میرنیوز

ابهامات برکناری مدیرسابق سیما و منظر /خروج طرح تحقیق و تفحص قطار شهری از دستور کار شورا

ابهامات برکناری مدیرسابق سیما و منظر /خروج طرح تحقیق و تفحص قطار شهری از دستور کار شورا 2021-04-25T15:13:25+04:30

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود ضمن تبریک روز شورا اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا طی پنج دوره گذشته منشا اقدامات تاثیرگذار  در سطح شهر و روستاها بوده اند.

وی با اشاره به برکناری برزگر جلالی از مدیریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، تاکید کرد: شهردار باید علت برکناری آقای برزگر جلالی، از مدیر عاملی سازمان سیما، منظر و فضای سبز را با وجود رضایت از عملکرد ایشان،  توضیح دهد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری تبریز  مبنی بر «اعمال ۳۰ درصد کاهش عوارض برای چهار بلوک متعلق به تعاونی مسکن فرهنگیان استان (بعثت فرهنگیان تبریز) حدود ۱۴ میلیارد تومان و ۳۰ درصد بصورت نقدی و پرداخت مابقی بصورت اقساطی مطابق با تعرفه عوارض محلی» را بررسی و به تصویب رساندند.

همچنین لایحه شهرداری تبریز مبنی بر «تصویب مفاد توافق نامه وصدور مجوز جهت پرداخت و تسویه حساب مبلغ۱۷۵/۶۵۲/۶۱۳/۸۰۰ ریال بدهی شهرداری منطقه ۹به شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب» مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

عبداله تقی‌پور،رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا در این خصوص گفت: اساس توافقنامه باید مشخص شود، زمین فرد دیگری خریداری شده و به شرکت مذکور داده می‌شود. اگر ما به این شرکت بدهی داریم باید عوارض بر مبنای سال ۱۴۰۰ بررسی شود و مبلغ بدهی شهرداری از آن کسر شود.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورا نیز اظهار کرد: باید مشخص شود واحدهایی که شهرداری از شرکت مذکور دریافت کرده است، چگونه نگهداری کرده و به فروش رسانده است و برای تنویر افکار عمومی باید در این خصوص بررسی کامل انجام ‌شود.
وی ادامه داد: باید در خصوص ۶۵ واحد اخذ شده و نحوه واگذاری و نگهداری این واحد ها شفاف سازی شود.

فرج محمد قلی‌زاده، رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی بیان کرد: براساس مصوبات قبلی مقرر شده بود شهرداری در قبال بدهی خود یک زمین در شهرک خاوران به این شرکت واگذار کند اما زمین به شخص دیگری واگذار شده بود که این مصوبه ملغی شد.اما امروز شهرداری می‌خواهد این بدهی را به صورت بخشی نقد و بخشی به صورت عوارض پروانه پرداخت شود.

وی اضافه کرد: اساس توافق اولیه خلاف است اما براساس مدارک‌ و توافقات، شهرداری موظف است که به تعهدات خود عمل کند.شهرداری در سال های گذشته متعهد شده است که زمین شخص دیگری را خریداری و به این شرکت ارائه کند و در قبال آن بیش از ۶۰ واحد مسکونی از شرکت مذکور گرفته شده است. این اقدام شهرداری خلاف بوده و مقرر شده بود حراست افراد دخیل را به مراجع قضایی معرفی کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت بخشی نقدی و بخشی به صورت عوارض توافق خوبی است اما منشا این توافق باید مشخص شود پیشنهاد دارم اگر بدهی شهرداری به این شرکت محرض شد شورای شهر با پرداخت این بدهی موافق است.

در نهایت اعضای شورای شهر تبریز این لایحه را به تصویب رساندند.

در ادامه لایحه شهرداری تبریز مبنی بر «اعمال مساعدت مالی بـه صندوق قرض الحسنه نویسندگان و هنرمندان مسلمان بـه دلیل حمایت از نویسندگان و اقشار فرهنگی فاضل و فرهیخته» مورد بررسی قرار گرفت.

سعید نیکوخصلت، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: تاکنون از این طریق تا کنون به ۸۰۰ نفر وام پرداخت شده و این نهاد ارگان خاصی نیست و یک تشکل مردمی است.
شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی تعدادی از هنرمندان دچار مشکل شده اند و اگر اعضای محترم صلاح بدانند، این مبلغ را افزایش دهیم.

دبیری، رئیس شورای شهر تبریز نیز اضافه کرد: اگر پیشنهاد افزایش باشد باید شهرداری در این راستا ورود پیدا کند و لایحه را اصلاح کند.

