میرنیوز

وظایف نمایندگان مجلس/ از قانون‌گذاری تا نظارت بر حُسن اجرای قوانین

وظایف نمایندگان مجلس/ از قانون‌گذاری تا نظارت بر حُسن اجرای قوانین 2020-02-15T08:10:48+03:30

امیرعلی‌حیدر امیری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح، با بیان این‌که نماینده باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: نماینده در تراز انقلاب اسلامی تمایلی به دنیا و مادیات ندارد حال این تمایل می‌تواند منافع شخصی برای خود نماینده باشد یا برای فرزندان، همسر، اقوام و اطرافیانش باشد.

وی با اشاره به دلایل رد صلاحیت بعضی از نمایندگان به جرم فساد اقتصادی، تمایل به مال‌اندوزی، داشتن سهام در کارخانجات و شرکت‌ها بعد از نمایندگی، زد و بند با سرمایه‌داران، هماهنگی با پیمانکاران برای نقد کردن طلب و چک‌هایشان از وزارت‌خانه‌ها و ...، ادامه داد: کاندیدایی که می‌خواهد با هزینه و خرج میلیاردی رأی بیاورد قطعاً در طول چهار سال نمایندگی سعی در جبران ضرر و زیان وارده دارد پس مردم باید در انتخاب کاندیداها مواظب کاندیداهای با هواداران پول‌دار و فرصت‌طلب باشند؛ چراکه هوادارانی که برای یک کاندیدا هزینه میلیاردی می‌کنند و تلاش دارند هر طور شده با شام و ناهار دادن و خرید رأی، کاندیدای خود را به مجلس بفرستند، به‌دنبال تأمین منافع و مطامع خود هستند.

امیری ادامه داد: کاندیداهایی که افراد پولدار و پول خرج‌کن دور آن‌ها جمع شده‌اند «خسر الدنیا والاخرة» هستند چون این افراد دین و دنیای خودشان را در خدمت تعدادی افراد فرصت‌طلب مادی قرار داده‌اند و هم این دنیا و هم آخرت خود را نابود می‌کنند پس باید مواظب اطرافیان پول‌دار کاندیداها باشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب راه اساسی مقابله با آمریکا، استکبار و صهیونیسم جهانی و نظام سلطه را قوی شدن می‌داند، اضافه کرد: اولین قدم برای قوی شدن داشتن مجلس قوی با نمایندگانی انقلابی، شجاع و نترس در مقابل فشارهای داخلی و خارجی، دست و چشم پاک، خادم مردم، مؤمن، انقلابی، پُرتلاش، جوان، مدیر، مُدبر و هماهنگ با جبهه انقلاب و انقلابیون است.

امیری با یادآوری این‌که نماینده مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: نماینده در تراز انقلاب پایبند به احکام اسلام و اجرای حدود الهی، خوش‌فکر، مستحکم در موانع، جهادی و پُرتلاش و در تراز بیانیه گام دوم انقلاب است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که جوان بودن نیز یکی ‌از ویژگی‌های نماینده در تراز انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز افراد میان‌سال به بالا بایستی میدان را به جوانان انقلابی بدهند و به جوانان اعتماد کنند چون هر جا به جوانان انقلابی و بابصیرت اعتماد کرده‌ایم، پیروز بوده‌ایم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که وظیفه نماینده این نیست که وعده و وعیدی بدهد که کار دولت است، افزود: وظیفه نماینده دادن وعده کار عمرانی  و اجرایی نیست بلکه وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین است کمااینکه کاندیدایی که قول انجام فلان پروژه و کار عمرانی و یا فلان کار اجرایی را می‌دهد یا نسبت به وظایف نمایندگی آشنایی ندارد و یا به‌دنبال جذب آرای مردم نیازمند به کار خدماتی و اجرایی است؛ چراکه دلیلی ندارد کاندیدا وظیفه اصلی نمایندگی را فدای دادن وعده و وعید سرخرمن کند.

