میرنیوز

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۹۹ درصدی ابتلا در یک هفته/ در آستانه ۸۶۰۰۰ فوت کرونایی قرار داریم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها در اغلب نقاط+ نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۹۹ درصدی ابتلا در یک هفته/ در آستانه ۸۶۰۰۰ فوت کرونایی قرار داریم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها در اغلب نقاط+ نقشه و نمودار 2021-07-10T14:42:03+04:30

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، درحالی اخبار آغاز مجدد واکسیناسیون گسترده از امروز با حدود روزانه 400 هزار دُز در رسانه‌ها منتشر شده است که بررسی دقیق آمارهای رسمی منتشر شده همه‌گیری کرونا در پیک پنجم از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد ویروس منحوس همچنان با قدرت درحال تاخت و تاز در سراسر ایران است.

نگاه دقیق به آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد همانطور که کارشناسان هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند آغاز این هفته با ثبت رکوردهای تازه‌ای در دوره حدود 500 روز همه‌‌گیری کرونا درکشورمان بوده است به صورتی که نرخ ابتلای 8341 نفری روز 12 تیرماه 1400 تنها به فاصله یک هفته با رشدی معادل 99 درصد دیروز به رقمی معادل 16596 مورد رسیده است.

رشدی که به گفته کارشناسان با در نظر گرفتن فعالیت قابل توجه سویه ویروس جهش یافته هندی در ایران از امروز عاملی برای ثبت رکوردهای تازه‌ای در بستری و مراجعه سرپایی تا نهایتاً موارد مرگ ناشی از ویروس کووید در ایران است، چون آمارها نشان می‌دهد با آغاز فعالیت این نوع از ویروس تمامی آمارها تصاعدی بالا خواهد رفت دقیقاً اتفاقی که در زادگاهش یعنی سرزمین هفتاد و دو ملت افتاد.

در این زمینه نیم نگاهی آماری به سایر شاخص‌ها نشان می‌دهد که نرخ بستری نیز در دوره یاد شده رشدی معادل 57 درصد به خود اختصاص داده و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز با رسیدن به عدد 3506 مورد شاهد صعود 9.5 بوده که نهایتاً منجر به رشد 31 درصدی موارد مرگ بوده به‌صورتی که در دوره مورد نظر ما روزانه 131 نفر از هموطنانمان مشخصاً به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند تا از ابتدای آغاز همه‌گیری تا امروز در آستانه ثبت مرگ 86000 نفری قرار گرفته باشیم.

143 شهرستان در وضعیت قرمز

از سوی دیگر تغییر معنادار تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرند بیانگر این نکته است که ظاهرا ویروس منحوس آنهم از نوع جهش یافته کاملا آشکار درحال تاخت و تاز است و شهری کشورمان را زیر سایه ضعف گسترده واکسیناسیون و کاهش رعایت پروتکل‌ها یکی پس از دیگری تسخیر کرده و شرایط حاد و بحرانی کرونا را در آنها حاکم می‌کند.

در این زمینه فقط کافی است که به رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها در دوازدهمین روز از تابستان 1400 توجه داشته باشیم تا ببینم تعداد 92 شهرستان قرمز، 183 شهرستان نارنجی و 173 شهرستان زرد با سرعتی غیرقابل تصور یکباره فقط در بخش شهرستان‌های قرمز شاهد رشدی معدل 55 درصد شد تا در نوزدهمین روز از تیرماه 1400 شاهد 143 شهرستان قرمز، 186شهرستان نارنجی و 119 شهرستان زرد رنگ باشیم.

به‌این ترتیب  از امروز شنبه نوزدهم تیرماه؛ 143 شهرستان در وضعیت قرمز قرار خواهند داشت. بنابراین علاوه بر شهرهای قرمز قبلی؛ شهرستانهای خوی (آذربایجان غربی)، اردبیل (استان اردبیل)، آران و بیدگل و خمینی‌شهر (اصفهان)، دره‌شهر (ایلام)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، قوچان (خراسان رضوی)، هندیجان (خوزستان)، گرمسار (سمنان)، ممسنی (فارس)، آق‌قلا، کردکوی، گالیکش و گرگان (گلستان)، بندر انزلی، رودبار و رودسر (گیلان)، دلفان و سلسله (لرستان)، بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار (مازندران)، دلیجان و محلات (مرکزی) در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

اتفاقی که حکایت از شکل‌گیری بحرانی نگران کننده در آینده‌ای نزدیک دارد و درصورتی که برای مدیریت کم هزینه پیک جدید بهترین راهکار گسترش واکسیناسیون و البته رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در این زمینه روز گذشته اعلام کرد: به منظور جلوگیری از شکل‌گیری بحران در شرایط فعلی هفته جدید را با انجام روزانه 400 هزار دُز واکسن آغاز می‌کنیم تا به این ترتیب تعداد افراد واکسینه شده کشورمان گسترش داشته باشد تا با این کار زمینه مدیریت کم هزینه پیک پنجم امکان‌پذیر باشد.

