میرنیوز

۳۶ سال خانه به دوشی انجمن سینمای جوانان استان اردبیل

۳۶ سال خانه به دوشی انجمن سینمای جوانان استان اردبیل 2021-06-21T08:28:25+04:30

میردولت موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر اردبیل  در سال ۱۳۶۴  تاسیس و متولی برگزاری مهمترین رویدادهای سینمایی در این شهرستان و استان بوده  و  با توجه به نوع فعالیتش برنامه‌های متنوع و مرتبط با سینما را طی این سالیان طولانی برنامه‌ریزی و اجرا نموده است، گفت: در همین راستا در کنار برگزاری حدود ۱۳۰ دوره فیلمسازی و تک‌درس با حضور نزدیک به دو هزار نفر هنرجو، چندین عنوان جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس منطقه‌ای و استانی، اردوی عکاسی، هشت دوره هفته فیلم و عکس، ده‌ها نشست و کارگاه تخصصی، نمایشگاه عکس با موضوعات متنوع در مرکز استان و شهرستان‌ها، ده‌ها پاتوق فیلم، جلسه رونمایی و نمایش فیلم، کارگاه‌های رایگان فیلمنامه‌نویسی، عکاسی، نورپردازی و داستان‌نویسی را در فعالیت‌های خود به ثبت رسانده است.

وی افزود: همچنین از مجموع نزدیک به ۷۰۰  فیلم تولیدی این دفتر حدود ۲۸۰ فیلم از ۱۳۰ فیلمساز، موفق به حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی و کسب جوایز متعددی شده‌اند که می‌توان به  بیش از ۵۰  جایزه بین‌المللی، نزدیک به ۱۷۰حضور بین‌المللی، ۱۳۵ جایزه ملی، ۴۰۰ حضور ملی، ۴۰ جایزه منطقه‌ای و بیش از ۱۰۰ جایزه استانی اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: در زمینه فیلمنامه بیش از ۱۳۰ فیلمنامه از حدود ۸۰ فیلمنامه‌نویس با حضور در بیش از ۲۰۰ جشنواره ملی و بین‌المللی موفق به کسب نزدیک به ۱۰۰ جایزه شده‌اند و عکاسان فعال این دفتر نیز با حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی افتخارات زیادی را نصیب استان اردبیل کرده‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل با بیان اینکه این انجمن همچنین در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله برگزاری استانی جشنواره فجر، جشنواره‌های موضوعی عکس و فیلم برگزار شده توسط ادارات و نهادها، با سازمان‌های مربوطه همکاری می‌نماید، خاطرنشان کرد: این دفتر در طول ۳۶ سال فعالیت خود ۱۳ بار عنوان دفتر برتر و تهیه‌کنندگی برتر جشنواره‌ها را به خود اختصاص داده است که از این لحاظ در بین دفاتر شصت گانه انجمن سینمای جوانان ایران، در رتبه نخست قرار دارد.

وی ضمن اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات ۳۶ ساله انجمن سینمای جوانان استان اردبیل با پشتیبانی ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران و حمایت معنوی و تجهیزاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و بیش از همه همت خود فیلمسازان، از آغاز به کار شورای حرفه‌ای تولید در انجمن خبر داد و افزود: از سال ۱۳۹۸ پورتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران  به صورت رسمی فعال شده و فیلمسازان انجمن و همچنین فیلمسازان مستقل می‌توانند در هر منطقه از ایران، فیلمنامه‌های خود را به ثبت رسانده و درخواست حمایت تولید نمایند.

موسوی ادامه داد: فیلمنامه‌های ثبت‌شده هر منطقه توسط شورای عالی تولید دفاتر انجمن سینمای جوانان همان منطقه بررسی شده و در صورت تصویب، قرارداد تولید فیلم با کارگردان مربوطه منعقد می‌شود و فیلمسازان می‌توانند بدون مراجعه به پایتخت و رفت و آمدهای متعدد به دفاتر، آثار خود را تولید نمایند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل تصریح کرد: در همین راستان در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹ قرارداد تولید و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲ قرارداد تولید با فیلمسازان استان اردبیل منعقد شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی در خصوص تقسیم‌بندی انواع تولید گفت: تولیدات انجمن به سه بخش فیلم اول، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند و هر کدام دارای یک مبلغ کف و سقف می‌باشند که تمام مبالغ، شرایط، اهداف و موضوعات به صورت شفاف در قالب آئین‌نامه تولید در پورتال انجمن سینمای جوانان ایران در سایت این انجمن به آدرس WWW.IYCS.IR موجود است.

