میرنیوز

اجرای ۳۰۰ طرح صنعتی در اردبیل/جور بی‌مدیریتی برخی را صمت می‌کشد

اجرای ۳۰۰ طرح صنعتی در اردبیل/جور بی‌مدیریتی برخی را صمت می‌کشد 2021-05-08T17:00:03+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: عملکرد احصا شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در حالی در ارزیابی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است که متأسفانه جور بی‌مسئولیتی برخی نهادها و دستگاه‌های همکار را نیز این سازمان متقبل می‌شود.

وی به برنامه‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های استانی در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها در هفت محور مشخص در قالب ۴۰ برنامه راهبردی باید اجرا می‌شد که احیای واحدهای راکد، تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی، افزایش صادرات، بهره‌برداری از واحدهای ایجاد شده و جایگزین کردن واردات با تولید محصولات صنعتی، صرفه‌جویی و نهایتاً ایجاد اشتغال هفت محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از برنامه‌ریزی و اجرای ۳۰۰ طرح مختلف صنعتی در استان خبر داد و گفت: هدف‌گذاری شده است تا ۱۵۰ طرح از مجموع ۳۰۰ طرح صنعتی تا پایان ۱۴۰۰ به طور کامل اجرا شده و وارد چرخه تولید شود.

صادقی از تأمین ۵۰ درصد نیاز شیرآلات کشور در اردبیل خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون نیاز کل کشور به شیرآلات بهداشتی در حدود ۶ میلیون عدد در سال است که ۳ میلیون این شیرآلات توسط واحدهای صنعتی تولید شیرآلات در اردبیل و گرمی تولید می‌شود.

وی همچنین به موفقیت اردبیل در بحث تولید مصنوعات چوبی اشاره و اذعان کرد: هم‌اکنون کارخانجات استان در تولید مصنوعات چوبی همچون MDF،HDF و HPL رتبه قابل توجهی در کشور دارد به طوری که در حدود ۹۰ درصد نیاز کشور به رویه درب یا همان HPL را تولید و تأمین می‌کند.

جلوگیری از خروج ۱۴۲ میلیون دلار ارز از اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سال گذشته از خروج ۱۴۲ میلیون دلار ارز با کاهش واردات و افزایش صادرات در استان جلوگیری شد که تأثیر این دو مهم بر کاهش روند قاچاق کالا نیز بی‌تاثیر نبود.

صادقی تولید ماشین‌آلات سنگین در اردبیل را یک امتیاز منحصر به فرد برای حوزه صنعت منطقه دانست و تصریح کرد: کارخانه کامیون‌سازی در شهرستان مشگین‌شهر در طول این مدت خود را به صنعت استان ثابت کرده است به طوری که هم‌اکنون تولیدات این کارخانه مراحل تولید را با موفقیت پشت سر گذاشته و در مرحله شماره‌گذاری هستند که بعد از این مرحله پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده این تعداد روانه بازار شوند.

وی از تأمین ۸۰ درصد نیاز به قطعات کامیون در اردبیل خبر داد و گفت: در اولین مرحله تولید ۱۰۰ دستگاه کامیون تولید شده و در صورت موفقیت در این حوزه پیش‌بینی می‌شود در زمانی اندک به تولید انبوه دست یابیم که ظرفیت اشتغال این واحد صنعتی و تولیدی در حال‌حاضر ۴۰۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تولید لاستیک در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: کارخانه آرتاویل تایر یک ظرفیت بسیار بالا در استان است که هم‌اکنون ۲۵ درصد نیاز کشور به لاستیک خودروهای سبک و سنگین در این واحد تولید می‌شود.

۱۶ هزار نفر جذب بازار کار شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرفیت اشتغال استان در سال گذشته را ۱۶ هزار نفر عنوان و بیان کرد: در سال گذشته برای ۱۶ هزار و ۸۶۴ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شد که بخش اعظمی از آنها در بحث صنعت و معدن و صنوف تولیدی بود به طوری که در مجموع ۴ هزار و ۹۷۰ نفر در بخش صنعت و معدن و ۴ هزار و ۱۹۱ نفر دیگر نیز در حوزه صنوف تولیدی جذب بازار کار شدند.

به گفته صادقی علاوه بر این تعداد ۸ هزار نفر نیز در بحث قالیبافی و صادرات و تولید فرش جذب شدند.

وی از وجود یک هزار و ۱۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و اضافه کرد: سرمایه در گردش این تعداد واحد تولیدی در حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۲ هزار نفر است.

این مسئول از صدور ۹۵۰ جواز تأسیس در استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها با ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغال ۱۵ هزار نفری در استان در مدت یک سال صادر شده است.

به گفته صادقی هم‌اکنون ۳۶ هزار نفر برای دریافت بیمه قالیبافی به مرکز کشور معرفی شدند که استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در این راستا بوده است.

معادن طلا در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعالیت ۲۰۰ معدن با پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و اظهار کرد: اخیراً در منطقه قزل اوزن و کوثر نیز معادن سرب و طلا کشف شده و به طوری با انجام مقدمات لازم این معادن نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی با اشاره به صدور ۱۲ پروانه اکتشاف معدن در سال گذشته گفت: ظرفیت معدنی استان اردبیل غیر قابل انکار بوده اما در رابطه با گسترش فعالیت‌های معادن این قانون را اعمال کردیم که بهره‌برداران حق خروج مواد خام از معادن را ندارند و این مهم با برنامه و عملیاتی‌شده پیش می‌رود.

وی اذعان کرد: در تجارت خارجی استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو کشور بوده به طوری که در سال گذشته ۲۷۱ میلیون دلار صادرات انجام شد و این میزان ۱۰۸ درصد افزایش به لحاظ ارزش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم‌اکنون ۶۳ درصد اقلام صادراتی استان را کالاهای صنعتی تشکیل می‌دهد و این در حالی است که در گذشته محصول کشاورزی سیب‌زمینی یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی اردبیل بود.

رتبه خوب اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا / ‏برخی‬ شانه خالی می‌کنند

این مسئول همچنین از موفقیت استان اردبیل در بحث مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته در بحث مبارزه با قاچاق کالا رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد که متأسفانه در این راستا برخی نهادهای همکار و همراه شانه خالی کرده و جور آن‌ها نیز به گردن سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل می‌افتد.

صادقی پایش و کشف انبارهای احتکار در استان را از عملیات‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دانست و افزود: در بحث کالاهای اساسی با هیچ کسی شوخی نداریم چرا که معیشت مردم خط قرمز دستگاه‌های خدماتی، نظارتی و اجرایی است.

وی اظهار کرد: گاه صدمه و آسیب قاچاق کالا و ارز بر بدنه تولید غیر قابل جبران می‌شود که در همین رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای مبارزه با این اقدام در استان با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت اقدام می‌کند، حتی اگر در این مسیر در میدان عمل تنها باقی بماند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)