میرنیوز

تخلفات پرتکرار انتخاباتی

تخلفات پرتکرار انتخاباتی 2021-04-27T10:46:49+04:30

عباس نجفی در تشریح برخی از جرائم و قوانین انتخاباتی، مطرح کرد: برگزاری انتخابات در هر نظامی مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری بوده و از جمله مباحثی است که انقلاب شکوهمند اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به صورت مداوم در کشور در بالاترین سطح مشارکت مردم اجرا کرده و همین حضور حداکثری و بصیرت‌گونه مردم نشانگر تایید نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در کشور ما مسئله انتخابات به صورت دوسالانه در قالب‌های مختلفی مانند ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود و امسال نیز بحث انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری و دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها مانند بهار و کبودراهنگ را پیش‌رو داریم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ضمن اظهارامیدواری از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰، گام اول حل مشکلات کشور را حضور حداکثری و با بصیرت مردم در انتخابات دانست و بیان کرد: مردم فهیم ما باید درنظر بگیرند که با وجود مسائل داخلی و مانع تراشی‌های دشمنان، بهترین راه نجات کشور از مشکلات و همچنین تضمین انقلاب انتخاب صحیح است بنابراین اقتضا دارد تا مردم با بصیرت و بینش در انتخابات شرکت کنند تا هم نقشه‌ها و طرح‌های استعمارگران را نقش برآب شده و هم با انتخاب صحیح و دقیق آینده کشور را تضمین کنند.

وی گام دوم انتخابات سالم را حفظ آراء مردم دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های مجری و ناظر بر انتخابات براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید حافظ و امانت‌دار آراء مردم باشند، نسبت به آن احساس مسئولیت کنند و در راستای اجرای صحیح و دقیق انتخابات حداکثری باید سازوکارهای لازم پیش‌بینی شود.

جوسازی معاندان صرفا برای ناامید کردن مردم از نظام است

نجفی خاطرنشان کرد: در راستای حضور حداکثری باید دلسوزان نظام وارد میدان شده و روشنگری صورت بگیرد تا مردم بدانند که یکی از حلال‌های مشکلات کنونی کشور انتخاب صحیح و دقیق آنهاست و جوسازی معاندان نظام مبنی بر مسائلی چون انتخابات فرمایشی یا تقلب در انتخابات، صرفا برای ناامید کردن مردم از نظام است تا از این مسیر به خواسته‌هایشان دست پیدا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: این همایش بزرگ در سطح جامعه نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و  منسجم است که طبیعتا قانون‌گذار در بخش‌های مختلف آن را درنظر گرفته است بنابراین قوانین انتخابات سازوکارهای متفاوتی را در سه مرحله قبل، حین و بعد انتخابات برای مجریان، ناظران و انتخاب‌کنندگان یعنی مردم و انتخاب‌شوندگان یعنی کاندیداها پیش‌بینی کرده است.

نجفی اضافه کرد: از منظر بحث پیشگیری از جرائم انتخاباتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به جد پیگیر این مسئله است و در قالب ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور اعضای مرتبط در حوزه انتخابات فعال شده است تا با آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی افکار عمومی، تخلفات این حوزه تا حد ممکن شکل نگیرد یا در صورت بروز جرم آنها را شناسایی و با اعمال تذکرات لازم و برخورد سریع از آثار و تبعات بعدی آن جلوگیری کند.

وی اذعان کرد: در صورت بروز تخلف نیز شعبات تخصصی بدین منظور در دادسراها و محاکم پیش‌بینی شده است تا با هماهنگی دستگاه‌های مجری و ناظر و ضابطان عام و خاص نسبت به شناسایی سریع و برخورد با متخلفان در همان بازه انتخابات اقدام شود و آثار و خسارات برخی تخلفات جزئی به حداقل ممکن برسد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اضافه کرد: از جمله جرائم و تخلفات پرتکرار در سه بازه زمانی انتخابات یعنی قبل، حین و بعد، تبلیغات پیش از موعد، نشر اکاذیب، توهین، تخریب، خرید و فروش رأی، افترا، سوءاستفاده از امکانات دولتی و... است.

تبلیغات پیش از موعد، عمده‌ترین تخلف در جریان انتخابات

نجفی ادامه داد: عمده‌ترین تخلف در جریان انتخابات را می‌توان تبلیغات پیش از موعد دانست، در برخی موارد کاندیدا یا طرفداران فرد قبل از اعلام رسمی تبلیغات در قالب‌های غیررسمی مانند نشست یا مصاحبه‌های خبری یا از طریق فضای مجازی شروع به تبلیغات می‌کنند این در حالیست که هرگونه تبلیغات خارج از موعد قانونی ممنوع است و براساس قوانین و مقررات حاکم جرم‌انگاری شده و به طور قطع با این افراد یا مسئولان ستاد و... برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است طرفداران در ارتباط با نامزد انتخاباتی خود بزرگ‌نمایی یا نسبت به دیگران سیاه‌نمایی کنند که تحت عنوان جرم نشر اکاذیب براساس ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم رایانه‌ای قابل تعقیب است یا امکان دارد افعال مجرمانه‌ای را به رقیب خود نسبت دهند که تحت عنوان افترا در ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه‌ای قابل پیگیری است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید آداب کلام را همه آحاد مردم به ویژه مسئولان رعایت کنند، گفت: در برخی موارد به فرد رقیب یا کسانی توهین می‌شود که نه تنها این رفتار در شأن یک نامزد انتخاباتی نیست بلکه در صورت احراز جرم برای کاندیدا از حیث صلاحیتی یک امتیاز منفی بسیار بزرگی است چراکه فردی که حداقل‌های اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کند، چگونه می‌تواند حافظ منافع کل مردم باشد.

