میرنیوز

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال 2021-05-31T10:05:25+04:30

و آنگاه که سرانگشتانت را برای نوازش  و لمس ظرافت این هنر اصیل  بر تن ظروف میناکاری این هنرمند خوش سلیقه می‌بری، بته‌‏جقه‏‌ها و نقوش ریز و چشم‌نوازی که بر گستره آبی و نیلی جا خوش کرده‌‎اند، بدون‌ اغراق چشمانت را چنان شیفته خود می‎‌کند که دمی دوست نداری از آن دیده برداری! گویی روح هنرمند در این هنر جاری است و حس زیبایی خواهانه‌ات را سیراب می‌کند.

این تلفیق هنر آتش و خاک همراه با رنگ‌های روحانی زلال، چون آب شفاف است، چون آینه نازک است و ظریف چون دل، ناب است و سره چون مشک و تو در این هنر اصیل چنان غرق یک حس خوب و عجیب  می‌شوی که نگارگری صراحی سفال را  ترجمانی از یک رباعی خیام و جام فیروزه‌ای را برگردانی از یک غزل حافظ رویا پردازی می‌کنی،آرزو داری  قلم مو سرپنجه هنرمندانه‌اش بودی و در این اقلیم اسلیمی‌ها با چرخش قلم در دنیای میناکاری  رنگ‌ها را  معنا می‌کردی!

علی علیخانی یکی از کارآفرینان  هنرمند اسدآبادی است که به همراه همسر خود با راه‌اندازی  کارگاه میناکاری در روستای بادخوره با این هنر اصیل ایرانی برای تعدای از جوانان شهرستان اشتغال ایجاد کرده و این هنر ارزنده از صنایع دستی ایرانی را علاوه بر کاشانه‌های ایرانی به دیگر کشورها نیز صادر می‌کند و هنر  ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.  

این کار آفرین اسدآبادی  در گفت‌و گو با ایسنا ،اظهار کرد: فعالیت کارگاه خود را در روستای بادخوره  به عنوان یکی از کارگاه‌های بزرگ میناکاری شهرستان از سال ۹۴ آغاز کرده و با تعهد اشتغال سه نفر هم اکنون ۳۰ نفر در این کارگاه به صورت مستقیم  مشغول به فعالیت هستند.

علی علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات کارگاه میناکاری وی علاوه بر استان‌های مختلف سطح کشور از جمله شیراز ،تهران ، استان‌های شمالی به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود، افزود: ایتالیا،ارمنستان،قطر و عراق از جمله کشورهایی هستند که تولیدات کارگاه میناکاری بنده به این کشورها صادر شده و استان شیراز نیز ضمن خریداری تولیدات کارگاه ما، این تولیدات را به صورت غیر مستقیم به  کشور دبی صادر می‌کند.

وی با بیان  اینکه به همراه همسر خود دوشادوش در مدیریت  کلیه امور  کارگاه همکاری دارند، افزود: راه‌اندازی دومین  کارگاه میناکاری (نقاشی روی سفال ) در روستای بادخوره از برنامه‌های آتی بنده و همسرم بوده که با راه‌اندازی این کارگاه با تعهد اشتغال چهار نفر مانند کارگاه اول  به‌طور قطع بیش از سهمیه  تعهد شده  اشتغال محقق خواهد  شد.

علیخانی با اشاره به اینکه در شهر اسدآباد نیز دارای دو کارگاه میناکاری است، خاطرنشان کرد: حضور همسرم در کلاس‌های میناکاری و آشنایی با نقاشی روی سفال موجب علاقه‌مندی بنده مانند همسرم  به هنر میناکاری شد و این هنر روح نواز بنده را هم به اشتغال در میناکاری سوق داد.

