میرنیوز

تحقق رؤیای شفافیت در آخرین ماه های شورای پنجم شهر تبریز

تحقق رؤیای شفافیت در آخرین ماه های شورای پنجم شهر تبریز 2021-05-09T16:36:51+04:30

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در سخنان پیش از دستور با اشاره به عملکرد شورای پنجم‌ گفت: واقعیت این است که مردم از عملکرد ما اطلاع ندارند و باید اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از تخلفات گفته شود.

وی افزود: سامانه‌ی شفافیت به صورت آزمایشی در شهرداری راه اندازی شده است که کمیسیون تحقیق و نظارت درحال بررسی این موضوع است که باید تا پایان‌ شورا بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه وجود فساد در مدیریت شهری کیفیت حکمرانی را از بین خواهد برد، افزود: یکی از عوامل کاهش فساد شفاف سازی است و هدف، شفاف سازی سازمانی، اطلاعاتی و اداری است تا مردم با نظارت بر عملکرد مدیریت شهری از جزئیات مطلع باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: شهروندان باید در تصمیم گیری های عمرانی، فضای سبز و مدیریتی نقش داشته باشند و ارائه‌ی اطلاعات شفاف و کامل بر مردم موجب ارتقاع بهره وری نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیته‌ی شفافیت که کمیسیون تحقیق و نظارت آن را بررسی می‌کند، تشکیل خواهد شد و این کمیته طراحی و پیاده سازی سیاست های شفافیت را برعهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آمار نیروی انسانی، شرح وظایف مدیران و کارکنان، پروژه های عمرانی، پیمانکاران، مصوبات شورا، کلیه‌ی قرارداد های شهرداری نیز از این قبیل وظایف است.

دبیری با بیان اینکه در کشور های پیشرفته تمامی فعالیت های اعضای شورا در دسترس عموم‌ است، ادامه داد: ما نیز باید اطلاعات هزینه ها، ماموریت ها، تصمیم گیری ها، دیدارهای شهردار، آمارها و شکایت های عمومی را وارد سیستم کنیم.

وی گفت:  در حوزه‌ی شهرسازی نحوه‌ی صدور پروانه های ساختمانی و کمیسیون های ماده صد و سایر کمیسیون ها نیز باید در سامانه‌ی شفافیت ثبت شود.

وی متذکر شد: نحوه‌ی انتخاب پیمانکاران و تمامی فعالیت های عمرانی و معاملاتی شهرداری و پروژه های مشارکتی باید شفاف سازی شود.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی شهرداری نیز بهره برداری شده است، گفت: برای تمام واحد های مسکونی کد فنی صادر و محاسبه‌ی عوارض ساختمان از طریق سیستم انجام ‌می‌شود که موجب از بین رفتن اعمال نظر شده و ایجاد سامانه‌ی شهروندان و مهندسین نیز انجام است.

وی تاکید کرد: ثبت املاک شهرداری الکترونیکی و تمام ‌املاک شهرداری نیز ممیزی و با یوتی ام مشخص شده است که این اقدام نیز قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پروژه های عمرانی  به ندرت ترک‌ تشریفات انجام می‌شود و امیدواریم‌بتوانیم‌ عملکرد شورای پنجم را به مردم عزیز ارائه دهیم.

فرج محمد قلی زاده، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورا نیز گفت: کمیسیون مرتباً در زمینه‌ی شفافیت و راه اندازی پنج سامانه اقدام کرده است و برنامه ما اتمام‌ هرچه سریعتر این روند بوده است.

وی افزود: چون ماهیت کمیسیون محرمانه است، نمی‌توانستیم ‌جلسات را در فضای مجازی برگزار کنیم که بعد از هماهنگی ها دو جلسه را به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سامانه ها به صورت آزمایشی تکمیل می‌شوند، گفت: تلاش داریم ‌با تصویب در شورا شفافیت را به قانون تبدیل کنیم‌ و کمیته‌ای ایجاد شود تا این موارد را به صورت مستمر پایش کنند.