البته نمکی در ادامه سخنان خود نسبت به بی‌توجهی هموطنان در زمینه رعایت پروتکل‌ها نیز تاکید کرد: در شرایطی بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی است متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها در بسیاری از مناطق کاهش نشان می‌دهد و هموطنان بدون درنظر گرفتن خطری که جانشان را تهدید می‌کنند مشغول انجام امور روزانه و عادی خود مثل رفتن به رستوران هستند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

 فهرست جدید آزمایشگاه‌های کووید ـ 19 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اوضاع کرونایی هرمزگان بسیار بحرانی و حاد است و هر روز این شرایط اسف بار وخیم‌تر می‌شود. 

مسئولان استانی و کشوری به هیچ وجه درک درستی نسبت به وضعیت نابسامان و بحرانی هرمزگان ندارند و این استان در مبارزه با بیماری کرونا تنها و مظلوم مانده است و روزانه افراد زیادی به کرونا مبتلا و جان خود را از دست می‌دهند. 

تخت‌های بیمارستانی کاملا پر شده و به حد اشباع رسیده و از سویی کمبودهای شدید نیروی پرستار و عدم تامین دارو بر مشکلات این استان افزوده است، اما باید مسئولان کشوری پاسخ دهند علت این همه بی تفاوتی نسبت به استان و مردم هرمزگان چیست و چرا برای قطع زنجیره کرونا اقدام عملی از سوی این افراد دیده نمی‌شود؟

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: متاسفانه شرایط کرونایی به هیچ وجه مطلوب و مساعد نیست و هر روز با افزایش آمارها مواجه هستیم. 

وی افزود: آمار مرگ و میر در شبانه روز گذشته رشد زیادی داشت و شاهد بودیم 9 نفر از هم استانی‌هایمان بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند، این افراد شامل 7 خانم و 2 آقا در محدوده سنی 40 الی 84 سال از شهرستان‌های بندرعباس، رودان، حاجی آباد، جاسک و میناب بودند. 

نوروزیان گفت: با اضافه شدن این 9 بیمار فوت شده جمع بیماران جان باخته کرونایی هرمزگان به عدد 1498 نفر رسید و زنگ خطری برای روزهای آینده خواهد بود. 

وی تصریح کرد: روزانه بر تعداد افراد بستری نیز افزوده می‌شود و در حال حاضر 803 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد 98 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 20 بیمار هم بسیار وخیم گزارش شده است. 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران قرنطینه خانگی نیز گفت: شمار این دسته از بیماران نیز افزایش یافته و به مرز 10400 نفر رسیده از این رو تاکید داریم ویروس کرونا به شدت در کمین است باید همه در خانه بمانیم، ماسک بزنیم و در دورهمی‌ها شرکت نکنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، انواع جهش یافته ویروس کرونا به ویژه نوع دلتا، با سرعت زیادی در حال گسترش است و در مدت بسیار کوتاهی، وضعیت شهرهای مختلف از جمله در استان گلستان را دستخوش تغییر قرار داده است.

تا روز پنج شنبه هفته گذشته 4 شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی بودند که با اوج گیری دوباره بیماری، تعداد شهرهای قرمز در استان گلستان 2 برابر شده و به 8 شهرستان افزایش پیدا کرده است.

