میرنیوز

نقد همزمان آخرین مناظره انتخاباتی در فضای مجازی اصفهان/ زاینده‌رود به پوسترهای شورای شهر رسید

نقد همزمان آخرین مناظره انتخاباتی در فضای مجازی اصفهان/ زاینده‌رود به پوسترهای شورای شهر رسید 2021-06-13T14:31:46+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چهار روز بیشتر تا انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ باقی نمانده است و کوچه و خیابان‌های شهر اصفهان، برخلاف هفته گذشته از بنرها و پوسترهای انتخاباتی پوشیده شده است، گرچه تا حدود یک هفته قبل، انتخابات ریاست جمهوری، رقابت داوطلبان شوراها را تحت تأثیر قرار داده بود، اما یکی دو روزی است که انتخابات شوراها نیز جانی دیگر گرفته است.

حالا در گوشه کنار شهر هم پوسترها اغلب داوطلبان ریاست جمهوری و هم شوراها دیده می‌شود و با توجه به اقبال خوب از لیست‌های انتخاباتی در سال گذشته این بار نیز اغلب داوطلبان شورا سعی کرده‌اند به شکل گروهی وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند.

پوستر گروهی داوطلبان شورا در کنار عکس داوطلبان ریاست جمهوری

برخی لیست‌های شورا با قراردادن نام خود در کنار عکس و اسم برخی داوطلبان ریاست جمهوری سعی کرده‌اند ضمن مشخص کردن خط و مشی خود از این راه نیز برای موفقیت در انتخابات کمک بگیرند.

برخی داوطلبان شورا از هیچ راهی برای تبلیغ دریغ نمی‌کنند و علاوه بر حضور در محافل عمومی و مساجد، ارسال پیامک، و تبلیغ در فضای مجازی به شکل تک نفره و تاکید بر قرار داشتن در لیستی که مورد توجه و تأیید برخی افراد شاخص شهر است شگرد مهمی است که برخی از این افراد برای جلب نظر مردم مورد توجه قرار داده‌اند.

زاینده رود، هوای آلوده و تکرار وعده‌های غیرعملیاتی

داوطلبان شورای شهر در پوسترهای مختلف انتخاباتی خود مواردی مانند زاینده رود، حاشیه نشینی، هوای آلوده، زنان سرپرست خانوار و مواردی مانند آن را مورد توجه قرار داده‌اند که به نظر می‌رسد برای اصفهانی‌ها تکرار وعده‌های غیرعملیاتی بدون ارائه راهکارهای عملی بیشتر به یک ضدتبلیغ تبدیل شده است.

روز گذشته ستاد مردمی و مرکزی خانه ایثارگران و هنرمندان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اصفهان با حضور جمعی از ایثارگران و هنرمندان و با سخنرانی حجت الاسلام سالک آغاز به کار کرد و گپ و گفت خودمانی مسئولان ستاد مرکزی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با کشاورزان شرق اصفهان نیز برگزار شد؛ در این گفت‌وگو سید رضا مرتضوی، رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان اصفهان و سایر مسئولان به پای درد و دل کشاورزان شرق اصفهان نشستند.

و اما آخرین مناظره هفت کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر از دو مناظره دیگر مورد توجه مردم قرار گرفت و شور و اشتیاق بیشتری نیز در فضای مجازی برانگیخت گرچه مردم انتقادهای مختلفی نیز به آن وارد کردند.

دیروز همزمان با آخرین مناظره کاندیداها، مردم اصفهان تکه کلام و شوخی‌های مختلف کاندیداها را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و گاه همزمان با مناظره بحث و انتقاد در گروه‌های مختلف شکل می‌گرفت.

فرار از پاسخگویی به سوالات برخی داوطلبان ریاست جمهوری مورد انتقاد مردم

شاخص‌ترین نکته‌ای که در بحث مناظره دیروز مورد توجه مردم قرار گرفت، ادامه برخی بی اخلاقی‌ها، برچسب زدن به دیگر داوطلبان، فرار از پاسخگویی به سوالات اصلی و موکول کردن آنها به آینده و تنها مورد انتقاد قراردادن یک یا دو کاندیدا بود که واکنش‌های انتقادی مختلفی را حتی در میان طرفداران این افراد را برانگیخت.

