میرنیوز

چگونه مطمئن شویم که عاشق واقعی همسرمان هستیم؟

چگونه مطمئن شویم که عاشق واقعی همسرمان هستیم؟ 2021-06-28T14:49:40+04:30

فهیمه باهنر پژوهشگر و درمانگر حوزه خانواده امشب ۵ تیرماه در وبینار «ازدواج بدون شکست» که به همت جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج یک انتخاب بسیار مهم در فرآیند زندگی هر فردی است و اگر از آغاز پروسه ازدواج درست انتخاب نشود در طول آن مشکلات بسیاری برای خود شخص و خانواده‌اش به وجود می‌آید.

وی با اشاره به برخی تصورات و باورهای غلط در درخصوص ازدواج که در جامعه رایج است، افزود: این باورهای اشتباه ریشه در باورهای اجداد و نیاکان ما دارد و امروزه استدلال علمی برای این باورها وجود ندارد.

ظاهر افراد مهم است

باهنر اظهار کرد: عده‌ای معتقدند شکل ظاهری اهمیتی ندارد و پس از مدتی عادی می‌شود اما واقعیت این است که دختر و پسر باید تا اندازه‌ای برای یکدیگر جذابیت داشته باشند و ظاهر یکدیگر را بپسندد؛ چهره زیبا پس از مدتی که از ازدواج گذشته است برای طرف مقابل عادی می‌شود اما اگر احساس ناخوشایندی نسبت به ظاهر طرف مقابل داشته باشیم تا پایان زندگی مشترک نیز این احساس در ما وجود دارد.

پژوهشگر حوزه خانواده بیان کرد: «با چادر سفید برو و با کفن برگرد» نیز باور غلط دیگری است که هیچ استدلال علمی ندارد که متاسفانه هنوز در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاهای ایران رایج است و در تحقیقاتی که در برخی شهرهای ایران انجام شده، اعتقاد به این باور موجب خودکشی و فرار از خانه شده است.

شانس تنها یک بار در خانه را نمی‌زند

وی ادامه داد: «شانس تنها یک بار در خانه آدم را می‌زند» نیز از باورهای نادرست در جامعه است که فرد را تحت فشار قرار می‌دهد تا تصمیم عجولانه بگیرد و بدون تحقیق و بررسی و شناخت کافی به طرف مقابل پاسخ مثبت ‌دهد این باورها در هیچ مقاله علمی تایید نشده است.

عضو سازمان نظام روانشناسی گفت: باور «آدم خوشگل و زیبا مال مردم است» نیز از دیگر باورهای نادرست رایج در جامعه به شمار می‌رود که حالت ترس و اجتناب از افراد جذاب برای دختران و پسران به وجود می‌آورد بنابراین یک جمله کاملا نادرست و ممکن است فرد به خاطر این باور اشتباه دست به انتخاب نادرست بزند.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند که ازدواج به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند اما این یک باور نادرست است، اظهار کرد: در جامعه ما متاسفانه افرادی که دارای اختلالات روانی هستند به جای مراجعه به پزشک، خانواده آن‌ها را به ازدواج ارجاع می‌دهند در حالی که با ازدواج مشکلات زندگی فردی به مشکلات زندیگ خانوادگی تبدیل می‌شود و این فرد پس از ازدواج و در آینده صاحب فرزندان دارای آسیب‌های روانی می‌شود.

پژوهشگر حوزه خانواده بیان کرد: کسی که به تنهایی نتوانسته افسردگی و تنهایی خویش را درمان کند هیچ وقت نمی‌تواند به ایجاد حال خوب کسی کمک کند و زندگی مشترک تشکیل بدهد و لذا تنها راه درمان مشکلات روانی، مراجعه به درمانگر است.

ازدواج راه فرار از مشکلات خانوادگی و رابطه شکست‌خورده نیست

باهنر گفت: ازدواج به بهانه فرار از مشکلات خانوادگی نیز نادرست است، امروزه بسیاری از دختران و پسران به علت تنش‌ها و دعواهای زناشویی پدر و مادر و برای فرار از مشکلات خانواده‌شان تن به ازدواج می‌دهند و عمدتا این افراد تحقیق و شناخت کافی از طرف مقابل پیدا نمی‌کنند و از چاله به چاه می‌افتند.

این پژوهشگر حوزه خانواده بیان کرد: برخی می‌گویند ازدواج می‌کنم تا از رابطه شکست خورده‌ام فرار کنم این استدلال نیز نادرست است و جوانان را گرفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه باور نادرست دیگر آن است که عده‌ای می‌گویند «اول ازدواج می‌کنم سپس او را تغییر می‌دهم»،افزود: فردی که ما انتخاب می‌کنیم باید با همه ویژگی‌های خوب و بدی که نسبت به او آگاهی پیدا کردیم تصیمم به ازدواج بگیریم و پس از ازدواج حتی ۵ تا ۱۰ درصد از نظر رفتاری و اخلاقی طرف مقابل را بدتر در نظر بگیریم؛ زیرا در اوایل رابطه و پیش از ازدواج عمدتا تمام افراد یک نقابی را بر صورت دارند اما در حین ازدواج و مواجهه با مشکلات رفتار آن‌ها واقعی‌تر است.

