میرنیوز

علاقه‌ام به کاوه آهنگر مرا به سمت قلم‌زنی برد

علاقه‌ام به کاوه آهنگر مرا به سمت قلم‌زنی برد 2021-05-05T10:29:19+04:30

مریم سراوانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی ورود به رشته قلم‌زنی اظهار کرد: فعالیت در زمینه قلم‌زنی روی مس را از سال ۸۶ آغاز کردم و از سال ۸۷ نیز در مرکز آفرینش‌های هنری و صنایع‌دستی خانه ملک قرارداد تولید اثر منعقد کردم، تا سال ۹۰ در این مرکز مشغول به فعالیت بودم، پس از آن نیز به مرکز مصلی منتقل شدم.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ کارگاه قلم‌زنی که تاسیس کرده بودم‌، تعطیل شد و به مدت ۵ سال در بیرون از این مرکز فعالیت داشتم و در دانشگاه (آموزشکده فنی‌حرفه‌ای الزهراء) به تدریس مشغول بودم تا این‌که آبان‌ماه ۹۷ دوباره به مرکز مصلی بازگشتم و کارگاه قلم‌زنی را مجدد فعال کردم.

این هنرمند قلم‌زن در خصوص همکاری خود با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آبان‌ماه ۹۷ تا اسفند ۹۸ دو قرارداد اجرای کار هنری با اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی داشتم که این همکاری شامل قلم‌زنی  یک‌ست هفت‌سین و یک سینی ۶۰ سانتی با طرح هفت‌خوان رستم می‌شود.

سراوانی در خصوص وضعیت فعالیت خود پس از شیوع کرونا عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا مجموعه مصلی تعطیل شد، اما با سرگیری دوباره فعالیت‌ها در یک ساله گذشته ما همچنان در وضعیت بلاتکلیف و ناپایداری قرار داریم؛ به نسبت سال گذشته درآمدم در این فعالیت حدود ۷۰ درصد کاهش داشته و در این مدت تنها به صورت جزئی فروش داشته‌ام که آن هم از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است.  

وی در خصوص امکان صادرات محصولات قلم‌زنی بیان کرد: صادرات محصولات هنری نیازمند داشتن حساب ارزی است و این که یک نفر را در خارج از کشور داشته باشیم تا امور مربوط به انتقال پول را انجام دهد که در حال حاضر برای شخص من امکان پذیر نیست.

برگزاری نمایشگاه‎‌های مجازی در معرفی محصولات کارساز نیست

این هنرمند قلم‌زن اضافه کرد: یکی دیگر از روش‌های معرفی محصولات تولیدی، حضور در نمایشگاه‌هاست که در حال حاضر نیز نمایشگاه فیزیکی برگزار نمی‌شود و نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت مجازی برگزارشده است. در این مورد اما باید گفت که برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها نمی‌تواند کارساز باشد، چرا که تنها خود هنرمندان حضور دارند و به عقیده من مجموعه‌های خانه ملک و مصلی نیاز به معرفی و تبلیغ دارند.

سراوانی ادامه داد: در همین راستا با برخی از هتل‌ها مذاکره کرده‌ام که محصولات تولیدی‌ام را از طریق آن‌ها به فروش برسانم، اما استقبال چندانی نشد و ناچارم که آثار تولیدی را با قیمتی کمتر از ارزش آن به مغازه‌ها در بازار بفروشم؛ البته برخی از مغازه‌ها امانتی و برخی دیگر نیز اثر را خریداری می‌کنند و می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر دلایلی که هنرمندان در فروش محصولات توفیق کمتری دارند این است که روحیه هنرمندان به گونه‌ای است که در حوزه بازاریابی توانایی ندارند و به عقیده من مدیران باید برای افزایش فروش آثارهنری برنامه‌ریزی کنند.

این هنرمند قلم‌زنی روی مس در خصوص اینکه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در خارج نتیجه‌ای برای هنرمندان ندارد، عنوان کرد: با اینکه نمایشگاه‌های زیادی برگزار می‌شود اما هنرمندان به فروش قابل قبولی نمی‌رسند، به همین دلیل بخشی از محصولات تولیدی هنرمندان می‌تواند برای هدایا مورد استفاده قرار گیرد و مدیران به جای استفاده از محصولات تولیدی غیر استانی می‌توانند از ظرفیت هنرمندان خود استان بهره ببرند.

علاقه‌ام به کاوه آهنگر مرا به سمت قلم‌زنی برد

راضی از فعالیت هنری، ناراضی از درآمد

سروانی در مورد مهم‌ترین چالش هنرمندان صنایع‌دستی اظهار کرد: درآمد هنرمندان صنایع‌دستی کافی نیست و به اندازه‌ای که زحمت می‌کشند درآمدی ندارند و تحت پوشش بیمه نیستند. باید گفت که هنرمندان در صورت داشتن درآمد می‌توانند با طیب خاطر به فعالیت خود بپردازند.

وی بیان کرد: بارها به دنبال حرفه دیگری رفته‌ام اما روحیه‌ام با این کار هنری انس گرفته است و تنها به خاطر حال خوب خود در این زمینه به فعالیت ادامه می‌دهم. البته معتقدم که در کشور ما نسبت به هنرمندان مقداری بی‌مهری وجود دارد و این در صورتی است که در دیگر کشورها روی هنرمندان سرمایه‌گذاری می‌شود.

