میرنیوز

شاعران مشهد چه انتظاراتی از دولت آینده دارند؟

شاعران مشهد چه انتظاراتی از دولت آینده دارند؟ 2021-06-17T11:21:43+04:30

شاعران قشر مظلومی از هنرمندان هستند که در طول سال‌های متمادی و در زمان فعالیت دولت‌های مختلف در انزوا قرار گرفته‌اند و دغدغه‌ها و انتظارات بسیاری از آن‌ها تحقق نیافته است. با توجه به این موضوع، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با برخی از شاعران مشهد به گفت‌وگو نشستیم و با شنیدن دغدغه‌های آن‌ها، انتظاراتشان از دولت آینده را جویا شدیم که در ادامه آن را می‌خوانیم.

رویکرد مثبت نسبت به فرهنگ

قاسم رفیعا، شاعر و طنزپرداز مطرح مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با انتظارات خود از دولت آینده اظهار کرد: متاسفانه هر کدام از دولت‌ها که بر سر کار می‌آیند، بیشتر از این‌که کمک‌کننده به هنر، فرهنگ و ادبیات باشند، مانع پیشرفت آن می‌شوند. شرایط بسیار وخیمی در جامعه وجود دارد و ناشران کتاب، مجلات و نشریات اوضاع بسیار بدی در رابطه با قیمت کاغذ، چاپ و هزینه‌های جانبی دارند که با توجه به این موضوع، اکنون شاعران هم دیگر نمی‌توانند کتاب‌های خود را چاپ کنند. شاعران بی‌انگیزه شدند و انگیزه‌های خود را برای ادامه فعالیت‌های ادبی از دست داده‌اند و رفتارهای مدیران تاثیر بسیار بدی بر روی فضای ادبی کشور گذاشته است. در زمانی شور و شوق و هیجان وجود داشت، اما شرایط کنونی متفاوت شده است. 

وی افزود: در بین کاندیداهای ریاست جمهوری، فرد فرهنگی ندیده‌ام، اما امیدوارم هر کدام از آن‌ها که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد نگاه مثبتی به فرهنگ داشته باشد. هرچند که اعتقاد دارم اگر یک فرهنگی رئیس‌جمهور شود اتفاق خوبی برای فرهنگ رخ نمی‌دهد، اما اگر یک فرد سیاسی، فرهنگ‌دوست باشد و به کمک فرهنگ بیاید، می‌توانیم به آینده فرهنگ امیدوار باشیم.

مصطفی صاحبی، شاعر، طنزپرداز و فعال توئیتر در ادامه به ایسنا، گفت: دولتی که به فرهنگ و هنر بی‌توجه باشد و به آن اهتمام جدی نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد. همراه کردن بخشی از نخبگان جامعه که هنرمندان هستند، می‌تواند به کمک دولت بیاید و دولت آینده باید رویکرد جدی در عرصه هنر و فرهنگ داشته باشد و امیدوارم دولت آینده وضعیت فعلی فرهنگ را بهبود بخشد و اتفاقات خوبی برای فرهنگ رخ دهد.

پیگیری حق کپی‌رایت

حسن سرداری، دبیر انجمن شعر و ترانه خراسان نیز با اشاره به انتظار خود به عنوان یک شاعر و ترانه‌سرا از دولت آینده، تصریح کرد: امروز شاعران دچار بلاتکلیفی، آشفتگی و سرگشتگی شده‌اند و ابزار قرار گرفته‌اند. در جامعه امروز به هنر نمی‌توان به صورت صنعتی و اقتصادی توجه داشت و اگر فردی به صورت اقتصادی به آن نگاه کند، به اعتقاد و هنر برخی برمی‌خورد. یکی از دغدغه‌های من به عنوان شاعر و ترانه‌سرا نداشتن حق کپی‌رایت است که بی‌ارزش‌ترین مورد در کشور ما است و از نظر برخی اگر شعری هم بگویی، خواندنش توسط بقیه بزرگترین افتخار برایت محسوب می‌شود. امیدوارم پیگیری حق کپی‌رایت در دولت آینده با جدیت دنبال شود.

