میرنیوز

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان 2021-07-11T07:11:28+04:30

به گزارش ایسنا، برخورداری از عدالت در بحث آموزش و پرورش یکی از نیازهای اصلی در جامعه کنونی محسوب می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد این مسئله در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است، هنوز در برخی از مناطق محروم این استان مانند منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ، منطقه دیناران در شهرستان اردل و سایر مناطق محروم دانش‌آموزان در مدارس ناایمن و سنگی تحصیل می‌کنند، قدمت برخی از این مدارس به بیش از ۴۰ سال قبل بازمی‌گردد.

 دسترسی دانش‌آموزان به امکانات آموزشی برابر در کشور از سالیان گذشته در نظام آموزش و پرورش مطرح بوده، اما این امر تاکنون محقق نشده است، در ایام شیوع کرونا و با غیرحضوری شدن مدارس موضوع نبود عدالت آموزشی در دسترسی به زیرساخت‌های آموزش مجازی بیش‌تر از گذشته خود را در مناطق محروم کشور نمایان کرد.

بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم و صعب‌العبور از دسترسی به زیرساخت‌های آموزش مجازی در ایام کرونایی محروم بودند، معلمان حاضر در این مناطق ایثارگرانه اجازه نداند که آموزش در این مناطق دچار مشکل شود.

برخی از مدارس روستاهای چهارمحال و بختیاری از امکانات اولیه مانند راه دسترسی مناسب، حصار، گازکشی، دسترسی به اینترنت و حتی سرویس بهداشتی محروم هستند، قرار بود بخاری‌های نفتی از سطح مدارس برچیده شود، اما این امر حداقل در مناطق محروم این استان امکانپذیر نیست، منکر تلاش‌های مسئولان برای ایمن‌سازی مدارس نیستیم، اما به‌نظر می‌رسد این اعتبارات قطره‌چکانی پاسخگوی نیازها نباشد.

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

۵۰ مدرسه سنگی در کوهرنگ وجود دارد

مرتضی زمانپور- فرماندار کوهرنگ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مدارس در این شهرستان، اظهار کرد: در این شهرستان ۱۱ مدرسه کانکسی، ۲۷ مدرسه استیجاری با وضعیت نامناسب و ۵۰ مدرسه سنگی احداث شده در بیش از ۴۰ سال قبل وجود دارد.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته حدود ۴۰ مدرسه در شهرستان کوهرنگ احداث شده است، همچنین ۱۱ مدرسه نیز کلنگ‌زنی و در دست احداث است، این مدارس با همکاری بنیاد برکت، مجمع خیرین و همچنین اعتبارات دولتی احداث می‌شود.

زمانپور با اشاره به اینکه مناطق صعب‌العبور بسیاری در شهرستان کوهرنگ وجود دارد، عنوان کرد: دولت برای گازرسانی به ازای هر خانوار یک سرانه ۱۵ میلیون تومانی در نظر می‌گیرد، اما باتوجه به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق و کم جمعیت بودن روستا هزینه گازرسانی به ازای هرخانوار در این روستاها به یک میلیارد تومان نیز می‌رسد.

فرماندار کوهرنگ افزود: سه شهر و ۴۰ روستا در چند سال اخیر در این شهرستان گازرسانی شده است و همچنین گازرسانی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که مدارس دارای بخاری نفتی در این منطقه وجود داشت، نیز در حال انجام است.

وی در پایان گفت: اما در برخی از مناطق امکان گازرسانی وجود ندارد و مدارس برای سیستم گرمایش از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

شش روستا در بخش مرکزی اردل فاقد مدرسه هستند

همچنین محمود کیانی- فرماندار اردل پیش از این در خصوص مشکلات آموزشی در این شهرستان، با اشاره به اینکه به‌علت صعب‌العبور بودن منطقه حدود ۳۰ درصد مدارس در این شهرستان فاقد زیرساخت ارتباطی هستند، اظهار کرد: اقداماتی در این حوزه انجام شده است، اما ناکافی است و مردم به‌شدت گله‌مند هستند.

فرماندار اردل ادامه داد: شش روستا در بخش مرکزی این شهرستان فاقد مدرسه هستند، همچنین مقرر شد برای احداث مدرسه در روستای دهدلی با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس و بنیاد علوی مدرسه احداث و برای این مسئله با فوریت در سایر مناطق چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه عمر حدود ۱۸ واحد آموزشی در بخش مرکزی شهرستان اردل بالای ۳۵ سال است، بیان کرد: همچنین در بخش میانکوه ۲۰ مدرسه فاقد حصار هستند و مسائلی برای معلمان و دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

کیانی کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات در مدارس و جاده دسترسی را از دیگر مشکلات در بخش میانکوه و مرکزی در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ نیرو در این حوزه وجود دارد، معلمان در این منطقه حدود شش ماه بیتوته دارند.

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

۳۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخریبی و نیازمند بازسازی هستند

کامران رهی- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازسازی و ایمن‌سازی مدارس تخریبی در استان، اظهار کرد: بیش‌ترین مدارس نیازمند ایمن‌سازی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و منطقه میانکوه در شهرستان اردل قرار دارند، عموما این مدارس یک کلاسه، دو کلاسه و کانکس پیش‌ ساخته هستند.

