میرنیوز

صدور سالانه ۶۰ مجوز تغییر جنسیت در خراسان رضوی/ افزایش ۴۵ درصدی مرگ بر اثر سوختگی

صدور سالانه ۶۰ مجوز تغییر جنسیت در خراسان رضوی/ افزایش ۴۵ درصدی مرگ بر اثر سوختگی 2021-06-29T17:09:34+04:30

سید آریا حجازی امروز هشتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن بیان اینکه اداره کل پزشکی قانونی استان زیرنظر سازمان پزشکی قانونی کل کشور و قوه قضائیه قرار دارد، اظهار کرد: این اداره صرفا به دوایر دولتی پاسخگویی می‌کند و در استعمالاتی که جنبه کیفری داشته باشد، صرفا پاسخگوی مراجع و ضابطین قضائی است.

وی افزود: در خراسان رضوی حدود ۲۵۰ پرسنل شامل ۷۰ پزشک، ۴۰ کارشناس در آزمایشگاه  و سایر رده‌ها و... خدمات را به حدود ۱۷۰ هزار مراجعه کننده در سال ۹۹ ارائه دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خدمات به دو صورت سرپایی و اصطلاحا عمودی و فوتی ارائه می‌شود، گفت: در سال حدود ۳۰۰۰  فوتی داریم و به سایر مراجعین به صورت سرپایی ارائه خدمات می‌شود که اکثر این افراد را مصدومین نزاع تشکیل می‌دهد.

حجازی با اشاره به اینکه طی سال ۹۹،  ۵۴ هزار و ۸۸۲ مورد نزاع در سیستم پزشکی قانونی ثبت شده که مراجعه و گواهی دریافت کردند، در خصوص نقش رسانه در کنترل این مسئله تاکید کرد: حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد این نزاع‌ها خشونت خانگی‌ است. موارد نزاع یکی از چالش‌های پزشکی قانونی است و توقع داریم رسانه به راه‌های پیشگیری این موارد و یا حرکت‌هایی که جنبه کنترلی دارد، بپردازد. رسانه می‌تواند در پیش‌آگاهی دادن در خصوص بار روانی که پیامد این تنش‌ها برای افراد به وجود می‌آورد، کمک‌کننده باشد.

۷۰ تصادف ساختگی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی از ۲۵ هزار و ۳۷۷ مورد مراجعین و مصدومان تصادفی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: حدود ۷۰ مورد تصادف ساختگی بوده است که خوشبختانه این نشان می‌دهد آمار تصادف ساختگی رو به کاهش است؛ چراکه در گذشته بسیار رایج بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۵۸ مورد حادثه کار وجود داشته است که نسبتا رقم بالایی است، تصریح کرد: البته این آمار اصلی و واقعی نیست؛ زیرا خسارات یک‌سری از سوانح کار توسط  بیمه‌ها مستقیما پرداخت شده و وارد سیستم قضائی نمی‌شوند. همچنین در سال ۹۹، ۱۳۰ مورد از این سوانح منجر به مرگ شده است.

حجازی از تشکیل ۱۰۲۲ مورد پرونده سقط جنین در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای ۸۱۷ مورد از این پرونده‌ها مجوز صادر شد. در حقیقت سقط جنین موضوعی است که در جامعه اسلامی جایز نیست و امری کاملا منفی، طرد شده و غیرقابل پذیرش استف اما در مواردی سقط جنین به لحاظ فقهی و شرعی جایز شمرده می‌شود؛ به طور مثال زمانی که جنین قدرت حیات مستقل ندارد و جان مادر در معرض خطر قرار می‌گیرد. همچین این مسئله در موارد ناهنجاری‌های شدید در جنین جایز است؛ همانند زمانی که جنین مغز، کلیه و... ندارد و یا دستگاه گوارشش ناقص است که معمولا جنینی با چنین وضعیت بعد از مدت کوتاهی فوت می‌کند.

