میرنیوز

مغازه های بسته اما باز

مغازه های بسته اما باز 2021-04-28T12:29:01+04:30

ستاد ملی مقابله با کرونا برای نوروز امسال به مردم همواره توصیه کرد برای جلوگیری از موج جدید کرونا، از سفر کردن پرهیز کنند، اما در عمل این ایام محدودیتی برای سفرها اعمال نشد و به گفته وزارت بهداشت و بسیاری از پزشکان، سفرها و دورهمی های ایام عید، موجب شد پیک چهارم کرونا شکل بگیرد و از اواخر تعطیلات نوروز وضعیت رنگ بندی شهرها تغییر و به قرمزی کشیده شد. مطابق مصوبات سال گذشته ستاد مقابله با کرونا که براساس شدت شیوع کرونا شهرها رنگ بندی شدند، محدودیت هایی براساس رنگ بندی ها شکل گرفت، به این نحو که اگر شهری قرمز باشد مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید تعطیل کنند، اگر نارنجی باشند، مشاغل گروه ۳ و ۴ و در رنگ بندی زرد، تنها مشاغل گروه ۴ تعطیل هستند، همچنین ادارات نیز مطابق این رنگ بندی شیفت بندی شدند.

با وجودی که اصفهان از نیمه فروردین ماه قرمز رنگ شد، بسیاری از ادارات و اصناف اصفهان در عمل از این مصوبه تمکین نکردند، اگرچه سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اصفهان ۱۷ فروردین امسال بر اجرای مصوبه دورکاری ادارات تاکید داشت و اعلام کرد که از ۱۸ فروردین مشاغل گروه های دو، سه و چهارم برای شهرهای قرمز تعطیل است و مشاغل گروه یک مانند سوپر مارکت ها، داروخانه ها و نانوایی ها که مایحتاج مردم را تامین می کنند می توانند فعالیت کنند. همچنین فروشگاه های تامین لوازم یدکی، الکترونیکی، تعمیرات موبایل و فروشگاه مصالح ساختمانی هم باز هستند، اما سایر مشاغل در کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای قرمز تعطیل هستند.

اما مغازه های شهر، بی تفاوت از این دستور و مصوبه همچنان به فعالیت خود ادامه دادند، اگرچه رسول جهانگیری- رئیس اتاق اصفهان، درباره اینکه گویا تمام مغازه ها در ردیف شغلی گروه یک هستند، به ایسنا گفت که مردم اطلاع درستی از مشاغلی که در گروه یک هستند، ندارند و تصور دارند که اصناف تخلف کرده اند.

البته او با تایید اینکه برخی اصناف همچنان تخلف می کنند و باز و نیمه باز هستند، افزود: نباید تخلف برخی کسبه را به حساب تمام اهالی یک صنف بدانیم، اما باید بدانیم که امروز اصناف شرایط مناسبی ندارند و متاسفانه در تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تنها اصناف جریمه می شوند.

با وضعیت بحرانی شیوع کرونا و تیره تر شدن رنگ قرمز اصفهان، در نهایت به طور رسمی تعطیلی گروه های ۲، ۳ و ۴ اصناف اصفهان در دستور کار قرار گرفت و بازرسی ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف و پلمب آنها با جدیت دنبال می شود و به گفته مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان (در تاریخ ۵ اردیبهشت)، طی مدت یک ماه گذشته ۶۶۳ واحد صنفی در شهرستان اصفهان پلمب شده است.

تکمین کمتر کسبه پایین شهر به تعطیلی

با این وجود امروز بسیاری از واحدهای مشاغل ۲، ۳ و ۴ اگرچه در ظاهر امر بسته اند، اما باز هستند و به نوعی با کرکره های نیمه باز مشتریان خود را به اصطلاح راه می اندازند. از دفاتر مشاور املاک گرفته که به صورت باز و نیمه باز کرکره هایی خود را کشیده اند تا پیراهن و کفش فروشی، پارچه فروشی، مبل فروشی، چینی فروشی و زیورآلات فروشی ها و ...

جالب اینجاست برخی مغازه ها که در ظاهر تعطیل هستند و فروش اینترنتی دارند، در صفحات مجازی خود زده اند در صورت تمایل به خرید حضوری در دایرکت پیام دهید...

