزات شهری برای مدت زیادی خاموش باشد، سارقان به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. اگر سارقان بدانند که برق برای مدت زیادی وصل نمی‌شود تجهیزات را سرقت می‌کنند، البته سرقت در اولویت‌های پایین‌تری قرار دارد و در مدیریت و کنترل انرژی بیشتر اولویت‌های که برق بیشتری استفاده می‌کنند مدنظر قرار می‌گیرند.

وی از شهروندان خواست همان‌گونه که شهرداری برای صرفه‌جویی در مصرف برق و گذر از خاموشی‌ها تلاش می‌کند، با صرفه‌جویی و مصرف کمتر کمک کنند خانه‌های بیشتری برق داشته باشند.

مرسل صالحی-مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز با بیان اینکه بیش از نصف مصرف برق در تابستان مربوط به بخش خانگی است و اگر مردم همراهی داشته باشند می‌توانیم مدیریت مصرف بار داشته باشیم، می‌گوید: مردم باید حداقل صرفه‌جویی ۲۰ درصدی برق داشته باشند تا بتوانیم حداقل از ایام پیک مصرف را از خرداد تا انتهای مردادماه بدون مشکل و خاموشی عبور کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰۰ اداره در شهرستان اصفهان، گفت: به اداراتی که مدیریت مصرف برق نداشته‌اند اخطار داده‌ایم و در صورت بی‌توجهی اقدام به قطع برق آن‌ها از ابتدا و تا انتهای ساعت پیک مصرف می‌کنیم.

حذف نورپردازی‌هایی که در چشم است

محمدرضا نوحی-سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرداری‌های استان ازجمله شهرداری اصفهان در جلسات مدیریت بحران استان حضورداشته و به‌طور کامل در جریان وضعیت برق هستند، می‌گوید: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تأکید زیادی به زیرمجموعه‌های شهرداری داشته که نورپردازی‌ها و آب‌نماهای سطح شهر حذف شود و بر اساس آماری که ارائه می‌دهند میزان مصرف برق را بسیار کاهش داده‌اند.

وی می‌افزاید: بااین‌وجود هنوز در برخی از خیابان‌ها نورپردازی درختان را می‌بینیم. در این زمینه با مدیر انرژی شهرداری صحبت کردیم و آماری که ارائه دادند نشان می‌دهد اقدامات خوبی انجام داده‌اند، به‌طوری‌که مصرف انرژی شهرداری در سال ۹۶ حدود ۷۳ هزار مگاوات بود که در سال ۹۹ با توجه به رشد و توسعه فضاهای شهری به ۵۸ هزار مگاوات رسیده و صرفه‌جویی خوبی داشته‌اند. همچنین ۷۰ درصد از روشنایی‌ها را کاهش داده‌اند، به‌طوری‌که برخی کارگران شهرداری می‌گویند و نور پارک‌ها و فضاهای سبز بسیار اندک است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه چراغ‌هایی که برای نورپردازی درختان شهر و دیگر فضاهای شهری استفاده می‌شود بسیار کم‌مصرف است، تصریح می‌کند: بااین‌وجود در این مورد هم تذکر دادیم که برای کاهش یا  حذف این نورپردازی‌ها اقدام کنند تا در چشم مردم نباشد، چون مردم فکر می‌کنند این ریسه‌ای که روی درخت است برق مصرف می‌کند، درحالی‌که بسیار مصرف پایینی دارد بااین‌وجود پیگیری کردیم همین میزان اندک هم به خاطر بار روانی که دارد حذف شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در زمینهٔ مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی هم اقدامات مؤثری داشته است، خاطرنشان می‌کند: برخی از این نورپردازی‌های سطح شهر توسط اصناف و واحدهای تجاری انجام می‌شود و به شهرداری ارتباطی ندارد، اما در شرایط کنونی باید این مصارف نیز به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)