حجازی با تاکید بر اینکه حتی یک مورد وجود ندارد که ما مجوز رسمی سقط جنین صادر کرده باشیم، سقط انجام نشده باشد و کودک سالم باشد یا مشکلی به وجود نیامده باشد، گفت: سازمان پزشکی قانونی در این زمینه کوچک‌ترین سهل‌انگاری را نمی‌پذیرد و صدور این مجوزها و معاینات با دقت بسیار صورت می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با عنوان اینکه در سال ۹۹ حدود ۳۲۰۰  مورد در پزشکی قانونی خراسان رضوی معاینات فوتی انجام شده است، گفت: حدود ۸۸۰ مورد به علت مرگ طبیعی و سایر موارد مرگ غیرطبیعی گزارش شده است. در راس این موارد ۹۴۵ مورد مرگ به دلیل تصادفات بوده است که آمار قابل توجهی است.

فوت ماهانه ۸ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع

وی با اشاره به اینکه ۹۷ مورد سقوط از بلندی در سال ۹۹ در سیستم پزشکی قانونی استان ثبت شده است، تصریح کرد: یعنی ۸ نفر در ماه فقط برای سقوط از ارتفاع در استان فوت کرده‌اند. همچنین ۶۹ مورد مرگ بر اثر گاز مونوکسید کربن، ۱۳۰ مورد مسمومیت و ۱۵۶ فوتی به علت سوختگی گزارش شده است.

حجازی با اظهار به اینکه سوختن یکی از فجیع‌ترین انواع مردن است، گفت: در این دو ماهه ابتداء سال جاری آمار سوختگی رشد کرده است. همچنین ۵۷ مورد غرق شدگی و۳۶ مورد برق گرفتگی منجر به مرگ طی سال ۹۹ در پزشکی قانونی استان وجود داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با مقایسه آمارهای دوماهه ابتدایی سال جاری و سال گذشته، اظهار کرد: مراجعین نزاع ۲۳ درصد و تصادفات جرحی ۳۸ درصد رشد داشته است. همچنین مرگ‌های به دنبال تصادفات در فروردین و اردیبهشت  امسال ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است، البته اگر نسبت به سال ۹۸ این رشد را بررسی کنیم، می‌بینیم که بسیار ناچیز است؛ زیرا دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های شدید رفت‌وآمدی، نزاع‌ها و تصادفات در سال ۹۹ به شدت افت کرد و در سال جاری که رشد پیدا کرده، حدودا به آمار سال ۹۸ برگشته است.

حجازی ادامه داد: در تشکیل پرونده‌های سقط، در دوماهه ابتدایی سال جاری کمتر از ۲درصد رشد داشته‌ایم. همچنین مرگ بر اثر سوختگی ۴۵ درصد و مرگ بر اثر برق‌گرفتگی ۲۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در خصوص پرونده خودکشی دانشجوی پسادکتری فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اطلاعات مربوط به متوفیان به خصوص پرونده‌های اخیر به پزشکی قانونی ربطی ندارد و در اختیار بازپرس پرونده است. از آنجایی که ممکن است انتشار این اطلاعات به تحقیقات قضائی لطمه وارد کند، ما در این خصوص منع قانونی داریم.

فرآیند تغییر جنسیت ترنس‌ها حدود یک‌سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص وضعیت ترنس‌ها و رسیدگی پزشکی قانونی به این افراد توضیح داد: به دلیل اینکه ما یک اداره کارشناسی هستیم، حمایت از یک قشر خاص ممکن است ما را در بررسی‌های کارشناسی به خطا بیندازد. از سال ۸۳ یا ۸۴ است که در مشهد در خصوص ترنس‌ها مجوز تغییر جنسیت صادر می‌شود. وظیفه پزشکی قانونی در قبال ترنس‌ها این است که وقتی یک فرد ترنس‌ به هر دلیلی نامه‌ای از دادگاه مبنی بر اینکه ادعای ترنس بودن می‌کند، برای ما می‌آورد، وارد سیستم پزشکی قانونی شود و روندی را طی کند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در خصوص این روند توضیح داد: در ابتداء کار ارزیابی‌های اولیه روان‌شناختی روی فرد انجام  و سپس در کمیسیونی در پزشکی قانونی موضوع مطرح می‌شود. در این کمیسیون ترنس بودن فرد رد یا پذیرفته می‌شود و یا اعلام می‌شود که در مورد ترنس بودن فرد ابهام وجود دارد.

حجازی افزود: اگر ترنس بودن فرد از سمت کمیسیون تایید شود، باید شخص در یک دوره روان‌درمانی و گروه‌درمانی یک ساله شرکت کند که در این دوره‌ها تلاش می‌شود فرد را متقاعد کنند هویتی که در آن متولد شده است را بپذیرد. این به معنای وادار کردن شخص نیست؛ بلکه مفهوم‌سازی می‌کنند که اگر فرد تنها تصور ترنس بودن را دارد، او را از این فکر خارج کنند.  

