میرنیوز

دامداران به دلالان پناه می‌برند / کسی به فکر یافتن حلقه‌های مفقوده نیست

دامداران به دلالان پناه می‌برند / کسی به فکر یافتن حلقه‌های مفقوده نیست 2021-06-30T09:42:56+04:30

«علی‌نجات دارابی» مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان ایلام در این میزگرد اظهار کرد: معیشت بسیاری از مردم استان مبتنی بر دامداری و کشاورزی است ، که هر کدام حوزه‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود. اما متاسفانه از این پتانسیل عظیم به خوبی از آن استفاده نشده است.

پشم ایلام، مرغوب‌ترین پشم کشور

وی با بیان اینکه مراتع غنی داریم به طوری که در سال به مدت ۶ماه میزبان عشایر ۳ استان دیگر هستیم و دیگران هم از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: نوع دام ایلام هم از نظر گوشت و پشم سرآمد است و پشم استان ایلام بعد از پشم سیرجان از نظر کیفیت و طول الیاف و مرغوبیت رتبه دوم را دارد اما متاسفانه در کشور به نام پشم کرمانشاه   جا افتاده بود که طی چند سال اخیر شبکه تعاونی‌های عشایری با بازاریابی آن  همه نگاه‌ها به ایلام معطوف شده است  و برای دریافت آن مستقیم به ایلام مراجعه می‌کنند.

در دهه‌ی ۵۰ بزرگ‌ترین مرکز پشم‌شویی کشور را داشتیم

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان ایلام تصریح کرد: صادرات دام را شروع کردیم اما برخی مشکلات سیاسی موجب شد که موضوع صادرات ابتر بماند.  در دهه‌ی ۵۰ بزرگ‌ترین مرکز پشم‌شویی غرب کشور و حتی کشور را داشتیم که بعد از انقلاب در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی آن را واگذار و دستگاه‌ها را فروختند.

دارابی ادامه داد: سیستم مکانیزه‌ای بود که با مرکزی که در کرج الان هم وجود دارد برابری می‌کرد.دلیل وجود این کارخانه در ایلام این بود که کارشناسان به این نتیجه رسیده بودند که دام عشایر ایلام هم از لحاظ کمی وهم کیفی  دارای بهترین  پشم در سطح کشور است.

بزرگترین کشتارگاه غرب کشور در ایلام ساخته شد اما...

وی گفت: بزرگترین کشتارگاه غرب کشور در ایلام ساخته شد که حتی در برزیل هم دیده نمی‌شود که در راستای اصل  ۴۴  واگذار شده اما علی‌رغم تلاش مالک هنوز سیستم آن  مورد تایید کارشناسان پشتیبانی امور دام نیست ، اما درخصوص ارائه خدمات به عشایر بدون شک بعد از انقلاب وضعیت بهتر و امکانات نسبی برای عشایر فراهم شده است.

بنگاه‌های زودبازده،  نیازمند برنامه‌ریزی درست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان ایلام  ادامه داد: بنگاه‌های کوچک و زود بازده از ارکان مهم اقتصادی کشور هستند و نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارند و می‌توانند به کمک بنگاه‌های بزرگ اقتصاد کشور را نجات دهند اما نیازمند برنامه‌ریزی هستند که ما در این  حوزه مشکل داریم چراکه  اقتصاد ما آنقدر مریض است که  درمان آن در کوتاه مدت میسر نیست.

دامپروری به صرفه نیست

دارابی تصریح کرد: عشایر ما دامپروری می‌کند به امید اینکه سه ماه آینده دام خود را به قیمت مناسبی بفروشد اما طی دوره پروار قیمت نهادهای دامی افزایش می‌یابد.  قیمت دام بشدت کاهش پیدا می‌کند ، می‌خواهد دام خود را صادر کند اما می‌بیند به دلیل بروز مشکلاتی این موضوع متوقف می‌شود در نتیجه دامدار زیان می‌بیند و سرمایه‌اش را ازدست می‌دهد.

