میرنیوز

امروز مردم، برنده میدان هستند

امروز مردم، برنده میدان هستند 2021-06-18T07:41:40+04:30

در جامعه‌ای اسلامی که مردم به مبانی دینی پایبند هستند تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسئولیت بالاتری هم ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی دارند.

قانون اساسی، انتخابات را حق  مردم  میداند که ازطرف آنان باید اعمال شود اما با توجه به  اهمیت سیاسی و ملی آن، در جامعه دینی یک وظیفه دینی نیز محسوب می‌شود که سرنوشت جامعه اسلامی با آن رقم می‌خورد و زمامداران و کارگزاران شایسته برای تصدی مسئولیت‌ها برگزیده می‌شوند.

انتخابات ۲۸ خردادماه قطع بر یقین صحنه شکوه و عظمت و همدلی مردم با نظام و انقلاب خواهد بود، چراکه برای انقلاب خون‌های زیادی داده شده و این مردم بودند که پای آن ایستادند و در همه بزنگاه‌ها جای را خالی نکردند، در این برهه حساس نیز گرچه نارضایتی‌هایی که حاصل برخی بی‌تدبیری‌ها بوده وجود دارد اما مردم خوب می‌دادند که باید دین به شهدا ادا شود و از انقلاب پاسداری کرد، جنگ امروز جنگ بر علیه توطئه‌های دشمنان و از بین بردن دسیسه‌های آنان است و مردم شریف و صبور ایران برنده این میدان خواهند بود.

شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی است

آمنه کولیوند یکی از شهروندان لرستانی در این رابطه، اظهار کرد: از لحاظ عقلی هر جامعه‌ای که بخواهد موفق شود باید در سرنوشت خود سهیم باشد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین شیوه سهیم شدن در سرنوشت به‌ویژه در دوران کنونی تمدن بشر، شرکت در انتخابات است که به‌واسطه آن می‌توان مطالبه گری کرد.

مهدی مرادی یکی دیگر از شهروندان لرستانی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی است که همه باید به این وظیفه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی اضافه کرد: مردم باید در این رویداد مهم سیاسی افرادی را انتخاب کنند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، بتوانند مشکلات جامعه را پیگیری کنند و خدمت به ملت را وظیفه خود بدانند.

حضور مردم در صحنه انتخابات دستاوردهای بزرگی برای کشور دارد

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این رابطه، بیان کرد: ملت ایران در زمان طاغوت قدرت هیچ‌گونه انتخابی نداشتند و شاه را استعمارگرانی که در کشور نفوذ داشتند انتخاب می‌کردند و مردم در سرنوشت خود دخالتی نداشتند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب سرنوشت کشور به دست ملت افتاد و تاکنون انتخابات بسیاری برگزار شد و ملت در تعیین سرنوشت خود دخالت دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی خصومت دارند و قصد ضربه زدن به انقلاب و ملت را دارند.

سردار کشکولی اضافه کرد: اگر در تاریخ بیش از ۴۰ ساله انقلاب مردم در صحنه حضور نداشتند امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار نبود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات دستاوردهای بزرگی برای کشور دارد، بیان کرد: ملت ایران برای اقتدار نظام شهدا و جانبازان و آزادگان بسیاری تقدیم کردند و امروز باید با حضور معجزه‌گر خود دشمنان را ناامید کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: امن‌ترین و مستقل‌ترین کشور جهان ایران اسلامی است و این مهم به‌واسطه حضور پرشور مردم محقق شده است.

سردار کشکولی عنوان کرد: در جنگ اقتصادی دنیا علیه ایران بسیج شده و تحریم‌های ظالمانه باعث شده مشکلات اقتصادی داشته باشیم که پایداری ملت ایرانان در مقابل تحریم‌ها باعث شکست دشمنان شده است.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما به یک رئیس‌جمهور قوی و مردمی نیاز دارد تا گشایش اقتصادی ایجاد شود، غیبت مردم در صحنه انتخابات هیچ توجیه اقتصادی ندارد و فقط به نفع دشمنان خواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: رأی ندادن ملت باعث خوشحالی دشمنان خواهد شد و آنان به اهداف شوم خود خواهند رسید، جمهوری اسلامی به یمن حضور مقدس ملت در صحنه دشمنان را شکست خواهد داد و با پیروزی این انتخابات را پشت سر خواهد گذاشت.