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز نیز در این خصوص گفت: میزان درخواست مطرح شده این مقدار بود که از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به ما ارسال شده بود،  که درصورت درخواست افزایش، باید مجددا نامه ای به ما ارسال شود.

محرم محمد زاده، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود کسب و کار نیز خاطرنشان کرد: زندگی برای قشر فرهنگی در شرایط حاضر سخت شده و لازم است که مورد حمایت قرار گرفته و این مبلغ افزایش یابد.

در نتیجه این لایحه شهرداری نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

لایحه‌ی بعدی که مورد بررسی قرار گرفت، به «تجویز انجام و اجرای مفاد توافق و مصالحه نامه منعقده فیمابین شهرداری منطقه چهار و مالک ثبتی ۱۶۱۹ واقع در بخش ۶ تبریز» اختصاص داشت.
محمدقلیزاده در این رابطه گفت: اکثر شهروندان از قراداد ها سر در نمی آورند و در این راستا قراداد هایی بسته شده ولی پروانه‌ی به روزی را ارائه نداده اند. لذا پیشنهاد کمیسیون بر این بود که قیمت ملک و عوارض پروانه به روز شود.

شهین باهر نیز اظهار کرد: تلاشمان بر این است که قرار دادهایمان به روز شود،  ۲۰الی  ۳۰قرار داد با چنین شرایطی داریم که اگر شورا اجازه دهد موضوع همه پروانه ها را یک جا حل کنیم.

قلیزاده اضافه کرد: ضوابط شهرسازی نسبت به سال های گذشته فرق کرده و صحیح است که ضوابط روز لحاظ و مشکلات به صورت کلی حل شود و این لایحه فقط شامل یک نفر نباشد.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز ظی سخنانی گفت: باید لیست تمامی مبالغی که شهرداری اعمال می کند، به شورا ارائه شود.

در نهایت این لایحه شهرداری نیز مورد تصویب اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

در ادامه جلسه این هفته‌ی شورا  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر «صدور مجوز جهت واگذاری مالکیت و سهام مازاد بر ۴۰ درصد شرکت های تابعه شهرداری به نام های شرکت پیش ساخته آذربایجان، شرکت تعاونی همشهری و شرکت نمودار» در دستور کار قرار گرفت.

بهشتی گفت: این لایحه در کمیسیون بررسی شده  است که براساس ابلاغیه وزارت کشور سهم شهرداری در شرکت ها باید به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یابد که این لایحه در همین راستا است.

وی افزود: در خصوص کاهش سهم شهرداری در شرکت همشهری باید قرارداد ها را با کاهش سهم شهرداری تفکیک کنیم

مسعودی ریحان نیز اظهار کرد: در خصوص شرکت همشهری بحث نیروی انسانی مطرح است که باید موضوع قرارداد کارکنان تامین نیرو و سود ۵۰ درصد شهرداری از شرکت مدنظر باشد؛ وقتی سهم شهرداری از شرکت همشهری کاهش می‌یابد قدرت چانه زنی و دفاع ما از حق و حقوق کارکنان نیز کاهش خواهد یافت.

محمدزاده نیز در ادامه گفت: موضوع عقد قرارداد مستقیم با کارکنان تامین نیرو و انحلال شرکت همشهری را در گذشته مطرح کردیم که با مخالفت روبه رو شدیم ولی شهرداری ارومیه این موضوع را لحاظ کرد و قرارداد حدود ۳ هزار نفر را به صورت مستقیم بسته و شرکت های واسطه‌ای را تعطیل کردند،  اما امروز ما با اینکار می‌خواهیم با کاهش سهم شهرداری در شرکت همشهری موجب نادیده گرفتن حقوق کارکنان شویم که بنده مخالف این لایحه هستم.

تقی پور نیز با اشاره به سیاست شهرداری تبریز در دهه ۷۰ که با خرید سهام شرکت های سود ده به دنبال ایجاد درآمد پایدار بود گفت: باید مشخص شود فروش سهام شهرداری در شرکت ها سود ده است یا خیر.

محمدحسن اسوتچی نیز گفت: در موضوع شرکت خانه سازی و همشهری به لحاظ روانی تاثیرات منفی در ذهن کارکنان ایجاد خواهد شد. و کاهش سهم شرکت ها در عمل طبق گفته‌ی اتفاق نیفتاده و نمی افتد و پیمانکاران سود های خود را برمی‌دارند اما کیفیت اجرای کار کاهش یافته است و با کاهش سهم شهرداری اقدام مثبتی را شاهد نخواهیم بود.

سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز افزود: بر اساس اصل ۴۴ و واگذاری شرکت های دولتی، آیا شرکت های تابع شهرداری جز شرکت های دولتی محسوب می شود یا خیر؟ این موضوع  باید مشخص شود که شهرداری که از بودجه دولتی استفاده می کند؟ آیا این شرکت ها دولتی به حساب می آید یا نه؟

وی با بیان اینکه  نحوه ی واگذاری ها نیز باید مشخص شود، ادامه داد: شرکت همشهری یک شرکت تامین نیرو است ولی در صورت واگذاری حاکمیت کاهش می یابد و مشخص نیست چه کسی در این راستا نظارت خواهد کرد. لذا باید تعاملات بیشتری صورت گیرد چون که اصلا قرار نبود این شرکت واگذار شود و تاکید بر تنظیم قرارداد مستقیم بود.

محمدزاده نیز اضافه کرد: در بین کارگران شهرداری موضوع امنیت شغلی مطرح است، وقتی شهرداری پولی را به یک شرکت ارائه می دهد و شرکت سهمی را برای خود بر می دارد چه دلیلی وجود دارد که سهم این شرکت افزایش داده شود؟

محمدقلیزاده نیز اظهار کرد: پیشنهادم این است شرکت همشهری را از دو شرکت دیگر جدا سازی کنیم و به نظرم این موضوع تدبیر خوبی است؛ شرکتهای نمودار و پیش ساخته آذربایجان از زمانی که من شاهد بودم نه تنها به شهرداری سود نداده اند، بلکه هزینه بر نیز هستند و مصیبت هایی را به شهرداری منتقل کرده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های مثبتی که در گذشته وجود داشت، خریداری سهام شرکت های سود ده مثل سرم سازی بود و اگر شهرداری دنبال سود است، باید سهام شرکت های سود ده و بدون درصد های مدیریتی را خریداری کند.

در نهایت دبیری، تاکید کرد که ابعاد این قضیه باید در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

در ادامه طرح تحقیق و تفحص از قطار شهری تبریز مطرح و پس از استماع گزارش کمیسیون عمران و صحبت‌های اعضای سوال کنننده، اعضای شورا به خارج شدن  از دستور کار رأی دادند.

اندیش، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: شرکت حسابرسی در ۳ گزارش در بازه‌های زمانی مختلف  اعلام کرده است که از تمام جنبه‌های با اهمیت و طبق استانداردهای حسابرسی و مبانی حسابرسی تشریح شده، این هزینه کرد به نحو مطلوب انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سوالات مطرح شده در ارتباط با تحقیق و تفحص از متروی شهری، و مطابق مدارک ارائه شده، کمیسیون قانع شده و تخلفی صورت نگرفته است و در ارتباط با سوال تعدادی اعضای شورای شهر از قطار شهری تبریز درباره عملکرد سازمان قطار شهری و هزینه‌کرد فاینانس دریافتی در سال گذشته باید بگوییم که سوال در مورد فاینانس ۶۵۰ میلیاردی و تهاتر  شهرداری، طی جلسه ای با کارشناسان در محل قطار شهری بررسی شده و در گزارشی به صحن شورا ارائه شد  که عزیزان قانع نشده و درخواست تحقیق و تفحص دادند                                                                                                                                                                                                  
وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا تاریخ ۱۰/۱۰/۹۹ کل منابع پرداختی به قطار شهری اعم منابع دولتی، اوراق مشارکت، هزینه کرد شهرداری در کل  ۱۹۲۶  میلیارد تومان است که ۶۲۷ میلیارد تومان از آن تبدیل به هزینه های غیر مستقیم در پرداخت سود و اصل مشارکت، سود تسهیلات بانکی، بازگشت اوراق مشارکت اختصاص دارد و تآثیری در پیشرفت پروژه نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا  اضافه کرد: از این مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان در این فاصله زمانی نیز به پیمانکاران پرداخت شده است و در مورد وجوه دریافتی از فاینانس دولتی به مبلغ  ۶۵۰ میلیارد تومان نیز باید بگوییم که در همان ابتدا  ۱۱۷ میلیارد به حساب سازمان مترو تبریز وحومه پرداخت شده است و این مورد نیز جزو هزینه هایی نیست که در پیشرفت پروژه  تأثیر داشته باشد.

