میرنیوز

اراک ایده‌آل اراکی‌ها چه شکلی است؟

اراک ایده‌آل اراکی‌ها چه شکلی است؟ 2021-06-17T09:21:43+04:30

پنجمین دوره شورای شهر اراک، به پایان راه خود نزدیک شده است و در آستانه برگزاری انتخابات برای تعیین شورای ششم، بازار تبلیغات داغ است، حتی امروز، پنجشنبه 27 خرداد که تبلیغ ممنوع است می توان تلاش های تبلیغاتی را در فضای مجازی و غیرمجازی دید، در این میان انتظارات زیادی از اعضای شورای شهر و شهرداری دارند که برخی در حیطه وظایف شورا هست و برخی هم خیر!

اینکه مردم چقدر از حیطه اختیارات و وظایف شوراها آگاه هستند، سوال مهمی است و سوال جالب این است که بدانیم اصلا شهر ایده آل آنها چه شکلی است، یا اگر آنها کاندیدای انتخابات شورای شهر بودند چه وعده ای به همشهریان شان می‌دادند!

آنچه می خوانید، بخشی از دغدغه ها و خواسته های مردم اراک از شورای شهر ششم است.

اعضای شورای شهر باید متخصص باشند

مرد میانسالی که می گوید در گذشته در حرفه خبرنگاری فعالیت داشته، انتخابات شورای شهر را هم طراز ریاست جمهوری می داند. او در اینباره اظهار کرد: اهمیت انتخاب اعضای شورای شهر کمتر از انتخاب رئیس جمهور نیست. شورای شهر وظایف مهمی را بر عهده دارد و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهد می تواند خدمت بزرگی به مردم شهر بکند.

وی ادامه داد: نظارت کامل بر فعالیت شهرداری، متخصص بودن در امور مالی و عمرانی و رسیدگی به امورات شهر از جمله وظایف شورای شهر است و با توجه به اینکه شهر اراک یک شهر قدیمی است شورای شهر باید برنامه ریزی دقیقی در خصوص شهر داشته باشد.

پیاده راه اقدام مثبتی بود

احمدی پیاده راه امیرکبیر را یک اقدام مثبت در عملکرد شورای پنجم دانست و گفت: از این قبیل اقدامات باید برای مردم انجام شود چراکه مردم خسته اند، بویژه در دوران کرونا که به تنوع بیشتری هم احتیاج دارند.

وی در خصوص کاندیداهای فعلی شورا گفت: بنده حدود ۵ نفر از افراد کاندید شده را می‌شناسم که اکثرا افرادی خوب و مورد تاییدی هستند و امیدواریم با انتخاب اصلح، اقدامات مثبتی برای مردم انجام شود.

احمدی اراک ایده آل را اینگونه توصیف کرد: اراک ایده آل شهری است که آبادی و رونقش از ورودی شهر مشخص ‌شود، متاسفانه وضعیت ورودی اراک از سمت تهران نامناسب است که امیدواریم با برنامه ریزی شورای ششم، ورودی اراک زیباسازی شود، همچنین باید به بهبود وضعیت آثار تاریخی داخل شهر نیز توجه شود که البته این موارد نیاز به افراد متخصص دارد.

وی که در محدوده میدان شریعتی اراک سکونت دارد، گفت: برخی اقدامات صورت گرفته از سوی شورای قبلی در این منطقه قابل قبول است، اما برای انجام کارهای بهتر و بیشتر نیازمند بودجه بیشتری هستند تا بتوانند یک شهر زیبا برای مردم بسازند.

احمدی اضافه کرد: اگر بنده این دوره کاندید شورای شهر بودم قطعا شعاری می‌دادم که بتوانم به آن عمل کنم، بدعهدی به منزله دروغ گویی است که سابقه فرد را خدشه دار می‌کند.

پارک آبی می خواهیم

به گزارش ایسنا، پسر ۱۰ ساله ای که در حال رفتن به کلاس موسیقی است، کنجکاوانه نگه مان می کند، از او در مورد خوسته اش از شورای شهر می پرسم، می گوید: شورای شهر یک پارک آبی مختص کودکان همسن و سال من بسازد تا بتوانیم به راحتی در آن بازی کنیم.

محمدامین گفت: در ۴ سال گذشته هیچ کاری در محله ما برای ما کودکان انجام نشده است.