رییس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی با اشاره به اینکه مراحل قانونی و تست های آزمایشی درحال اجرا هستند، اظهار کرد: برخی کلانشهرها در این زمینه از ما جلوتر بودند اما ما سعی کردیم ‌نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی افزود: این سامانه، سامانه‌ی جامع مدیریت شهری است که می‌توانیم سایر ادارات را نیز در این سامانه لینک کرده‌ و در حد استانی ارتقاع دهیم.

قلیزاده اضافه کرد: تمامی عزل و نصب، سوابق و رزومه مدیران در این سامانه به صورت کامل آمده است.

تجلیل از خدمات رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز

بهشتی طی سخنانی گفت: مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز در زمان شورای پنجم به صورت قانونی راه اندازی شده است.
 
وی افزود: پژوهش یک پروژه دیربازده است و هدف اصلی مرکز پژوهش ها ارائه‌ی مشاوره و ایفای نقش بازوی علمی و مشورتی شورای شهر و شهرداری است و ادعا می‌کنم الگوی مرکز پژوهش ها را می‌توان در کلیه ادارات شهرداری انجام داد.

وی با بیان اینکه برخی مدیران شهرداری به دلیل داشتن تفکر گذشته از اقدامات مرکز پژوهش ها جلوگیری می‌کردند، اظهار کرد: برخی فکر می‌کردند من از مرکز پژوهش ها پول می‌گیرم درحالیکه متی یک ریال هم از مرکز پژوهش ها دریافت کرده‌ام.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: آقای حسین اصغر پور استاد تمام‌دانشگاه تبریز است که به صورت مامور رییس مرکز پژوهش ها خواهد بود و روند سابق مدیریتی را ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: برخی مدیران شهرداری پژوهش را دخالت در اجرا می‌دانستند اما آقای شهین باهر خود از مرکز پژوهش ها حمایت کرده‌اند و یکی از اقدامات مثبت شورای پنجم راه اندازی مرکز پژوهش ها بوده است.

توضیحات عجیب و جالب پزشک طب سنتی در مورد درمان کرونا

در ادامه این جلسه دکتر محمدی متخصص طب سنتی با ارائه توضیحاتی در خصوص تاثیر طب سنتی در درمان کرونا گفت: تا کنون کسی به این موضوع توجهی نکرده است در حالی‌که علی‌رغم اینکه در سال ۹۸ بیماری کرونا همه‌گیر شد، ولی گزارش های مبنی بر وجود این بیماری در سال ۱۳۹۵ نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: طی مطالعاتی که کردیم، متوجه شدیم چینی‌ها یک دارو برای کنترل این بیماری پیدا کرده‌اند و چون خود را مقصر شیوع این بیماری می‌دانند، می‌خواهند برای ادای دین خود این تحقیقات و داشته‌ها را در معرض عموم قرار دادند.

وی افزود: آنها ۵۹ دارو را جمع آوری کرده و پس از بررسی به ۶ دارو رسیدند که می‌تواند برای درمان این بیماری به کار ببرند.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: سال ۹۸ دارویی را ساخته و خدمت آقای استاندار تحویل دادم که قول مساعدت برای تحقق تولید آن دادند، ولی هنوز خبری نشده است.

وی گفت: دارو را به علوم ‌پزشکی نیز داده‌ام ولی هنوز تاییدیه‌ای ندادند و بلاتکلیف مانده است.

