میرنیوز

روند نزولی کرونا در خراسان رضوی کند است

روند نزولی کرونا در خراسان رضوی کند است 2021-05-08T19:57:08+04:30

مهدی قلیان در نشست ستاد کرونای خراسان رضوی که امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه، در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میانگین روند بیماری در کل کشور به طور کلی کاهش داشته که این امر شامل حال خراسان رضوی نیز شده است. در برخی از شهرها این روند کاهشی مشهودتر و در برخی این روند کندتر پیش می‌رود. دانشگاه علوم‌ پزشکی نسبت به کل استان روند نزولی و همچنین مشهد روند نزول کمی داشته است.

وی افزود: علت این امر، کاهش موارد سرپایی است که این نوید را می‌دهد در هفته آینده میزان بستری‌ها و به تبع آن میزان بستری‌ها در بخش مراقب‌های ویژه و همچنین تعداد مرگ‌ومیر در دو هفته آینده کاهش یابد.

میانگین تعداد بستری‌های در هفته اول اردیبهشت ۳۴۴ نفر بود

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در روز گذشته در کل خراسان رضوی به جز گناباد، ۲۸۳ نفر بستری شده‌اند و جمع کل بستری‌ها به ۱۲۶۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۳۸ نفر در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند. همچنین در این مدت ۲۱ مورد فوتی گزارش شده است. میانگین روزانه تعداد بستری‌ها نیز در هفته چهارم فروردین ۳۴۰ نفر بوده و در هفته اول اردیبهشت ۳۴۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در بین کل استان‌ها، میزان بروز بیماری در موج چهارم خراسان رضوی در رده سوم کشوری از پایین قرار دارد؛ یعنی میزان بروز در این استان پایین بوده یا به عبارتی میزان بروز بیماری ۲.۵ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بستری است. در حالی که در سیستان و بلوچستان این عدد نیم و در گلستان ۲.۲ دهم بوده است و مابقی استان‌ها از ما بالاتر بوده‌اند. در موج کاهشی نیز روند کاهش در خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها کندتر است. اکثر نقاط کشور در موج چهارم نسبت به قله موج‌ سوم بالاتر بوده است. ما این قله را با تعداد کم‌تری طی کرده‌ایم که این امر نشان‌دهنده مدیریت بیماری است.

قلیان عنوان کرد: طبق آخرین به‌روز رسانی نرم‌افزار ماسک در استان خراسان رضوی شهرهای مشهد، طرقبه و شاندیز نارنجی اعلام شده است. عملیاتی شدن این رنگ‌بندی زمانی اتفاق می‌افتد که از سوی قرارگاه وزارت کشور به استانداری ابلاغ شود.  روند نزولی در شهر مشهد کند حرکت می‌کند که نشان‌دهنده وجود شاخص خطر و رعایت پروتکل‌ها با باز شدن مشاغل گروهای یک و دو است که باید همچنان به صورت جدی ادامه داشته باشد.

تاکنون کرونا هندی در مشهد ثبت نشده است

معاون دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وجود کرونا هندی در مشهد، گفت: تاکنون کرونای هندی در مشهد گزارش نشده است و دو نمونه تست مثبت پی‌سی‌آر اتباع هندی که در مشهد اقامت داشتند به تهران فرستاده‌ شد، زیرا کیت تکمیلی تشخیص سویه هندی کرونا تنها توسط آزمایشگاه تهران انجام می‌شود که خوش‌بختانه مثبت نبود. در مجموع بیماری کرونا مشخص و تنها تفاوت آن‌ها در سویه آن است. شایان ذکر است که نحو مقابله، درمان و پیشگیری آن مانند یکدیگر است فقط در نوع، میزان سرایت و آسیب‌پذیری متفاوت است. مردم باید همچنان در رعایت پروتکل‌ها جدی‌ عمل کنند.

قلیان اظهار کرد: محدودیت‌های سفر اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صرفاً مربوط به خودروهای شخصی است، اما برای سفرهای هوایی و ریلی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. با این حال مرز کاملاً تحت کنترل است و از افراد در بدو ورود تست سریع کرونا گرفته می‌شود. همچنین تلاش داریم در فرودگاه نیز تست سریع انجام شود. در این خصوص بررسی‌های لازم در حال انجام است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در کل استان خراسان رضوی ۷۱.۶ درصد است

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل استان خراسان رضوی ۷۱.۶ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۶.۱ است»، بیان کرد: ما نمی‌توانیم محدودیت‌ها را مادام‌العمر کنیم، بلکه این مردم هستند که باید بدانند که در مکان‌های سربسته مانند رستوران‌ها تجمع نکنند، زیرا طبق بررسی انجام شده انتقال ویروس در این مکان‌ها بیشتر است. همچنین از دورهمی خانوادگی به خصوص در ایام عید فطر پرهیز کنند. متأسفانه جوانان ما در این مدت پروتکل‌ها را رعایت نکردند و دورهمی‌های آن‌ها همچنان وجود دارد. علاوه بر این دورهمی‌های سیاسی و اجتماعی در مدت انتخابات بدون حفاظت و تهویه خطرناک است و شهروندان مشهدی بدانند هنوز موج چهارم وجود دارد و به رنگ‌بندی تنها اکتفا نکنند.

واکسیناسیون ۳۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال خراسان رضوی

معاون دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از هفته گذشته آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است و مراکز مشخص شده ما در شیفت صبح و بعدازظهر فعال هستند.

معاون دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که «۲۰ درصد افراد ۸۰ ساله مایل به تزریق واکسن نبودند»، عنوان کرد: در مجموع ۶۱ هزار و ۴۰۰ فرد ۸۰ ساله تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که ۳۱ درصد آن‌ها واکسینه شدند.

قلیان با اشاره نوع واکسنی که برای تزریق استفاده می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر از واکسن چینی سینوفارم برای واکسیناسیون افراد سالمند استفاده می‌شود که این واکسن برای کادر درمان و بیماران خاص در گذشته استفاده می‌شد که دارای عوارض کم‌تری است. همچنین عده‌ای که خواهان واکسن کره‌ای استرازنکا هستند نیز می‌توانند به مرکز تزریق واکسن در خیابان فرامرز عباسی مراجعه کنند.

آغاز تزریق خودرویی واکسن کرونا

قلیان تصریح کرد: از امروز تزریق خودرویی واکسن کرونا در شهرک دانش و سلامت برای افرادی که توانایی حرکتی ندارند و از حضور در مراکز بهداشت می‌ترسند آغاز شده است. این مکان در جوار بیمارستان اکبر واقع شده است و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار مرکز تجمعی دیگر نیز هستیم.

وی ادامه داد: از امروز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال شروع شده و با اضافه شدن این افراد، مراکز تجمعی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نظر داریم مراکزی در نمایشگاه بین‌المللی و میدان شریعتی، سالن‌های ورزشی واقع در خیابان فردوسی، بولوار وحدت و نخریسی ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به نظارت‌های بهداشتی انجام شده در طول شب‌های قدر، اضافه کرد: ۷۱۰ بازرسی‌ از محل برگزاری شب‌های قدر در مشهد، طرقبه و شاندیز انجام شده است. ۱۰۳ مورد مراسم در فضای باز انجام شده که این تعداد به طور ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند. همچنین تعدادی نیز به ممنوعیت به فضای بسته توجه‌ای نداشتند و توجیه آن‌ها ارتفاع ۶ متری سقف و باز بودن در و پنجره‌ها بوده است. این موارد تخلف است که باید سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و مساجد به آن رسیدگی کند. در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایده‌ال نبوده، اما نمره قابل قبولی دریافت کرده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)