کاندیداها از دروغ بپرهیزند

پیرمرد دیگری که در پیاده راه مشغول استراحت است، اطلاعی از وظایف شوراها و شناختی از کاندیداهای شورای شهر ندارد و با اشاره به بنری که عکس چند نفر از کاندیداهای شورای شهر روی آن نقش بسته می پرسد " این عکس های نامزدهای ریاست جمهوری است یا شوراها؟

وی عملکرد شورای شهر پنجم را تا حدودی قابل قبول می داند و می گوید: افرادی که کاندید می شوند باید ابتدا برای خدا کار کرده و از دروغ بپرهیزند، دروغ سبب کم شدن روزی، درگیرنشدن دعا و دشمنی با خدا می‌شود.

به نظر او اراک چهره مناسبی ندارد و فضای شهر نیازمند زیباسازی و مناسب‌سازی است و در پاسخ به این سوال که اگر کاندید شورای شهر بودید چه وعده ای به مردم می‌دادید، می گوید: بنده در ابتدا اصلا این مسئولیت را قبول نمی‌کردم چراکه قطعا افراد بالادستی در برخی موارد اجازه فعالیت را نمی دهند، اما در نهایت شعار من کار کردن برای خدا است.

کاش کاندیدای شورای شهر می‌شدم

در همین خیابان خانمی که به گفته خودش از صف مرغ برگشته و روی یکی از نیمکت ها نشسته و در حال استراحت است، وظایف شورای شهر را رسیدگی به پاکیزگی شهر و تلاش برای تمام اقشار از جمله جوانان شهر دانست و گفت: اعضای شورای شهر پنجم را تا حدودی میشناسم اما کاندیداهای جدید را نمیشناسم. هرکس وارد شورا می شود باید به تمام وعده های خود عمل کرده و برای مردم قدم خیر بردارد.

وی اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر قبلی در کوی امام علی(ع) که محل زندگی آنهاست را تاحدودی مناسب دانست اما انتظار داشت که اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

ایمانی شهری پاکیزه و به دور از آلودگی که محیطی مناسب برای افراد میانسال و جوانان باشد را در اراک ایده آل متصور شد و گفت: بنده اگر کاندید شورای شهر می‌شدم وعده هایی به مردم می‌دادم که قابل اجرا باشد، اگر کاندید می‌شدم کارهای زیادی برای مردم انجام می دادم چراکه از تمام سختی های مردم باخبر هستم.

و در پایان با خنده ای گفت: ای کاش کاندیدای شورای شهر می‌شدم!

یک بانوی دیگر هم معتقد بود افرادی که کاندید می‌شوند بعد از این که وارد شورا شدند دیگر وعده‌های خو درا فراموش می‌کنند و این یک اشتباه بزرگ برای شهر و کشور است.

متاسفانه مردم آنچنان که باید به اهمیت شناخت وظایف و اختیارات یک مسئول در مسیر انتخاب او آگاه نیستند و این مهم به عنوان یک ضرورت در امر انتخاب، شناخته نشده است، در واقع در این عرصه با رفتاری منفعلانه از سوی تعداد قابل توجهی از رای دهندگان روبرو هستیم، کسانی که اگر برنامه های تبلیغی کاندیداها در کار نباشد، کمتر امکان دارد شخصا سابقه فعالیت یا توانمندی های یک نامزد انتخاباتی را بررسی کنند.

برآیند این گفتگوها تا این لحظه نشان می دهد که مردم از جزئیات و حتی کلیات اختیارات و وظایف شورای شهر آگاهی ندارند، اما اهمیت جایگاه شورای شهر را می دانند و روی اعضای شورای شهر برای اینکه مشکلات شهرشان را رفع کند، حساب می کنند.

در جریان تهیه گزارش، گهگاه تعدادی از مردم با دیدن دوربین دور هم جمع شده و در مورد کشور و شهر و انتخابات در کشور و ضعیت کنونی جامعه بحث های کارشناسی می کردند، در واقع مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند بیش از هر کارشناسی به مشکلات و مسائل شهرشان واقفند و حضور در بین آنها شاید یکی از بهترین راه ها برای شورایی ها باشد تا بدانند که اولویت های مردم برای رسیدن به یک شهر دوست داشتنی چیست.

وارد بازار شدیم...

