میرنیوز

بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های مشهد پیوست محیط‌زیستی دارند

بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های مشهد پیوست محیط‌زیستی دارند 2021-06-15T16:35:06+04:30

علیرضا شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اظهار به اینکه «به دلیل اهمیت سلامت مردم و محیط زیست، تمام تلاش شورای پنجم این بوده که به افزایش فضای سبز در تمام محلات، چه برخوردار و چه کم‌برخوردار اقدام کنیم»، گفت: همچنین راه‌هایی را ایجاد کردیم که از تجمع خودروها و ترافیک در یک‌سری از نقاط جلوگیری به عمل آید؛ از جمله مسیر بولوار ابوطالب به منطقه اسماعیل‌آباد که به سمت جاده کلات ادامه پیدا می‌کند، ترافیکی که در میدان امام حسین(ع) وجود داشته برطرف کرده و خیلی از مشکلات مردم رفع شده است.

وی افزود: علاوه‌بر این تلاش شد با افزایش مسیرهایی، مناطق کم‌برخوردار و فرسوده را به نقاط مرفه مرتبط کنیم. همچنین ایجاد، افزایش و اصلاح پیاده‌روها به ویژه برای نابینایان، توسعه دو الی سه برابری مسیرهای دوچرخه، ایجاد پارک‌هایی مثل کوه‌پارک، رودپارک، بوم‌پارک و کوهشار از جمله اقدامات بارز شورای شهر پنجم است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه «کوهشار در تیرماه افتتاح خواهد شد و برای رفاه و استراحت مردم، مکان خیلی خوبی خواهد بود»، بیان کرد: یکی از اقدامات دیگر این بود که صندلی‌هایی را در پیاده‌روها در جهت رفاه شهروندان قرار دادیم تا کسانی که در میانه راه خسته می‌شوند، بتوانند استراحت کرده و سپس به راه خود ادامه دهند.

شهریاری در ادامه در خصوص ضرورت پیوست محیط زیستی پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: تمام تلاش شورای پنجم مشهد این بوده که هر اقدامی در شهر انجام می‌دهد، پیوست سلامت محیط زیست داشته باشد؛ ما هر تلاشی می‌کنیم برای سلامتی مردم است و به همین خاطر ما پیوست محیط زیستی را در پروژه‌ها جدی گرفتیم.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای مشهد در خصوص کشف‌رود توضیح داد: در کشف‌رود که سالیان دراز فاضلاب در آن ریخته می‌شد و با این حال مردم از آب آن برای کشت و زرع استفاده می‌کردند، تلاش کردیم این وضعیت را سامان ببخشیم.

اولین استانی هستیم که به ساخت سپتاژ اقدام کرده‌ایم

شهریاری با بیان اینکه «روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تانکر فاضلاب‌های خانگی که آلودگی صددرصدی دارند، به این رودخانه وارد می‌شود»، گفت: ما تصفیه‌خانه سپتاژ را احداث کردیم که به امید خدا در آینده برای احیاء کشف‌رود با طول ۸۰ کیلومتر به کار گرفته خواهد شد و خراسان رضوی اولین استانی است که نسبت به ساخت سپتاژ اقدام کرده است.

وی در مورد بزرگترین لندفیل دفن پسماند کشور در مشهد که به تازگی فاز اول آن احداث شده، اظهار کرد: از آنجایی که شیرابه‌های زباله‌های دفن شده سالیان سال آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند، ما با ایجاد لندفیل تلاش کردیم از جذب شیرابه‌ زباله‌ها به زمین جلوگیری به عمل آورده تا از برق تولید شده توسط گازهای لندفیل استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت تفکیک زباله‌، گفت: سامانه سیمپ راه‌اندازی شد تا شهروندان به راحتی تماس بگیرند و زباله خود را از در خانه تحویل دهند و حتی مبلغی به حساب خانوارها واریز می‌شود. همچنین به منظور تصفیه آب‌های فاضلاب مناطق و استفاده از آن به عنوان آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز و درختان خیابان‌های اصلی شهر، تصفیه‌خانه‌های لوکال در برنامه قرار گرفت که یکی از آن‌ها افتتاح شد و ۱۲ مورد دیگر پیش‌بینی شده است.

شهریاری در پاسخ به نظر برخی منتقدان مبنی بر اینکه بخش زیادی از پسماندها دفن می‌شود، گفت: در بحث تفکیک زباله‌ها ما بیش از ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم. حتی ما زباله‌هایی را که در درب خانه‌ها می‌گذارند، تفکیک می‌کنیم و آنچه که قابل بازیافت نباشد، دفن می‌کنیم.

هزینه خدمات شهری مشهد؛ روزانه حدود ۱۱ میلیارد تومان

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای مشهد ضمن بیان اینکه «زمانی که ما شهر را تحویل گرفتیم، روزانه حدود ۳ میلیارد تومان هزینه خدمات شهری می‌شد و این میزان در شورای پنجم شهر به حدود ۱۱ میلیارد تومان در روز رسید»، در خصوص توسعه قطار شهری توضیح داد: استفاده از قطار شهری به جای اتومبیل‌های شخصی در ایجاد هوای پاک بسیار موثر است، ما خط دو را تقریبا کامل کردیم و فقط ایستگاه سلامت و الندشت مانده که افتتاح شود. در مورد خط سه، تونل قطار شهری در حال تکمیل است.