در کسب و کارهای حوزه دامپروری نوآوری نداریم

وی گفت: در بنگاه‌های کوچک ما نوآوری نداریم، نوآوری در کسب و کارها لازم است تا در برابر چالش‌ها مقاومت کند . ما در این زمینه ایده نداریم و چالش‌زدایی نکردیم و هر روز با چالش جدیدی مواجه می‌شویم.

دامِ پروار شده روی دست دامدار می‌ماند/ کسی به فکر یافتن حلقه‌های مفقوده نیست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان تصریح کرد: به عشایر جهت اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز تسهیلات داده می‌شود  اما از آن طرف نهاده‌ها گران هستند و  بازار تضمینی برای عرضه دام نداریم ودام پروار شده روی دست آن‌ها می‌ماند . پرواربند ما هر روز خودش کشتار می‌کند و بین خریداران تقسیم می‌کند، حلقه‌ها به هم وصل نشده  کسی به فکر بازار دام و یافتن حلقه‌های مفقوده نیست.

اصل ۴۴ در حوزه دامداری و دامپروری بد اجرا شده است

دارابی تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی توسط دولت اصلا توجیه‌پذیر نیست و در زمینه دارو که چندین برابر گران شده است.

وی گفت: قیمت داروها هم به بخش خصوصی واگذارشده و هر روز با یک قیمت جدید مواجه هستیم، بنابراین نیازمند آسیب شناسی هستیم تا دولتمردان بدانند اصل ۴۴ خیلی بد اجرا شده است.

عشایر، همچنان منتظر خرید تضمینی دام

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان ایلام ادامه داد: خرید تضمینی به دلیل عدم تامین و تخصیص اعتبار ریالی آن هنوز اجرایی نشده و عشایر به شدت نیازمند اجرای صحیح این طرح به منظور تامین سرمایه در گردش هستند.

چالش‌های پیش روی دامداران؛ مراتع نارس و نهاده‌های گران و کمیاب

دارابی ادامه داد:مراتع ما به صورت نارس خشک شده‌اند و دامداران با چالش جدی مواجه هستند و جو داخلی نیز به راحتی تهیه نمی‌شود و اگر هم باشد کیفیت لازم را ندارد و مورد پسند دامدار نیست و کیلوئی ۷۰۰۰ تومان نیز برای عشایر تمام می‌شود.

وی تاکید کرد:از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت امور دام سازمان تقاضای تخصیص نهاده کافی به عشایر استان داریم.

۱۰ کارخانه فعال خوراک دام و طیور در سطح استان داریم

دکتر «حسین بشاره‌سیفی» رئیس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دامپزشکی در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود که حفظ سرمایه دامی کشور است در دو بخش  پیشگیری و ایمن سازی با واکسیناسیون و نیز درمان  به بخش تولید خدمت رسانی می‌کند.

تولید شیر داریم؛ اما کارخانه فرآورده‌های لبنی خیر!

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه تضمین خرید دام و طیور با مشکل مواجه است و دلالان در این میدان سود می‌برند، تاکید کرد: در خصوص خوراک دام و طیور حدود ۱۰ کارخانه فعال در سطح استان داریم و در این زمینه مشکلی نداریم اما کارخانه شیر و فرآورده‌های لبنی نداریم این در حالی است که تولید زیادی داریم.

بیشتر گوشت بسته‌بندی مورد نیاز از استان‌های دیگر وارد می‌شود

بشاره‌سیفی ادامه داد: در زمینه گوشت هم در حال حاضر سه کارخانه بسته‌بندی گوشت مرغ و گوشت قرمز داریم اما متاسفانه بهره‌برداران بازاریابی نمی‌کنند و انتظار دارند کسی حتما دستشان را بگیرند و بیشتر گوشت بسته‌بندی مورد نیاز از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

گوشت زیاد است اما متناسب با ذائقه مصرف‌کننده حرکت نکرده‌ایم

وی تاکید کرد: باتوجه به نوپا بودن این قسمت در استان هنوز باید و شاید جایگاه خود را در بازار مصرف پیدا نکرده اند و تولید گوشت در استان ایلام کماکان به صورت سنتی است و با استفاده از روشهای نوین بسته بندی و قطعه بندی مناسب با ذائقه مصرف کنندگان بازار مصرف مناسبی را ایجاد کرد.

