میرنیوز

کدام کفه سنگین‌تر است؛ حمایت‌ها یا گرانی‌ها؟

کدام کفه سنگین‌تر است؛ حمایت‌ها یا گرانی‌ها؟ 2021-07-05T12:21:48+04:30

روز قلم است و چه روز مبارکی؛ روزی که تو را یاد قدرت نوشتن می‌اندازد؛ اما گاهی سخن بسیار است و سنگلاخ‌ها بسیارتر؛ گاهی قدرت مشکلات به قدرت انسان‌هایی که درد فرهنگ دارند، میچربد.

به گزارش ایسنا، اکنون؛ قصه پرغصه قلم به جایی رسیده که کاغذی برای نوشتن در دست ندارد؛ کاغذ آن چنان گران شده که  نویسندگان یا توان تامین آن را نداشته و یا ترجیح می‌دهند چشم بر چاپ کتاب خود ببندند.

این قصه آن چنان غم آلود است که یک نویسنده را از نوشتن آنچه باید بر کاغذ آورد، بازمی‌دارد و او را در درد عمیق نتوانستن تنها می‌گذارد؛ دردی که انگار قرار نیست التیام یابد.

بحران کمبود کاغذ از اواسط پاییز ۹۶ آغاز شد و در فاصله کوتاهی موج نگرانی در میان نشریات خصوصی و طرح اعتراض‌هایی از سوی مدیران رسانه‌ها را به دنبال داشت. در سال‌های اخیر بالا و پایین شدن قیمت کاغذ به دنبال نوسانات ارز، کاهش انتشار کتاب و همچنین عدم رغبت به خرید کتاب حتی میان کتاب دوستان را در پی داشته است.

حمایت ویژه با خرید کتاب 

محمود رمضانی، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حمایت از نویسندگان در طول سال از برنامه‌های این معاونت است.

وی افزود: این حمایت بدین شکل است که در قالب خرید کتاب از آنان حمایت می‌کنیم و در استان در شورای خرید کتاب خرید از نویسنده و ناشر را در اولویت قرار دادیم که در این میان نیز خرید از ناشران در اولویت کاری است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه کتاب‌های ارزشمند نیز با نویسنده قرارداد منعقد شده و برآن اساس کتاب چاپ می‌شود که در این مورد، هزینه‌ها مستقیما پرداخت می‌شود.

رمضانی در تعریف کتب ارزشمند، گفت: هر کتابی اررزش خاص خود را دارد، اما برخی کتب از لحاظ علمی قوی تر هستند و همچنین محتوا برجسته تر است  که به همین علت در اولویت حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در طول سال حدود 160 تا 170 کتاب عنوان چاپ می‌شود که هرکدام ارزشمند هستند، افزود: در این حوزه نیز کتاب‌هایی است که تمام مردم می‌توانند استفاده کنند و قابل دفاع است در شورای خرید وزارتخانه بررسی شده و در صورت اخذ رای، حمایت می‌شوند که در مورد این نوع کتاب‌ها، در سال گذشته یک نمونه درخواست داشتیم که وزارتخانه پذیرفت.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث حمایت از کتب، طرح‌هایی داریم که در هر فصل اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این راستا، یک یارانه در اختیار کتابفروشی‌ها قرار می‌دهیم و هر شخصی می‌تواند براساس کد ملی خود، کتاب با تخفیف خرید کند.

تلاش برای تامین کاغذ با ارز دولتی 

رمضانی ادامه داد: حمایت دیگر ایجاد سامانه کاغذ است که در آن نویسنده مشخصات کتاب را داده و ثبت‌نام از طریق ناشر صورت می‌پذیرد تا کاغذ با ارز دولتی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل گرانی کاغذ، یک مشکل کشوری است، افزود: لازم است مسئولان، ارز ویژه‌ای را مخصوص کاغذ درنظر بگیرند تا کاغذ با قیمت مناسب‌تر برای نویسنده و ناشر تامین شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بین کتاب اولی‌ها و سایر نویسندگان تفاوت قائل نمی‌شویم، اما کتاب‌هایی با محتوای خراسان جنوبی و کتاب‌های معارفی در اولویت خرید کتاب هستند.

رمضانی به بحث آموزش نیز اشاره کرد و گفت: آموزش را در دستور کار داریم و برای نویسندگان برنامه ریزی کردیم تا در سال جاری دو دوره آموزشی داستان نویسی و نویسندگی را با مشارکت خانه ادبیات ایران و دعوت از اساتید برگزار کنیم.