وی با بیان اینکه کار نقاشی روی سفال را  پله‌پله و گام‌به‌گام  از آموزش آغاز کرده‌ و سپس با مهارت در این هنر نسبت به تولید  محصولات میناکاری  اشتغال یافته‌ است، اضافه کرد: با تولید محصولات میناکاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیج‌های اینستاگرامی بازاریابی تولیدات خود را  انجام می‌دادیم و کم‌کم با رونق گرفتن کارمان به فکر ایجاد و راه‌اندازی کارگاه افتادیم و در حال حاضر در شهرستان دارای سه کارگاه میناکاری کاری هستیم که دو کارگاه در شهر اسدآباد و یک کارگاه در روستای بادخوره در حال فعالیت بوده و  پیگیر راه‌اندازی کارگاه چهارم  میناکاری خود  هستیم.

علیخانی در پاسخ به این سوأل که آیا شرایط کرونا بر اشتغال آنان تأثیری داشته است یا خیر؟، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و اینترنتی شدن خرید و فروش‌ها، بازار خرید محصولات از طریق اینترنتی رونق دو چندانی گرفته و حتی به نسبت قبل از کرونا فروش دو چندان شده است .

وی که در حال حاضر  به همراه همسر خود با توجه به داشتن مجوز و  مدرک از  فنی‌وحرفه‌ای به‌صورت بین کارگاهی نیز به ارائه آموزش در کارگاه خود  مشغول هستند، با اشاره به اینکه در راه‌اندازی کارگاه روستای بادخوره از تسهیلات اشتغال روستایی افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ استفاده کرده است، خاطر نشان کرد: ریاست میراث فرهنگی شهرستان و  رئیس صندوق کار آفرینی اسدآباد کمک و حمایتی بسیاری از بنده در راه‌اندازی کارگاه داشته‌اند که قابل تقدیر و قدردانی است.

این هنرمند  اضافه کرد: نزدیکی این روستا به مرکز شهر ، فضای مناسب، ظرفیت و پتانسیل‌ها، دسترسی آسان و تردد راحت در حمل‌و نقل و نیز ایجاد اشتغال برای جوانان روستا از جمله دلایل انتخاب این روستا برای راه‌اندازی کارگاه میناکاری در روستا بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از ۳۰ نیروی انسانی مشغول در کارگاه روستای بادخوره تعداد ۱۰ نفر از اهالی بومی روستا و مابقی از اهالی شهرستان هستند، یادآور شد: در حال حاضر در کارگاه میناکاری بنده بیش از ۵۰۰ نوع محصول مختلف از انواع سفال  میناکاری می‌شود .

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال

این کارآفرین اوج کار خود را اسفند و شهریور دانست و  اظهار کرد: در اسفند ماه با توجه به در آستانه سال نو بودن و عید نوروز میزان سفارشات به لحاظ  آذین سفره هفت سین با سفال میناکاری بالا بوده و بازار در شهریور و اسفند رونق دو چندانی دارد.

علیخانی بیان کرد: برای میناکاری سفال تولیدات خود را به‌صورت صددرصدی از لالجین تهیه و تأمین می‌کنیم ضمن اینکه در حال حاضر تغییر قیمت‌ها از سفال تا رنگ، یکی از مهمترین مشکلات در بحث میناکاری بوده که بسیار اذیت کننده است .

این هنرمند کارآفرین در ادامه با بیان اینکه  پشتکار داشتن در کار از مهمترین رموز موفقیت بوده و  یک کارآفرین موفق باید حوصله و پشتکار داشته باشد که در مقابل سختی‌ها و کمبودها و... مقاومت کند، اظهارکرد: خلاق بودن از شروط اصلی موفقیت در کار و کارآفرینی  به شمار می‌رود چرا که خلاقیت انسان را از پیچ و خم‌هایی که در کار پیش می‌آید می‌رهاند و تفاوت‌ها را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه مهارت موجب ایجاد اشتغال بوده و  جوانان به توانایی و قدرت تغییر خود در عرصه کارآفرینی باید ایمان داشته باشند، اظهار کرد: متأسفانه جوانان امروز بدون هیچ مهارتی جویای کار و شغل هستند که این امر غیرممکن خواهد بود.

علیخانی میناکاری را به عنوان یکی از اصیل‌ترین هنرهای ایرانی  از لذت بخش‌ترین فعالیت‌های هنری دانست و تصریح کرد: این هنر لذت بخش ضمن ایجاد آرامش روحی و معنوی در هنگام کار روندی را برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادها و مهارت‌های فردی فراهم آورده و حتی یک شغل مناسب برای ایجاد آرامش در ذهن است و  فرصت مناسبی برای خلق آثار هنری جدید به وجود می‌آورد.