وی ادامه داد: برای افرادی که در خصوص ترنس بودنشان ابهام وجود دارد، یک دوره روان‌درمانی برای تشخیص واقعیت امر برگزار می‌شود و مجددا در کمیسیون مطرح می‌شود که اگر تایید شد وارد پروسه یک‌ساله روان‌درمانی و گروه‌درمانی ذکر شده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از یک سال که فرد کل دوره را طی کرد و نظر روان‌شناسان بر این باشد که فرد یک ترنس واقعی است، مجددا در یک کمیسیون تمام مستندات دوره روان‌درمانی بررسی می‌‎شود و در خصوص تایید یا عدم تایید انجام اعمال جراحی برای تغییر جنسیت اقدام می‌کنند. بعد از انجام اعمال جراحی، فرد دوباره معاینه و تغییر جنسیت او تایید می‌شود. در این مرحله مجوز صادر شده و فرد با ارائه این مجوز به دادگاه شناسنامه خود را عوض می‌کند.

حجازی با بیان اینکه پروسه‌ تغییر جنسیت ترنس‌ها از زمانی که فرد معرفی می‌شود تا زمانی که عمل جراحی انجام شده و تغییر شناسنامه می‌دهد، حدود یک‌سال و نیم تا دو سال به طول می‌انجامد، تصریح کرد: به این دلیل که عده‌ای به دلایل انحرافات جنسی که دارند به شکل ترنس در می‌آیند، سخت‌گیری‌ها در این پروسه شدیدتر است. همچنین وقتی فرد عمل می‌کند دیگر برگشتی برای او نیست و قدرت باروری و همچنین قدرت جنسی خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما هنوز پذیرش ترنس‌ها بسیار سخت است، گفت: خیلی از خانواده‌ها به این دلیل فرزندان را تهدید به قتل می‌کنند و فرار از خانه و مسائل دیگری پیش می‌آید. در مشهد مرکز تحقیقات روان‌پزشکی ابن سینا و مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی در این زمینه به ما کمک بسیاری می‌کنند.

حجازی با اشاره به اینکه در استان آمار بالایی در زمینه تغییر جنسیت وجود ندارد، افزود: این آمار حدودا به ۶۰ صدور مجوز در سال می‌رسد. به دلایل مشکلاتی که وجود داشت، بیمارستان‌های دولتی دیگر این اعمال جراحی را انجام نمی‌دهند و این عمل‌ها را بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌دهند که هزینه بالایی دارد.

وی درخصوص کالبدشکافی بیان کرد: در مسئله کالبدشکافی کراهت وجود دارد، اما در مواردی چاره‌ای جز این نیست. به لحاظ قانونی و شرعی این اجازه به کارشناسی که به بررسی جسد می‌پردازد داده شده که اگر نمی‌تواند علت قطعی مرگ را تشخیص دهد، کالبدشکافی کند. تشخیص این مسئله هم صرفا توسط کارشناس جسد انجام می‌شود و به هیچ عنوان ما در کار کارشناس دخالت نمی‌کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در ادامه در خصوص وضعیت ساختمان پزشکی قاونی واحد شرق مشهد توضیح داد: باتوجه به این که این ساختمان در حال ریزش است و در رسانه‌ها نیز از آن به عنوان پلاسکو مشهد یاد می‌کنند و همچنین به این دلیل که یکی از شلوغ‌ترین مراکز پزشکی قانونی در کشور است، ما از شهرداری خواسته‌ایم به مدت دو سال مکانی را به صورت امانی در اختیار ما قرار دهد تا این ساختمان را به مکانی مناسب‌تر منتقل کنیم.

حجازی در پایان با بیان اینکه اعتبارات سازمان از دو منبع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سازمان پزشکی قانونی کشور تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان در مجلس تصویب شده و سازمان این اعتبارات را در سطح کشور توزیع می‌کند. ما اعتباری از قوه قضاییه دریافت نمی‌کنیم، اما درآمدهای ما که به حساب خزانه وارد می‌شود، به قوه قضاییه عمدتا برای هزینه‌های پرسنلی فرستاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)