میرنیوز

تداوم موج انفجاری کرونا در سیستان و بلوچستان/ تنها راه مهار تعطیلی شهرهای قرمز است

 تداوم موج انفجاری کرونا در سیستان و بلوچستان/ تنها راه مهار تعطیلی شهرهای قرمز است 2021-06-29T11:53:18+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، شیوع کرونا ویروس در سیستان و بلوچستان اگرچه با تأخیر چند ماهه وارد پیک‌ جدید شده و به عبارتی از سه هفته گذشته وارد پیک سوم شده، اما در هفته‌های اخیر روند شیوع در استان به شکل انفجاری بوده و اگر شرایط به همین نحو پیش برود، در روزهای آینده با وجود همه اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش تخت‌های بیمارستانی، تختی برای بستری مبتلایان در استان وجود نخواهد داشت.

آمارهای مربوط به شمار مبتلایان و فوت شدگان روز به روز در حال ثبت رکوردهای جدید است و برای نمونه تنها در 244 ساعت گذشته بر اساس آمار آزمایشگاهی با شناسایی 1170 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به 53 هزار و 586 نفر رسید و با 19 مورد فوتی جدید طی این مدت، در مجموع یک هزار و 563 نفر از مردم استان که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

بدیهی است که کنترل شرایط بحرانی مدیریت متمرکز و تصمیمات قاطع می‌طلبد، موضوعی که بنا به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با وجود تاکیدات مکرر به استاندار سیستان و بلوچستان، جدی گرفته نشده است.  در حالی پیرو عادی‌انگاری موج انفجاری کرونا در سیستان و بلوچستان همچنان در بازوی بالارونده است که مسئولان علوم پزشکی اعتقاد دارند تنها راه مهار تعطیلی شهرهای قرمز است.

تنها راه مهار کرونا تعطیلی شهرهای قرمز است

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: الگویی که ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان دارد تقریباً مشابه الگوی هندی است. برای مهار روند فزاینده این موج  باید همه شهرهای قرمز استان به صورت کامل تعطیل شود در غیر این صورت با وجود افزایش تخت‌های بستری و افزایش نیرو راه به جایی نخواهیم برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرفیت واکسیناسیون روزانه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 1500 نفر است و تاکنون 60 درصد واکسن‌های تحویلی به دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ زاهدان تلقیح شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران نهفتگی بیماری کرونا دو هفته است، افزود: زمان طلایی از بروز تا تشخیص بیماری  باید کمتر از 48 ساعت باشد. بعضی از مردم به تصور این که سرما خورده‌اند به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و افراد زیادی را آلوده می‌کنند. کرونا از شکل عادی خارج شده و علائم متفاوت می‌تواند داشته باشد؛ علائم این ویروس ضعف، خستگی، سردرد و تب و لرز است.

هاشمی شهری ادامه داد: دلایل اصلی ایجاد این موج  در استان عدم اعمال محدودیت‌ها، ترددهای جمعیتی، عادی‌انگاری و ساده‌انگاری و جهش ویروس است. ویروس جهش یافته هندی در پنج استان کشور در حال جولان است. معمولاً افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حال عمومی بسیار بدی دارند که دلایل آن می‌تواند تاخیر در مراجعه و قدرت بالای این ویروس باشد که فرد را سریعاً بدحال می‌کند.

سیستان و بلوچستان در پیک سوم کرونا قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان با 11 درصد وسعت کشور و 3.5 درصد جمعیت کشور و فاصله زیاد با سایر مناطق کشور که در ابتدا درگیر ویروس کرونا بودند، با تأخیر چندین ماهه وارد پیک‌های کرونا شد. از سه هفته گذشته تاکنون روند بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به شکل انفجاری بوده است.

وی افزود هم‌اکنون ما در بازوی بالارونده این پیک قرار داریم و هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم. متاسفانه پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل ها با 49 درصد در سطح کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

هاشمی شهری گفت: خوشبختانه کمبودی در داروهای ضدویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم،  با وجود اینکه تعداد بیماران ما نسبت به موج‌های قبلی چهار برابر شده است. برای تحلیل بهتر وضعیت باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و الان یکی از بهترین اورژانس‌های کشور را در بیمارستان "علی بن ابیطالب(ع)" زاهدان در اختیار داریم.

اگر روند ابتلا کاهش نیابد باز هم کمبود تخت بیمارستانی خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با وجود بحران کرونا با مساعدت وزارت بهداشت موفق شدیم بیمارستان 220 تخت‌خوابی "ایرانمهر" سراوان و 320 تخت‌خوابی "علی بن ابیطالب(ع)" زاهدان را برای خدمت‌رسانی به مردم شریف سیستان و بلوچستان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی فراوان به هیچ عنوان خدمت‌رسانی به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان متوقف نشده است. همه چیز در توسعه بیشتر تخت‌های بستری خلاصه نمی‌شود و باید به هر نحوی که شده، ورود بیمار به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

هاشمی شهری ادامه داد: فرض کنید 1000 تخت هم اضافه کنیم، اگر روند ابتلا کاهش نیابد، وقتی بیماران به یک هزار و 50 نفر رسید، باز هم کمبود و محدودیت خواهیم داشت. همه ما باید وظیفه اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم تا بتوانیم از شدت این بیماری بکاهیم.

