میرنیوز

درخواست‌های سخنگوی وزارت امور خارجه از شهرداری اصفهان

درخواست‌های سخنگوی وزارت امور خارجه از شهرداری اصفهان 2021-04-24T20:13:19+04:30

سعید خطیب زاده، سخنگو و معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه که امروز (شنبه_چهارم اردیبهشت‌ماه) به‌صورت آنلاین در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان دقایقی به سخنرانی پرداخت، با اشاره به جهت‌گیری وزارت امور خارجه به سمت دیپلماسی شهری گفت: یکی از شهرهایی که صلاحیت دارد هفته فرهنگی باشکوهی داشته باشد، اصفهان است و برنامه امروز نشان داد که شهرداری اصفهان تا چه حد نگاهی بین‌المللی دارد.

وی تصریح کرد: چیزی که کرونا به همه ما ثابت کرد، اهمیت داشتن نگاه جهانی و عمل محلی بود. هر شهری که با نگاه جهانی عملی محلی انجام داده باشد در حوزه‌های مختلف مسیر بهتری را طی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر اهمیت دیپلماسی شهری در دنیای امروز تأکید کرد و گفت: دیپلماسی شهری یکی از انواع دیپلماسی‌های غیررسمی محسوب می‌شود اما همین دیپلماسی‌های غیررسمی در حوزه اصلی خود گاه اهمیتی بیش از دیپلماسی رسمی پیدا می‌کنند و اثرگذاری آن‌ها در روابط بین‌الملل کشورها جدی است.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: به‌واسطه زندگی در کشورهای مختلف، می‌توانم اذعان کنم که کمتر شهری در ایران مثل اصفهان تمامی ابعاد مفهومی یک شهر را به‌صورت هم‌زمان داراست. تهران، به‌عنوان یک ابرشهر نمی‌تواند بسیاری از ابعاد زندگی شهری را برای ساکنانش تأمین کند و گواه آن همین که فرد نمی‌تواند در مرکز شهر چند کیلومتر را بدون عبور از بزرگراه و خیابان‌های عریض، به‌صورت پیاده طی کند اما در اصفهان کماکان می‌شود دوچرخه‌سوار شد و  سوای ابعاد تاریخی، محله‌های اصفهان باعث شده‌اند که شهر بودن آن حفظ شود.

وی با تحسین پیشگام بودن اصفهان در معرفی تمدن ایران ادامه داد: طرح شهروند دیپلمات طرح جالب و قابل‌توجهی بود که نشان داد کرونا مانع خلاقیت نمی‌شود و انتخاب عنوان «پل» برای مجموعه کتاب‌های اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان، انتخاب هوشمندانه‌ای است چرا که پل سوای مفهوم تاریخی تمدنی خود در اصفهان یک مفهوم عمیق در روابط بین‌الملل کشورهاست.

معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، گفت: کرونا ابعاد حیات شهری و معیشت هنرمندان را تحت تأثیر قرار داد و چون یقین دارم که بازار سنتی اصفهان می‌تواند در فضای مجازی به یک بازار مدرن تبدیل شود و درگاه پرداخت داشته باشد از شهرداری اصفهان درخواست می‌کنم که به حوزه تجارت صنایع‌دستی و صنایع هنری غیر کلاسیک به معنای خاص آن ورود پیدا کند.

خطیب زاده اعلام کرد که در صورت عملی شدن این طرح، از آن حمایت خواهد کرد؛ چرا که بسیاری از هنرمندان در این دوران نتوانسته‌اند آثار خود را ارائه کنند و از یک سو با همت شهرداری اصفهان و از سوی دیگر با ظرفیت هنرمندان آن، این شهر می‌تواند مبدع یک دیجی کالای هنری در ایران باشد.

پرچمداری دیپلماسی شهری و بین المللی‌ توسط شهرداری و شهر اصفهان

علیرضا سالاریان، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز در این آیین با تشکر از حمایت‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه اظهار کرد: آقای ظریف اصفهان را شهری تمدن ساز، بین‌المللی و شهری که برگ زرینی در دفتر دیپلماسی عمومی است توصیف کرده‌اند و جا دارد که از فعالیت شهرداری اصفهان و اداره امور ارتباطات و روابط بین‌الملل آن در بخش دیپلماسی شهری تشکر و قدردانی کنیم.

وی گفت: طی سه سال گذشته روابط بین‌المللی شهر اصفهان به‌گونه‌ای پیش رفته که می‌توانیم ادعا کنیم شهرداری و شهر اصفهان پرچم‌دار دیپلماسی شهری و بین‌المللی است.

سالن اجلاس سران، سرمایه‌ای ملی و بین المللی

 قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم به‌عنوان دیگر سخنران این آیین گفت: وزیر امور خارجه در دو سه سال گذشته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از برنامه‌های ما حمایت کردند و هنگام بازدید از سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان قول دادند که در صورت افتتاح این سالن، اولین برنامه بین‌المللی ایران را در آن برگزار کنند که امیدواریم این قول عملیاتی شود.