قلم؛ زبان تفکر و شخصیت

ناصر نبی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز طی پیامی 14 تیرماه ، روز قلم را به اهالی فکر و اندیشه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

قلم ابزاری تاثیرگذار است که به دلیل جایگاه بسیار ارزشمندش، خداوند در کتاب آسمانی خود به آن قسم یاد کرده تا تعهد الهی و انسانی قلم را با آیه "ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ "به نویسنده یادآور شود.

قلم سمبل تفکر و آگاهی، حافظ و تداوم بخشیدن به تمدن های بشری، حامل و ناقل افکار و اندیشه، پل ارتباط گذشته با حال و آینده، ترویج و گسترش ادیان و مذاهب و انتقال دهنده پیام‌های الهی است. این وسیله مهم در زندگی انسان علاوه بر به تصویر کشیدن زندگی انسان، به عنوان منبع و خاستگاه هنر نیز محسوب می‌شود.

حضرت امام علی (ع) می‏‌فرماید: "اندیشه‏‌های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است" و بی‌شک تاثیر قلم از هر چیزی فراتر است که تاریخ بشریت گواه ماندگاری آن است. 

قلم زبان خداست، امانت آدم است و ودیعه عشق و اهالی قلم رسولان سعادت بشر. قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده تفکر، اندیشه و شخصیت صاحبان آن است. 

اینجانب روز چهاردهم تیرماه، روزی برای یادآوری حرمت، منزلت و قداست قلم و اصحاب قلم را به تمامی نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و امید دارم همواره قلم‌های این عزیزان در راستای آبادانی و سربلندی ایران و در راه خدمت به خلق و تعالی فرهنگ و اندیشه این سرزمین نگاشته شود.

کدام کفه سنگین‌تر است؛ حمایت‌ها یا گرانی‌ها؟

فعالیت‌های فرهنگی زیر سایه اجبار کرونا 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال، با بیان اینکه سال گذشته 174 عنوان کتاب در استان به چاپ رسید، بیان کرد: روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر و پاسداشت زحمات اساتید فرهیخته اهل قلمی است که برای توسعه و پیشرفت جنبه های مختلف فرهنگی جامعه تلاش کردند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای شخصیت‌های برجسته علمی متعدد است، ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی اصلی این استان، وجود انسان‌های فرهیخته‌ای است که نقش بی بدیلی را در بسترهای گسترده فرهنگی، علمی و پژوهشی کشور داشته و تاثیرات عمیقی در این حوزه‌ها گذاشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته شرایط ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های مالی ایجاد شده مانع از برگزاری بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی شد، اظهار کرد: با این حال تلاش شد تا در راستای حمایت از نویسندگان قدم‌های کوچکی برداشته شود.

نبی زاده به خرید بالغ بر 130 میلیون تومان کتاب از مولفین و نویسندگان استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته، 174 عنوان کتاب در استان به چاپ رسید که بخش گسترده‌ای از این عناوین به مباحث متعدد حوزه‌های بومی استان پرداخته بودند.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی جزء معدود استانی‌هایی است که بخش عظیمی از نویسندگان آن علاقه به نگارش آداب و رسوم استان و بازنمایی آن‌ها دارند، اظهار کرد: برای مثال، دو جلد کتاب قطور فقط برای یک منطقه و روستا تالیف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرایط سخت اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشرین برای چاپ کتاب نیز گفت و افزود: کوشش شد سهمیه کاغذ یارانه‌ای تخصیص یافته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشران خراسان جنوبی افزایش داشته باشد.

نبی زاده از طرح‌های حمایتی خرید کتاب به صورت فصلی سخن گفت و یادآور شد: خوشبختانه این طرح‌ها در راستای قرار گرفتن کتاب با قیمت مناسب تر در اختیار علاقه مندان، با استقبال بالایی در خراسان جنوبی همراه هستند.

وی به حضور فعالانه خراسان جنوبی در طرح‌های ترویج کتاب کشور اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 30 جام برای شرکت در طرح جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در کشور تشکیل شد که خوشبختانه روستای آسفیچ از شهرستان درمیان در بین این باشگاه به عنوان برگزیده انتخاب شد.

نبی زاده ادامه داد: نغاب شهر خوسف نیز در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب سال گذشته به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب فراهم نشد، بیان کرد: در سال 98 با وجود این که نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه‌های بین المللی و با فاصله از مرکز شهر برگزار شد، استقبال بسیار بالا و فروش قابل توجهی به نسبت سایر استان‌ها به همراه داشت.

نبی زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم آبان امسال، نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم و اختتامیه چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال را همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

گاهی می‌شود با کمی برنامه ریزی راه‌های بهتری پیش روی قلم به دستان گذاشت؛ راهی به جز کنار گذاشتن نوشتن؛ به جز یاس و ناامیدی و به جز خاک خوردن کتاب‌های نانوشته و یا نوشته... 

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)