میرنیوز

چگونه در همه‌گیری کرونا فشارخون را کنترل کنیم؟

چگونه در همه‌گیری کرونا فشارخون را کنترل کنیم؟ 2021-05-17T10:30:01+04:30

روز جهانی فشارخون بالا با هدف ایجاد آگاهی گسترده از خطرات فشارخون بالا و آموزش در مورد پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان فشارخون بالا ایجاد شده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که می‌توان فشارخون خود را با غذای سالم و ورزش منظم متعادل کنیم. با توجه به بحران جهانی بیماری همه‌گیر کووید -۱۹، افرادی که فشارخون بالا دارند، بیشتر مستعد مواجهه با عوارض شدید بیماری کووید هستند. از آنجا که بسیاری از افراد مسن مبتلا به فشارخون بالا هستند، باعث می‌شود که بیشتر در معرض عوارض شدید بیماری کووید قرار گیرند.

محققان اظهار کردند: کنترل منظم فشارخون بسیار مهم است و داشتن سبک زندگی فعال و سالم این خطر را دوبرابر کاهش می‌دهد و برای داشتن زندگی سالم و عاری از بیماری، غذای سالم بخورید و از نظر جسمی فعال باشید. تغییر در سبک زندگی یعنی داشتن یک رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف نمک، عدم مصرف الکل، کاهش وزن اضافی، ورزش منظم، کاهش مصرف کافئین و ترک سیگار ممکن است به کاهش فشارخون بالا کمک کند.

فشارخون بالا در مقایسه با فشارخون طبیعی خطر سکته مغزی را تا چهار برابر و سکته قلبی (حمله قلبی) را دوبرابر افزایش می‌دهد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان، از هر چهار مرد و از هر پنج زن یک نفر به فشارخون بالا مبتلا هستند.

فشارخون یکی از موارد حیاتی مرتبط با سلامت کلی بدن است و سطح طبیعی آن به این معناست که جریان خون از قلب به تمامی اندام‌ها به درستی هدایت شود و نظارت بر آن می‌تواند در شناسایی بیماری‌های مرتبط با قلب، بسیار کمک‌کننده باشد. همچنین، فشارخون باعث ایجاد مشکلات خواب می‌شود و این مشکلات نیز موجب بروز علائم پیری زودرس خواهد شد.

در دهه‌های اخیر بیشترین آمار موارد ابتلا (دو سوم موارد) به فشارخون بالا در کشورهای کم‌درآمد و متوسط بوده زیرا عوامل خطر در این جمعیت افزایش یافته است. علاوه بر این، حدود نیمی از افراد مبتلا به فشارخون بالا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند و این ناآگاهی آنان را در معرض خطر مرگ و بیماری‌های قابل پیشگیری قرار می‌دهد. اندازه‌گیری دقیق فشارخون برای تشخیص و مدیریت صحیح ضروری است.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت بزرگسال و بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان تحت تاثیر فشارخون بالا هستند. فشارخون بالا عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، بیماری‌های مزمن کلیه، نارسایی قلبی و زوال عقل است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از فشارخون بالا رنج می‌برند و این بیماری سالانه منجر به ۱۰ میلیون مرگ (قابل پیشگیری) می‌شود.

در سال ۲۰۰۰، تعداد بزرگسالانی که در سطح جهانی با فشارخون بالا زندگی می‌کردند ۹۷۲ میلیون نفر بود و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۵۶ میلیارد افزایش یابد. طبق تحقیقی که در مجله Hypertension منتشر شده است، حدود نیمی از بزرگسالان ساکن آسیا از فشارخون بالا رنج می‌برند.

چگونه در همه‌گیری کرونا فشارخون را کنترل کنیم؟

فشارخون بالا

تا زمانی که اندام‌ها به طور جدی تحت تاثیر قرار نگیرند علائم خاصی مشاهده نخواهد شد، اما برخی از علائم و نشانه‌های معمول فشارخون بالا شامل سردرد شدید، تاری دید، تنگی نفس، خستگی، حالت تهوع و خونریزی از بینی است.

افت فشارخون

فشارخون پایین که افت فشارخون نیز نامیده می‌شود علائم ناخواسته‌ای را ایجاد می‌کند. مهم‌ترین علائم افت فشارخون، خستگی مفرط، سرگیجه، حالت تهوع، غش کردن، کاهش تمرکز و تاری دید است. افت فشارخون به‌اندازه فشارخون بالا خطرناک است و می‌تواند برای بیمار کشنده باشد و مهم‌ترین عوامل این کاهش، خونریزی شدید، کم‌آبی شدید، بیماری قلبی، واکنش آلرژیک شدید و بارداری و زمینه ارثی  و عوامل خطرساز برای افت فشارخون، سن، دیابت نوع دو، مصرف داروهای خاص و بیماری پارکینسون است.

فشارخون بالا، قاتل خاموش

سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر این باور است که از هر سه بزرگسال در یک کشور، یک نفر از فشارخون بالا و ۱۳ درصد نیز از بیماری قلبی رنج می‌برند اما یک‌چهارم مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با رعایت موارد ذیل قابل پیشگیری هستند.