سردار کشکولی خاطرنشان کرد: رأی ملت ایران بی‌اثر نیست و بسیار اثربخش است و تبلیغات سو دشمنان در بی‌اثری رأی مردم یک توطئه است.

وی اضافه کرد: امروز یک تکلیف بر دوش ماست و باید بدون توجه به تبلیغات سو دشمنان یک رئیس‌جمهور قوی انتخاب کنیم، اگر یک دولت حزب الهی و قوی روی کار باشد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی حل‌وفصل خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: ایران اسلامی در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بزرگی را پشت سر گذاشته است، امروز کشور به مشارکت ملت در انتخابات نیاز دارد تا اقتدار نظام حفظ شود.

سردار کشکولی ادامه داد: امروز سرنوشت چهارساله کشور باید به دست کسی سپرده شود که اقتدار نظام اسلامی را حفظ کند.

با صندوق‌های رأی قهر نکنیم

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز، ریاست‌جمهوری و شوراهای شهری و روستایی را در پیش داریم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب و زمانی که جرقه آن زده شد، استکبار جهانی در صدد آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بوده و هست.

ابراهیمی خطاب به مردم ادامه داد: الان نیز شرایط حساسی در دنیا داریم و انتظار من به‌عنوان نماینده شما این است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر حضور باشکوه است، در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده داشته باشیم و در وهله دوم انتخاب فردی است که می‌تواند آینده ما را رقم بزند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان خیلی از مردم نگران بوده و از وضع مشکلات اقتصادی ناراضی هستند ما با صندوق‌های رأی قهر نکنیم و سعی کنیم پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و با انتخابمان آینده خودمان و فرزندانمان را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر میزان بالای مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرده‌اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: براساس شرایط حساسی که در کشور و دنیا حاکم بوده و با توجه به اینکه پشتوانه نظام و حاکمیت مردم هستند هر چقدر این پشتوانه محکم‌تر باشد ضریب امنیت بالاتر می‌رود.

ابراهیمی اضافه کرد: در چندسال اخیر مردم با مشکلات زیادی مانند اقتصادی، معیشتی و ... روبرو شده‌اند اما این باعث نمی‌شود که در انتخابات شرکت نکنیم.

وی بیان کرد: روز ۲۸ خردادماه باید همه ملت پای صندوق‌های رأی بیایند و رأی بدهند و فرد اصلح را انتخاب کنند و فردی که شایسته شهدا، استکبارستیزی و ... باشد انتخاب کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس ادامه داد: افرادی که توسط شورای نگهبان تأیید شده‌اند از بین آن‌ها مردم اصلح را انتخاب کنند؛ مشارکت حداکثری بسیار مهم بوده و هر چقدر مشارکت بالاتر رود ضریب امنیت منطقه بالاتر است.

ابراهیمی عنوان کرد: مردم با آمدن به پای صندوق رأی و با انتخاب رئیس‌جمهور مقتدر می‌توانند حرفی در مقابل استکبار جهانی داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر بگوییم که مشکل اقتصادی داریم و به پای صندوق رأی نیاییم به ضرر خودمان است اگر فرد شایسته انتخاب شود برای خودمان خوب خواهد بود.

این نماینده با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر، افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز باید افراد پاک دست، متخصص در زمینه شهرسازی و افرادی که در مبلمان شهری و توسعه شهر کمک کنند آن‌ها را انتخاب کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطرنشان کرد: تأکید شدید بر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داریم که با رأی خود نشان می‌دهند که پای شهدا، نظام و رهبری ایستاده‌اند و اجازه نفوذ استکبار جهانی را نمی‌دهند.