حصر اقتصادی قرارگاه خاتم علیه شهرداری مشهد

وی افزود: قرار بود قسمتی از خط سه در ایستگاه‌های میدان شهدا، باب‌الجواد و ترمینال افتتاح شود که به دلیل حصر اقتصادی که قرارگاه خاتم علیه ما انجام داد، نتوانستیم آن را انجام دهیم. امیدار هستیم که امسال این ایستگاه‌ها آماده شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین با وجود همه مشکلات خط چهار قطار شهری را هم که از خواجه ربیع شروع شده و تا شهرک شهید باهنر ادامه پیدا می‌کند و مناطق محروم را به حرم ارتباط می‌دهد، کلنگ زدیم. امیدواریم شورای ششم بتواند این اقدامات و پروژه‌ها را ادامه دهد و شهری درخور زائرین و مجاورین امام رضا(ع) ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در پاسخ به این پرسش که چه میزان از کارشناسان و متخصصان در شورای شهر استفاده شده است، گفت: کارگروه‌های شورای شهر متشکل از بهترین متخصصان است؛ شورای شهر پنجم تمام افراد کارشناس و توانمند را استفاده کرد؛ به طور مثال در خصوص احیاء توس دکتر ریاضی که خود استاد دانشگاه و دارای دکترای عمران هستند، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

وی ضمن تاکید به اینکه «شورای پنجم تنها شورایی بوده که در بافت ۱۵ نفره خود، افرادی از تمام تخصص‌ها را استفاده کرد»، گفت: به عنوان کسی که حدود ۴۰ سال کار اجرایی کرده است، توصیه من به شهروندان این است که اگر می‌بینند شورای پنجم نسبت به شوراهای گذشته اقدامات شایسته‌ای انجام داده است، لیست انتخاب شده توسط شورای پنجم را برای تداوم این اقدامات برگزینند.

شهریاری در واکنش به این مسئله که عملکرد شورای پنجم بیشتر خودرومحور بوده تا انسان‌محور و از دید اجتماعی به شهر نگاه نشده است، اظهار کرد: ما باید هر دو مسئله را با هم ببینیم. اولین استانی بودیم که برای تولید اتوبوس برقی با شرکت مپنا قرارداد بستیم. همچنین تلاش کردیم موتورهای برقی را راه ‌بیندازیم. با مطالعات انجام شده توانستیم جریان ترافیک را روان کنیم و همچنین با توسعه مسیرهای دوچرخه تلاش کردیم فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل سبز را در بین مردم جا بیندازیم.

با اصلاح ترافیکی مشکلات تجمع خودروها پشت چراغ قرمزها را برطرف کردیم

وی تصریح کرد: بنابراین ما فقط خودرومحور نبوده‌ایم، اما طبیعتا در مناطقی که گره ترافیکی وجود داشته باید این مشکل را برطرف می‌کردیم؛ در شهری که سالانه تعداد زیادی زائر به آن وارد می‌شود، ضرورت دارد که این مسائل حل شود. ما با اصلاح ترافیکی با کمترین هزینه توانستیم مشکلات تجمع خودروها پشت چراغ قرمزها را برطرف کنیم.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای مشهد افزود: ما از مردم هم آمار گرفته‌ایم و میزان رضایتمندی از شورای پنجم نشان می‌دهد این شورا اقدامات شایسته‌ای در جهت رفع نیازهای مردم انجام داده است. به همین خاطر ما انتظار داریم شهروندان به پای صندوق‌های رای بروند و برای تداوم شورای پنجم لیست اعلام شده را حمایت کنند.

شهریاری در پاسخ به این پرسش که مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی به کجا رسیده است، گفت: این چیزی بوده که مصوبه کل کشور بوده و انجام شده است؛ به دلیل اینکه یک‌سری مخالف بودند که کمربند جنوبی انجام بگیرد، ما بخشی را که ایجاد شده بود برای آسایش و استراحت خانواده‌ها به کوه‌پارک تبدیل کردیم. آنچه که مشکل ایجاد کرده بود ما توانستیم به مکان شادی مردم تبدیل کنیم و افرادی که در آینده جای کار می‌آیند، می‌توانند این طرح را ادامه دهند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در پایان در پاسخ به این سوال که شورای پنجم به چه مسائلی توجه نکرده که باید به آن‌ها بیشتر پرداخته می‌شد، اظهار کرد: ما به تمامی حوزه‌ها توجه کردیم؛ به طور مثال برای احیاء هنر در شهر، ما در حال ایجاد بهترین پردیس تئاتر کشور هستیم. همچنین در جنوب شهر درختکاری کرده و ایجاد باغ خاطره، باغ زندگی، پل آزادگان، زنجیره استفاده از آب خاکستری و... از اقدامات انجام شده است؛ بنابراین ما با توجه به تخصص‌ها و همدلی‌هایی که در شورای پنجم وجود داشت توانستیم در تمام ابعاد اقدامات موثری را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)