در این ارتباط یکی از کاربران فضای مجازی اصفهان نوشت: وقتی برای رسیدن به قدرت حاضر هستید هر نوع تهمت و حرف ناروایی را به طرف مقابل بچسبانید و با لحن کوچه بازاری سخن بگویید چگونه می‌توانید زمام یک کشور را در دست داشته و ادب حضور را در برابر ملت ایران را به جا آورید؟!

دیگر کاربر فضای مجازی با بولد کردن تک کلام دائمی یکی از داوطلبان نوشت: هفت مشکل ملت ایران که تقریباً همه آنها ز از مسکن تا بیکاری به مشکلات اقتصادی کشور برمی گردد در مناظره، مطرح شد؛ در کاغذها به دنبال چه می‌گردید، به دنبال راه حل های فرار از پاسخگویی؟! … دغدغه‌های ملت ایران را به هیچ انگاشتید که انگشت اتهام خود را به سمت دیگران نشانه روید؟!

اتحاد و استفاد از ظرفیت‌های همه جناح‌ها، راه حل رفع مشکلات در دیدگاه مردم

در یک جمع بندی از صحبت‌های مردم در فضای مجازی اغلب مردم اعتقاد دارند که مجموعه‌ای از راه حل‌هایی که برخی داوطلبان در مناظره دیروز ارائه کردند لازم است برای رفع مشکلات کشور به کار بسته شود و این امر نیازمند همگرایی و اتحاد و نه پرخاش و طعنه است و به شکل‌های مختلف این امر در فضای مجازی مطرح شد.

صحبت یکی از داوطلبا ن در ارتباط با ضرورت استفاده از همه اقوام، دیدگاه‌ها، جناح‌ها و مورد توجه قرار دادن تخصص به عنوان یک شاخص اصلی به جای همه این موارد مورد تاکید مردمی بود که برخی در جمع‌های خانوادگی، در فروشگاه و یا فضای مجازی به بررسی صحبت‌های داوطلبان پرداختند.

تخصص، بینش و صداقت، ایمان و انقلابی بودن در کنار هم مورد توجه باشد

در روزهای گذشته حمایت یکی از افراد شاخص اصفهان از یکی از لیست‌های اعضای شورای شهر حاشیه‌های بسیاری را برانگیخته است چراکه برخی افراد حاضر در این گروه ناشناخته هستند، برخی پس از سال‌ها حضور در شورای شهر و عدم اجرای برنامه برای رفع مشکلات اقتصادی، صنعتی، میراثی، محیط زیستی و غیره، مورد اعتماد برای عملیاتی کردن تصمیم‌های مهم نیستند و برخی هیچ عملکرد شاخصی در طول سال‌های گذشته نداشته‌اند؛ درست است که ایمان، انقلابی بودن از شاخصه‌های دارای اولویت برای داوطلب اصلح است اما نباید فراموش کنیم که تخصص، بینش و بصیرت و صداقت نیز در این میان حرف اصلی را می‌زند و باید در انتخابات به عنوان یک اصل مهم مورد توجه باشد.

اجرایی شدن قانون تنها رفع مشکلات ناشی از خشکی زاینده رود

با وجود اینکه از روز ۱۹ خردادماه، پخش برنامه‌های استانی داوطلبان در استان اصفهان آغازشده است اما اقبال چندانی از سوی مردم به این برنامه‌ها شاهد نبودیم، گرچه همه کاندیداها تاکنون برنامه‌های خود را برای مشکلات شاخص اصفهان بیان کردند اما جلب اعتماد مردمی که سالهاست این سخنان را می‌شوند نیازمند ارائه برنامه عملیاتی جامع است. کارشناسان معتقدند احیای زاینده رود به عنوان شاهرگ حیاتی زندگی، اقتصاد و گردشگری اصفهان تنها نیازمند اراده و مقاومت در برابر عدم اجرایی شدن قانون است و رئیس جمهوری در این امر موفق خواهد بود که دور از در نظر گرفت منافع یک قوم، به منافع کل کشور بیاندیشد چراکه مطابق دلایل علمی موجود، خشکی زاینده رود نه فقط بر اصفهان بلکه بر بارندگی در سرچشمه نیز تأثیر دارد و مضرات خشکی تالاب گاوخونی نه فقط اصفهان بلکه همه استان‌های مجاور را متاثر خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)