میرنیوز

این روزهای جهنمی

این روزهای جهنمی 2021-07-10T09:18:12+04:30

معاون هماهنگی توزیع توانیر اوایل اردیبهشت امسال اعلام کرد که در انتظار تابستان سختی نیستیم، بلکه می دانیم تابستان بسیار سختی پیش رو داریم، چراکه امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش ها هستیم و همین موضوع باعث شده تا همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه های برق آبی کاهش یابد، بنابراین تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است، چراکه علاوه بر کاهش بارندگی ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و … هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف برهم خورده و منفی باشد.

با توجه به این شرایط، پیش بینی توانیر در خاموشی ها از اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه بود، اما از آخرین روزهای اردیبهشت امسال چراغ خانه مردم دو ساعت و یا در روز حتی تا چهار ساعت خاموش شد، به همین منظور با هماهنگی، شرکت های توزیع برق استان ها با تهیه جدول زمان‌بندی خاموشی ها، این برنامه را به مردم ابلاغ کردند. البته بسیاری از شهروندان بر این باور بودند که خاموشی ها مطابق این جدول انجام نمی شود و حتی دو بار در روز خاموشی دارند. البته برخی شهروندان هم عنوان کردند که با وجودی که مطابق جدول زمان بندی در انتظار خاموشی بودند، اما هیچ خاموشی نداشتند. البته سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در واکنش به این موضوع به ایسنا گفته بود اگر در زمان های مشخص مردم خاموشی ندارند، به این دلیل است که مصرف برق شان از پیک مصرف تعیین شده توسط توانیر، گذر نکرده است؛ از سوی دیگر همکاری مشترکین صنعت و بخش خانگی را دلیل دیگر کاهش خاموشی ها اعلام کرد و ادامه داد که برخی واحدهای نیروگاهی که بخش هایی از آنها تعمیرات اساسی داشتند و قرار بود تا پایان خرداد و اوایل تیر ماه وارد مدار شوند، با سرعت گیری تعمیرات اساسی شان، وارد شبکه توزیع برق شدند.

به گفته نوحی، به طور معمول زمانی که مدیریت بار به عدد مشخصی برسد، توانیر دستور خاموشی ها را می دهد و شرکت های توزیع مطابق برنامه زمان بندی، قطعی برق خواهند داشت.

اما طی چند روز گذشته با گرمای شدید و افزایش دمای هوا به بیش از ۴۱ درجه، به یک باره خاموشی خانه های مردم دوباره بیشتر شد، اما این بار خاموشی ها نه مطابق برنامه زمان بندی، بلکه دو بار در روز و بدون برنامه انجام می شود تا جایی که این موضوع موجب گلایه شدید آنها شده است.

قطع برق و بی نظمی در شهر

یک راننده تاکسی در این باره به ایسنا، گفت: متاسفانه قطعی برق، نظم را از شهر برده است، چراکه با قطع برق و به دنبال آن خاموشی چراغ خطر چهارراه ها، ترافیک خیابان ها بیشتر شده است و ماندن در ترافیک و گرمای شدید هوا، مردم را عصبی و کلافه کرده است.

به گفته یکی از مغازه داران خیابان رباط اصفهان نیز، با وجودی که ساعت ۹ صبح هوا آنچنان گرم نشده، اما با قطع برق به مدت دو ساعت نتوانستم درب مغازه های خود را که برقی است، باز کنم.

کارمند یکی از مراکز آموزشی اصفهان با انتقاد از قطعی برق که البته بدون برنامه ریزی انجام شده به ایسنا، توضیح داد: طی یک سال و نیم گذشته با چالش های بسیاری مواجه بودیم، ابتدا کرونا با تاثیر بر حوزه آموزش، موجب تعطیلی شد که با تغییر سیستم آموزش به شیوه مجازی و نیمه حضوری، اندکی شرایط را به نفع خود تغییر دادیم، اما امروز قطعی دو ساعته و یا حتی چهار ساعته برق، آموزش های مجازی مان را در موسسه دچار اشکال کرده و با توجه به شرایط اقتصادی امکان خرید ژنراتور برق را هم نداریم.