تغییر سبک زندگی

سایلنس زوریات، دانشمند ارشد پزشکی اظهار کرد: «سبک زندگی عمدتا مسئول افزایش موارد ابتلا به فشارخون است. رژیم غذایی نقش مهمی در فشارخون دارد.» زوریات عنوان کرد: عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و کم‌تحرکی از عوامل خطر بیماری قلبی است، زیرا ورزش عملکرد قلب را بهبود و فشارخون را کاهش می‌دهد، پس برای حفظ تعادل در فشارخون در هفته ورزش کنید.

استرس، نمک، غذای فرآوری شده

زوریات با بیان اینکه استرس با فشارخون بالا مرتبط است، اظهار کرد: استرس رگ‌ها را باریک و باعث فشارخون می‌شود، پس افراد باید بیاموزند که استرس را در زندگی روزمره کنترل کنند. همچنین مصرف زیاد نمک باعث می‌شود که آب بیشتری در سیستم عروقی حفظ شود و فشارخون افزایش یابد. دانشمندان توصیه می‌کنند: افراد مصرف غذاهای فرآوری شده و نمک را کاهش دهند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی، بزرگسالان باید نمک مصرفی را به کمتر از دو گرم در روز کاهش دهند. آسیایی‌ها نه‌تنها رژیم‌های غذایی سرشار از سدیم مصرف می‌کنند بلکه از نظر ژنتیکی نیز حساسیت بیشتری به سدیم دارند. افزایش فشارخون به دلیل مصرف زیاد نمک، بزرگ‌ترین عامل خطرزا برای بیماری‌های غیرواگیر و آسیب به کلیه‌هاست. کاهش مصرف نمک در زندگی روزمره از جمله غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده، نه‌تنها می‌تواند مشکل فشارخون بالا را مهار کند بلکه چندین اندام را از آسیب نجات می‌دهد و زمینه را برای یک زندگی سالم و شاد فراهم می‌کند.

در بیشتر بیماری‌ها، سابقه خانوادگی و ژنتیک از عوامل خطرزا هستند. افرادی که در معرض ابتلا به بیماری فشارخون هستند، ممکن است نتوانند به طور کامل از ابتلا به این بیماری اجتناب کنند اما می‌توانند شروع آن را با رژیم‌غذایی مناسب، ورزش و نوشیدن آب کافی به تاخیر بیندازند. چنین افرادی باید مرتبا فشارخون خود را کنترل کنند. همچنین، مبتلایان به فشارخون بالا باید بینایی، کلیه و قلب خود را به طور منظم بررسی کنند.

محققان عنوان کردند: مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری نیز از عوامل ابتلا به فشارخون بالا در میان زنان جوان است.

چگونه در همه‌گیری کرونا فشارخون را کنترل کنیم؟

رژیم غذایی سالم

به افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌برند، توصیه می‌شود غذای سالم مصرف کنند. انواع مختلفی از مواد غذایی مانند سبزی‌ها، توت، چغندر قرمز، شیر بدون چربی، دوغ و ماست، بلغور جو دوسر، موز، ماهی قزل‌آلا، گوجه‌فرنگی، نخود سبز، خیار، پرتقال، اسفناج، کلم بروکلی و پیاز می‌تواند فشارخون را کنترل می‌کنند.

مصرف منظم داروها

با وجود درمان‌های بسیار موثر و مقرون‌به‌صرفه، سطح فشارخون موردنظر حتی در کشورهایی که هزینه دارو برای آنان مهم نیست، به‌ندرت قابل دستیابی است. متاسفانه، بسیاری از بیماران هنوز معتقدند که فشارخون بالا بیماری قابل‌درمان است و زمانی که فشارخون به سطح طبیعی می‌رسد، دارو را متوقف می‌کنند یا کاهش می‌دهند. تخمین زده می‌شود که نیمی از بزرگسالان در ایالات‌متحده دارو مصرف نمی‌کنند. از هر چهار بزرگسال مبتلا به فشارخون بالا فقط یک نفر فشارخون خود را کنترل می‌کند.

اختلافات جنسی در فشارخون و پیری

تجزیه و تحلیل تحقیق انجام‌شده در سال ۲۰۲۰ نشان داده است که زنان زودتر از مردان با تغییر فشارخون مواجه می‌شوند. هرچه افراد پیرتر می‌شوند، فشارخون بالاتر می‌رود به این دلیل که رگ‌های خونی با افزایش سن سفت شده و همین امر باعث افزایش فشارخون می‌شود.

تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات‌متحده فشارخون بالا دارند. داشتن فشارخون بیش از حد بالا یا پایین ممکن است احتمال بیماری‌های شدید سلامتی از جمله سکته، حمله قلبی، نارسایی قلبی و بیماری‌های کلیوی را افزایش دهد تنها راهی که فرد می‌تواند بفهمد فشارخون او در محدوده طبیعی است یا خیر، اندازه‌گیری فشارخون است.

منابع

paho.org

opticalcomplaints.co.uk

onlymyhealth.com

wishesdb.com

india.com

aa.com.tr

english.jagran.com

indianexpress.com

medindia.ne

medicalnewstoday.com

jioforme.com

businessmirror.com.ph

info.gov.hk

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)