وضعیت در شهرهای مختلف استان از نظر شیوع کرونا، بسیار پرخطر است و شهروندان باید برای حفظ جان و سلامتی خود و دیگران پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

آن طور که دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، علی آبادکتول، آق قلا، آزادشهر، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. شرایط در شهرستان‌های رامیان، بندر ترکمن، کلاله و مراوه تپه نیز نارنجی است و بندرگزو گمیشان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

تعداد بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان نیز نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده و در حال حاضر بیشتر از 500 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

طبق آخرین آمارها 508 بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری شده‌اند که از این تعداد 87 بیمار در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مشاهده آخرین آمار بیماری کرونا در استان قزوین نشان‌دهنده این است که نمودار ابتلای کرونایی در استان به شدت صعودی شده و در حالی که میزان ابتلا و بستری به مرور در حال افزایش یافتن است، میزان مرگ‌ومیر کرونایی همچنان نرخ پایین و ثابتی دارد که تاثیر واکسیناسیون گروه‌های حساس و افراد سالمند در جلوگیری از افزایش میزان مرگ‌ومیر را نشان می‌‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از افزایش 92 درصدی آمار مبتلایان کرونایی در 24 ساعت اخیر خبر داد و اظهار داشت: در حالی که 2 روز پیش آمار ابتلای کرونایی در استان به 172 نفر در روز نزول کرده بود، در شبانه‌روز گذشته 329 مبتلای کرونایی در استان شناسایی شدند که با آمار مبتلایان در پیک چهارم کرونا برابری می‌کند.

پیمان نامدار اضافه کرد: با این حال در 24 ساعت اخیر میزان بستری‌های روزانه ما 19 درصد نسبت به روز ماقبل کاهش یافت و بهترین خبر کرونایی در شبانه‌روز گذشته هم صفر شدن میزان مرگ‌ومیر کرونایی بود که نشان‌دهنده تاثیر واکسیناسیون در کاهش میزان فوتی‌ها علی‌رغم افزایش نسبی میزان ابتلا و بستری کرونایی است.

وی ادامه داد: همچنین آمار بیماران بدحال کرونایی در شبانه‌روز اخیر روند فزآینده خود را حفظ کرده و امروز به 21 بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین رسیده است و در نهایت آمار بهبودیافتگان کرونایی هم در قیاس با روز پیش 30 درصد کاهش یافته و در 24 ساعت اخیر 16 نفر کمتر از روز قبل از بیمارستان‌های ما با علائم قطعی بهبود ترخیص شدند.

نامدار یادآور شد: در نهایت با وجود این آمار میزان مجموع بستری‌های فعلی ما به 295 نفر رسید که 8 نفر بیشتر از روز گذشته بود و به نظر می‌رسد با توجه به معدل پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی روند افزایش بستری‌های کرونایی در استان قزوین استمرار پیدا خواهد کرد.

استان کرمانشاه

براساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکنون 1930 نفر بر اثر ابتلای قطعی به این بیماری فوت کرده‌اند و اکنون 340 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند که در هفته گذشته روند بستری بیماران افزایشی بوده است.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکنون 65 درصد جمعیت بالای 70 سال در این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از این تعداد برای  31 درصد هم دُز دوم واکسن تزریق شده است و تزریق واکسن برای گروه‌های سنی جدید بعد از اعلام وزارت بهداشت انجام می‌شود.

هم‌اکنون ویروس غالب در استان‌های با درگیری بالا ویروس جهش یافته دلتاست که این ویروس نوعی ویروس جهش یافته هندی است و این ویروس سرعت سرایت بیشتری نسبت به ویروس‌های قبلی دارد و از طرفی دوره کمون آن نیز بسیار کوتاه و  حدود 48 ساعت است در حالیکه دوره کمون در ویروس کرونای چینی 2 تا 14 روز است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمامی مراکز خدمات جامع سلامت که تزریق واکسن کرونا در آنها انجام می شود،  پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون کرونا، مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کووید-19، کشیک‌های مربوط به بیماری‌ها و بهداشت محیط  در ستاد مرکز بهداشت استان و مراکز بهداشت شهرستان‌ها و آزمایشگاههای تشخیص بیماری کووید-19 مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها نیستند.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده باز هم رنگ‌بندی کرونا در استان کرمان تغییر کرد و در حال حاضر از 23 شهرستان استان، هفت شهرستان منوجان، بم، جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، سیرجان، رفسنجان در وضعیت بسیار پرخطر و به رنگ قرمز پررنگ قرار گرفته‌اند و 9 شهرستان کرمان، شهربابک، رابر، ارزوئیه، فاریاب، عنبرآباد، فهرج، نرماشیر و قلعه‌گنج در وضعیت قرمز، شش شهرستان بافت، بردسیر، انار، زرند، راور و ریگان در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