هیچ رسانه‌ای حق انتشار مطالب توهین‌آمیز یا اکاذیب ندارد

نجفی تخریب چهره شخصیت‌ها را یکی از جرم‌های پرتکرار این حوزه دانست و تأکید کرد: یکی از اصولی که نامزدها و طرفدارانشان باید رعایت کنند، دوری از تخریب رقیب و سعی بر معرفی توانمندی‌ها، قابلیت و استعدادهای فرد است البته این مباحث تنها ناظر به کاندیداها نیست بلکه ناظر به طرفداران، رسانه‌ها نیز هست و موکدا در قانون انتخابات بیان شده که هیچ رسانه‌ای حق انتشار مطالب توهین‌آمیز، اکاذیب یا افترا در رسانه خود ندارد چراکه فضای و نظم عمومی جامعه را ملتهب می‌کند و در صورت بروز این جرم ضمانت اجراهای کیفری و حقوقی متعددی در قوانین پیش‌بینی شده است.

وی بحث خرید و فروش رأی در حین انتخابات را پدیده‌ای بسیار تأسف برانگیز و قبیح دانست و افزود: شورای نگهبان و ناظران انتخابات اگر به یقین برسند که نامزدی از طریق خرید و فروش موفق به اخذ رأی شده به سرعت آراء فرد را باطل خواهند کرد و در مواردی نیز ممکن است منتج به ابطال انتخابات آن حوزه شود چراکه کسی که با توسل به روش‌های متقلبانه به دنبال کسب قدرت است صلاحیت نمایندگی مردم را در هر حوزه‌ای نخواهد داشت.

نجفی اظهار کرد: فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بدون مجوز نیز از تخلفات انتخاباتی است و اگر حزب یا گروهی ولو با حسن نیت بدون مجوز در سطح استان یا کشور شروع به فعالیت و تبلیغات کند، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب و گردهمای سیاسی با آن برخورد و مجازات می‌شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که در ایام تبلیغات ممکن است رخ بدهد بحث سوءاستفاده از امکانات دولتی توسط کارکنان بخش دولتی و عمومی است، این جرم نیز از جمله مواردی است که در قوانین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس برای آن مجازات تعزیری درجه ۷ تعیین شده چراکه هیج کارمندی اجازه ندارد از امکانات دولتی در راستای منافع کاندیداها استفاده کند.

وی ادامه داد: کارکنان دولتی براساس قوانین در ساعات اداری حق تبلیغ له یا علیه کسی را ندارند و نمی‌توانند در ساعات اداری و از موضع اداری خود استفاده کنند البته در ساعات خارج از وقت و جایگاه اداری می‌تواند از کاندیدای مد نظر خود حمایت کند.

ممنوعیت حق استفاده کاندیداها از میز خطابه نمازجمعه

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد کرد: نامزدها همچنین حق استفاده از میز خطابه نمازجمعه در راستای تبلیغ خود یا تخریب کاندیداهای دیگر را ندارند همچنین توزیع هر گونه اقلام، هدایا و بسته‌های حمایتی توسط نامزدهای انتخاباتی در این ایام ممنوع و جرم‌انگاری شده است.

وی از دیگر تخلفات این دوره، وعده‌های جابه‌جایی یا انتصاب مسئولان ادارات محلی توسط کاندیداها دانست و مطرح کرد: وعده‌های جابه‌جایی چه قبل از انتخابات و چه در حین انتخابات یکی از مصادیق تطمیع است و هیچ نامزدی حتی در ایام رسمی تبلیغات حق ندارد چنین وعده‌ای بدهند چراکه استفاده غیرمستقیم از ابزارها و منابع غیردولتی محسوب می‌شود همچنین تطمیع دهیاران با وعده پرداخت وام یا استخدام رسمی از جرائم پرتکرار در دوره‌های قبل است که در صورت بروز تخلف برخورد جدی با این افراد صورت می‌گیرد.

نجفی بیان کرد: برخی از کاندیداها بدون توجه به منافع عمومی و ملی برای جلب آراء مسائلی را در رابطه با فرقه یا گروه خاصی مطرح یا از آن طرفداری کنند که این اقدامات دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی است و چون این امر با اصل وحدت ملی منافات دارد با فرد خاطی به شدت برخورد و حتی ممکن است منتج به ابطال جریان انتخابات شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، وی در پایان گفت: پیش بینی می‌شود بخش عمده‌ای از این تخلفات در بستر فضای مجازی صورت بگیرد بنابراین در فضای مجازی مانند فضای حقیقی تمام این اقدامات حتی با شدت بیشتری جرم‌انگاری شده و مجازات‌های سنگینی از مسدود کردن کانال یا وبسایت تا برخورد با مدیران یا افراد متخلف که به نشر مطالب خلاف قانون اقدام می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)