وی افزود: سالانه بر اساس سرانه اعلامی و طبق مکاتبه اداره‌کل آموزش و پرورش برای معرفی مدارس نیازمند بازسازی و تعمیر، برنامه‌ریزی برای احداث مدارس ایمن با استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی مانند بنیاد برکت، مجمع خیرین و گروه‌های جهادی به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود.

رهی در خصوص جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در برخی از مناطق صعب‌العبور استان هنوز گازرسانی انجام نشده است، در صورتی‌که مشکل گازرسانی در این مناطق مرتفع شود، بخاری‌های نفتی نیز از این مدارس جمع‌آوری می‌شود.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس این استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: برخی مدارس نیز نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، سالانه اعتباری به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند، در ایام تعطیلی مدارس به‌علت شیوع ویروس کرونا این موضوع مانند سابق پیگری شد، هرساله پیمانکاری برای این موضوع جذب می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز پس از تخصیص اعتبار، بعد از جذب پیمانکار بحث تعمیر و بازسازی مدارس پیگیری خواهد شد، پیگیری این موضوعات منوط به حضور دانش‌آموزان به‌صورت حضوری در مدارس نیست.

رهی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری مدارس خشت و گلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تعداد مدارس سنگی در استان محدود است و تلاش شده در مناطق صعب‌العبور از مدارس کانکسی پیش ساخته استفاده شود، همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای جایگزینی مدارس پیش‌ساخته به‌جای مدارس کانکسی صورت گرفته است، در مجموع نزدیک به ۳۰ مدرسه با این شرایط در استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص بهینه‌سازی سیستم گرمایشی مدارس استان، گفت: هم‌چنان در مدارس استان بخاری گازی وجود دارد، اما تمامی این بخاری‌ها غیراستاندارد نیستند، بنابراین طبق تفاهم‌نامه‌ای در سال‌جاری مقرر شد بخاری‌های گازی غیراستاندارد از مدارس جمع‌آوری و سیستم گرمایشی آن‌ها با استفاده از تجهیزات ایمن بهینه شود.

آرزوی دیرینه برای برچیده شدن سقف‌های لرزان

۱۲۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری در اولویت تخریب است

شکرالله مالکی- رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مدارس این استان در چهار وضعیت مطلوب، تخریبی نیازمند نوسازی، نیازمند مقام‌سازی و استیجاری قرار دارند، اظهار کرد: ۶۰۰ مدرسه در این استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند که از این تعداد ۲۳۸ مدرسه به قید فوریت باید مقام‌سازی شوند.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری مدرسه سنگی تحت مالکیت آموزش و پرورش وجود ندارد، بلکه عموما مدارس سنگی استیجاری هستند، در روستاهایی که به‌علت صعب‌العبور بودن امکان احداث مدرسه وجود ندارد، آموزش و پرورش باتوجه به بافت روستا فضایی را برای آموزش دانش‌آموزان اجاره کرده است و تعداد دانش‌آموزان این مدارس نیز بسیار کم است.

مالکی در ادامه با بیان اینکه ۲۷۱ مدرسه در چهارمحال و بختیاری نیازمند تخریب است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۰ مدرسه در اولویت تخریب است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باتوجه به برنامه ششم توسعه و انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور، در حال حاضر پروژه دولتی کلنگ‌زنی نمی‌شود، بنابراین برای احداث مدارس تخریبی باید از ظرفیت خیرین بهره‌مند شویم، شاید اگر اعتبار دولتی به این بحث اختصاص پیدا کند، مدارس تخریبی در استان بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ مدرسه به‌صورت مشارکتی با اعتبارات دولتی و  کمک‌های خیری در حال احداث است، همچنین ۴۰۰ مدرسه در شرایط استاندارد و مطلوب هستند، طبق سرانه مطلوب باید در مدرسه فضای ۸.۴ متری برای هر دانش‌آموز در نظرگرفته شود که برای رسیدن به این استاندارد نیازمند احداث ۱۲۸۱ مدرسه در چهارمحال و بختیاری هستیم.

مالکی عنوان کرد: اما بر اساس میانگین کشوری به ازای هر دانش‌آموز باید ۵.۲۱ متر مربع فضا در نظر گرفته شود که در این‌صورت نیازمند احداث ۱۹۲ مدرسه هستیم.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در مرکز استان نیز نیازمند احداث مدرسه هستیم، در مرکز استان تراکم دانش‌آموزان بسیار بالا است، در برخی مدارس مناطق محروم استان تعداد دانش‌آموزان به زیر ۱۰ نفر می‌رسد، در استان کمبود فضای آموزشی وجود دارد، اما شرایط بحرانی نیست.

وی در خصوص وضعیت گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در مناطقی که گازکشی وجود دارد مدارس مجهز به پکیج، شوفاژ  و بخاری‌های هرماتیک هستند، فقط در دو منطقه مانند منطقه شاه‌منصوری اصلاح سیستم گرمایشی در حال انجام است.

مالکی در پایان گفت: در مناطقی که گازکشی انجام نشده برای گرمایش مدارس از بخاری نفتی با استفاده از نفت سفید استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)