میرنیوز

"قصرِشیرین" می‌تواند معجزه کند؟!

"قصرِشیرین" می‌تواند معجزه کند؟! 2021-05-15T10:16:47+04:30

بعدها و در کشورهای دیگر به این فکر افتادند که در کنار تامین امنیت، می‌توان امتیازات دیگری در این بنادر محصور شده اعمال کرد تا بازرگانان بیشتری در آنها فعالیت داشته باشند و برای همین بنادر آزادی مانند بنادر آزاد رومی‌ها در جزیره «دلاس» شکل گرفت.

با گذشت زمان در کشورهای دیگر نیز این بنادر آزاد شکل گرفتند و به مرور امتیازات بیشتر و ویژه‌تری به آنها اختصاص یافت، امتیازاتی که باعث می شد تجارت خارجی در این بنادر عملا تفاوتی با تجارت داخلی نداشته و تمام بروکراسی ها و عوارض و مالیات و ... برداشته شود و همین امتیازات باعث شد بازرگانان با میل و رغبت بیشتری در آنها به تجارت بپردازند.

در اوایل قرن 20 کم کم راه اندازی این مناطق پرامتیاز به نقاط غیربندری هم کشیده شد تا فعالیت بازرگانان تنها به بنادر محدود نشود و در این سالها برای اولین بار واژه "مناطق آزاد" ابداع شد، مناطقی که با اهداف مختلف افزایش صادرات، تسهیل ورود سرمایه های خارجی، دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته دیگر کشورها، رفع بروکراسی و افزایش اشتغال، گسترش داد و ستد و .... در کشورهای مختلف راه اندازی شدند.

در ایران اما راه اندازی این مناطق به اوایل انقلاب اسلامی برمی گردد و در این سالها چندین منطقه آزاد در کیش، قشم، انزلی، ارس، چابهار و... شکل گرفت، اما مناطق آزاد در ایران توفیق چندانی به دست نیاوردند و با فاصله گرفتن از اهداف اصلی ایجاد این مناطق، عمدتا به دروازه هایی برای ورود کالاهای خارجی تبدیل شدند.

همین عدم توفیق باعث شد مسئولان بالادستی تمایل چندانی به توسعه این مناطق در کشور نداشته باشند، اما اخیرا با پیگیری های بسیار ایجاد هفت منطقه آزاد دیگر در کشور به تصویب رسید، به امید اینکه این مناطق جدید بتوانند به کارایی اصیل مناطق آزاد برگشته و به دروازه هایی برای ورود تکنولوژی های جدید جهان و مسیری هموار برای صادرات تولیدات ایرانی تبدیل شوند.

در دل این هفت منطقه، رویای چندین و چندساله کرمانشاهیان هم قرار دارد. رویایی شیرین در «قصرِشیرین» کرمانشاه. حالا چند روزی از تصویب "منطقه آزاد قصرشیرین" می گذرد، منطقه ای که از سالها پیش کلی خواب و خیال برایش بافتیم و رویاهای بسیاری را برای استان به آن گره زدیم.

خیلی ها این منطقه را جایگزین محرومیت‌های 40 ساله کرمانشاه می دانند، برخی آن را «بهشت اشتغال» می خوانند و بعضی دیگر مایه رونق اقتصاد استان، اما ته همه این تعریف‌ها باید ببینیم قصرشیرین می تواند به یک منطقه آزاد اصیل تبدیل شود یا این منطقه هم با ندانم کاری ما و مسئولین به سرنوشت دیگر مناطق آزاد ایران تبدیل شده و تنها به دروازه ای برای ورود کالاها و ماشین های خارجی تبدیل می شود.

درحال حاضر چیزی که از این منطقه می دانیم در حد یک مصوبه راه اندازی است و هنوز سوالات و ابهامات بسیاری در خصوص محدوده این منطقه، مزایا و  کارایی های آن و فرصت هایی که می تواند برای اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، برای رفع همین ابهامات سراغ بهزاد باباخانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه رفتیم و از چیستی این منطقه وکاربردها و مزایایش پرسیدیم...

منطقه آزاد جایی برای خرید کالای خارجی و سوار شدن ماشین‌های خارجی نیست!

..."حدود 60 سال پیش بود که مناطق آزاد به معنای واقعی در کشور چین که سرمدار این موضوع است راه اندازی شد. در آن زمان چین برای میدان دادن به اقتصاد آزاد، نقاطی در این کشور تعیین کرد که نوعی تبادل تجاری آزاد با کشورهای جهان در آن شکل می گرفت" اینها را بهزاد باباخانی می گوید و ادامه می‌دهد: سیاست اصلی در این مناطق تولید صادرات محور با استفاده از نیروی کار ارزان قیمت در چین بود که موجب شد این مناطق به نقاط طلایی برای رونق اقتصادی چین و ورود تکنولوژی به این کشور تبدیل شوند.