مشکلات با حضور مردم در انتخابات حل می‌شود

سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه، اظهار کرد: نگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری این است که مسائل و مشکلات با دست‌های خود مردم و با حضورشان در انتخابات حل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که الان در آن قرار داریم و شرایط فعلی دنیا و مسائل و مشکلاتی که ملت ایران دارند، این مسائل و مشکلات به دست ملت و حضور آن‌ها در صحنه برای تعیین سرنوشت خودشان حل می‌شود، بنابراین مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم با حضور چشمگیر در انتخابات در تحقق توقعاتی که مقام معظم رهبری دارند کوشا باشند، عنوان کرد: نگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری این است که این مسائل و مشکلات با دست‌های خود مردم و با حضورشان در انتخابات حل می‌شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود همه مردم مانند ادوار گذشته که در زمان‌های حساس به صحنه آمدند و با درایت و تدبیر انتخاب کردند، امروز نیز که حضورشان کارساز است و می‌تواند به مسئولین کمک کند، در صحنه حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: دولتی که شکل می‌گیرد بهتر است با پشتوانه قوی مردمی باشد که بتواند با پشتوانه مردم برای حل مشکلات آن‌ها با برنامه تلاش کند و برگ زرین دیگری به افتخارات ملت افزوده شود.

کاظمی با اشاره به این‌که همه دنیا دوستان و مخالفین جمهوری اسلامی در دنیا نظاره‌گر این انتخابات هستند، عنوان کرد: دوستان علاقه‌مند هستند شاهد حضور گسترده مردم باشند، دولت پشتوانه قوی مردمی داشته باشد می‌تواند به‌واسطه آن راه‌های سختی که پشت سر گذاشته را هموارتر دنبال کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان جمهوری اسلامی می‌خواهند یأس و ناامیدی را در جامعه پمپاژ کنند، تصریح کرد: با حضور مردم یک پاسخ محکم و دندان‌شکن به دشمنان داده می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: دشمنان همچنان کار خود را انجام می‌دهند که مردم ما مأیوس شوند اما جَوسازی‌ها علیه ملت ایران تأثیر ندارد و مردم با عشق و علاقه نسبت به رهبری و نظام در انتخابات حضور چشمگیر دارند.

بنیان نظام انقلاب اسلامی ایران بر مبنای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: تمامی تلاش‌های استکبار جهانی برای نفوذ در این مملکت از ابتدا تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

مردم علیرغم تمامی مشکلات پایبند به‌نظام بوده‌اند

محمود ثمینی معاون استاندار لرستان در این رابطه، اضافه کرد: در انتخابات برگزار شده طی دوران بیش از چهل‌ساله انقلاب، تلاش‌های دشمنان نظام برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با پاسخ دندان‌شکن مردم روبرو شده است.

وی بیان کرد: مردم علیرغم تمامی مشکلات پایبند به‌نظام بوده و قدر امنیت پایدار کشور در منطقه را به‌خوبی می‌دانند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: تمام تبلیغات دشمنان بر بی‌اثر جلوه دادن رأی مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه متمرکز شده که به لطف خدا و با هوشیاری مردم این خدعه نیز بی‌اثر خواهد شد.

ثمینی اظهار کرد: انتخابات موجب تقویت حاکمیت، پشتیبانی از امنیت و اقتدار نظام بوده و هر فرد در هر جایگاهی مکلف به حمایت از انتخابات است.

وی تصریح کرد: از ظرفیت فضای مجازی، رادیو و تلویزیون و تمامی ابزار موجود در جهت ترغیب مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: استان از جمله استان‌هایی است که همواره حضور پررنگ در انتخابات داشته و در ادوار گذشته به‌طور متوسط مشارکت بالای ۶۷ درصدی در این استان به ثبت رسیده است.

ثمینی اضافه کرد: مشارکت بالا در انتخابات از هوشمندی و هوشیاری مردم این استان برای تعیین سرنوشت خود و تبعیت از ولایت‌فقیه حکایت دارد.

وی بیان کرد: باید با انسجام، هم‌افزایی و وحدت در زمینه دعوت مردم و ترغیب آن‌ها برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی تلاش کنیم.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: قانونمندی، سلامت و بی‌طرفی سه اصل مهم در برگزاری انتخابات است و باید تمامی عوامل اجرایی در رعایت آن‌ها اهتمام کنند.