دکتر محمدی اضافه کرد: حدود ۶۰ نفر با ما کار می‌کنند و خود آنها و خانواده‌هایشان که این دارو را استفاده کردند، مبتلا نشده‌اند و در عین حال ۵۰۰ نفر در طول یک سال و نیم از این دارو استفاده کرده و مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه این دارو به شکل دمنوش است و پرسنل شهرداری نیز می‌تواند از آن استفاده کند، خاطرنشان کرد: می‌توانم تضمین بدهم که افراد با مصرف این دارو مبتلا نمی‌شوند، ولی اگر مبتلا شدند، سرپایی و دو سه روزه درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: سوالاتی در رابطه با بیماری وجود دارد، که گاها از بیان آنها می‌ترسیم. چرا ما باید از این بیماری بترسیم؟ آیا بیماری‌های دیگر ترس ندارند؟ آیا ترس تأثیری بر سیستم ایمنی بدن نمی‌گذارد؟

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: مطالعه‌ی مرا از بین تمامی مطالعات دانشگاهی در مورد کرونا حذف کردند اما سوال اینجاست که چین با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت چطور بیماری را کنترل کرد؟ آیا واکسن زد؟ آنها چطور توانستند کنترل کنند؟ چرا ما نمی‌توانیم؟ چطور این بیماری به تهران و واشنگتن رسید، ولی به شانگ های نرسید؟ اعتقاد راسخ دارم با طب سنتی می‌توانیم به این بیماری غلبه کنیم.

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص «تجویز مجوز جهت انجام تملک و توافق و مصالحه قسمتی از پلاک ثبتی ۱۵ فرعی از ۱۰ اصـلی قطعه ۱۳۰ تفکیکی واقع در بخش ۹ تبریز به لحاظ واقع شدن در محدوده پارک موزه دفاع مقدس» بررسی شد که جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شد. 

در ادامه محمدحسن اسوتچی در تذکر خود گفت: خیلی خوشحال هستم که  شهرداری و شورا به این نتیجه رسیده اند که شفافیت لازمه ی اجرای کار است 

وی افزود: قبلا درخواست کردم خرابی پله برقی ها و خرید جاروب ها و گزارشات سوانح مترو در اختیار اعضا قرار گیرد اما آن فرد سرمایه دار تهرانی که در تهران نشسته و از تبلیغات پول در می‌آورد، اقدام به رفع نقص پله برقی نکرده است.

وی اضافه کرد: پاکبانان ما جان خود را از دست می‌دهند و اقدام مناسبی برای خرید جاروب انجام‌نمی شود.

اسوتچی تاکید کرد: جاروب های فعلی با استاندارد مشخص کار نمی‌کنند و کارگران مجددا اقدام به پاکسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که رییس شورا نامه‌ای امضا می‌کند از نظر حقیقی و حقوقی لازم است پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اگر مسئله شفافیت در شورا مهم است، هنوز بودجه‌ی اسمی آن به دست ما نرسیده است ولی در اختیار برخی اعضا قرار گرفته اما در اختیار من قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت نیز گفت: تنها تبدیل وضعیت نیروهای خاص انجام می‌شود؛ من را مجبور نکنید نام تمام افرادی را که غیر قانونی تبدیل وضعیت می‌شوند، بگویم.

اسوتچی افزود: من با ذلت روی این صندلی نمی‌نشینم. اگر احساس کنم موضوعات پیگیری نمی‌شود مجبور به واکنش خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد: اتهامات زیادی به من وارد می‌کنند که مهم نیست، من در جای مرحوم اشرف نیا نشسته‌ام او امروز می داند هزینه نشستن در این صندلی ها چقدر است.

در ادامه مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری در خصوص سامانه مدیریت واحد ماشین آلات شهرداری تبریز گزارشی ارایه کرد.

عبداله تقی‌پور، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: مدیریت منابع باید یکی از اولویت های شهرداری باشد و مدیریت نمی‌تواند موجب کاهش هزینه ها باشد.

وی ادامه داد: ما ۲۹ لودر و فقط یک بیل مکانیکی داریم، ضرورت اولیه در مواقع بحرانی استفاده از بیل مکانیکی است اما متاسفانه در دهه ۸۰ بیل مکانیکی های شهرداری به مزایده گذاشته و فروخته شد.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورا گفت: با وجود سیستم کنترل هوشمند برای ماشین آلات، ضعف های ما بروز خواهند شد.