ایجاد شغل در راستای فعالیت هنری

علی سمرقندی، شاعر جوان مشهدی که سال گذشته موفق به کسب مقام نخست ادبیات کشور در جشنواره جوان خوارزمی شد، عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که در جامعه ما وجود دارد موضوع اقتصاد است و به نظر بنده نکته مهمی در زندگی فردی و اجتماعی هر فردی است. هنرمندان نیز در کنار باقی اقشار جامعه نیازمند این هستند که به موضوع وضعیت اقتصادی‌شان رسیدگی شود؛ چراکه در حق آن‌ها اجحاف و کوتاهی شده است. هنر در سایه قرار گرفته و نداشتن آورده اقتصادی به واسطه هنر، برای هنرمند عذاب‌آور است. 

وی ادامه داد: آقای قاسم آهنین‌جان نیز یکی از شاعرانی بود که به تازگی فوت کرد که زندگی سخت او را به واسطه اخبار مشاهده کردیم. شاید بسیاری از شاعران مانند مرحوم آهنین‌جان درگیر مسائل اقتصادی، مالی و زندگی در شرایط سخت باشند و ترس از آبرو و دلایل دیگر مانع از اعلام آن شود که موضوع دردآوری است. امیدوارم دولت آینده بتواند دغدغه مالی هنرمندان را به واسطه ایجاد شغل، در راستای فعالیت آن‌ها رقم بزند تا باعث رشد و بالندگی آن‌ها شود، مسائل و مشکلات مالی آن‌ها را برطرف کند و سطح فرهنگ جامعه را ارتقا بخشد.

بیمه هنرمندان، جلوگیری از سانسور و تاسیس شبکه هنر

شهریار بصیری، شاعر جوان اردبیلی که در مشهد مشغول به تحصیل است، در رابطه با انتظارات خود از دولت آینده با اشاره به پیگیری بیمه هنرمندان، گفت: هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی بیمه‌های خاص قرارداد می‌بندد و آن‌طور که بررسی شده، پوشش‌هایی که توسط بیمه از هنرمندان صورت می‌گیرد کمرنگ‌تر می‌شود و حتی بین هنرمندان ساکن در شهرستان‌ها و هنرمندان ساکن در مراکز استان‌ها تفاوت قائل می‌شوند. انتظار من به عنوان یک شاعر این است که شرایط بهتری برای بیمه هنرمندان فراهم شود تا افرادی مانند قاسم آهنین‌جان در شرایط سخت زندگی نکنند و دارای بیمه و حداقل‌های زندگی باشند.

وی با اشاره به انتظار جلوگیری از سانسور در رسانه و مطبوعات، خاطرنشان کرد: در دین اسلام آزادی بیان و عمل وجود دارد، نه به این صورت که هر فردی هرکاری را که خواست انجام دهد و حد و مرزی برای آن قائل شده است. در اصل ۲۴ قانون اساسی گفته شده که نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند، مگر اینکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خیلی از مواقع سلیقه‌ای عمل می‌کند و نقدهای عادلانه‌ای که تحت عنوان هنر ارائه می‌شود سانسور می‌شود، درصورتی که باید به آن‌ها اجازه نشر داده شود. در کتاب آینده انقلاب اسلامی، نوشته شهید مطهری بیان شده که آینده انقلاب اسلامی در گرو گفتمان‌سازی است، نه اینکه جلوی منتقدها را از ابراز عقاید خود بگیریم و آن‌ها را سرکوب کنیم و صلاح ندانیم که نقدهای عادلانه آن‌ها منتشر شود.

این شاعر تاسیس شبکه تلویزیونی و اینترنتی تخصصی هنرمندان و هنر را دغدغه دیگر خود دانست و اظهار کرد: تاسیس شبکه هنر با همکاری صداوسیما موضوع بسیار مهمی است که باید مورد پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت آینده قرار گیرد. شبکه‌ای که برنامه‌های مختلف هنری مانند آموزش نقاشی، فتوشاپ، داستان‌نویسی، شعر و..‌. را در طی ساعت‌های مختلف آموزش دهد. حتی می‌توان در آن شبکه از هنرمندان جوان دعوت به عمل آید که بتوانند هنر خود را به مردم ارائه دهند و دیده شوند.

