میرنیوز
زهره بالاگبری در گفت و گو با ایسنا، از آموزش مجازی به عنوان فصل جدیدی در آموزش دانشآموزان یاد کرد و افزود: گرچه در دوران قبل از کرونا آموزشهای از راه دور را برای بزرگسالان داشتیم، اما دانشآموزان این نوع آموزش را تجربه نکرده بودند، لذا طبیعتا دانشآموزان در این نوع آموزش دچار آسیبهایی خواهند شد که احتمال افت تحصیلی آنها را بالا می برد.
بالاگبری ادامه داد: گرچه آموزش مجازی سختی های خاص خود را برای همه دانشآموزان و معلمها و حتی خانواده ها داشت و تقریبا اغلب دانشآموزان را در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار داده، اما در این بین برخی دانش آموزان بیشتر در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار گرفتند.
این کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه دانشآموزان مقطع ابتدایی بیشتر از سایر دانشآموزان در دوران کرونا در معرض افت تحصیلی قرار دارند، گفت: آموزش مجازی در مقاطع پایین با توجه به نیاز به ارتباط رودرروی معلم و دانش آموز برای انتقال مفاهیم با سختی های بیشتری همراه است، لذا دانش آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها بیشترین آسیب را از آموزش مجازی دیدهاند.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط این نیست که معلم مطالب درسی را در اختیار دانش آموز قرار دهد، افزود: بخش زیادی از فرآیند تعلیم و تربیت در ارتباطات و تعامل بین دانش آموز با معلم، کادر مدرسه و حتی سایر دانش آموزان شکل می گیرد که همه اینها باعث می شود تا خلاءهای آموزش مجازی بیشتر به چشم بیاید.
بالاگبری تاکید کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی برای یادگیری نیاز به کلاسهای حضوری و آموزش چهره به چهره دارند و کلاسهای مجازی بیشتر برای رفع اشکال است و میتواند مکملی برای آموزشهای آنلاین باشد.
بالاگبری با تاکید بر اینکه دانشآموزان با بهره هوشی بالاتر در دوران کرونا کمتر دچار افت تحصیلی می شوند، گفت: این دسته از دانشآموزان مفاهیم را سریعتر دریافت کرده و احتمال افت تحصیلی آنها کمتر است، در حالی که دانشآموزان با بهره هوشی پایینتر بیشتر آسیب خواهند دید.
وی سپس با تاکید بر اینکه شیوع کرونا دانشآموزان دارای خانوادههای ضعیفتر از نظر اقتصادی را بیشتر در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار داده، گفت: دانشآموزان آن دسته از خانوادههایی که به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته اند برای فرزندان خود گوشی هوشمند تهیه کنند، به دلیل عدم برخورداری از امکانات اغلب دچار سرخوردگی و واماندگی شدهاند که آنها را در معرض افت تحصیلی قرار خواهد داد.
بالاگبری ادامه داد: مراجعات نشان می دهد اغلب دانشآموزانی که به دلیل ضعیف بودن بنیه اقتصادی خانوار خود دسترسی به گوشی هوشمند برای حضور در شبکه شاد ندارند، دچار نوعی سرخوردگی و حس ناامیدی هستند که این موضوع می تواند آسیب های زیادی را متوجه آموزش آنها کرده و در نهایت افت تحصیلی آنها را در پی داشته باشد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
برای داشتن حرف در دنیا باید بازدارندگی دفاعی و موشکی داشته باشیم
مراجعه ۲۲ نفر به مراکز درمانی اردبیل به دلیل سگ گزیدگی/۷نفر متحمل آسیب جدی شدند
دمای هوای کرمانشاه به شکلی محسوس کاهش مییابد
نوای جاودانهی استاد احمد مراتب در آرامگاه تخت فولاد، به یادگار ماند
نوای جاودانهی استاد حسن مراتب در آرامگاه تخت فولاد، به یادگار ماند
فیروزآباد فارس لرزید
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛ ضرورت شناخت و نقش آفرینی در جبهه فرهنگی
پیگیری مشکلات پتروشیمی آبادان از طریق وزیر کار
همه وجود سپاه وقف خدمت به مردم است
امید بخشی به مردم با شعار محقق نمی شود؛ به وعده ها عمل کنیم
«شیراز» میزبان بیست و ششمین جشنواره ملی قصهگویی
۶۷۱ کلاس درس جدید به ظرفیت آموزشی مشهد اضافه شد
زادگاه حاج قاسم میزبان اختتامیه دهمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب
ضرورت استفاده از نیروهای بومی در استان سمنان
مراجعه بیش از ۱۰۰۰ نفر با علائم تنفسی به بیمارستانهای خوزستان
نیروی دریایی ارتش آماده عملیاتهای برونمرزی است
رژیم صهیونیستی از مقابله با جوانان مقاومت عاجز است
سردار غیاثی از آحاد مردم برای مشارکت در برنامههای هفته بسیج قدردانی کرد
احمد مراتب؛ میراثدار موسیقی مذهبی و مکتب تاج اصفهانی
سردار غیاثی از آحاد مردم برای مشارکت در برنامههای های هفته بسیج قدردانی کرد
افتتاح مدرسه خیرساز در قم با حضور وزیر آموزش و پرورش + تصاویر
آیت الله اعرافی: حضرت فاطمه (س) پیشگام تغییر معادلات تمدنی بود
ارومیه میزبان ۵ شهیدگمنام/جزییات تشییع شهدا اعلام شد
کلاهبردار ۲۰ میلیاردی توسط پلیس فرودگاههای خراسانرضوی دستگیر شد
مشکل تامین زمین ایثارگران در یزد حل شد
وزیرآموزش و پرورش: عقب ماندگی فضای آموزشی قم جبران می شود
دستگیری سارقان باغ ویلاهای خالی از سکنه در ساوجبلاغ
ترویج گفتمان مهدویت نیازمند مهدی باوری است
رجوع به سیره شهدا اکسیر شفابخش جامعه است
بازگشت ۵٠ واحد تولیدی راکد در کهگیلویه وبویراحمد به چرخه تولید