فعالیت بیش از  ۱۵۰۰ طرح صنعتی و نیمه صنعتی  درایلام

دکتر «درخشنده رحیمی» ، معاون بهبود تولیدات دامی استان  در این نشست اظهار کرد : استان ایلام در زمینه دام و طیور مجموعا با بیش از  ۱۵۰۰ طرح صنعتی و نیمه صنعتی و با وجود بیش از  ۲ میلیون واحد دامی با تولیدی بالغ بر ۱۵۰ هزار تن در سال یکی از استان‌های فعال کشور است.

 وی گفت: بخش  مرغداری‌ها  با تعداد  ۳۸۴ واحد فعال  و تولید ۵۱ هزار تن در سال علاوه بر تامین مرغ مورد نیاز استان چیزی حدود ۲ برابر مصرف استان تولید مازاد دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان  ایلام با بیان اینکه در بخش تولید چالش‌های فراوانی وجود دارد و   تولیدکنندگان در شرایط سخت تحریم های ظالمانه  تولید را رها نکرده و با قدرت تمام پای کار هستند، تصریح کرد:برای هر انجام هر کار و فعالیت اقتصادی  و موفقیت در آن علاقه و انگیزه ، آگاهی و دانش ، امکانات اولیه و منابع در دسترس  لازم و ضروری است .

سخت‌گیری‌های اداری که انگیزه را از متقاضیان تولید می‌گیرد

وی تصریح کرد: اولین چالش در حوزه تولید در این زمینه بحث سخت گیری‌ها و بروکراسی و محدودیت‌های مجوزها است ، که در ابتدای شروع کار انگیزه را از فرد  متقاضی می‌گیرد و در واقع باعث مایوسی او می‌شود.

در دادن مجوزها تسهیل‌گری کنیم

رحیمی گفت: در نشست ستاد رفع موانع تولید پیشنهاد دادیم که بهترین کار این است که در دادن مجوزها تسهیل‌گری کنیم که این موضوع در جلسات کارگروه رفع موانع کشور هم مطرح و مورد توجه  و دستور کار قرار گرفته است.

۹۵ درصد نهاده‌ها وارداتی است/کمبود نهاده‌ها آزاردهنده است

وی ادامه داد: موضوع بعدی کمبود و تاخیر در ارسال نهاده‌های دام و طیور است که برای تولیدکننده خیلی آزار دهنده است حدود ۹۵ درصد نهاده‌های دامی وارداتی است و  به سختی وارد کشور می‌شوند و قوانین دست و پاگیر گمرکی هم مزید بر علت شده است وامیدواریم دولت جدید که ایده آن هم تغییر به نفع مردم است  بتواند این مشکلات را مرتفع نماید تا شاید تولیدکنندگان  با انگیزه مضاعف بتوانند به کار تولید ادامه دهند.

دامداران به دلالان پناه می‌برند

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به اینکه استان در حال حاضر با تولید دام مازاد روبرو است و از طرفی ممنوعیت صادرات دام و طیور توسط دولت وجود دارد و ما برای فروش دام دامداران با سختی مواجه هستیم و از طرفی سیستم هزینه - تولید  دامداران با هم همخوانی ندارد لذا دامداران مجبورند دام های خود را به دلالان و قاچاقچیان دام با پایین ترین قیمت بفروشند لذا دامدار همیشه متضرر است و اگر فکری نکنند کار به جای خوبی کشیده نمی‌شود و ممکن است در آینده ذخایر ژنتیکی دام استان به مخاطره بیفتد .

تلورانس‌هایی که در قمیت‌گذاری دیده نمی‌شود

رحیمی با بیان اینکه مشکل دیگر قیمت‌های تکلیفی است که دولت اعمال می‌کند ، ادامه داد: چون در تصمیمات کلان قیمت‌گذاری  تلورانس‌های قیمتی نهاده‌ها ، گرانی دارو و واکسن،  کرایه‌های مضاعف حمل و نقل، هزینه‌های پنهان، سود تسهیلات ۱۸ درصد و بالاتر و... دیده نمی‌شوند این امر موجب نارضایتی دامداران و مرغداران شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت کوتاه مدت در بخش تولید چالش دیگری است که به نارضایتی کشاورزان دامن می‌زند و پرداخت تسهیلات با بالاترین نرخ سود انگیزه را از دامدار و تولید کننده گرفته است.