وی ادامه داد: ابهامی در خصوص خریداری و بازسازی اتوبوس ها وجود دارد که نیاز است تعداد خرید و بازسازی مجددا اعلام‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: پرداختی های رانندگان استیجاری باید به صورت منظم انجام شود تا انتقادی بر کارکرد ها وجود نداشته باشد  و همچنین باید جی پی اس نیز در این ماشین ها وجود داشته باشد.

شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورا نیز افزود: اساتید شیمی دانشگاه از نحوه جمع آوری باطری ها در مدیریت پسماند نگران هستند و معتقدند می‌توان در آینده برای شهر مشکل بیماری ایجاد کند

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: راه اندازی سامانه آنلاین اقدامی مثبت است که جای تشکر دارد.

وی افزود: بحث ایجاد کارخانه زباله سوز از سال های گذشته وجود داشته و در دوره پنجم نیز بررسی شد اما علی‌رغم پیگیری ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: دیگر زمان دفن زباله گذشته است و در دنیای امروزی بحث محیط زیست اولویت اول دنیا است و کارخانه زباله سوز ارزش افزوده ایجاد می‌کند لذا به جای دفن زباله می‌توانیم از آن درآمد زایی داشته باشیم.

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص «تـامین منـابع مالی جهت احداث و تکمیل خط دو قطار شهری تبریز و توسعه ناوگان حمل و نقل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز» بررسی  و تصویب شد.

لایحه‌ی بعدی درخصـوص «تجویز و اجرای قرارداد واگذاری و صلح تیم باشگاه ماشین سازی به شرکت توسعه و سرمایه گذاری دریک و شهرداری تبریز» با قید یک فوریت بررسی شد.

تقی‌پور گفت: تیم های ماشین سازی و تراکتور سازی جزو افتخارات تبریز هستند و موافقت خود را در این خصوص اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه حق کشی در خصوص ورزش آذربایجان شدت یافته است، افزود: مصاحبه اخیر یکی از مدیران ورزشی توهین به مردم‌ آذربایجان بوده است.ورزش فوتبال ایران فقط در پرسپولیس و استقلال خلاصه نشده است.

وی اضافه کرد: تراکتور به عنوان پر هوادار ترین تیم آسیا مطرح است که لازم است دولت نیز به وظایف خود در قبال سایر تیم ها عمل کند و حق کشی در مورد ورزش آذربایجان انجام نشود.

تقی پور ادامه داد: سخنانی که در خصوص ورزش آذربایجان زده می‌شود لایق مردم‌آذربایجان نیست.

مسعودی ریحان نیز گفت: اگر در شورای چهارم قولی داده شده و به آن عمل نشده، آنها باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما پرداخت این مبلغ و حمایت از این تیم است، گفت: اگر مالک ماشین سازی تهدید می‌کند که دیگر تیم‌داری نمی‌کند، ما برای خرید این تیم  و حتی حمایت از  تراکتور سازی اقدام کنیم چراکه این تیم ها هویت ورزشی شهر تبریز هستند.

مسعودی ریحان با بیان اینکه اگر تیم تراکتور در دنیا افتخار آفریده ما باید از این تیم‌نیز حمایت کنیم، اضافه کرد: ما از هیئت حل اختلاف انتقاد می‌کنیم چراکه آن زمان برای بقای تیم های شهرداری رای ندادند و تیم های شهرداری تبریز منحل شد و ورزش آذربایجان نتوانست از این تیم بهره مند شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ورزشکاران تبریز با منحل کردن این تیم ها که با رای شورای حل اختلاف بود به شهرهای دیگر رفتند.

در نهایت بررسی این لایحه شهرداری به جلسه آینده موکول شد.