خانم دیگری هم با انتقاد بر اینکه طی چهار روز گذشته و به طور مکرر در ساعات بعدازظهر حدود دو ساعت قطعی برق داشتیم، با گلایه از شرایط موجود، گفت: از یک سو دائم با افت فشار و قطعی آب مواجه هستیم و از سوی دیگر روزانه برق قطع می شود، متاسفانه برای حل مشکل بی آبی در منزل خود اقدام به نصب پمپ آب کردیم که این وسیله نیز با رفتن برق، از مدار خارج می شود و به نوعی در هر بار خاموشی دو ساعته، نه برق داریم، نه آب.

زن جوان هم اضافه کرد: اگرچه شرکت برق برنامه زمان بندی خاموشی داده، اما طی چند روز گذشته دو بار در روز برق مان قطع شده است. اگرچه مطابق جدول خاموشی، برق مان باید بین ساعت ۱۱ صبح تا یک بعد ازظهر قطع می شد، اما دو ساعت زودتر از ساعت ۹ برق قطع شد و یک بار دیگر در این گرمای هوا برق از ساعت ۹ تا ۱۱ شب قطع شد.

او تاکید کرد: قطعی مکرر برق وسایل برقی را دچار آسیب خواهد کرد و در این شرایط اقتصادی، امکان خرید وسیله ای وجود ندارد، اما متاسفانه شرکت برق پاسخی برای این مشکلات ندارد.

مرد میانسالی هم با گلایه از قطعی مکرر برق طی چند روز گذشته به ایسنا، گفت: متاسفانه در این قطع و وصل برق، تلویزیون‌مان سوخت که در این شرایط اقتصادی، تعمیر آن بیش از ۵ میلیون تومان آب می خورد، از سوی دیگر توان خرید تلویزیون جدید را هم ندارم.

به گفته کارمند یکی از ادارات اصفهان نیز، قطعی موجب شده، امور مراجعین حدود دو ساعت بخوابد و نتوانیم در این شرایط کرونا، از تجمع و میزان مراجعات کمتر کنیم.

زن خانه داری هم با گلایه نسبت به اینکه خاموشی ها اصلا مطابق برنامه نیست و خارج از برنامه زمان بندی شده است به ایسنا، گفت برای پیگیری این مسئله با شرکت برق تماس گرفتم که تلفن گویا اعلام کرد که ۵۰ نفر در صف انتظار هستند، متاسفانه با هر بار قطعی برق نه تنها وسایل برقی آسیب می بیند بلکه در این گرمای هوا، با قطع برق، تلفن، آب و دیگر وسایلی که به نوعی با برق در ارتباط است، قطع می شود.

شهروند دیگری با گلایه از خاموشی های مکرر برق طی چند روز گذشته به ایسنا، گفت: با قطعی برق چند نوبت پشت چراغ قرمز خیابان چهارباغ، فردوسی و همچنین بزرگمهر مدت زیادی در ترافیک گیر کردم و به نوعی قطع برق و ایجاد ترافیک سنگین در شهر، موجب بی نظمی عبور و مرور خودروها شده است.

قطعی برق حتی چهار ساعته خواهد شد

همچنین به گفته معاون امور فوریت‌های شرکت توزیع برق استان اصفهان، ۱۱ هزار مگاوات کسری برق در کشور داریم که این در کل کشور از جمله توزیع می‌شود، بنابراین ناچاریم در این دو هفته که اوج بحران است، خاموشی داشته باشیم و باید خاموشی‌ های در حد دو ساعت و حتی ۴ ساعت به صورت ۲ مرتبه به مدت ۲ ساعت در روز برای مشترکین اعمال کنیم.