اندیش ادمه داد: باقیمانده فاینانس مالی دریافت شده که مورد سوال اعضای شورای شهر بود، در حساب بانکی مترو رسوب کرده است که ۱۲۶ میلیارد تومان سود بانکی از ناحیه رسوب فاینانس دریافتی در حساب سازمان مترو است.

در ادامه این جلسه اکبرنژاد در تذکر خود گفت: در کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز موضوع نامگذاری یکی از پارک ها به نام مرحوم جوانشیر مطرح شد و پیشنهاد بر این است پارکی در دانشگاه به یاد مرحوم جوانشیر افتتاح شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ساخت و ساز غیر مجاز در اواخر دوره ی شورای پنجم بیشتر شده است که باید نسبت به این موضوع اقداماتی ترتیب داده شود؛ می‌ترسیم انتخابات در ساخت و سازهای غیر مجاز تاثیر داشته باشد که باید حراست و قوه قضاییه در این زمینه با جدیت ورود کنند.

وی افزود: در کوچه های دو متری آپارتمان های ۶ طبقه احداث و شکایت های مردم نادیده گرفته می‌شود.

در ادامه تقی پور نیز با اشاره به سیاست اشتباه مدیریت شهری  در دهه ۷۰ گفت: رویه‌ی غلطی که مدیریت شهری در تغییر اراضی و کاربری فضای سبز و باغات انجام داد، منجربه قطع درختان و سودجویی افراد متعدد شد تا در نتیجه باغ شهر تبریز به بتن شهر تبدیل شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت شورای پنجم گسترش فضای سبز بود که در سال ۹۹ کاشت یک میلیون اصله درخت را به عینه شاهد بودیم و بر اساس آخرین آمار حدود ۸۵۰ هزار درخت و درختچه در سطح شهر  را دیدیم که در این راستا از مدیر عامل سابق سازمان فضای سبز کمال تشکر را داریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: مشکلات کرونا مردم را به نوعی افسرده کرده بود که با کاشت درخت ها و ایجاد فضاهای سبز کمی موضوع کنترل و نشاط حداقلی به جامعه تزریق شد.
تقی پور اضافه کرد: در موضوع انتخابات رضایت مندی باید تبیین شود و ما نیز باید در مدت باقی مانده خدمات در خورشان را به مردم فهیم شهر تبریز ارائه دهیم چراکه شورای پنجم تا امروز در زمینه مبارزه با فساد و رانت اقدامات مناسبی داشته است و نباید با تغییر مدیریت های غیر کارشناسی در مدت زمان باقی مانده از عمر شورا  شائبه‌ی تاثیر انتخابات در عملکر شورای پنجم ایجاد شود.
وی افزود: از شهردار تبریز می‌خواهیم معیار و ملاک تغییر مدیر و انتصاب مدیران را اعلام کند. 

نیکوخصلت نیز طی سخنانی گفت: ما پس از ورود به شورای شهر در حوزه ی خدمات شهری به ویژه فضای سبز اقداماتی اتخاذ کردیم که بی نظیر بوده است و در زمینه محیط زیست شورای پنجم واقعا عملکرد بسیار خوبی داشته است که در سال نخست مشارکت با مدارس در زمینه کاشت درختان را رقم زدیم و در زمینه فرهنگ سازی اقدامی بسیار خوب بوده است.

وی با انتقاد از تغییر متعدد مدیران عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: شهرهای سیاسی و مذهبی همچون تهران و مشهد در زمینه مدیریت فضای سبز از ثبات مدیریت برخوردار هستند اما در تبریز  در طول دوران شورای پنجم چهار مدیر را تغییر داده ایم و با این رفتارها زیر سوال رفته ایم که باید مشخص شود چه کسانی در این زمنیه دست داشته اند و شورای شهر را دور زده اند.

نیکو خصلت با اشاره به کاشت ۸۵۰ هزار درخت، تخصیص اعتبار به ایجاد کمربند سبز،تاسیس پارک های محله‌ای و اقدامات انجام گرفته در زمینه بازیافت پسماند گفت: برخی اقدامات نسنجیده و بدون کارشناسی این اقدامات انجام گرفته را زیر سوال می‌برد و آنچه قابل مشاهده است عملکرد خوب و افزایش  نشاط شهری است که همه‌ی مدیران و اعضای شورا دراین راستا زحمات فراوانی کشیده اند؛ ما نباید سرمایه انسانی را هدر دهیم وقتی طول مدیریت ما یک و نیم سال است، مدیر ما با چه انگیزه‌ای باید کار کند وقتی مدیر پاکدست لایق و دارای انرژی است چرا باید آن را کنار بگذاریم؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)