محرم محمدزاده، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا در خصوص نام گذاری یکی از پارک های تبریز به نام شاعر بلند آوازه حکیم فضولی گفت: اسامی خاص هیچ گاه تغییر نمی‌کنند ولی در تبریز اسامی تغییر می‌کند و گول باشی را به سر استخر ترجمه می کنند که این کارها موجب ناراحتی شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین اقدامات در سایه وجود برخی افراد بی فرهنگ است، اضافه کرد: دانش آموزان از حضور در جلسات امتحانات نگران هستند که باید نمایندگان مجلس نیز این موضوع را پیگیری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: میوه فروشان در اتوبان پاسداران در لاین دوم‌ هم میوه فروشی می‌کنند و موجب تصادف می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶۰۰ راننده استیجاری حقوقشان با ماشین کمتر از ۷۰ هزار تومان در روز است که باعث ایجاد مشکلات متعدد برای آن‌ها شده است.

محمدزاده گفت: از پیگیری مشکلات آناخاتون تقدیر می‌کنیم‌ که امیدوارم مشکلات باقی مانده نیز پیگیری شود.

بابایی اقدم نیز اظهار کرد: در این دوره در حوزه فضای سبز اقدامت بسیار خوبی انجام شد و این امر قابل تقدیر است.

وی افزود: در سال ۹۸ پارک کوهستان افتتاح شد اما هنوز به صورت ناقص باقی مانده و بخشی از پارک برای اسکان خودرو های سنگین اختصاص یافته است که لازم است دستور پیگیری موضوع ارایه شود.

وی با بیان اینکه بخاطر بحث کرونا مسیر وادی رحمت بسته شده است، گفت: از آزادراه تبریز - سهند به اندیشه یک ورودی داده شده است اما خروجی به سمت تبریز وجود ندارد و موجب مشکلات عمده برای شهروندان شهرک اندیشه شده است.

بابایی اقدم اضافه کرد: آبگرفتگی های اخیر در تبریز نشان داد که باید برای مدیریت آبگرفتگی اقدام اساسی شود.

در ادامه سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک در تذکری به شهرداری تبریز گفت: متاسفانه بحث دریچه های فاضلاب که چندین بار نیز گفته شده است، حل نشده و همچنان باقی مانده است و تنها شهری که مشکل دریچه هارا دارد تبریز است.

وی افزود: دریچه ها یا پایین تر از سطح خیابان هستند و یا بالاتر از آن و میهمانان خارجی می‌گویند شما در شهر تراز ندارید که این دریچه ها اینگونه هستند! 

اندیش ادامه داد: شبکه‌هایی که کانال آب در آن وجود دارد نیز مشکل ساز است و این موضوعات اقدامات انجام گرفته را زیر سوال می‌برند.

وی اضافه کرد: هرسال در دی و آذر جلسات کارشناسی در کمیسیون ها برای تعرفه عوارض محلی تشکیل می‌شود اما در شهرداری براساس مصوبات شورای شهر عمل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران افزود: متن تصویب شده عوارض محلی یا در شورا به درستی نوشته نمی‌شود و یا در فرمانداری به درستی بررسی نمی‌شود که شهرداری نیز به صورت متفاوت عمل می‌کند که این در شان شورا نیست.

اندیش گفت: ابلاغ شهرداری به مناطق در زمینه تعرفه عوارض محلی براساس مصوبه شورا نیست.

شکور اکبرنژاد نیز در تذکری به شهردار تبریز گفت: اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با فساد و هوشمندسازی شهرداری قابل تقدیر است اما ساخت و ساز غیرمجاز در شهر بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: در کوچه یک متری ساختمان ۸ طبقه احداث می‌کنند و توجهی به نگرانی های شهروندان و اهالی محله نمی‌شود.
وی با ابراز نگرانی درخصوص تاثیر انتخابات شورای شهر در حوزه ساخت وساز غیر مجاز گفت: ممکن است ساخت و ساز ها در حوزه انتخابات دخیل باشد که باید پیگیری شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به ابهامات موجود در افکار عمومی و کارمندان شهرداری در خصوص استخدام‌ و تبدیل وضعیت ها  گفت: چیزی که ما می‌بینیم و کارمندان می‌بینند متفاوت است  که باید شهرداری در این خصوص شفاف سازی کند.