به‌نظر می‌رسد که کشور وارد پیک پنجم کرونا شده است و باید منتظر تکرار تجربه‌های سخت و تلخ موج‌های قبلی باشیم. اما، موج جدید بیماری یک تفاوت با موج‌های قبلی دارد و آن هم ویروس جهش‌یافته "دلتا" است، ویروسی که گفته می‌شود قدرت سرایت آن 140 برابر ویروس انگلیسی است و در حال تبدیل شدن به ویروس غالب در کشور است و در این میان نکته مهمی  که وجود دارد شرایط خاص استان کرمان است؛ استان کرمان در شرایطی درگیر موج پنجم کرونا شد که هنوز به طور کامل از موج چهارم آن خارج نشده بودیم و این مسئله نگرانی‌ها بابت کمبود تخت‌های بیمارستانی و امکانات و تجهیزات درمانی در استان را تشدید می‌کند.

در این شرایط در روزهای گذشته در استان کرمان شاهد روند افزایشی بسیار زیاد تعداد بیماران سرپایی، بیماران بستری شده قطعی کرونا در بیمارستان‌ها و دو رقمی شدن آمار فوتی‌های کرونا در استان بودیم و با وجود تأکید مسئولان به رعایت دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها، باید دید این راهکارها در روزهای آینده تا چه اندازه در بهبود وضعیت استان مؤثر خواهد بود. 

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 691 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 310 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 65 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 157 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 77 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 82 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 147 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 24 هزار و 799 مورد رسیده است.

وی به فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 202 نفر رسیده است.

نمودار روند تغییر رنگبندی شهرستان‌ها 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون29 هزار و چهار مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته (از هفدهم الی هجدهم تیر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6هزار و 799 نفر رسیده است و 22 هزار و 205 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی عنوان کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و 884 نفر رسید.

کاشان 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی کاشان مجددا وضعیت قرمز شده و احتمال ورود به پیک پنجم کرونا وجود دارد و افزایش بیماران بستری و مبتلایان به کرونا گواه این مطلب است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 21 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 19 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل یک و حداکثر 74 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار 44 و حداکثر 56 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 167 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 143 بیمار در شهرستان کاشان و 25 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند.

وی از بستری 25 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 60 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد قابل توجهی بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون یک هزار و 150 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

  استان بوشهر  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری شهرستان‌‌های بسیار پرخطر در استان بوشهر را 8 شهرستان دانست و اظهار داشت: از 10 شهرستان این استان 80 درصد در شرایط قرمز و مابقی دارای شرایط پرخطر یا نارنجی کرونایی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 300 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که 118 نفر آنان در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه با غفلت از هجوم مرگبار کرونا، زنجیره ابتلا به کرونا هر روز محکم‌تر می‌شود گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا راهی جز رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

وی درباره افزایش شیب ابتلا به بیماری کرونا هشدار دارد و تأکید کرد: تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بیش از 25 درصد افزایش یافته و اشغال تخت‌ها به 90 درصد رسیده است.

کشمیری، تعداد بستری‌ها در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر را 436 نفر دانست و تصریح کرد: هم اکنون 38 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و 14 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ثبت 4 فوتی کرونایی دیگر در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: روز گذشته 3 خانم و یک آقا به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد فوتی‌ها در استان بوشهر به یک‌هزار و 300 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از تسریع در روند واکسیناسیون در شهرستان‌های این استان خبر داد و بیان کرد: روزانه 3 هزار نفر علیه کرونا در استان بوشهر واکسینه می‌شوند و از هفته آینده به افراد بالای 60 سال واکسن تزریق می‌شود.

وی مراکز واکسیناسیون تجمعی در شهرهای مختلف استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: عملیات واکسیناسیون کرونا در نقاط مختلف استان انجام می‌شود که همکاران در مراکز بهداشت با افراد مشمول دریافت واکسن تماس می‌گیرند.

