میرنیوز

حکایت 38 سال ویلچرنشینی "اسدِ" حاج قاسم

حکایت 38 سال ویلچرنشینی "اسدِ" حاج قاسم 2021-05-11T08:36:37+04:30

به گزارش خبرنگار ایسنا، می خواهم از جانباز شهید و قطع نخاع بالای 70 درصد شهرم بنویسم، از شهید اسدالله رئیسی که در بین بچه های جنگ به حاج اسد مشهور بود که  حاج قاسم در تمجید از صبوری و مظلومیتش گفته است: "من فدای ایشان بشوم که در جامعه قطع نخاعی ها الگو و نمونه است".

آری می خواهم برای حاج اسدِ حاج قاسم بنویسم که هم اکنون در کنار دوستان و همرزمان شهیدش در گلزار شهدای شهر جیرفت آرمیده است.

حاج اسد در سال 1337 در خانواده ای متدین و کشاورز در روستای قلعه نو جیرفت متولد شد. پدر اسد کشاورز مومنی بود که در روز عید فطر لباس سفید می پوشید و برای اقامه نماز به شهر می رفت، عاشق خاندان اهل بیت بود و اگر در روستاهای دور و یا نزدیک از خیمه و منبر آقا با خبر می شد حتما می رفت. بله حاج اسد تربیت یافته مکتب امام حسین علیه السلام بود.

اسد بعد از مقطع سیکل راهی دانشسرا شد و در جریان انقلاب به کمیته انقلاب اسلامی پیوست، هم در جهاد سازندگی بود هم در سپاه و هم در جنگ. حاج اسد در بیشتر عملیات ها حضور داشت و خلاصه این فرمانده گردان های حاج قاسم زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت تا اینکه در هشتم مرداد 1399 بعد از تحمل رنج و درد ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

حاج اسد بعد از نائل شدن به درجه جانبازی در کسوت معلمی خدمت کرد و هیچ وقت ویلچر بهانه ای برای رفع تکلیفش نشد. اگر چه سینه حاج اسد صندوقچه خاطرات، تلخی ها و شیرینی های زیادی بود اما به سختی لب به سخن گفتن می گشود و آنچه در ادامه می نویسم از زبان دوستان و اطرافیانش است.

حاج اسد تندیس شجاعت و صبر

 "آذر همتی" نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت و گو با ایسنا حاج اسد را اینگونه توصیف کرد و افزود: او شهید زنده‌ای بود در همسایگی ما، در ابتدای جوانی برای دفاع از دین و میهن و انقلاب به جبهه رفت، فرمانده گردان بود که در عملیات رمضان جانباز و قطع نخاع شد و همه‌ی آرزوهایش برای فردا و فرداها رنگ و بوی ایثار گرفت.

وی افزود: 38 سال در کوچه‌ای که دو جانباز دیگر هم همسایه‌اش بودند، با سختی و مشقت‌های خاص جانبازی، زندگی کرد ولی  یک‌بار نشد که از درد و رنج‌های جسمی شِکوه کند و سال‌ها مونس تخت و ویلچر بود اما این شرایط او را از ادامه‌ی راه و آرمانی که انتخاب کرده بود، بازنداشت.

این خبرنگار پیشکسوت حاج اسد را مصداق "والسابقون السابقون" دانست و گفت: در راهپیمایی‌ها، چفیه بر دوش روی ویلچر صف اول بود، او همیشه "والسابقون السابقون" بود. ما فکر می‌کردیم که جلوتریم ولی هر چه پیش می‌رفتیم، او جلوی ما بود، در هر صحنه‌ای برای دفاع از انقلاب حاضر می‌شدیم، او قبل از همه  آمده بود.

وی بیان کرد: وقتی که جوان‌های جنگ ندیده به دیدارش می‌رفتند، با تمام وجود از ولایت و رهبری دفاع می‌کرد و می‌گفت" فقط سنگر عوض شده، رهبری همان است که بود، مبادا راه را گم کنید" .

همتی در ادامه گفت: حضور و نفسش در محله برکت بود، گاهی می‌شنیدیم که بدحال است ولی وقتی به ملاقاتش می‌رفتیم، از ایمان و روحیه‌اش درس می‌گرفتیم، روزهای آخر بدجوری با درد و تاول و زخم دست و پنجه نرم می‌کرد؛ او سال‌ها بود که هر روز شهید می‌شد ولی ما این را نمی‌فهمیدیم.

وی حاج اسد را تندیس ولایتمداری و صبر معرفی کرد و افزود: از خودش و خاطراتش کمتر می‌گفت، نه اینکه چیزی برای گفتن نداشته باشد، تواضعش اجازه نمی‌داد چیزی بگوید، کاش می‌شد با زبان هنر خصوصیات ویژه‌ی او را برجسته و معرفی کرد زیرا او تندیس  ایمان، ولایت‌مداری، صبر و انقلابی‌گری بود، کاش لایه‌های پنهان زندگی‌اش برای نسل امروز و آیندگان ثبت و ضبط می‌شد و کاش سیره و مرامش در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان جا می‌گرفت و الگوسازی می‌شد و کاش‌های فراوانی که همیشه با حسرت بر زبانمان جاری می‌شود.