وی گفت: حتی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نیز به دلیل نداشتن رغبت به اینگونه تسهیلات به سختی با این شرایط حاضر به کارکردن هستند و در مجموع این شرایط  باعث رکود فعالیت دامداران، فارغ‌التحصیلان و فعالان کنونی بخش کشاورزی شده است.

با بیش از ۳۰۰ هزار راس دام مازاد سبک چکار کنیم؟

وی گفت: امسال در شرایط خاص خشکسالی خیلی شدید ، بیش از ۳۰۰ هزار راس دام مازاد سبک در استان داریم، بر اساس دستورالعمل قرارداد خرید دام مازاد عشایر  هر کیلو ۴۵ هزار تومان  اعلام گردیده که بدلیل سختی شرایط آن دامداران به سختی آن را می‌پذیرند

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: مشکل دیگری که در استان ما وجود دارد ذائقه مصرفی مردم ایلام به خرید گوشت و مرغ از زنده فروشی های کشتار غیر مجاز دام و طیور در حاشیه شهرها و روستاها است که از نظر کارشناسان دامپزشکی  غیربهداشتی است .

رحیمی ادامه داد:اگر می‌خواهیم تولید به نحو احسن و با انگیزه انجام بگیرد ، دامدار باید علاوه بر برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت باید از خرید تضمینی توسط دولت مطمئن و محدودیت‌های بخش تولید باید رفع شود.

دستورالعمل‌ها  را به سود تولیدکننده ساده‌سازی کنیم

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها و قوانین تولید  را باید ساده‌سازی و بر اساس منفعت تولید کننده طراحی کنیم و آسیب‌ها را شناسایی و مرتفع کنیم تا تولید سرپا بماند.

رحیمی تاکید کرد: خوشبین هستم در دولت جدید همه این مشکلات حل و بارقه امید در دل تولیدکنندگان  جاری خواهد شد.

از جای خالی فناوری‌های جدید در دامپروری تا فقدان  برندسازی در محصولات

«یونس میرزایی» سرپرست معاونت فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز اظهار کرد: هدف جهاددانشگاهی در ورود به حوزه اشتغال به اقتضاء ساختار و ماهیت این نهاد آسیب‌شناسی و ایجاد هم‌افزایی و مشی مشترک بین دستگاه‌های متولی امر اشتغال در کل کشور بوده است.

وی گفت: بر همین اساس در استان ایلام نیز ضمن تکریم و توجه به زحمات فراوان دستگاه‌های تخصصی بنای جهاددانشگاهی شناسایی خلاءها و هم‌افزایی بین دستگاهی در جهت رفع مشکلات با استفاده از ظرفیت‌های موجود بوده است.

سرپرست معاونت فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی ایلام ادامه داد: سعی ما همواره بر این بوده که از موازی کاری پرهیز کرده و با تعریف یک ماموریت جدید و با رویکرد تسهیل‌گرانه و توسعه‌ای در این عرصه ورود کردیم و تاکنون با همکاری و همدلی متولیان امر توفیقاتی حاصل شده است اما کارفراوانی در پیش است.

میرزایی تصریح کرد: رشته دامپروری و به طور کلی کشاورزی را می‌توان شناسنامه اقتصادی استان ایلام دانست و از مناظر مختلف تاریخی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی به این مقوله پرداخت.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد می‌توان با محور قرار دادن بخش کشاورزی در فرآیند توسعه اقتصادی استان یک جهش اثرگذار در وضعیت معیشت استان ایجاد کرد.

سرپرست معاونت فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی ایلام گفت: از جمله مشکلات بخش کشاورزی و به طور مشخص حوزه دامپروری استان عدم مکانیزاسیون و به کارگیری فناوری‌های روز در این حوزه است.

میرزایی ادامه داد: بحث برندسازی محصولات از دیگر مشکلاتی است که قطعا نیازمند توجه جدی است و  ایجاد شبکه‌های تولید و همچنین ایجاد بستر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بسیار ضروری است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)