کشمیری، باتأکید بر رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک، پرهیز از دورهمی و مراسم‌های تجمعی ابراز امیدواری کرد: با تسریع واکسیناسیون و ایمن‌سازی جامعه در برابر کرونا امید می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اینکه هنوز مورد مثبتی از گونه دلتا هندی در استان تأیید نشده افزود: با توجه به سرعت انتشار این گونه کرونا بعید نیست که شیوع یابد که در این راستا توجه به رعایت پروتکل بهداشتی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان زنجان

خدابخش مرادی نافچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان ، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم و اگر روند به این صورت ادامه داشته باشد ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است، گفت: متاسفانه شاهد افزایش دورهمی‌ها و مجالس عروسی و عزا هستیم و به راحتی مردم در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند و معتقدند که دیگر کرونا تمام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون تمام اقشار جامعه به پایان نرسد نمی‌توانیم ادعا کنیم که کرونایی دیگر وجود ندارد؛ از سوی دیگر در هر بازه زمانی شاهد ورود نسخه جدید ویروس کرونا در کشور هستیم و بنابراین تا زمانی که این ویروس در کشور وجود دارد همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: از همه مردم زنجان تقاضا دارم که موارد بهداشتی را رعایت کنند و در هر دورهمی شرکت نکنند. بسیاری از استان‌های کشور در حال حاضر درگیر پیک پنجم هستند و اگر ما هم رعایت نکنیم خواه و ناخواه درگیر پیک پنجم خواهیم شد.

مرادی نافچی در پایان از تلاش‌ عوامل طرح شهید سلیمانی در کشور و همینطور استان زنجان تقدیر کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی واقعا یک طرح موفقی بود و خدمات بسیار زیادی را به مبتلایان ارائه داد؛ از عوامل این طرح تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در پایان به آمار مبتلایان اشاره کرد و گفت: موارد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی تاکنون 83 هزار و 987 مورد بوده و متاسفانه این آمار روز به روز روند افزایشی دارد؛ همینطور تاکنون یک هزار و 508 تن از شهروندان زنجانی بر اساس ابتلا به کووید 19 فوت شده‌اند.

استان کردستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان حاکی از شناسایی 57 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان دارد.

در حال حاضر 195 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که حال 32نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

سنندج با 135نفر، سقز 6 نفر، مریوان 16 نفر، قروه 11 نفر، بیجار 6 نفر، کامیاران 9 نفر، بانه 8 نفر، دهگلان 3 نفر و سروآباد 1 نفر آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش؛ در 24ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون 1381 نفر بوده که از این تعداد 559 نفر در سنندج، 253 نفر در سقز، 106 نفر در قروه، 79 نفر در کامیاران، 107 نفر در بانه، 78 نفر در دیواندره، 61 نفر در بیجار، 115 نفر در مریوان، 20 نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

استان یزد

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از  یک هزار و 206 نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 578  بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا افزود: از این تعداد، 48 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 530 نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه روز گذشته، 2 بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 670 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 122 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

استان اردبیل

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار داشت: برای عبور از موج پنجم کرونا حداقل باید 90 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی همچون زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: تعداد شهرهای در وضعیت بسیار پر خطر کرونایی کشور به شدت در حال افزایش و طی یک هفته سه برابر شده و اگر روند صعودی به همین صورت باشد، ممکن است در اواخر تیرماه بروز پیک پنجم را هم داشته باشیم .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: آنچه که لازم و ضروری است باید به شدت مراقبت کنیم تا شاهد افزایش موارد ابتلا در همه کشور نباشیم و نباید بگذاریم کشور گرفتار خیز جدید با کرونای دلتا یا هندی شود.

حبیب‌زاده اظهار کرد: با توجه به بالابودن سرعت شیوع و گسترش دلتا ویروس، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری است و در کنار افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون نیز می‌تواند در جلوگیری از مواجه شدن با موج پنجم بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه از امروز شهرستان اردبیل قرمز، پارس‌آباد و مشگین‌شهر نارنجی و بقیه شهرستان‌های در وضعیت زرد قرار گرفتند که محدودیت‌های کرونایی با شرایط شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

نمودار مقایسه‌ای واکسیناسیون عمومی 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 3214 نفر بودند که 1108 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 262 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 195 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1070  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 157  بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را  10  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 6  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلانشهر اصفهان، اردستان و خمینی‌شهر وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و 13 شهرستان در وضعیت نارنجی و 6 شهر هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، افزایش شمار شهرهای قرمز کشور از امروز بر روی نقشه نرم‌افزار ماسک ثبت شده که بر این اساس استان فارس نیز تغییراتی داشته و به شمار شهرهای قرمز و نارنجی آن افزوده شده است. 