خواهر شهید"بهروز همتی" جانباز شهید اسدالله رئیسی را  الگوی بارز  یک ایرانی شجاع، با تقوی، صبور و مومن عنوان کرد.

حاج اسد تا جان داشت داد ولایت و انقلاب را زد

"کرامت آرمان" همرزم شهید رئیسی نیز با افسوس از خاطرات با حاج اسد بودن گفت و افزود: وی با جهادسازندگی خیلی همکاری داشت و در مناطق محروم خدمت می کرد و کلا نمی توانست یک جا بایستد.

 وی با بیان خاطره ای کوتاه از شهید حاج اسد افزود: یک دفعه با تعدادی از بچه های جهادسازندگی جیرفت به اتفاق ایشان می خواستیم برویم به سراغ مجروحین که در بیمارستان ها بستری بودند ماشین گیرمان نیامد یک بنز خاور بود که بالای آن سوار شدیم هوا خیلی سرد بود برای این‌که بچه ها کمتر احساس خستگی بکنند گفت بیاییم کُشتی بگیریم و خلاصه همه را  به این شیوه سرگرم کرد تا به کرمان رسیدیم.

برادر شهید آرمان حفظ آبروی مردم را از نشانه های ایمان حاج اسد عنوان کرد و گفت: حاج اسد مدتی مسوول گزینش آموزش و پرورش جیرفت بود و همیشه با نگاه خیرخواهانه به همه کمک می کرد اما از مسوولان برای حل مشکلات مردم بدون ملاحظه انتقاد می کرد و ظاهرا جزو مغضوبین بعضی ها هم قرار می گرفت اما همیشه رُک بود.

وی در ادامه گفت: حاج قاسم همیشه سفارش حاج اسد را میکرد و اسد دست به خیر بود و هوای محرومین و نیازمندان را داشت.

این همرزم شهید نوعدوستی را از دیگر خصوصیات اخلاقی حاج اسد عنوان کرد و افزود: وقتی در بیمارستان لبافی نژاد تهران بستری بود به عیادتش رفتم خیلی ناراحت و عصبانی بود و گفت"یکی از جانبازان قطع نخاعی پتو روی صورتش افتاد و نمی توانسته نفس بکشد اینقدر فریاد زدم تا پرستار آمده و کمکش کرده است" از این وضع همیشه ابراز ناراحتی می کرد.

وی توجه به نماز جمعه و جماعت را در هر شرایطی از برنامه های همیشگی شهید عنوان کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نماز جمعه و جماعت را ترک نمی کرد. اهل مطالعه بود و نکات اخلاقی را جمع آوری می کرد و به دیگران هم میداد و همیشه تا لحظه ای جان داشت از رهبری دست برنداشت و عاشق چفیه ای بود که روی شانه هایش می انداخت.

38 سال ویلچرنشینی ذره ای از اراده اش کم نکرد

"صمدالله" رئیسی بردار شهید در باب شخصیت حاج اسد گفت: خیلی بی ادعا، صبور و از انسان های نادر بود و در مسائل انقلاب، تعبد و موضوعات فرهنگی آرمانگرا بود و به حداقل ها راضی نبود. از مولفه هایی که برای خودش ترسیم کرده بود کوتاه نمی آمد، علاوه بر این یک طوری رفتار می کرد که کارهایش دیده نشوند.

وی حاج اسد را مردی خستگی ناپذیری می داند که کمال جو بود و افزود: زمانی شهید قطع نخاع شد کشور ما در برخورد با این قشر در معالجات تجربه نداشت در تابستان 1361 در ماه رمضان جانباز شد و اگر بهش رسیدگی می شد شاید شدت آسیب پذیری اش تا این حد نبود و به حدی آسیب دیده بود که در اثر عمق جراحات و زخم ها قسمت تحتانی و فوقانی بدنش به خاطر بی تحرکی  به هم چسبیده بودند و توان نشستن روی ویلچر را هم نداشت و  روی تخت می خوابید اما هیچ وقت احساس خستگی و عقب نشینی نداشت و اگر چه تب و لرز داشت اما اهل نماز شب بود و توقعی از انقلاب نداشت.

این جانباز دوران دفاع مقدس حاج اسد را مرد میدان نبرد عنوان کرد و گفت: شهید بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد و به زادگاهش جیرفت آمد به جز زمانی که تحت درمان بود سر کلاس درس حاضر می شد و کار مربیگری و ساعات موظفی اش را انجام می‌داد و وقتی هم بیمار بود یک نفر را جای خودش سر کلاس می فرستاد و بعد برای این فرد جبران می کرد و میگفت"بابت حقوقی که میگیرم نظام نباید مایه بگذارد و حقوقی می گیرم باید حلال باشد".