این هنرمند قلم‌زن با اشاره به اینکه عشق به این کار او را پای این کار نگاه داشته و عشق به این کار بوده که باعث تحمل مشکلات شده است، گفت: مس روز به روز گران‌تر می‌شود و قیمت تمام شده محصولات افزایش پیدا می‌کند. با این وجود هیچ وقت کار بازاری انجام نداده‌ام، بلکه تمام سعی و تلاش‌ام را کرده‌ام تا با حداکثر توان اثر هنری تولید کنم.

ارتباط با بازار جهانی صنایع‌دستی به توسعه اقتصاد داخلی کمک خوهد کرد

سراوانی در خصوص اینکه این رشته هنری تا چه میزان می‌تواند به توسعه اقتصاد داخل کمک کند، ادامه داد: به عقیده من که بسیار موثر است، چرا که برخی از گردشگران خارجی تمایل زیادی برای خرید این آثار دارند؛ البته آن چه بیشتر می‌تواند تاثیر گذار باشد صادرات و ارتباط با بازارهای جهانی است.

وی گفت: این کار به من آرامش می‌دهد به همین دلیل با عشق و علاقه آن را انجام می‌دهم و تمام مشکلات را هم به همین دلیل تحمل می‌کنم؛ با اینکه از کار رضایت دارم ولی از درآمدش راضی نیستم، برای کسب درآمد بیشتر چندین راه را نیز امتحان کرده‌ام اما متاسفانه به سرانجام نرسیده است.

این هنرمند قلم‌زن در مورد چالش‌های پیش روی این هنر ادامه داد: یکی از چالش‌های هنرمندان رشته قلم‌زنی این است که محصولات زیادی از کشورهای هند و پاکستان وارد ایران می‌شود و با اینکه این تولیدات کاملا با قلم‌زنی متفاوت هستند اما مشتری خاص خود را دارند؛ البته در این بین ارزان‌تر بودن محصولات وارد شده نسبت به محصولات ایرانی بی‌تاثیر نیست.

سراوانی اضافه کرد: علاوه بر موارد گفته شده عدم ثبات در قیمت مواد اولیه از جمله مس با اینکه کالای وارداتی نیست نیز از دیگر چالش‌های هنرمندان این رشته است. در این خصوص باید گفت که از نوروز تاکنون قیمت‌ها برای تهیه مواد اولیه هنر قلم‌زنی سه نوبت افزایش یافته  و این برای ما مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی در خصوص رضایت داشتن از فعالیت در مرکز مصلی تصریح کرد: این که محیطی مناسب را اداره‌کل میراث ‌فرهنگی در اختیار ما قرار داده قابل تقدیراست، همین که اجاره نمی‌دهیم و هزینه آب، برق، گاز و تلفن نداریم به هنرمندان کمک زیادی می‌شود، یکی از ویژگی‌های خاص فعالیت در مجموعه مصلی این است که در محیطی هنری فعالیت می‌کنیم و افرادی که در کنار هم کار می‌کنیم هنرمند هستند.

این هنرمند قلم‌زن در مورد استفاده از فضای مجازی برای فروش محصولات خود تشریح کرد: ازاین فضا کم‌وبیش استفاده می‌کنم، اما بسیاری از افراد ابتدا قیمت می‌گیرند و بیشتر از تولیدات اصفهانی‌ها خریداری می‌کنند که یکی از دلایل آن این است که اصفهان به بورس فروش آثار تولیدی قلم‌زنی تبدیل شده است. البته تبلیغات وسیعی برای معرفی اصفهان صورت گرفته و با وجود اینکه برخ از افراد به تحسین هنرم می‌پردازند اما از اصفهان خرید می‌کنند.

سروانی در پاسخ به این سوال که آیا به فکر توسعه فعالیت خود هست یا نه، اضافه کرد: به داشتن فضایی بزرگ‌تر با چند شاگرد علاقه دارم اما این مورد مستلزم سرمایه اولیه است و در ادامه نیز باید مطمئن شوم که حتما می‌توانم آثار تولید شده را به فروش برسانم. البته امیدوارم پس از کرونا و با افزایش سفرها و خرید صنایع‌دستی به‌ عنوان سوغات سفر، کسب و کار ما نیز رونق بگیرد تا بتوانیم به فکر توسعه کسب و کار درکارگاه باشم.

علاقه‌ام به کاوه آهنگر مرا به سمت قلم‌زنی برد

وی در خصوص سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع این هنر گفت: برای شروع این کار هنرجو باید حدود ۵۰۰ هزار تومان لوازم مورد نیاز را خریداری و پس از تکمیل آموزش با مبلغی حدود دو تا سه میلیون تومان وسایل مورد نیاز را خریداری کند.

این هنرمند قلم‌زنی روی مس خاطرنشان کرد: علاقه‌ام به کاوه آهنگر که فردی فرهیخته بود و در مقابل ظلم ایستادگی کرد من را به سمت این هنر کشید. البته زمانی که در سن پایین از بازار قلم‌زنی‌ها در اصفهان دیدن کردم، کاوه‌ای که در ذهن داشتم به قلم‌زنی روی آورد و همین باعث ادامه هنر قلم‌زنی من شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)