میرنیوز

میانبرهایی برای دور زدن استرس

میانبرهایی برای دور زدن استرس 2021-06-27T09:09:38+04:30

یک روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این روزها و به طور کلی یک سال اخیر به خاطر کرونا، ما با عوامل استرس‌زای زیادی روبه‌رو بوده‌ایم که حتی تصورش هم‌ نمی‌کردیم. این عوامل استرس‌زا آن‌قدر آزاردهنده هستند که برخی اوقات واقعا متوجه آنها نمی‌شویم و از یک جایی به بعد خشم‌مان را بروز می‌دهیم، دلایل این خشم نیز اضطراب‌های کوچکی هستند که پشت سر هم در ذهن ما جمع شده و یک‌ جایی فوران کرده‌اند.

استرس شغل

ژولیت رودینی، مشاور و روانشناس کشورمان و دانشجوی دوره فوق دکترای روانشناسی درباره اضطراب و استرس‌های زندگی تصریح کرد: به طور کلی استرس‌ها در موقعیت های مختلفی وجود دارند، یکی از مهمترین استرس‌های ما آدم‌ها اگر شاغل هستیم، مربوط به محل کار است.

وی افزود: خیلی از ما بیشترین ساعت از روز را در محل کار بوده و به همین خاطر با عوامل استرس زای زیادی روبه‌رو هستیم، در خیلی از تحقیقات هم این امر نشان داده شده است، به‌ خصوص در تحقیقی که به‌ تازگی در دانشگاه لایپزیگ آلمان انجام شد، نشان داد حدود ۵۰ درصد انسان‌ها در محل کارشان با عوامل استرس زا مواجه هستند، البته شاید در کشورهای دیگر بیشتر هم باشد، برای مثال در آمریکا این رقم بالاست، ولی در کشوری مثل آلمان با توجه به اینکه آدم‌ها آگاهانه تلاش می‌کنند عوامل استرس زا را بدانند و آنها را کنترل کنند این امر یک ‌مقدار کمتر است.

راه‌های میانبری مثل زمان استراحت داشته باشیم

این روانشناس عنوان کرد: برخی اوقات لازم است بدانیم راه فراری برای یک سری عوامل استرس‌زا که در محیط کار هستند، نیست. حداقل باید این استرس‌ها را مدیریت کنیم، برخی جاها نیز باید نادیده بگیریم، راه‌های میانبری مثل زمان استراحت داشته باشیم، و مسائل مربوط به کار و استرس‌های آن را نیز سعی کنیم در خانه‌ نیاورده و وقتی از محل کار بیرون می‌آییم باید ذهنمان از محل کار بسته شود و این خیلی مهم است. 

تصور منفی از وضع ظاهر

رودینی یکی دیگر از انواع استرس‌ها را تصور منفی انسان‌ها نسبت به اندام و ظاهرشان دانسته و توضیح داد: خیلی از ماها از وضع ظاهرمان راضی نیستیم، خب این طبیعی است که همه ما دوست داریم زیبا و جذاب باشیم، ولی وقتی از استانداردها تا حدی فاصله داشته باشیم، دچار استرس می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر اشتباه نکنم یک روانشناس امریکایی در تحقیقش گفته بود حدود ۵۰ درصد از افراد از وضع ظاهر خود راضی نیستند و این یک موضوع جدی و استرس زاست، به همین خاطر نیز اگر در جامعه خودمان ایران دقت کنیم چون هنوز سبک اینکه چطور یک اندام درست داشته باشیم‌ و راه‌هایی مانند ورزش، تغذیه سالم‌ و تغییر سبک زندگی جا نیفتاده و فراهم نیست و یا اگر فراهم هم باشد فقط در شهرهای بزرگ مثل تهران است و در مناطق محروم فراهم‌ نیست، به همین خاطر مردم یا عوامل استرس‌زا در زمینه شکل و قیافه را یا با خودشان حمل می‌کنند، و یا آن‌هایی هم که آگاه‌تر -البته نه به درستی- هستند، دست به عمل‌های زیبایی می‌زنند. وقتی آدم‌ها به دنیای نامحدود اینکه «چه‌ چیزی می‌تواند خوب باشد» قدم بگذارند، کم کم اعتماد به‌نفس‌شان را هم از دست می‌دهند.