این تجربه خوب موجب شد که بسیاری کشورهای دیگر هم به سمت راه اندازی این مناطق پیش بروند و در ایران هم در دهه 60 این مناطق در چابهار و کیش و قشم و ... راه اندازی شد.

باباخانی به رویکرد معکوس مناطق آزاد در ایران اشاره می کند و می گوید: متاسفانه برخلاف رویکرد مناطق آزاد در جهان، در ایران عمده این مناطق به سمت واردات رفتند و عملا مناطق آزادی که می بایست محور تولید صادرات محور باشند، به دروازه ای برای ورود کالاهای خارجی تبدیل شدند.

همین رویه اشتباه موجب شد که دیدگاه بسیاری مسئولان بالادستی به این مناطق عوض شده و با افزایش این مناطق در کشور مخالفت کنند. در همین راستا تصویب منطقه آزاد قصرشیرین و چند منطقه آزاد دیگر در کشور با مشکلاتی مواجه شد و این پروسه سالها به طول انجامید، اما در نهایت با پیگیری های بسیار سرانجام تعداد زیادی از مناطق پیشنهاد داده شده در کشور به تصویب رسید.

متاسفانه این رویه اشتباه در خصوص مناطق آزاد کشور، موجب شده تصور مردم از مناطق آزاد ایجاد بازارهای لوازم خارجی و یا استفاده از ماشین های خارجی باشد، تصوری که کاملا اشتباه است و فرسنگ ها از سیاست و فلسفه اصلی این مناطق دور است.

اگر قرار باشد این رویکرد اشتباه در منطقه آزاد قصرشیرین اجرایی شود، عملا با ایجاد پاساژهایی که عرضه کننده لوازم خارجی هستند بازار استان ورشکست شده و کرمانشاه هم به دروازه ای برای ورود کالاهای خارجی تبدیل شده و این امر ارزبری گسترده ای به همراه خواهد داشت، پس نه تنها کمکی به اقتصاد استان نمی شود بلکه تاثیرات سوء و منفی آن اقتصاد استان را زمین گیر کرده و تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

برای پاک کردن این ذهنیت اشتباه و اصلاح رویکرد مناطق آزاد، باید از همین حالا که شروع کار است، فعالیت ها را به سمت جذب سرمایه گذاران خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال در این مناطق پیش ببریم.

این مناطق به دلیل معافیت های مالیاتی طولانی مدت، مشوق های بسیار برای سرمایه گذاری، تردد آسان سرمایه گذاران و ... مورد علاقه بسیاری سرمایه گذاران هستند، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی منطقه آزاد در کشور به تصویب رسیده، عملا فضا به سوی رقابتی شدن پیش خواهد رفت.

در این شرایط باید سریعا وارد عملا شویم، وگرنه علی رغم پتانسیل های ناب منطقه آزاد قصرشیرین، در این رقابت بازنده خواهیم شد و دستمان از این فرصت طلایی کوتاه می شود....

"قصرِشیرین" می‌تواند معجزه کند؟!

جزو  پُرپتانسیل ترین مناطق آزاد کشور هستیم

...حالا با تصویب هفت منطقه آزاد جدید، عملا بیش از 14 منطقه آزاد در کشور فعالیت خواهند داشت و وجود این تعداد منطقه عملا بهره گیری از مزایای مناطق آزاد را "رقابتی" کرده، رقابتی سخت که اگر دیر بجنبیم بازنده آن خواهیم بود، اما در این رقابت قصرشیرین چه مزایایی دارد که بتوانیم از آن بهره بگیرم ؟

باباخانی در پاسخ به این سوال از منطقه آزاد قصرشیرین به عنوان یکی از پرپتانسیل ترین مناطق آزاد کشور یاد می کند و در تشریح آن می گوید: از جمله این مزیت ها ارتباط این منطقه با دو بخش عربی و کردی کشور عراق به واسطه وجود دو پایانه مرزی خسروی و پرویزخان است.

قطعا برای بسیاری سرمایه گذاران مطلوب خواهد بود که بتوانند در یک منطقه همزمان با دو بخش کشور عراق تبادلات تجاری داشته باشند. از طرفی این دو پایانه آمار بالایی در صادرات دارند و همین امر می تواند ما را امیدوار کند که منطقه آزاد قصرشیرین به هدف اصیل خود که تولید صادرات محور است، نزدیک شود.

در کنار این دو پایانه نباید از زیرساخت های خوب منطقه آزاد قصرشیرین غافل شد. وجود مسیر بزرگراهی تا خود مرز خسروی، وجود یک مسیر آزادراهی که در آینده تا خود مرز خسروی ادامه می یابد و نزدیکی مسیر راه آهن که تا حدود شهرستان اسلام آبادغرب رسیده و قرار است تا مرز خسروی ادامه یابد از مزایای دیگر این منطقه است که نباید نادیده گرفته شود.