وی با انتقاد از کیفیت پایین آسفالت ریزی در معابر تبریز گفت: آسفالت ریزی های بسیاری در تبریز انجام‌ شد اما شهروندان از تخریب زود هنگام گلایه مند هستند.

تقی‌پور نیز با تقدیر از پاکبانان تبریزی بابت اقدامات انجام گرفته در خصوص مهار سیل اخیر  گفت: ۷۵ درصد بارش هایی که به سیل آب تبدیل می‌شوند به دلیل تغییر کاربری و گسترش شهر است.

وی ادامه داد: تجاوز به حریم رودخانه ها و وجود مشکل در برخی کانال ها و نصب پل های غیر فنی در برخی کانال ها و جوب ها، عدم لایروبی کانال ها از عمده دلایل بروز سیل در زمان بارش شدید است.

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص تجمیع کمیسیون های بند ۲۰ ماده ۵۵ و عدم ارائه سیاست تبلیغاتی در تبریز گفت: شهرداری اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز با اشاره به سیلاب روزهای گذشته گفت: یکی از عوامل مهم سیل اخیر ساخت و سازهایی هستند که مجوز آن ها در دوره های قبلی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت فعلی، هیچ مجوزی برای ساخت و ساز در مسیر مسیل ها داده نشده است مگر اینکه در گذشته یک مسیل تبدیل به خیابان شود. برای مثال امتداد خیابان طالقانی تا اتوبان شهید کسایی قبلا کانال بود که سالها قبل روی آن خیابان احداث شده است و ما سال گذشته در این محل یک کانال کار کردیم تا به ایلی سو برسد.

وی افزود: تا زمانی که کانال ها تکمیل نشود، احتمال وقوع اینگونه سیل ها خواهد بود و حتی پس از تکمیل کانال ها نیز مقدار تاب آوری به حد کافی نخواهد بود. البته این اتفاق در کشورهای توسعه یافته و شهرهای دارای زیرساخت های کامل نیز رخ می دهد.

 شهردار تبریز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری تبریز از وقوع سیل، گفت: ما می دانیم که هر سال این کار اتفاق می افتد و از این رو، ما از ماه اسفند کار لایروبی کانال ها و مسیل ها را به شکل جدی انجام می دهیم. با اینکه مسیلها با لایروبی باز می شود اما عوامل مختلفی در وقوع سیلاب دخیل است و بر این اساس نباید اجازه دهیم از خارج از شهر آب وارد شهر شود.

وی ادامه داد: شهر از نظر جذب آب تقریبا صفر شده و همه جا مثل عایق شده است و آب جایی برای نفوذ ندارد و به همین دلیل موقع بارش های شدید، باران تبدیل به سیلاب می شود. وجود فضاهای سبز موجب جذب آب می شود و اجازه نمی دهد تا سیل اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: بارش روزهای گذشته در شرق تبریز بیشتر بود و کانال ها کشش اینهمه بارش را نداشت. دبی آب نیز بیشتر بود و به همین دلیل آب به زیرگذرهای محدوده رسید. خوشبختانه در زیرگذرهای دیگر نقاط شهر این اتفاق نیفتاد چون قبلا در آنجا پمپ گذاشته ایم.

شهردار تبریز اظهار کرد: نیاز است تا زیرساخت های شهر و همچنین توسعه کانال ها را ادامه دهیم و این موضوع را جدی بگیریم. موضوع دفع آب های سطحی در برنامه پنج ساله آمده و بودجه آن نیز تعریف شده است تا کانال های شهر صددرصد تکمیل شود و باران های با حجم بیشتر را هم دفع کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)