استرس ارتباط با وظایف

این روانشناس ایرانی یک عامل استرس‌زای دیگر را مسئله ارتباط برقرار کردن دانست و گفت: همه ما دوست داریم در کاری که انجام‌ می‌دهیم موفق و درجه یک باشیم، و این هم تحت تاثیر تبلیغاتی است که در دنیای امروز وجود دارد و این استرس به ما داده می‌شود. برای مثال همین مسئله کنکور را در نظر بگیرید چقدر استرس وارد می‌کند، چون آدم‌ها در این مسئله دچار رقابت می‌ شوند و همین رقابت نیز ایجاد استرس می‌کند.

رودینی خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم استرس مفید هم داریم که باعث حرکت و شکوفایی در ما شده و سبب می‌شود رقابت سالمی داشته باشیم و تلاش کنیم در مسیری قرار بگیریم که زمینه رشد ما را فراهم کند. ولی اغلب این رقابت‌ها چون‌ هیچ باوری پشت‌شان‌ نیست و فقط صرف اینکه جامعه این را از شخص می‌خواهد باعث تحمیل استرس بزرگی به آدم‌ها می‌شود.

استرس سلامت‌

وی یادآور شد: یکی دیگر از بزرگ‌ترین استرس‌ها در زندگی امروزه، استرس سلامت‌ ماست، اینکه درگیر بیماری کرونا نشویم، البته قبل از کرونا نیز استرس بیمارهایی مثل سرطان و... را تجربه می‌کردیم ولی الان دیگر پررنگ‌ترین آنها ترس از کروناست که باعث نگرانی و اضطراب، نه فقط در ما بلکه در خانواده ما هم می‌شود، مدام می‌گوییم نکند پدرم‌، مادرم، بچه‌ام یا همسرم دچار این بیماری شوند و نگرانی در زمینه سلامتی، خودش تهدیدی برای سلامتی است. خیلی از تحقیقات نشان داده که استرس، انرژی زیادی را از ما گرفته و آن شور و نشاطی که ما باید داشته باشیم را از ما سلب می‌کند. 

مسائل مالی

این روانشناس افزود: مسائل مالی نیز با توجه به بحران اقتصادی که وجود دارد از عوامل بسیار مهم استرس‌زای دیگری است که در جامعه ما وجود دارد، برنامه ریزی مالی، سرمایه گذاری، دخل و خرج و در یک کلام بحث پول همیشه نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد، چون مردم تلاش می‌کنند تا یک سطح رفاه استانداردی داشته باشند، ولی این امر با توجه به درآمدی که دارند تطابق پیدا نمی‌کند، بنابراین مسئله مالی، یکی از استرس‌هایی است که پس‌زمینه ذهن افراد از صبح تا شب باقی می‌ماند.

استرس روابط با اطرافیانمان

رودینی افزود: یکی دیگر از انواع استرس‌ها، استرس روابط با اطرافیان‌مان است، استرس اینکه همسر، بچه ها، دوست، و... چه ارتباطی می‌توانند با من داشته باشد.

وی اضافه کرد: حتی به نظر من خیلی از روابط خوبی هم که داریم در آن استرس نهفته شده، اینکه روابط ما چطور است؟ چرا فلانی این واکنش را نشان داد؟ چرا این رفتار با من کرد؟ همه اینها باعث می‌شود که این خشم در ما تلنبار شود و منجر به مشاجره‌های جدی شود. ولی بهتر است آدم‌ها متوجه شوند که این استرس‌ها از صبح تا شب در زندگی است، ببینند کجاها را می‌توانند بپذیرند کجا را نمی‌توانند و اگر نمی‌توانند از مشاور و روانشناس کمک بگیرند و استرسشان را کنترل کنند. 