در شورای شهر سیاسی بازی می شود

یک فروشنده لباس که در بازار تاریخی اراک مغازه داشت در خصوص وظایف و اختیارات رئیس جمهور گفت: شورای شهر بیشتر وظیفه قانونگذاری یا ریل گذاری برای شهرداری و تعیین بودجه و انجام اقدامات اساسی در شهر را برعهده دارد.

احمد گفت: تقریبا هیچکدام از افراد کاندیدا شده برای شورای شهر را نمی‌شناسم و طبق اطلاعاتی که تاکنون کسب کرده ام هیچکدام در رشته تخصصی مورد نیاز کاندید نشده اند. در شورای شهر باید افرادی حاضر باشند که تخصص مهندسی شهرسازی داشته باشند که هیچکدام این تخصص را ندارند.

برخی کاندیداها میز شورا را دوست دارند

وی ادامه داد: برخی از کاندیداها هم که گویی میز شورا را دوست دارند و دوست دارند با این میز محشور شوند، این افراد سطح سواد و کارایی کافی برای این کار را ندارند.

این فروشنده، درخصوص اراک ایده آل گفت: واقعیت این است که اراک تا کلانشهر شدن فاصله زیادی دارد چراکه در اراک هنوز شهریت کامل نشده چه برسد به کلانشهری! اما در مجموع باید پروژه‌های نیمه تمام در صورت داشتن تاییدیه علمی و مهندسی به اتمام برسند. مشکل رفت و آمد در اراک و فرسوده بودن ناوگان عمومی و عدم وجود خیابان بندی مناسب از دیگر مشکلات شهر اراک است که رفع آنها نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

احمد افزود: از طرفی شورا باید با انتخاب یک شهردار خوب شهری ایده آل را برای مردم رقم بزند، از دیگر مشکلات در اراک، وجود سیاسی کاری است بطوریکه مسئولان شهرسازی و شهرداری و ... با رویکرد سیاسی انتخاب می‌شوند و اصلا کارایی برای شهر ندارند. شهر اراک نیازمند مهندسین خبره است تا بتوانند برای اراک درآمدزایی داشته و پروژه‌های خوب را اجرایی کنند.

وی در خصوص عملکرد شورای شهر پنجم گفت: نمی توان منکر اقدامات شورای پنجم شد، اما سبب جلب رضایت مردم نشده و به نظر می رسد افراد عادی تر از اینها نیز در شورا قرار می‌گرفتند همین کارها را انجام می‌دادند، اراک به زیرگذر، پیاده رو، مسیر دوچرخه سواری و... نیاز دارد. محله دروازه تهران و خرم و... که عرض زیادی دارند جای کار زیادی دارد و اصلا فکری برای دوچرخه سوار و عابر پیاده نشده است. شهرسازی اراک مشکل دارد.

کارها با سیاسی کاری و آشنابازی پیش می رود

این فروشنده در پایان در پاسخ به این سوال که اگر کاندید شورای شهر بودید چه وعده ای به مردم می‌دادید، گفت: بنده سعی می کنم اصلا کاندید نشوم و وعده ای هم ندهم چراکه این وعده ها اصلا اجرایی نمی شوند و در جوی قرار داریم که همه کارها با آشنابازی و سیاسی کاری پیش می رود، اصلا به شورای شهر جدید هم امیدی ندارم، ساخت ۴ تا پل کار هنرمندانه ای نیست.

مغازه دار دیگری که بوتیک لباس مردانه داشت، در پاسخ به سوال میزان آگاهی از وظایف شورای شهر، ابتدا فرصت خواست تا این وظایف را در اینترنت جستجو کند  و پس از جستجو در اینترنت وظایف شورا را اینگونه شرح داد: شورای شهر می تواند در مصوبات شهرداری دخالت داشته و در مسائل عمرانی، فرهنگی و ساختار شهری تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: شناخت و آگاهی بنده از کاندیداهای شورای شهر در این حد است که در مسیر منزل تا محل کار یک یا دو پوستر را دیدم که یکی از آنها هم از هم صنفی های خودمان است، ولی باقی را نمی‌شناسم.

علی برای اراک ایده آل نیز چنین گفت: برای داشتن اراکی ایده آل شورا باید همکاری قوی با شهرداری داشته باشد تا اقدامات خوبی را انجام دهد، در ۴ سال گذشته هم اقداماتی از سوی شورای شهر پنجم انجام شده اما اقدامات موثر و مهندسی نبوده است، انجام اینگونه اقدامات نیازمند نظارت درست و مهندسی است.