... کرمانشاه پتانسیل های بسیاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، توریسم سلامت، گردشگری و ... دارد، و این سوال مطرح می شود که منطقه آزاد قصرشیرین میتواند چه فرصتی برای بهره گیری از این پتانسیل های بالقوه استان فراهم کند؟

باباخانی در پاسخ به این سوال منطقه آزاد را فرصت نابی می داند که می توان از آن برای رونق بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله بخش کشاورزی، صنعت، معدن، توریسم سلامت و ... استفاده کرد.

او می گوید: ما در استان با مهار آبهای مرزی، راه اندازی سامانه گرمسیری و ... پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی داریم و راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین که رویکردی صادرات محور دارد عملا می تواند به کمک این بخش آمده و زمینه ساز راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی جهت صادرات این محصولات شود.

در این منطقه می توان با ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرده و ارزآوری بسیاری برای استان و کشور داشت.

از طرفی استان ظرفیت خوبی در بحث معادن دارد، بطور مثال معادن قیرطبیعی گیلانغرب فرصت خوبی است که استان بهره چندانی از آن نبرده و می توان با ایجاد صنایع فرآوری این محصول در منطقه آزاد قصرشیرین زمینه صادرت فرآورده های این محصول طبیعی را فراهم کرد.

دانش و تجهیزات خوب درمانی استان هم یکی از پتانسیل هایی است که باید از آن در مناطق آزاد بهره گرفت، می توان با ایجاد زیرساخت هایی در مناطق آزاد زمینه ورود بیماران کشورهای همجوار را به استان فراهم کرد و توریسم سلامت استان را رونق بخشید.

صنایع پایین دستی پتروشیمی هم فرصتی دیگر در استان است که می توان با استفاده از فرصت منطقه آزاد از این فرصت استفاده کرد.

"قصرِشیرین" می‌تواند معجزه کند؟!

منطقه آزاد قصرشیرین 7200 هکتار است/ امکان گسترده شدن منطقه وجود دارد

...محدوده منطقه آزاد قصرشیرین یکی از مهم ترین سوالاتی است که در ذهن کرمانشاهیان نقش بسته، محدوده ای که تعیین می کند چه میزان از خاک کرمانشاه می تواند از مزایای تجارتی آزاد برخوردار شود و باباخانی در پاسخ به این سوال با اشاره به تعیین محدوده این منطقه در طرح توجیهی آن، می گوید: محدوده منطقه آزاد قصرشیرین حدود 7223 هکتار است که جایی مابین مرز پرویزخان، کمربندی قصرشیرین و مرز خسروی را شامل می شود

البته محدوده منطقه چندان اهمیتی ندارد و همین که توانستیم مصوبه راه اندازی آن را بگیریم کافی است، چرا که با عملکرد خوب منطقه آزاد قصرشیرین، امکان توسعه آن فراهم است و می توان در سالهای آتی به محدوده آن اضافه کرد. یعنی اگر مسئولان بالادستی عمکلرد خوب منطقه را شاهد باشند گستردگی منطقه توجیه پیدا کرده و امکان گسترده شدن آن فراهم می شود...

...راه اندازی منطقه قصرشیرین فعلا در حد یک مصوبه است و اینکه این منطقه عملا از چه زمانی فعال شده و کار آن آغاز می شود هنوز به عنوان یک سوال باقی است که باباخانی در جواب آن می گوید: برای شروع فعالیت این منطقه در ابتدا توسط هیات وزیران سازمان مسئول، هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین همانند سایر مناطق آزاد کشور تعیین می شود.

با تعیین هیات مدیره و مدیرعامل تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین با در نظرگرفتن پتانسیل ها و ظرفیت های استان تدوین می شود، به نحوی که بتوانیم بیشتری میزان بهره برداری را از ظرفیت این مناطق داشته باشیم.

در ادامه زیرساخت هایی برای این منطقه نیاز است که همه در طرح جامعه لحاظ شده و توسط سازمان مسئول و هیات مدیره منطقه پیگیری می شود.

به نظر می رسد انجام این کارها حدود چند ماه زمان ببرد و تا نیمه اول سال منطقه آماده ورود سرمایه گذاران شود...

...مصوبه منطقه آزاد قصرشیرین را گرفتیم و حدود منطقه و مزایا و کارکردهای آن هم مشخص شد، اما آنچه مسلم است تنها داشتن یک مصوبه به تنهایی نمی تواند برای استان معجزه کند و باید همه پای کار بیایند تا از این فرصت طلایی به دست آمده نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم از این منطقه مرهمی برای زخم های عمیق اقتصادی و بیکاری استان بسازیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)