تغذیه مناسب؛ راهی برای کنترل استرس

این روانشناس عنوان کرد: راه‌حل‌های مهمی که هم منابع علمی و هم طب سنتی برای کنترل استرس بر آن تاکید دارد، تغذیه است، استرس روی اشتهای ما تاثیر می‌گذارد، اگر دقت کرده باشید، وقتی استرس داریم یا غذای خیلی زیادی می‌خوریم و غذاهایی که ارزش غذایی کمی هم دارند، و یا اشتهایمان کور می‌شود به همین خاطر وقتی که استرس داریم باید حواسمان آگاهانه باشد که در واقع چه غذاهایی را انتخاب می‌کنیم.

ورزش

رودینی روش دوم کنترل احساسات منفی را ورزش عنوان کرد و در این باره به ایسنا گفت: ورزش یک راه‌حل سالم برای کم کردن این تنش است، در واقع با ورزش کردن آن مواد شیمیایی مغزی خوبی مانند اندورفین‌ آزاد می‌شود و این کمک می‌کند ‌که بدن از نظر فیزیکی در سطح بالاتری قرار بگیرد و احساس بهتری داشته باشیم. معمولاً گفته می‌شود ورزش‌هایی که حالت مدیتیشن دارند مانند یوگا و یا پیلاتس برای کاهش استرس تاثیر بالایی دارند، ولی از نظر من حتی ورزش‌های رزمی نیز برای کاهش استرس می‌تواند مناسب باشد.

رویا

وی افزود: سعی کنید چیزهایی را که در زندگی دوست دارید داشته باشید، تصور کنید، رویا داشته باشید، انسان‌ها با رویا می‌توانند آرامش بیشتری داشته باشند، رویا، یک نوع انرژی مثبت به نفع آینده‌ای که مبهم و نامشخص است و این انسان را امیدوار می‌کند.

نوشتن

این روانشناس گفت: مسئله دیگری که باعث می‌شود ما کنترل خوبی روی استرس داشته باشیم این است که مسائلی را که باعث ناراحتی ما می‌شود، بنویسیم. نوشتن کمک می‌کند آنچه را در درون ما در تناقض و چالش است به آگاهی برساند. چون مسائل از ناخودآگاه عبور می‌کنند و به خود آگاهی می‌رسند، پس با نوشتن آن تنش‌ها آزاد می‌شوند.

استراحت کافی

وی اظهار کرد: مورد بعدی این است که حتما به اندازه کافی استراحت کنید. زمانی که ما می‌خوابیم به بدن اجازه می‌دهیم ‌که ترمیم یا بازیابی شود.

مدیتیشن

رودینی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های خیلی خوب دیگر برای کنترل استرس و اضطراب مدیتیشن است، مدیتیشن یک ‌تفکر راهنماست که می‌تواند به شکل‌های مختلف باشد، برای مثال با ورزش کردن، پیاده روی، شنا، با انجام حرکات کششی یا تنفس عمیق می تواند انجام شود، مدیتیشن حتی می‌تواند دعا کردن و نماز خواندن هم باشد، چیزی که احساس خوبی به آدم‌ می‌دهد.

این روانشناس افزود: همانطور که گفتم نفس کشیدن نیز در کنترل استرس بسیار مهم و تاثیر فوق العاده‌ای در کنترل آن دارد. یعنی باید سعی شود اکسیژن خوب و عمیقی از طریق ریه‌ها وارد بدن کنیم و همچنین دم و بازدم خوبی داشته باشیم.

حرف زدن

وی تاکید کرد: سعی کنید درباره استرس و مسائلی که موجب ناراحتی شما می‌شود حرف بزنید، با یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان‌ که‌ مورد اعتماد شماست صحبت کنید و در نهایت سعی کنید مثبت نگری را فراموش نکنید، سعی کنید به زندگی به عنوان یک چالش مثبت نگاه کنید. در این صورت می‌توانید آرامش بیشتری داشته باشید و مشکلات زندگی را بپذیرید.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)