ثمینی اظهار کرد: مردم و مسئولین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و برگزاری یک انتخابات سالم از هر جهت را از خود به یادگار گذاشتند.

رأی دادن به افراد اصلح وظیفه دینی، قرآنی و ملی است

آیت‌الله هاشم نیازی خرم‌آبادی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در این رابطه، با اشاره به آیه إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم (سوره رعد/ ۱۱) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! اظهار کرد: عوامل فلاح و سعادت و رستگاری و پیشرفت و رفاه و آبادانی و نیز عوامل مؤثر در انحراف و سختی و پسرفت هر قوم و ملتی، بر اساس اراده و تصمیم و نوع انتخاب آن ملت رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: بنابراین شرکت گسترده و حضور جدی مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افرادی صالح و متقی و عالم و متخصص و شجاع و جسور و انقلابی و خوش سابقه و خوشنام و ضد فساد و به‌طور خلاصه رأی دادن به افراد اصلح برای ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، وظیفه‌ دینی و قرآنی و ملی است، زیرا سرنوشت ملت و مملکت برای حداقل چهار سال آینده، در امور کلان بین‌المللی و منطقه‌ای و استانی گرفته تا حتی رفع مشکلات کوچه پس‌کوچه‌های شهرها و روستاها، همگی وابسته است به حضور گسترده و نوع انتخاب شما مردم و آگاه، در انتخابات ۲۸ خرداد. بر همین اساس است که رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید و علمای اعلام و همه‌ی دلسوزان نظام و مردم، همگی حضور در انتخابات را فریضه‌ای دینی و وظیفه ملی برای تک‌تک آحاد مردم می‌دانند.

وی تصریح کرد: بار دیگر از عموم امت حزب‌الله و بخصوص مردم ولایت مدار لرستان متواضعانه می‌خواهم تا با حضور پرشور در انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو شرکت کنند و توجه داشته باشند که اقتدار کشور و تشکیل دولتی مردمی و قوی در گرو پشتوانه مردم است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام راحل در نطق تاریخی‌اش اعلام فرمودند که همه‌ اقتدار و عظمت از پشتیبانی شما مردم عزیز است. امامی که با یک امضای او و یک پیام او معادله‌های سیاسی منطقه و جهان به هم می‌خورد اما در همان نطق تاریخی‌اش فرمودند که همه اقتدار و عظمت از پشتیبانی شما مردم عزیز است.

آیت‌الله نیازی خرم‌آبادی اضافه کرد: امیدوارم در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یک‌بار دیگر با حضور بر صندوق‌های رأی و انتخابی اصلح دین خود را در قبال اسلام و نظام ادا کنیم.

وی بیان کرد: ذٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَةً أَنعَمَها عَلیٰ قَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم (انفال /۵۳) این، به خاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمی‌دهد؛ جز آنکه آن‌ها خودشان را تغییر دهند.

مشارکت مردم در تعیین سرنوشت ملی یک سرمایه بزرگ اجتماعی است

ذکریا نیکویی دبیر کل جنبش مردمی حامیان آیت‌الله رئیسی در این رابطه، اظهار کرد: الحمدالله همواره ملت بزرگ و شریف ایران پس از انقلاب اسلامی با صلابت و شجاعت در جهت حفظ آرمان‌های نظام و ‌حراست از کیان و عزت ایران اسلامی ایستادگی کرده و با هوشیاری و اتحاد و مقاومت خود توطئه‌ها و نقشه‌های خبیثانه و پلید ‌دشمنان را نقش بر آب ساخته و خواب و خیال تضعیف اقتدار و پیشرفت کشور را برای معاندین و بدخواهان تعبیری وارونه ‌کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مشارکت در انتخابات خصوصاً انتخاب رئیس‌جمهور، در نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک حق بلکه تکلیف شرعی ‌است که مبتنی بر آرای امام خمینی (ره)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه‌ای ادام الله عزه، علما و مراجع ‌عظام واجب تلقی می‌شود.