امیری ادامه داد: حال اگر کاندیدایی به مجلس راه پیدا کند و بعد از انجام وظیفه اصلی خودش یعنی قانون‌گذاری در راستای نظارت بر حُسن اجرای قوانین گره‌ای از کار مردم باز کند امر پسندیده‌ و شایسته‌ای است اما نماینده‌ای که به محض اطلاع از شروع یک کار عمرانی با نوشتن چند خط کاغذ و نامه‌نگاری بخواهد آن پروژه را به نام خودش مصادره کند بدانید این نماینده انسانی عوام‌فریب و نان به نرخ روز خور است.

این کارشناس و تحلیگر مسائل سیاسی غرب آسیا در بخشی از سخنانش به تمدن چندین هزار ساله کشور ایران اشاره کرد و گفت: ایرانی‌ها از تمدن نهصد هزار ساله برخوردار هستند و همواره در طول تاریخ ارزش و ابهت خود را داشته‌اند کمااینکه در زمان قاجار کشور ما قدرتمند بود اما در زمان پهلوی کشور ما در اوج ذلت قرار گرفت و طی این دوره بخش اعظمی از خاک ایران از این کشور جدا شد.

وی افزود: در دوره پهلوی با توجه به نارضایتی‌هایی که در خصوص نحوه حکومت و وضعیت اسفبار کشور از نظر بهداشتی، اقتصادی و سیاسی و ... وجود داشت مردم برای رسیدن به وضع بهتر انقلاب کردند.

امیری در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمن در زمینه تشویق مردم به عدم حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی، ادامه داد: با تمام دلخوری‌هایی که از وضع موجود کشور چه در بحث اشتغال، تورم و گرانی بنزین داریم اما شرکت باشکوه و پُرشور در پای صندوق‌های اخذ رأی یک وظیفه شرعی است و باید با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن را خنثی سازیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اگر ما خودمان نمایندگان خود را انتخاب نکنیم دیگران برایمان انتخاب می‌کنند پس چه بهتر است که خودمان با انتخاب آگاهانه تلاش کنیم نمایندگانی اصلح را به مجلس بفرستیم، به وجود برخی نفوذی‌ها در مجلس اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان که با رأی مردم به مجلس رفتند به‌جای این‌که دنبال خدمت کردن به مردم باشند به‌دنبال اشرافی‌گری رفتند و امروز ما شاهدیم برخی‌ از آن‌ها رد صلاحیت شده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب آگاهانه، اظهار کرد: در انتخاب نمایندگان مجلس باید به معیارهایی که برای کاندیدای اصلح از جمله ولایی بودن، جوان‌گرایی، پایبندی به ارزش‌های انقلابی و ... معرفی شده توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: ما نباید از کاندیدای مورد علاقه خود یک بُت برای مردم بسازیم باید نهایت دقت خود را داشته باشیم و افرادی شایسته، بالیاقت و با کفایت و دلسوز نسبت به انقلاب را به مجلس بفرستیم تا بتوانیم با اسلامی شدن مجلس، گامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری قدم برداریم.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب کشور با اشاره به ضرورت میدان دادن به جوانان برای راهیابی به مجلس، اضافه کرد: لازم است بزرگان و کهنسالان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی میدان را به جوانان بدهند؛ چراکه نشاط، سرزندگی، بالندگی و روحیه بالای جوانان امروز بهتر می‌تواند در خدمت نظام، انقلاب و مردم باشد.

وی عنوان کرد: در عرصه انتخابات مجلس، افراد مسن و باتجربه باید به‌عنوان مشاور و کمک‌کار جوانان باشند کمااینکه در جنگ تحمیلی، اردوهای جهادی، پروژه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، ساخت انواع موشک، زیردریایی، قایق تندرو، پهپاد و دیگر ادوات و تجهیزات نظامی ما به جوانان اعتماد کردیم و موفق هم شدیم.

امیری بیان کرد: می‌طلبد طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقللاب» کار را به جوانان مؤمن و انقلابی بسپاریم؛ چراکه جوان بهتر می‌تواند یار و یاور انقلابیون، دولت، قوه قضائیه، جهادیون، رزمندگان و دلسوزان انقلاب باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)