بایدها و نبایدهای ازدواج

وی به بایدها و نبایدهای ازدواج اشاره کرد و گفت: دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر دارند باید ملاقات و گفت‌وگوهای طولانی چندساعته داشته باشند تا به آشنایی و شناخت کافی برسند و این ملاقات‌های طولانی در بستر خانواده حداقل ۶ ماه طول بکشد.

باهنر گفت: بسیاری از دختران و پسران در محیط‌های دانشگاهی با یکدیگر آشنا می‌شوند و چند سال با یکدیگر مرتبط هستند اما در بستر خانواده نیست و زمانی که به خانواده خویش اطلاع می‌دهند متناسب با بافت فرهنگی خویش واکنش نشان می‌دهند و لذا بهتر است که ملاقات و گفت‌وگوهای طولانی بین دختران و پسران در بستر خانواده شکل بگیرد.

وی در خصوص علت اینکه باید ملاقات‌ها در بستر خانواده باشد، تصریح کرد: امروزه فرهنگ‌های مختلفی در جامعه وجود دارد و خانواده‌ها در فرهنگ‌های مختلفی فرزندان خود را پرورش دادند لذا ملاقات با فرد موردنظر در محیط خانواده از بایدهای ازدواج است.

حق مطلب «مشاوره پیش از ازدواج» در جامعه ادا نشده است

باهنر تصریح کرد: ملاقات با فرد مورد نظر در موقعیت‌های مختلف و سنجیدن رفتار آن‌ها در مواجهه با آن موقعیت‌ها، گرفتن اطلاعات از منابع مختلف و گرفتن مشاوره پیش از ازدواج از بایدهای ازدواج به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اطلاعات کافی و موردنیاز را باید از منابع مختلف از جمله دوستان، همکاران و همسایگان و آَشنایان دریافت کرد، گفت: سوال‌ها و پاسخ‌های کلیشه‌ای مانند اینکه آن پسر یا دختر خوب است اطلاعات مناسب و کاربردی جهت تصمیم‌گیری برای ازدواج با طرف مقابل نیست.

پژوهشگر حوزه خانواده با اشاره به اینکه حق مطلب مشاوره پیش از ازدواج در جامعه ما ادا نشده است، اظهار کرد: در مشاوره پیش از ازدواج یک شخص سوم آگاه به انواع اختلالات و هیجانات و باورها و به دور از هرگونه تعصب و احساسات هرآنچه مورد نیاز طرفین باشد، مطرح می‌کند.

نبایدهای پیش از ازدواج

وی در خصوص نبایدهای پیش از ازدواج بیان کرد: رابطه جنسی پیش از ازدواج منجر به وابستگی افراد و احساس قربانی شدن به خصوص در دختران و مانع از تصمیم‌گیری عاقلانه می‌شود بنابراین این امر علاوه بر باورهای دینی و مذهبی، ازدواج از روی شهوت رقم می‌زند.

نویسنده و محقق مقالات حوزه روانشناسی تصریح کرد: ازدواج از راه دور عمدتا انگیزه‌های فرار از خانواده، مهاجرت و پول را رقم می‌زند و عمدتا آشنایی این افراد محدود به فضای مجازی است اما اگر دختران و پسران تصمیم به این نوع ازدواج گرفتند، نباید تمام پل‌های پشت سر خود را خراب کنند همچنین حتما مبلغ پولی به عنوان منبع مالی ذخیره برای خویش نگهداری کنند و به امید طرف مقابل وارد شهر یا کشور دیگر نشوند.

وی ملاقات در فضای بسته را از نبایدهای پیش از ازدواج دانست و ادامه داد: ارتباط مجازی، اتکاء به نظر معرف و اتکا بیش از حد به نظر شخصی نیز از نبایدهای ازدواج به شمار می‌رود.

پژوهشگر و درمانگر خانواده به آشنایی، نامزدی و عقد به عنوان مراحل ازدواج اشاره و اظهار کرد: آشنایی به شکل سنتی در مراسم خواستگاری و به شکل مدرن ابتدا آشنایی و سپس در بستر خواستگاری شکل می‌گیرد؛ بر اساس پژوهش‌های انجام شده روی ۳۳ فرهنگ در حوزه آشنایی، در مراحل آشنایی آنچه که برای پسران اهمیت دارد شکل ظاهری دختران و آنچه‌ که برای دختران اهمیت دارد علاوه بر شکل ظاهری، دورنمای مالی پسران است.

نشانه‌های هشداردهنده در دوران آشنایی و نامزدی

وی تصریح کرد: دختران و پسران نشانه‌های هشداردهنده در مراحل آشنایی را نادیده نگیرند. برای مثال بدبینی، پنهان‌کاری و دروغگویی از جمله ویژگی‌هایی است که در مراحل آشنایی بروز می‌کند و لذا باید آن را جدی گرفت.