دبیر کل جنبش مردمی حامیان آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت ملی یک سرمایه بزرگ اجتماعی است که منشأ خلق ارزش‌های ‌بزرگ برای پیشرفت و تأمین سلامت و امنیت اجتماعی و صیانت از ارزش‌های اسلامی است. ‌

نیکویی بیان کرد: ملت ایران در حالی به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ورود می‌کنند که دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان ملت تلاش دارند تا ملت را نسبت به آینده ناامید سازند و سطح مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود پایین ‌آوردند و بعد با کار تبلیغی و رسانه‌ای روی این موضوع که دولت انتخابی سیزدهم فاقد مشروعیت انتخابی است فشارها علیه ‌کشور را خصوصاً در ابعاد اقتصادی و امنیتی افزایش دهند.

وی ادامه داد: دولتی که پشتوانه مردمی بالایی داشته باشد در توسعه کشور و حل مسائل اساسی و همچنین تعاملات جهانی دلگرم به مردم ‌خویش است و قدرت بازدارندگی نسبت به طمع و سلطه دشمنان ملت ایران پیدا می‌کند. ‌

دبیر کل جنبش مردمی حامیان آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: از مردم ایران دعوت می‌کنیم روز جمعه با حضور سبز و پرشور خود در انتخابات در تعیین سرنوشت خود نقش‌آفرینی کنند و با انتخاب فردی اصلح و عادل آینده ایران را به سمت توسعه و اقتدار ترسیم کنند. ‌

شرکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات زمینه‌ای برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این رابطه، اظهار کرد: شرکت گسترده و آگاهانه مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه‌ای برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: توجه به جوانان، رسیدگی به مسائل اقتصادی مردم و پیگیری برای پیشرفت متوازن کشور در ابعاد مختلف فقط با مشارکت بالا و تلاش مسئولان میسر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خاطرنشان کرد: امروز ما در آستانه تصمیمی بزرگ برای کشورمان قرار داریم هر برگ رأی و حضور آگاهانه و با بصیرت در پای صندوق‌های رأی علاوه برخنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان، موجب انسجام درونی و تقویت ایران اسلامی می‌شود.

جاوید اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی که چشم دیدن اقتدار ایران اسلامی را در جهان و منطقه نداشته و ندارند در حال توطئه برای دلسرد کردن مردم و کم رونق کردن انتخابات هستند.

وی بیان کرد: بدون تردید در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز، نقش و تأثیر دانشگاه و دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست، قشر فرهیخته کشور می‌تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم‌سالاری دینی و اسلامی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک‌تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: ۲۸ خرداد روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه‌ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به‌عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کرد.

جاوید عنوان کرد: امروز حق رأی به‌عنوان میراث بزرگ انقلاب اسلامی در دستان ما است، پس باید قوی‌تر از هر زمان در حفظ این میراث کوشا باشیم، سرنوشت ما به‌عنوان یک ملت چنان در هم تنیده است که هر تصمیم جمعی ما، نه تنها برای چهار سال بلکه برای سال‌های متمادی زندگی تک‌تک ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: روز ۲۸ خرداد را به‌روز شکست اهداف دشمنان و منافقان داخلی و خارجی تبدیل می‌کنیم و این موضوع با توجه به هوشیاری ملت محقق خواهد شد چراکه حضور مردم، مانع تعرض دشمن و موجب مصونیت کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: کشور ما امروز، بیش از همیشه به دولتی هوشیار، کارآمد و همه جانبه نگر برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و ترمیم اقتصادی نیاز دارد، رأی و مشارکت بالا، نشانه‌ای از حمایت ملی از دولت منتخب و پشتوانه‌ای محکم برای ادامه راه پیشرفت و توسعه کشور و رسیدن ایران اسلامی به جایگاه حقیقی خود در جهان است.

جاوید خاطرنشان کرد: ما در کنار هم راهی طولانی برای دستیابی به زندگی‌ سعادتمندانه و برخوردار از معنویت را پیموده‌ایم، پس با رأی آگاهانه خود در انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو، با شهدایی که خون خود را تقدیم این خاک کرده و مردان و زنان مبارزی که در طول تاریخ، تلاش خود را مبذول استقلال و آزادی کشور نمودند، پیمان می‌بندیم که ثابت قدم تر از همیشه این راه را ادامه خواهیم.