کسبه فروش زیورآلات که مغازه اش باز است، به ایسنا می گوید: هر زمان که کرونا شدید می شود، تنها دستور تعطیلی مغازه های ما را می دهند، اما کسی به فکر اجاره مغازه و دیگر مخارج ما نیست.

کسبه دیگری که پیراهن مردانه می فروشد به ایسنا، گفت: یکی دو روز را تعطیل کردم، اما زمانی که می بینم همکارانم باز هستند، من هم به امید یکی دو نوبت فروش مغازه ام را باز کردم. شرایط اقتصادی بسیار سخت است.

فروشنده دیگری اگرچه کرکره خود را تا پایین کشیده اما مشتریان خود را با نور چراغ اندک مغازه اش راه می اندازد؛ او به ایسنا می گوید: معلوم نیست کرونا تا کی ادامه دارد و نمی شود هر بار شدت می گیرد تیر خلاص را به ما بزنند.

در مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، به نظر می رسد هرچه از منطقه مرکزی شهر به سمت مناطق شمالی و محروم شهر می رویم تمکین مغازه داران از مصوبه ستاد کرونا کمتر است و برعکس در مناطق جنوب و بالای شهر اصفهان مغازه هایی که در این سه گروه قرار دارند، در ظاهر به این مصوبه تمکین بیشتری دارند. از سوی دیگر میزان تمکین کسبه در خیابان های اصلی بیشتر از خیابان های فرعی است، هرچند در شرایط فعلی دستور تعطیلی داده شده است، اما گویا میزان تمکین کسبه اصفهان نسبت به آذر ماه سال گذشته در تعطیلی جهت کنترل کرونا کمتر شده است و به نظر می رسد اگرچه مغازه ها بسته اند، اما در عمل باز هستند!

اصناف قصد لجبازی ندارند

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف گفته بود که در اجرای این محدودیت، اصناف قصد لجبازی ندارند، اما مشکلات اقتصادی اجازه تکمین نمی دهد.

روح الله چلونگر با اعتقاد بر اینکه متاسفانه امروز مدیریت مقابله با یک جنگ میکروبی را به یکسری افراد سیاسی سپرده ایم به ایسنا، گفت: تا زمانی که مدیریت مقابله با کرونا در کشور به دست افراد کاردان سپرده نشود و بهداشت سکاندار این تصمیم گیری ها نشود، همواره باید در انتظار موج های مختلف کرونا باشیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع راه حل مقابله با کرونا در نگاه هر انسان بامنطقی این است که باید به شدت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف با تاکید بر اینکه متاسفانه ستاد مقابله با کرونا، در راحت ترین اقدام، اصناف را تعطیل می کنند، اظهار کرد: متاسفانه این ستاد برنامه ای برای تبعات اجتماعی این تصمیم و بیکاری ناشی از آن ندارد، از سوی دیگر هیچ مرجعی متولی پرداخت ضرر اصناف نیست، این درحالیست که پرداخت هزینه همزمان کرایه منزل و مغازه برای کسبه ای که تعطیل هستند، بسیار طاقت فرساست.

وی گفت: متاسفانه با دادن مجوز سفر به مردم در ایام عید و گسترش کرونا، اصناف را قربانی کردیم، درحالیکه پیشتر با این حجم سفرها پیش بینی می شد موج چهارم کرونا شکل می گیرد.

تکمین پذیری اصناف کمتر شده است

چلونگر تاکید کرد: هر چه در موج های مختلف کرونا، بر تعطیلی اصناف تاکید کنیم، تمکین پذیری کسبه کمتر می شود البته اصناف با عدم تمکین خود نمی خواهند مقابل دولت بایستند، اما اکنون دیگر توان فشارهای اقتصادی را ندارند، در حالیکه تصمیمات اشتباه و پلیسی ستاد مقابله با کرونا، موفق در مهار این ویروس نشده است.

وی با بیان اینکه همواره طی یک سال گذشته در برابر تصمیمات اشتباهی که جهت مقابله با کرونا گرفته می شود، اصناف را قربانی می کنیم، گفت: باید توجه داشت که میزان انتقال این ویروس از ناحیه اصناف حدود ۱۱ درصد است و امروز اصناف تاب و تحملی در برابر این تصمیمات ندارند و به نوعی دستور تعطیلی دو هفته برای یک واحد اقتصادی به معنای نابودی آن واحد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف همچنین در خصوص برخی کمک های دولت به اصناف، توضیح داد: متاسفانه این کمک ها و نحوه پرداخت آنها به اصناف به گونه ای بود که کسبه در اصل موفق به دریافت آن نشدند و تنها در این صحبت ها نامه نگاری و کاغذبازی هایی انجام شد که سرانجامی نداشت.