شاخص‌ها سخن می‌گویند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای ارزیابی عملکرد فرزندان سیستان و بلوچسنان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به جای کلی‌گویی مصداق و مستند ارائه می‌کنیم. نسبت مبتلایان، بستری شدگان و موارد مرگ ناشی از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به کل جمعیت، از متوسط کشوری کمتر است.

وی افزود: نسبت موارد مثبت به 100 هزار نفر جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دو هزار و 203 نفر و متوسط کشوری این شاخص سه هزار 715 نفر است. نسبت موارد بستری به 100 هزار نفر جمعیت در دانشگاه 670 نفر و میانگین کشوری 754 نفر است. همچنین  نسبت موارد فوت به 100 هزار نفر جمعیت در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 70 و در کشور 98 نفر است.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه هر فرد مبتلا به ویروس جهش یافته می‌تواند 10 تا 12 نفر را مبتلا کند، اضافه کرد: افرادی که واکسن زده‌اند هم در معرض ابتلا به کرونا هستند. 60 درصد از تست‌های انجام شده  PCR و Rapid  مثبت هستند. کرونا شرایط بسیار خطرناک و پیچیده را به وجود آورده؛ سرعت انتشار ویروس‌های جهش یافته بسیار بالاست و بسیار سریع فرد را بدحال می‌کند.

محدودیت‌های اعمال شده باید به صورت کامل انجام شود

وی گفت: عادی‌انگاری در این شرایط بسیار حساس، بزرگترین خطر انسانی را در برخواهد داشت، افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بوده و بنا به تشخیص پزشک در منزل قرنطینه هستند، باید قرنطینه را به صورت کامل انجام دهند و با رفتن به منزل اقوام و آشنایان ویروس را در خانواده و جامعه گسترش ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: زدن ماسک نشانه مسئولیت‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است. مراکز 16 ساعت نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش بار کاری بیمارستان‌ها دارند.

موارد ابتلا نسبت به موج‌های قبلی به صورت انفجاری افزایش پیدا کرده است

مهدی زنگنه معاون اجرایی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا عزم جدی تمامی افراد جامعه را می‌طلبد، اظهار داشت: با موج جدید بیماری کرونا در شهرهای جنوب شرق کشور روبرو هستیم، موارد ابتلاء نسبت به موج های قبلی به صورت انفجاری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر موارد ابتلا به صورت خوشه‌ای و خانوادگی اتفاق می‌افتد و فرد مبتلا حداقل 10 نفر را مبتلاء می‌کند. طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون صرفاً رده‌های سنی بالای 80، بالای 70 و بالای 60  سال برای واکسیناسیون فراخوان داده شده‌اند که این موضوع به بهترین شکل در استان در حال انجام است.

احمد سپاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سراوان اظهار داشت: استفاده از ماسک مطمئن‌ترین و تنهاترین راه در پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا است اما شهروندان سراوانی از ماسک هم استفاده نمی‌کنند‌. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 6000 تست سریع و مولکولی کرونا در سطح شهر سراوان انجام و 1000 بیمار مبتلا به کووید-19 شناسایی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان ادامه داد: هم‌اکنون سراون در وضعیت نارنجی قرار دارد و در صورت استمرار این وضعیت و عادی‌‌انگاری ویروس که جهش یافته و قدرت بیمارزایی و کشندگی بسیار بالایی دارد به زودی به وضعیت قرمز و بحرانی برسیم. واکسیناسیون کرونا در سراوان برای گروه سنی 60 سال در حال انجام است؛ از افرادی که در این گروه سنی قرار دارند تقاضا داریم برای ایمن شدن خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت سراوان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به راه اندازی مراکز سرپایی غربالگری کووید-١٩ از ابتدای اپیدمی، برای کاهش فشار کاری بیمارستان‌ها در زمینه ویزیت بیماران سرپایی روزانه حدود 100 بیمار مشکوک به کرونا در این مرکز تحت غربالگری کووید قرار گرفته و بررسی می‌شوند.

سینا ملاشاهی ادامه داد: این امر حدود 80 درصد از بار مراجعه به بیمارستان‌های سراوان  را کاهش داده است. طی شبانه روز گذشته از هر 10 بیمار که تست کرونا گرفته شده هشت تست مثبت گزارش شده که این خود نشان دهنده شرایط بحرانی بیماری در سطح شهرستان است؛ بنابراین از همشهریان خود تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

دستگاه‌های اجرایی ملزم به ایجاد شرایط برای صیانت از جان پرسنل هستند

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری سیستان و بلوچستان و رئیس کمیته منابع انسانی و ادارات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده و جهش بیماری کرونا طی روزهای اخیر و رشد فزاینده تعداد بیماران در استان؛ دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ادارات ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در راستای صیانت از جان پرسنل مربوطه هستند.

حمید دهمرده‌زاده در چهارمین جلسه "کمیته منابع انسانی و ادارات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که" با هدف بررسی شرایط موجود و ارائه راهکارهای موثر در جهت پیشگیری از بروز این بیماری در بین کارکنان ادارات برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند، ضمن رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار، دورکاری پرسنل را بر اساس رنگبندی هر شهرستان طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه مدیریت کنند.

وی همچنین بر ضرورت فعال کردن میز خدمت به منظور پاسخگویی به ارباب رجوع و جلوگیری از ورود افراد به محیط داخلی ادارات، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب در محل کار و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده تاکید کرد.

انتهای پیام/392/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)