حسین شکرالهی افزود: با توجه به خشکسالی که وجود دارد امروز حداکثر توانستیم ۱۶۸۲ مگاوات برق تامین کنیم، بنابراین مجبور به کنترل مصرف در ساعاتی از روز شدیم و بار را پایین بیاوریم تا فرکانس از آن حداقلی که باید باشد، کاهش نیابد و نیروگاه‌ها از مدار خارج نشوند.

همچنین به گفته نوری معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده بین وزارت نیرو و صمت، تمام صنایع مکلف هستند بر اساس درخواست وزارت نیرو و هماهنگی وزارت صمت از امروز به مدت ۳ هفته مصرف برق خود را حداکثر در حد ۱۰ درصد مصرفی محدود کنند.

افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق در اصفهان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق در شهرستان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ایسنا، گفت: تا زمانی که توازن تولید و مصرف برق با یکدیگر مقارن شود، خاموشی ها ادامه خواهد داشت، به این معناکه هرچه مردم بیشتر در مصرف صرفه جویی کنند، خاموشی ها کمتر خواهد بود.

به گفته مرسل صالحی، خاموشی ها همواره وجود دارد و این خاموشی ها ابتدا با اجرای طرح مدیریت بار در بخش صنعت و سپس بخش خانگی اعمال می شود، بنابراین در شرایط موجود بحث مدیریت مصرف برق همچنان به قوت خود باقی است و هرچه مصرف برق کمتری داشته باشیم، به طور قطع میزان باری که به شبکه تحمیل می شود، کمتر است.

صالحی با بیان اینکه شرکت توانیر هر هفته و روزانه سقفی را برای مصرف برق شرکت های توزیع تعیین می کنند، گفت: در صورتی که شرکت های توزیع از این سقف عبور کند به همان میزان قطعی برق اعمال می شود.

وی تاکید کرد: با افزایش مصرف برق و در صورتی که قطعی برق شرایط نداشته باشیم، رله های کنترل فرکانس وارد مدار می شوند که در این شرایط خود نیروگاه از مدار خارج می شوند و اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد فروپاشی شبکه برق خواهیم بود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان توضیح داد: اگر کنترل بار در شرکت های توزیع برق نداشته باشیم، کنترل شبکه برق از دست شرکت ها خارج می شود، به همین دلیل امروز شاهد خاموشی های بدون برنامه ریزی هستیم، چراکه رله های حفاظتی وارد مدار می شوند تا نیروگاه از مدار خارج شوند.

وی با اشاره به تبعات اجتماعی قطعی برق، گفت: از بین رفتن نظم شهری، خاموشی چراغ خطرها، مشکلات بیماران در پس قطعی برق، از جمله تبعات اجتماعی خاموشی ها است.

دستور تغییر ساعت ادارات اصفهان برای کاهش مصرف برق

البته چهارشنبه هفته گذشته وزیر نیرو بعد از جلسه هیات دولت اعلام کرد که طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، وزرای نیرو، کشور، صنعت و نفت از اختیارات ویژه برای حل مشکلات موجود برخوردار شدند، بنابراین در نخستین تصمیم تا پایان مرداد ماه پنجشنبه‌ها در سراسر کشور برای دستگاه‌های دولتی تعطیل اعلام شد و ساعات کار ادارات هم بنا بر اختیاراتی که استانداران دارند که تصمیم‌گیری لازم صورت می گیرد.

به همین منظور عباس رضایی- استاندار اصفهان ۱۷ تیر ماه در نامه ای به تمام دستگاه های اجرایی استان، ساعت کار ادارات استان اصفهان تا پایان مرداد ماه را از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ اعلام کرد، همچنین تاکید شد که طبق مصوبه قبلی، تمام ادارات و بانک ها نیز روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.

با این اوصاف باید دید این راهکار دو هفته ای در روزهای گرم و سوزان تابستان می تواند منجر به کاهش مصرف برق و محدود شدن خاموشی ها شود و یا اینکه کاهش تولید برق نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی و فعالیت دستگاه های ماینر غیرمجاز همچنان شهرها را خاموش می کند؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)