چلونگر با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد کسبه اصفهان مستاجر هستند و کرایه پرداخت می کنند در حالیکه مغازه آنها در برهه های مختلف کرونا تعطیل بوده است، تصریح کرد: ضربه ای که کرونا در سال ۹۹ به واحدهای تولیدی و خدمات فنی کوچک زد، بسیار سهمگین بود و به نوعی کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد کرد.

به قید فوریت تصمیم تعطیلی اصناف باید تغییر کند

پیشتر رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان به ایسنا، گفته بود که دولت و ستاد مقابله با کرونا باید چاره ای برای مشاغل گروه ۳ و ۴ بیندیشند، چراکه در بررسی ها میزان دخل و تصرف اصناف در تشدید و انتقال کرونا تنها ۱۰ درصد است.

به گفته جهانگیری، اگرچه اصناف همچنان تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می کنند، اما نباید با بستن مغازه ها به آنها آسیب برسانیم، چراکه امروز اصناف توان تعطیلی های مکرر و دادن جریمه بابت تشدید کرونا را ندارند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه تصمیم گیران برای مهار کرونا دیواری کوتاه تر از اصناف پیدا نکرده اند به ایسنا، گفت: اگرچه امروز قدرت خرید مردم اندک است، اما مغازه دار به امید یک فروش در روز مغازه اش را باز می کند، اما زمانی که تعطیل کنند، دورهمی های خانوادگی بیشتر می شود.

محمدی فشارکی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تفاوتی بین واحدهای صنفی پروتکل ها را رعایت می کنند و نمی کنند، قائل نیستیم، تاکید کرد: در شرایط فعلی پیک کرونا دستور تعطیلی هر دو واحد صنفی را صادر کرده ایم، اما باید توجه داشت که زیاد نمی توانیم به کسبه برای تعطیلی واحدهای صنفی شان فشار وارد کنیم و به قید فوریت این تصمیمات باید از سوی ستاد مقابله با کرونا تغییر کند.

تداوم محدودیت‌ها تا مادامی که رنگ بندی تغییر نکند 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان نیز ۶ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران درباره اینکه اصناف اعلام کرده‌اند با ادامه ممنوعیت فعالیت همکاری نمی‌کنند و ستاد استانی مقابله با کرونا در این زمینه چه نظری دارد، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت کسی که باید در این زمینه اعلام پایان تاب آوری داشته باشد، کادر درمان است و همه باید تابع مصوبات ستاد کرونا باشند.

غلامی با تاکید بر اینکه همه محدودیت‌ها تا مادامی که رنگ بندی تغییر نکند ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر در بخشی از موارد در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۹۰ درصد انجام شده و در برخی از موارد همچنان شرایط خوبی را نداریم، اگرچه در زمینه استفاده از ماسک شرایط استان خوب است، اما در زمینه فاصله گذاری در مراکز خرید همچنان با مشکل مواجه هستیم.

احتمال تجدید نظر در فعالیت اصناف

البته استاندار اصفهان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، گفت که یکی از پیشنهادهای اصفهان به ستاد ملی مدیریت کرونا بررسی مجدد گروه‌های شغلی و تجدید نظر و تفکیک مشاغل است و برخی از گروه‌های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی می‌توانند با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

عباس رضایی تاکید کرد: با توجه به مشکلات و مسائل پیش آمده برای واحدهای صنفی مختلف پیشنهاد ما به ستاد ملی مدیریت کرونا این است که تسهیلات مالی، بیمه ای و مالیاتی برای کسب و کارهای متاثر از این دوران در نظر گرفته شود.

حال باید دید آیا فشار اصناف در شرایطی که به لحاظ اقتصادی همواره متحمل بیشترین خسارت از کرونا شده اند، برای باز شدن و لغو محدودیت هایشان اثرگذار خواهد بود یا ستاد ملی مقابله با کرونا با اصرار بر تصمیم خود همواره بر تعطیلی اصناف که به گفته خودشان تنها ۱۱ درصد عامل انتقال ویروس هستند، تاکید می کند؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)