موسوی در خصوص آموزش در این دفتر ضمن ابزار تاسف از اینکه شرایط و محدودیت‌های کرونایی آسیب جدی به سیستم آموزشی کشور و جهان زده، به تمهیدات انجمن سینمای جوانان برای جلوگیری از این آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله این تمهیدات برگزاری کارگاه‌های آنلاین و رایگان فیلمنامه‌نویسی به صورت سراسری در شبکه‌های اجتماعی با حضور اساتید برجسته کشوری در دو گروه  ۲۵۰ نفری و یک کانال محتوایی توسط دفتر اردبیل، پخش زنده تخصصی بر خط ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران به صورت رایگان برای علاقمندان سینما در کل کشور و حتی فراتراز آن با حضور اساتید ملی و  بین‌المللی در زمینه تمام مشاغل سینمایی و بازنگری و به روزرسانی دوره فیلمسازی با شرایط کرونایی می‌باشد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل با اشاره به اهمیت مشاغل سینمایی و نیاز بدنه سینما و تلویزیون به افراد متخصص در تمام رشته‌های سینمایی، از برگزاری دوره منشی صحنه برای اولین بار در انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر اردبیل در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به زودی علاوه بر دوره‌های جاری فیلمسازی، فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری، عکاسی و تدوین، دوره‌های برنامه‌ریزی و مدیریت تولید، عکاسی دیجیتال و فتوشاپ، عکاسی پرتره، صدا در سینما، دوره‌های تکمیلی فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری و تدوین را نیز در برنامه آموزشی خواهیم داشت.

موسوی از برگزاری آنلاین رشته‌های فیلمنامه‌نویسی(فیلمنامه کوتاه) و فیلمنامه‌نویسی تکمیلی(فیلمنامه سینمایی و سریال) در دفتر اردبیل خبر داد و افزود: علاوه بر علاقمندان شهر و استان اردبیل، علاقمندان این رشته از سراسر کشور و حتی ایرانیان مقیم کشورهای دیگر می‌توانند در این دوره‌ها شرکت نموده و بعد از فارغ‌التحصیلی مدرک آموزشی معتبر از انجمن سینمای جوانان ایران دریافت نمایند.

وی ادامه داد: این انجمن در حال ثبتنام برای رشته‌های فیلمسازی، فیلمبرداری، عکاسی و فیلمبرداری تکمیلی می‌باشد که با مساعد شدن شرایط کرونایی برای برگزاری کلاس‌های حضوری، با حداقل تعداد هنرجو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را شروع خواهد نمود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در خصوص دفاتر و نمایندگی‌های این انجمن در استان گفت: در حال حاضر در سطح استان دفتر مشگین‌شهر و نمایندگی پارس‌آباد فعال می‌باشند و با توجه به وجود استعدادهای بالقوه زیادی در شهرستان خلخال در صدد اخذ نمایندگی برای این شهرستان نیز هستیم.

موسوی افزود: در سال ۱۳۹۷ جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس سینمای جوان در مشگین شهر برگزار شد و امسال نیز در تیرماه نمایندگی پارس‌آباد جشنواره استانی مغان را برگزار خواهد نمود که علاقمندان می‌توانند آثار خود را طبق فراخوان اعلام شده در فضای مجازی و سایت‌های خبری به این نمایندگی ارسال نمایند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شهرداری، شورای اسلامی شهر اردبیل و سازمان فرهنگی هنری شهرداری اردبیل گفت: بعد از برگزاری جشنواره استانی شورابیل در سال ۱۳۹۸، طبق توافق و قول شهردار اردبیل، برای برگزاری جشنواره ملی شورابیل در حال برنامه‌ریزی هستیم و برای این کار که در معرفی استان اردبیل به عنوان قطب گردشکری بسیار موثر خواهد بود، نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولین فرهنگی، استاندار و نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی در پایان گفت: مطالبه‌گری مسئولین و مدیران انجمن سینمای جوانان اردبیل در خصوص صاحب خانه‌شدن از ۳۶ سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. در این خصوص ما دیگر حرفی نداریم ولی قضاوت با شماست که آیا در شان مرکزی با این سابقه، تلاش، فعالیت و افتخارآفرینی با تعداد حداقل کارکنان و کلی جوان مستعد و علاقمند و کم‌توقع است که بعد از ۳۶ سال افتخار آفرینی همچنان خانه به دوش باشد؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)