احیاء فرهنگ‌های بومی اقوام

بصیری بیان کرد: به تدریج ادبیات خاص هر منطقه مانند زبان آذری، کٌردی و گیلکی بر اساس گسترش ارتباطات تحت تاثیر قرار گرفته و کمرنگ‌تر می‌شوند، به طوری که اکنون خیلی از جوانان آذری‌زبان، معادل فارسی الفاظ قدیمی آذری را نمی‌دانند. هرچند که در دانشگاه‌ها بعضا دیده می‌شود که درس زبان مادری را به صورت اختیاری قرار داده‌اند، اما خیلی از افراد به دلیل اینکه دردسر نکشند، نسبت به گذراندن آن بی‌میل هستند. انتظار دارم که تمهیداتی برای حمایت از زبان مادری هر قوم و احیاء فرهنگ‌های قدیمی آن‌ها اندیشیده شود.

جلوگیری از بحران‌های فرهنگی و حمایت از هنرمندان مستعد جوان

حامد رحمانی حسینی، از شاعران آئینی جوان مشهد تصریح کرد: از ابتداء انقلاب اسلامی تا کنون رؤسای جمهور برخی دولت‌ها چهره‌های فرهنگی بودند و برخی نیز به عنوان چهره فرهنگی شناخته نمی‌شدند، اما مهم این است که اگر رئیس‌جمهور آینده چهره فرهنگی نباشد و نقش فعالی در زمینه هنر نداشته باشد، گفتمان برای فرهنگ و هنر ارائه کند تا از دل آن یک برنامه‌ برای فرهنگ و هنر تدوین و تنظیم شود. موضوعی که در انتخابات امسال شاید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، برنامه دولت آینده برای بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی است، اما دولت آینده در کنار بحران‌های اقتصادی باید به بحران‌های فرهنگی و هنری توجه کند؛ چراکه بحران‌های فرهنگی در بلندمدت تاثیر بسیار زیاد خود را بر جامعه می‌گذارد و ممکن است از بحران‌های اقتصادی هم بیشتر به کشور آسیب برساند. به دلیل اینکه مسائل فرهنگی زیربنای اجتماع است و اگر به طور کامل و دقیق رشد نکنند، سایر ابعاد اجتماع نیز مغفول می‌مانند. همچنین باید برنامه‌هایی در حوزه نشر شعر و آموزش برای هنرجویان مستعد تدارک دیده شود و شاخص‌هایی ارائه شود تا هنر متعالی و تعهد را از باقی جدا کند.

ساماندهی محافل شعر

محمد جاهدیان، یکی دیگر از شاعران مشهد نیز ساماندهی محافل شعر را انتظار خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آینده دانست و اظهار کرد: توجه به محافل شعر و نویسندگی موضوع دارای اهمیتی است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد. متاسفانه اکثر محافل ادبی مشهد پاتوق افراد سن بالا و یا میانسال شده است. محافلی که از انرژی، شور و نشاط و سطح دغدغه‌مندی قشر جوان خیلی فاصله دارد و این موضوع باعث شده است که جوانان علاقه‌مند به شعر یا نویسندگی که در حدود سنین ۲۰ سالگی قرار دارند، نتوانند با این محافل ارتباط برقرار کنند.‌ این موضوع دلایل متعددی دارد که باید بررسی شود، اما یکی از دلایل آن‌را می‌توان محل‌ برگزاری این محافل دانست. 

وی اضافه کرد: جلسات ادبی معمولاً در زیر زمین‌ها و بعضاً خانه‌های خصوصی علاقه‌مندان یا در نهایت بعضی کافی‌شاپ‌های سطح شهر برگزار می‌شود. مکان‌هایی که در سال‌های اخیر هیچ جذابیتی برای قشر جوان نداشته که دافعه هم داشته است. در این راستا مکان‌هایی باید تعبیه شوند که شور و شوق شاعران و نویسندگان را برانگیزد و از آن‌جا که شعر یک عنصر تمدن‌ساز است، جلسات آن باید عمومی‌تر شود، نه اینکه به صورت محفل خصوصی و با حضور عده‌ای خاص برگزار شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)