انتخابات عامل وحدت و انسجام ملی است

حسن مروتی رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی در این رابطه، اظهار کرد: انتخابات یکی از مصادیق مردمی بودن انقلاب اسلامی و عامل و حدت و انسجام ملی است.

وی تصریح کرد: انتخابات سازوکاری است که گردش نخبگان را میسر می‌سازد و معمولاً در جریان آن، کارگزاران و برنامه‌های اجزای مختلف حاکمیت، در چارچوب اصول پذیرفته شده و مشخص تغییر می‌یابند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و عاملی بسیار مهم و تعیین‌کننده در انسجام‌بخشی ملی، قوام‌بخشی، استمرار نظام ولایی و پیشرفت کشور در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و طبق قانون اساسی در جمهوری اسلامی، کشور با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات اداره می‌شود.

مروتی اضافه کرد: برای دست‌یابی به آرمان‌های بلند و داشتن جامعه‌ای موفق، مشارکت انسان‌ها در تصمیمات سیاست‌گذاری، اداره امور اجتماع و تعیین کارگزاران از حقوق و مسئولیت‌های اولیه به شما می‌رود و این وظیفه تک‌تک ماست تا با انتخاب اصلح‌ترین افراد، در سازندگی و بالندگی کشور عزیزمان ایران نقش پررنگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ملت ایران بارها نشان داده‌اند که در عرصه‌های گوناگون و گذرگاه‌های پیچیده امتحان خود را به‌خوبی پس داده‌اند اما کیست که نداند دندان طمع دشمنان قسم خورده حیات عزتمندانه ایران اسلامی در انتخابات پیش‌روی کشیده خواهد شد و امید کور آنان به یاس و ناامیدی تبدیل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی ادامه داد: می‌توان ادعا کرد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان آزمونی فرا روی ملت ایران در حساس‌ترین دوره انقلاب برگزار خواهد شد که می‌بایست نقش بسیار مهمی در حمایت و پشتیبانی از تدابیر و راهبردهای مقام معظم رهبری ایفا کرده و از سوی دیگر همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است.

مروتی عنوان کرد: چنانچه مردم با درک آثار و نتایج رأی خود، با درایت و شناخت وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شده و افرادی جامع‌نگر، کاردان، آزمون داده، دین‌مدار، ولایت مدار، مردم‌گرا و عدم وابسته به کانون‌های ثروت و قدرت را انتخاب کنند، شاهد برپایی ساختارهایی کارآمد، عدالت‌گستر و مقتدر خواهیم بود که منتخبین به‌ویژه رئیس‌جمهور با استفاده از اختیارات و وظایف خود به ارتقای کارآمدی، حل مسائل و مشکلات واقعی مردم و رفع آسیب‌ها و چالش‌های جامعه کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور برای پیشرفت مادی و معنوی و حتی جهش در این زمینه معتقدند: مدیران کارآمد و پرانگیزه و خردمند می‌توانند با فعال کردن و بهره‌گیری از آن، درآمدهای ملّی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی‌نیاز و به معنی واقعی دارای اعتماد به نفس کنند و مشکلات کنونی را برطرف نمایند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان به‌صراحت به یک آسیب بزرگ اشاره داشته و می‌فرمایند ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است که در واقع تأیید ضعف کارآمدی در نظام از سوی ایشان به حساب می‌آید که می‌تواند اصلاح و برطرف شود.

مروتی خاطرنشان کرد: بدون تردید در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز، نقش و تأثیر دانشگاه و دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست، قشر فرهیخته کشور می‌تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم‌سالاری دینی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک‌تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین کنند.

وی با تأکید بر نقش دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات، افزود: انتخابات سبب حفظ انقلاب و دستاوردهای آن شده و از عوامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی اضافه کرد: ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ روز تجلی همدلی و هم‌زبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه‌ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به‌عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)