این کار آفرین هنرمند افزود: در هنر میناکاری نقوش اسلیمی و ختایی و رنگ‏‌های دلنشین همه دست‌به‌دست هم داده‌‎اند تا این اثر زیبا خلق شود و در حین خلق آن احساس آرامش زیادی دریافت خواهی کرد که به‌نظر من یکی از ویژگی‎‌های منحصربه‌فرد هنر میناکاری است.

وی صنایع دستی و هنرهای سنتی را مادر میراث فرهنگی و گردشگری کشور دانست و گفت: هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، خالقان میراث فرهنگی در همه جای جهان هستند.

علیخانی با بیان اینکه صنایع دستی ایران در همه جهان شناخته شده بوده و فرش دست باف ایران و میناکاری و سفال ایران اعتبار و شهرت جهانی دارد، خاطرنشان کرد: همه این ظرفیت‌ها برند ایران و نام ایران را در جهان دارای جایگاه شاخص کرده و تولید و بازاریابی صنایع دستی ایران را کم هزینه کرده است و می‌تواند ظرفیت درآمدزایی خوبی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار ایجاد کند .

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد نیز اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۶ کارگاه صنایع دستی بوده که از این تعداد، ۱۲ کارگاه صنایع دستی به میناکاری اختصاص دارد.

کامران اکبری شایگان با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰  کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان، افزود: از این تعداد واحدهای صنایع دستی خانگی در رشته‌های مختلف  بیش از  ۱۰۰ واحد  به کارگاه‌های خانگی میناکاری اختصاص دارد.

وی میناکاری را از جمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد برشمرد و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

اکبری‌شایگان در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع دستی دارند، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ نفر از فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسدآباد بیمه تأمین اجتماعی و ۲۵۰نفر بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی کارگاه‌های صنایع دستی خانگی این شهرستان را در زمینه‌های نقاشی سفال(میناکاری)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی و چرم عنوان کرد و گفت: علاوه بر ۱۲ کارگاه میناکاری در شهرستان سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و یک کارگاه ملیله‌کاری در شهرستان دارای فعالیت بوده و ۵۰۰ نفر از هنرمندان اسدآبادی به هنر نقاشی روی سفال اشتغال دارند.

شایگان ادامه داد: شهرستان اسدآباد دارای  چهار کارگاه بزرگ در بحث میناکاری و نقاشی روی سفال در شهر اسدآباد، بادخوره ،خاکریز و مزرعه‌بید بوده که با توجه به زیبایی و کیفیت کار در میناکاری و نقاشی سفال این تولیدات صنایع دستی شهرستان به استان‌های مختلف چون تهران، تبریز، اصفهان توسط این کارگاه‌ها ارسال و صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش نقاشی روی سفال شهرستان به استان‌های دیگر از طریق کارگاه‌های فوق به شکل اینترنتی نیز انجام می‌گیرد، افزود:در حال حاضر دیگر محصولات تولیدی نقاشی روی سفال کارآموزان و کلاس‌های صنایع دستی  در این راستا نیز با بازاریابی این کارگاه‌های بزرگ به دیگر استان‌ها برای فروش ارسال می‌شود که این امر حاکی از کیفیت کار و زیبایی و ظرافت کار هنرمندان این شهرستان در میناکاری و نقاشی روی سفال دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد با بیان اینکه سفال خام هنر میناکاری و نقاشی روی سفال شهرستان از شهر لالجین تهیه می‌شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های لازم و با تسهیلات لازم بحث تولید سفال نیز در شهرستان اسدآباد انجام و رونق گیرد.

شایگان  در پایان با بیان اینکه سال گذشته  افزون بر یک میلیارد تومان تسهیلات به کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد، اضافه کرد: در رابطه با تسهیلات کرونا نیز سال گذشته ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون به کارگاه‌های صنایع دستی و صنایع دستی خانگی تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام
 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)