باهنر با بیان اینکه عجولانه تصمیم گرفتن در مورد ازدواج نادرست است، افزود: در دروان آشنایی پیش از ازدواج نباید تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری شد، همچنین خانواده و نظرات آن‌ها را نباید نادیده گرفت.

وی گفت: طبق نظریه «همسانی» ما عمدتا جذب افرادی می‌شویم که از نظر باورهای مذهبی و اجتماعی و تحصیلی شبیه ما هستند و طبق نظریه «ناهمسانی» ما عمدتا جذب افرادی می‌شویم که از هر لحاظ با ما متفاوت هستند هیچ‌کدام از دو نظریه اشتباه نیست چه بسا ازدواج‌های مکملی و ازدواج دو آدم مشابه تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

باهنر با اشاره به اینکه در مرحله نامزدی امکان ورود به خانواده طرف مقابل و بررسی رفتار خانواده آن‌ها وجود دارد، بیان کرد: در مرحله نامزدی اگر نشانه‌های هشدار را دیدیم نباید گمان کنیم کار از کار گذشته است بنابراین نامزدی به معنای تمام شدن ازدواج نیست و اگر نشانه‌های هشداردهنده بسیار زیادی وجود داشت نباید از آن گذشت.

این پژوهشگر حوزه خانواده به اعتیادهای رفتاری طرف مقابل در دوران نامزدی اشاره و اظهار کرد: کابوس‌های شبانه، اختلالات شخصیتی و تهدید به خودکشی، شک و سوءظن، کنترل‌گری و دستوردهنده و پنهان‌کردن مسائل بزرگ از جمله نشانه‌های هشدار است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در دوران عقد تعهدات طرفین به یکدیگر بیشتر می‌شود، گفت: در بسیاری از فرهنگ‌های ایرانی عمدتا فاصله بین نامزدی، عقد و عروسی کوتاه است که مشکلی ندارد اما به طور کلی اهمیت دوران عقد از این جهت است که برای دختران و پسرانی که از کودکی با اعضای خانواده‌شان مأنوس هستند با جدایی از خانواده دچار آسیب روحی می‌شوند لذا فاصله بین دوران نامزدی تا عقد و عروسی در راستای آمادگی آن‌ها جهت جدایی از خانواده موثر است.

موضوعاتی که پیش از ازدواج باید بدانیم

باهنر به موضوعات گفت‌وگو پیش از ازدواج اشاره و بیان کرد: سرگرمی‌ها و علایق، باورها و ارزش‌های دینی، باورها و اصول اخلاقی، دوستان، اهداف، رشد و پیشرفت شخصی، خویشاوندان، رابطه با خانواده خود، رابطه با خانواده همسر، حل اختلاف، پول و مسائل مالی، خواسته‌ها و توقعات و فرزند و تربیت از جمله موضوعاتی است که باید دختران و پسران پیش از ازدواج در رابطه با آن‌ها با یکدیگر صحبت کنند.

این پژوهشگر حوزه خانواده به نظریه مثلث عشق اشاره و اظهار کرد: از سه مؤلفه صمیمیت، تعهد و اشتیاق تشکیل شده است و عشق آرمانی زمانی شکل می‌گیرد که دارای هر سه مؤلفه باشد و رابطه‌ای که هر ۳ مؤلفه را ندارد فاقد عشق است.

وی گفت: عشق رمانتیک دارای مؤلفه صمیمت و اشتیاق و فارغ از تعهد، عشق ساده لوحانه دارای مؤلفه اشتیاق و تعهد و تهی از عشق، عشق دوستانه دارای مولفه صمیمیت و فارغ از اشتیاق و تعهد، عشق خالی دارای مؤلفه تعهد و عاری از عشق و صمیمیت، عشق پرشور و هیجانی دارای مؤلفه اشتیاق و بدون تعهد و صمیمت و عشق و در نهایت عشق عاطفی دارای مؤلفه صمیمیت و تعهد و عاری از اشتیاق است که عشق عاطفی عمدتا بین دو همکار اتفاق می‌افتد.

عوامل پیش‌بینی‌کننده ازدواج موفق و ناموفق

باهنر به عوامل پیش‌بینی‌کننده ازدواج موفق و ناموفق اشاره و اظهار کرد: تعهد و دلبستگی، عفو و بخشش، کنترل هیجانات، مهارت حل مسئله، مهارت ارتباطی، روابط دوستان، توافق ادراکی، مسائل جنسی، ویژگی‌های مذهبی و ویژگی‌های فرهنگی از عوامل موثر در ازدواج موفق است و خلاف این این موضوعات از عوامل موثره ازدواج ناموفق است.

عضو سازمان نظام روانشناسی در پایان تاکید کرد: داشتن مدرک تحصیلی بدون داشتن مهارت‌های کافی برای زندگی مشترک نباید عامل تصمیم‌گیری برای ازدواج باشد.

یادآور می‌شود، پایان جلسه به سوالات حاضران در جلسه و پاسخ‌گویی ارائه‌دهنده وبینار اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)