هر چه داشت وقف کرد

این فرهنگی پیشکسوت ادای دین و نگاه خیرخواهانه را از نشانه های تعبد شهید دانست و ادامه داد: هیچ کدام از اطرافیان شهید حق مالی به گردنش ندارند و از هر چه داشت به خیلی جاها کمک می کرد حتی یک خانه مسکونی در جیرفت داشت که در زمان حیات ظاهری اش چهار دُنگ را وقف مسجد جامع شهر جیرفت و مابقی را به یک نفر دیگر بخشید و خانه ای در کرمان داشت که توصیه کرد وقف فعالیت های فرهنگی آستان قدس بشود و یک ماشین هم داشت که گفته بود به انجام کارهای فرهنگی و قرآنی اختصاص داده بشود که در شُرف انجام است.

وی با بیان نمونه هایی از خلوص و بی توقعی شهید در دوران 38 سال ویلچرنشینی گفت: حاج اسد می گفت اگر حقوقم کفاف هزینه های درمانم را می‌داد اصلا راضی به کمک های درمانی نبودم و نه تنها از احدی توقع و انتظاری نداشت بلکه هر جا دستش می رسید کمک حال نیازمندان بود.

این همرزم و برادر شهید حاج اسد را یکی از فرماندهان گردان های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: وی از فرماندهان خوب حاج قاسم و فرمانده یکی از سه گردان تیپ ثارالله بود.

وی با بیان خاطره ای کوتاه از عیادت حاج قاسم از شهید که شاهد رنج و صبوری اش بود اشاره کرد و افزود: یک دفعه حاج قاسم آمدند عیادت حاج اسد که همان لحظه پرستاران هم برای تعویض پانسمان آمده بودند درست یادم نیست 20 دقیقه یا بیشتر حاج قاسم ایستادن و نگاه می کردند و اشک می ریختند که دیگر با همین حالت رفتند.

وی در پاسخ به این سوال که چه شد جای یک مزار وسط گلزار شهدای شهر جیرفت مانده بود آیا برای شهید نگه داشته بودند یا به صورت اتفاقی شهید در این محل دفن شدند گفت: نظرمان برای خاکسپاری شهید جای دیگری بود که دیدیم یک جای خالی وسط گلزار شهدا هست و یکی از دوستان تعریف کرد"که شهید هر وقت می آمد گلزار شهدا ویلچرش را همین نقطه می گذاشت، فاتحه می‌خواند و دوستان شهیدش را نگاه می کرد که نهایتا همین جا دفن شد.

بردار شهید رئیسی گفت: حاج اسد به آرزویش که همان پیوستن به دوستان شهیدش بود رسید و دقیقا در جوار شهدایی دفن شده که علاقه زیادی به آنها داشت از جمله، شهید محمدمشایخی، شهید علی بینا، شهید طیاری و شهید آرمان.

وی با بیان این مطلب که  بچه های مسجد جامع شهر جیرفت و مسجد امام حسین علیه السلام کرمان  بهتر می‌دانند حاج اسد که بود، افزود: همیشه بیشتر از تکلیفی به عهده اش بود انجام می‌داد و ذره ای از اراده اش با همه درد و رنجی که کشید کم نشد.

رئیسی از ارادت خاص حاج اسد به حاج قاسم گفت و ادامه داد: همیشه دعاگویش بود و زمانی قبل از شهادت حاج قاسم بیمارستان خاتم الانبیاء تهران بستری بود وصیت نامه ای نوشته که در آن بعد از مقام معظم رهبری از حاج قاسم گفته است.

بردار شهید رئیسی از جمع آوری خاطرات حاج اسد در قالب یک کتاب با نکات اخلاقی و پندآموز خبرداد و گفت: امیدوارم بتوانیم برای اولین سالگرد شهادت شهید یک مجموعه ای از نکات خاص شخصیت شهید را چاپ کنیم.

وی گفت: در روز و تاریخی که حاج اسد جانباز شد و روز شهادت و خاکسپاری اش حتما حکمتی نهفته است که از چشم ما پنهان است.

نصب تندیس حاج اسد در ورودی جیرفت

"احمد اسکندری نسب" مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گفت و گو با ایسنا از ساخت و نصب تندیس شهید حاج اسد رئیسی خبرداد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این تاکید رهبر معظم انقلاب حجت را در تکریم شهدا تمام کرده است.

وی شهید رئیسی را نمونه ای از یک معلم وارسته و آزاده دانست و افزود: حاج اسد پیام آوری برای همه نسل ها به خصوص جامعه فرهنگیان و دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: شهدای فرهنگی و دانش آموز  مصداق بارزی از فداکاری و سهم فرهنگیان در دفاع از ارزش ها هستند.

اسکندری نسب ساخت و نصب تندیس شهید حاج اسد را کمترین ادای دین نسبت به صبر و بردباری ایشان در دوران 38 سال ویلچرنشینی دانست و گفت: حاج اسد مایه افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است که کماکان خودمان را مدیون شهدا و پیروی  از راهشان می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)