بر این اساس شهرستان‌های ممسنی، کازرون، کوهچنار، شیراز، زرقان، کوار، خفر، جهرم، قیروکارزین، خنج، گراش، اوز، لامرد، لارستان، داراب و زرین دشت در شمار شهرهای قرمز و شهرستان‌های فراشبند، سروستان، خرامه، فسا، خرمبید و رستم در شمار شهرهای زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس نارنجی هستند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 993 هزار و 580 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 284 هزار و 847 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 116 هزار و 694 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 19 هزار و 159 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 304 هزار و 6 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

هم اکنون هزار و 697 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 189 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 6 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری به چهار هزار و 871 نفر رسیده است. 

استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با نارنجی شدن شهرستان طبس، تعداد شهرستان‌های با وضع پرخطر کرونایی در خراسان جنوبی به 6 شهرستان افزایش یافت.

محمد دهقانی افزود: آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های خراسانی جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین بروزسانی از 19 تیر شامل شهرستان نهبندان تنها شهرستان خراسان جنوبی است که جزو نقاط قرمز (خیلی پُرخطر) است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قائنات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان جزو نقاط زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ نقطه کم خطر در خراسان جنوبی نداریم، گفت: احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

دهقانی ادامه داد: روز گذشته 187 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 38 بیمار جدید شامل 9 بستری و 29 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد 14 مورد از بیرجند، شهرستان‌های درمیان ، سرایان و قاینات هرکدام دو مورد، شهرستان نهبندان 7 مورد، شهرستان‌های زیرکوه و سربیشه هرکدام چهار مورد و شهرستان‌های خوسف، طبس و فردوس هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 210 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 72 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 10 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدیدی فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به 927  نفر رسید.

استان ایلام 

محمد کریمیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام،  از افزایش شمار فوت شدگان ناشی از کرونا خبر داد و گفت:مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در ایلام به 808 نفر رسیده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا را  40 هزار و 878 نفر اعلام کرد و افزود:  طی 24 ساعت گذشته تعداد 88 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

کریمیان بیان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه 808 نفراست.

کریمیان اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه را در استان ایلام ضروری عنوان کرد و بیان داشت: این اقدامات تا زمانی که مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مقید و خود نظارتی نداشته باشند بی تاثیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه یادآورشد: ادامه این روند مرگ، ابتلا و بستری را برای شهروندان در پی خواهد داشت و لازمه پیشگیری از مثلث ابتلا، مرگ و بستری در بیمارستان‌ها بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد داشت که از شهروندان استدعای توجه به آن را داریم.

 استان خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ دکتر سید احمد هاشمی امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی اظهار داشت: شاهد استقرار اپیدمی پنجم کرونا در استان هستیم.

وی افزود: در روزهای آتی تعداد موارد بستری افزایش است و  در 24 ساعت گذشته نیز 35 بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند و 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند. هم اکنون299 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد:  تعداد فوتی های روزانه در استان بین 1 تا 4 نفر متغیر است. استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت نارنجی است و در برخی شهرستان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کم است.

هاشمی ادامه داد: در چند روز گذشته موارد تست‌های مثبت کرونا به 50درصد رسید. هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فاروج و گرمه در وضعیت زرد قرار دارند.

استان همدان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار  ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا در همدان اظهار داشت: وضعیت استان‌های همجوار همدان قرمز است بنابراین خطر افزایش  آمار بیماران کرونایی در همدان تشدید شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی علت ابتلای  99 درصد از بیماران کرونایی است، تصریح کرد: جلوگیری از عادی انگاری و رعایت پروتکل‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار همدان افزود: مردم از شرکت در اجتماعات خود‌داری کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تماس‌های درون‌خانوادگی را کنترل کنند.

شاهرخی با بیان اینکه نیروی انتظامی مبادی ورودی استان همدان کنترل کند، گفت: افرادی ‌که تست کرونای آن‌ها مثبت است در صورت خروج از قرنطینه جریمه خواهند شد.

دکتر حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، نیز اظهار داشت: تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان همدان در 24 ساعت گذشته 150 نفر بوده و درحال افزایش است. 

وی با بیان اینکه اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در استان همدان 420 نفر است، تصریح کرد: غیر از فامنین که در وضعیت زرد  قرار دارد، رنگ‌بندی کرونایی باقی شهرستان‌ها نارنجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود:  45 درصد علل شیوع کرونا در استان مربوط به شرکت در اجتماعات و تماس‌های درون خانوادگی 52 درصد است.

حیدری مقدم گفت: تاکنون 150هزار دز واکسن در استان تزریق شده و بیش‌از 95 درصد از افراد بالای 70 سال واکسینه شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)