وی در نهایت بیان کرد: بنده اگر کاندید شورای شهر بودم قطعا با افراد خبره و متخصص مشورت می‌کردم تا بتوانم وعده های خود را عملی کنم.

شورایی ها دنبال اسم و رسم نباشند

فرد دیگری که صاحب یک مغازه سیسمونی فروشی بود در خصوص اختیارات شورای شهر افزود: اطلاعات دقیقی از وظایف و اختیارات شورای شهر ندارم اما انتظار ما بر این است که افرادی که واقعا صلاحیت دارند و برای شهر کارایی دارند وارد این عرصه شوند و به دنبال اسم و رسم نباشند.

وی اضافه کرد: با افرادی که برای دوره ششم کاندید شده اند تا حدودی آشنایی دارم و قطعا درباره تمامی آنها تحقیقات می‌کنم و تا فرد اصلح انتخاب شود.

رحیمی اضافه کرد: شهر اراک با توجه به ظرفیت هایی که دارد، در مقایسه با سایر شهرها می تواند شرایط بهتری داشته باشد، اراک در بخش های گردشگری، فرهنگی، اشتغال جوانان بومی و ... دارای ظرفیت است که باید به این مهم توجه شود.

وی ادامه داد: شورای شهر پنجم نسبت به درآمد و مرکز استان بودن اراک، اقدام قابل توجهی نداده است.

این فروشنده اضافه کرد: اگر بنده کاندید شورای شهر بودم قطعا وعده های در توان را به مردم می‌دادم، وضعیت فرهنگی و ورزشی و گردشگری در اراک ضعیف است و بنده هم قطعا وعده هایی در این  زمینه ها و در حد توان به مردم می‌دادم.

شورای شهر به اختیاراتش عمل نمی کند

پسر جوان دیگری که در یک طلافروشی کار می کرد نیز در رابطه با اختیارات شورای شهر گفت: شورای شهر اختیارات زیادی دارد اما به هیچکدام عمل نمی‌کند. از افراد کاندید شده برای شورای شهر تنها یک نفر که از هم ولایتی های خودمان هست را می شناسم.

وی درخصوص رسیدن به اراک ایده آل گفت: اراک هیچگونه فضای تفریحی برای جوانان و خانواده‌ها ندارد و باید برای این مهم فکری شود، در ۴ سال گذشته هم هیچ اقدامی از سوی شورای شهر برای مردم انجام نشده است حتی در دوران کرونا نیز به مردم و صنوف توجهی نشد.

حسین پرداخت وام کرونایی به صنوف آسیب دیده از کرونا را از وظایف شورای شهر می دانست و انتظار داشت شورای شهر به این مهم نیز بپردازد.

وی در ادامه گفت: اگر من کاندید شورای شهر بودم سعی می کردم به مردم وعده های عملی بدهم و وعده های توخالی به مردم ندهم.

مهمانان مان را کجا ببریم؟

در مسیر بازگشت، خانمی که مشتاق مصاحبه در خصوص شورای شهر بود، در مورد وظایف و اختیارات شورا اینگونه گفت: متاسفانه هنوز با وجود اینکه سال‌هاست در شهر اراک زندگی می‌کنیم، هنوز شفاف سازی در خصوص وظایف شورای شهر برای مردم نشده است و بنده اطلاعات زیادی در این رابطه ندارم، تنها می دانم که ۴ سال یکبار دیوارهای شهر پر از تبلیغات می‌شود و متاسفانه با وعده های مختلف وارد عرصه می‌شوند و اکثرا پس از کسب رای به هیچکدام از وظایف خود عمل نمی کنند. من به عنوان یک شهروند تقاضا دارم که یا مسئولیت را نپذیرند یا اگر پذیرفتند  به بهترین شکل و با وجدان آن را انجام دهند.

وی اضافه کرد: شناخت کافی از هیچکدام از کاندیداها ندارم و تنها تبلیغات را میبینم!

این خانم رهگذر در خصوص اراک ایده آل گفت: اراک در عین حال که یک شهر صنعتی است، اما نقاط ضعف زیادی دارد و مردم اراک اصلا از امکانات یک کلانشهر بهره‌مند نیستند، اراک ظرفیت های زیادی دارد و همین کم کاری در خصوص اراک سبب شده اراک ناشناخته بماند. مردم اراک به عنوان یک میزبان میهمانان خود را برای تفریح نمی توانند به محیطی مناسب ببرند و لازم است که شهردار و شورای شهر به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی که یکی از آرزوهایش را کاندید شدن برای شورای شهر عنوان کرد، گفت: اگر بنده وارد شورای شهر شوم ابتدا بر ظرفیت های تفریحی شهر تمرکز می کنم و برای بانوان شهر نیز برنامه ریزی هایی خواهم داشت که به تمام آنها جامه عمل می پوشانم، آرزوی من این است که محیطی امن برای بانوان در شهر ایجاد شود.

فروشنده دیگری نیز گلایه خود از شورای شهر را اینگونه عنوان کرد: کاندیداها تنها برای کسب رای در ابتدا به مردم وعده می‌دهند اما پس از کسب رای دیگر توجهی به وعده های خود ندارند.

وی که صاحب سه فرزند معلول بود، از مسئولین شهر تقاضای مسکن داشت و بر این باور بود که مسئولین اراک هیچ کاری برای شهر انجام نمی دهند و در ادامه گفت: اراک از سایر شهرها عقب مانده و از جوانان و نیروی کار اراک در شهر هیچ استفاده ای نمی‌شود.

این فروشنده گفت: من اگر کاندید شورای شهر بودم وعده هزینه کرد بودجه اراک را در خود شهر اراک می دادم تا اراک به شهری مناسب تبدیل شود.

اراک برای معلولین شهر خوبی نیست

در ادامه مسیر، دستفروشی معلول مشغول به کار بود که چند دقیقه ای با او نیز به صحبت نشستیم. وی از وظایف و اختیارات شورای شهر چنین گفت: شورای شهر وظایف سنگینی برعهده دارد و جایگاهی بالاتر از شهردار دارد و می‌تواند در بسیاری از زمینه ها برای شهر اقدامات خوبی را انجام دهند. اسامی افراد کاندیدا شده تازه به دست ما رسیده و در حال تحقیق برای شناخت آنها هستم.

وی در مورد اراک ایده آل با بیان اینکه نمای شهر اصلا زیبنده و مناسب  نیست، گفت: بنده به عنوان یک معلول برای رفت و آمد در شهر مشکلاتی دارم و فضای شهر اصلا برای قشر ما مناسب سازی نشده، بسیاری از بانک ها نیز محلی مناسب برای ورود و خروج معلولین ندارند که شورای شهر باید در این رابطه کار ویژه انجام دهد. توجه به قشر معلول باید در برنامه های شورای شهر باشد.

این فروشنده در پاسخ به این سوال که اگر کاندید شورای شهر بودید چه وعده ای به مردم می‌دادید گفت: خدا نکند که من کاندید شورای شهر شوم چراکه شرمنده مردم می‌شوم!

فرد دیگری که گویا همکار این فروشنده بود در میان صحبت ها گفت: کاندید شدن مهم نیست بلکه مسئله این است که اقدامات خوب و موثر در شهر انجام شود. از نیروهای بومی در اراک استفاده نمی‌شود و بیشتر برای کارخانجات از نیروهای غیربومی استفاده می‌شود. شورای شهر باید به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشد. اراک نام کلانشهر را دارد اما اصلا ویژگی های یک کلانشهر را ندارد.

برآیند صحبت های انجام شده نشان می‌دهد که آنچه در اراک هست و آنچه انجام شده به میزانقابل توجهی از نگاه مردم ناکافی است، مردم تنها انتظار دارند شورای شهر برای مردم و در خدمت شهر باشد.

آنها انتظار دارند افرادی که در شورای شهر انتخاب می‌شوند متخصصان حوزه علوم شهری باشد و شناخت کاملی از قوانین و مقررات شورا و شهرداری داشته و دغدغه ساختن شهری بهتر را داشته باشند.

چه خوب است که در انتخاب خود زرق و برق تبلیغات، قومیت‌گرایی و حزب گرایی، هم محله ای و رفیق بودن را ملاک قرار ندهیم و با انتخاب افرادی متخصص و کارآمد شهر خود را بسازیم و چه بهتر است که افرادی که امروز کاندید شورای شهر هستند و پس از انتخابات به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند پای وعده‌های خود و برآورده کردن انتظارات مردم بمانند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)