وی افزود: سالن اجلاس سران بسیار بزرگ، استاندارد و دارای امکانات است که نزدیک به هزار میلیارد تومان طی دو سه سال گذشته برای آن هزینه کرده‌ایم و مطمئنیم به یک سرمایه ملی و بین‌المللی بدل می‌شود و در خدمت صلح و آرامش قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کرونا برای مرا شرایط جدیدی را ایجاد کرد، به محور قرار گرفتن گردشگری در اصفهان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بود که بتوانیم از این طریق با جهان ارتباط برقرار کنیم و صنعت گردشگری را توسعه بدهیم. بعد از برجام نیز کارها خوب پیش می‌رفت اما کرونا سر رسید و در همین شرایط هم به سمت ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرداران کشورها و سفیران مختلف رفتیم. امید که آثار خوب این دیپلماسی شهری بتواند در مسائلی که کار برای دولت سخت می‌شود، هموار کننده راه باشد.

نوروزی، چاپ کتاب و مجله و همکاری با سازمان اکو را از دیگر فعالیت‌های شهرداری اصفهان در حوزه دیپلماسی شهری معرفی کرد و توضیح داد: علت انتخاب پل برای مجموعه کتاب‌های اداره بین‌الملل که امروز برای رونمایی از آن دور هم جمع شده‌ایم این بود که معتقدیم این کتاب‌ها می‌تواند پلی باشد به آن سوی جهان تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را از این طریق حل کنیم.

وی از همراهی اکثر اعضای شورای شهر با برنامه‌های دیپلماسی شهری شهرداری تشکر کرد و گفت: امیدواریم زیرساخت‌های ایجادشده بتواند اصفهان را به‌عنوان قطب گردشگری مطرح کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و البته جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی، توفیقی بزرگ برای اصفهان و در راستای همان نکته‌ای است که معاون دیپلماسی عمومی وزیر امور خارجه بر آن تأکید داشتند.

سه خواهر خوانده جدید برای اصفهان

ایمان حجتی، مدیرکل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: شهرداری اصفهان در دوره پنجم مدیریت شهری بر اساس تأکیدات شورای شهر و شخص شهردار، در زمینه دیپلماسی شهری تلاش‌های زیادی را انجام داد و این اقدامات با همکاری وزارت امور خارجه به‌خصوص مرکز دیپلماسی عمومی و نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان پیش رفت.

وی توضیح داد: ما در درجه اول حس کردیم که در ارتباطمان با شهرهای خواهرخوانده دچار مشکلیم و بعضی از روابط کم‌فروغ شده است. بنابراین فاز اول را با هدف فعال کردن روابط هم‌زمان با شیوع کرونا آغاز کردیم و پیش رفتیم. در فاز دوم نیز، با توجه به اهدافی که به‌عنوان شهرداری، در ارتباط با خواهرخوانده‌ها برای بحث برندسازی شهر داشتیم و از سوی دیگر، به این دلیل که معتقد بودیم دیپلماسی شهری و عمومی باید یاری‌رسان دیپلماسی رسمی باشد، تصمیم گرفتیم از ظرفیت کنشگران استفاده کنیم و به‌این‌ترتیب، طرح ابتکاری «شهروند دیپلمات» را اجرایی کردیم.

مدیرکل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح شهروند دیپلمات موافقت  وزارت امور خارجه، مرکز دیپلماسی عمومی، نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، شهردار و شورای شهر اصفهان را نیز جلب کرد و با تصویب کلیات آن در شورا، بودجه‌ای در سال ۱۴۰۰ برای آن در نظر گرفته شد که امیدواریم با پیشرفت طرح، شاهد شکوفایی و بالندگی ارتباطات بین‌المللی شهرداری باشیم و به الگویی برای دیگر شهرها بدل شویم.

حجتی خبر داد: با همیاری وزارت امور خارجه، پس از معرفی شهردار جدید حیدرآباد هند، پیمان خواهرخواندگی اصفهان و این شهر امضا خواهد شد و عقد پیمان خواهرخواندگی اصفهان با سمرقند و پورتوی پرتغال نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: گام دیگری که برداشتن آن توسط شهرداری لازم بود و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز به یاری ما شتافت، تولید محتوا در قالب کتاب و تیزر برای معرفی شهر اصفهان به زبان‌های مختلف بود. خوشبختانه این گام برداشته شد و به‌زودی نیز قرار است تیزرهایی به ۱۰ زبان برای اصفهان آماده شود تا در بازاریابی شهر مؤثر باشد و سفارتخانه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

سرفۀ اصفهان و تب کشور!

علیرضا نصر، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، از دیگر سخنرانان این آیین نیز اظهار کرد: امیدوارم رسالت سنگینی که امروز مدیران شهری بر دوش دارند به‌خوبی انجام شود چرا که ما باید ظرفیت‌سازی را  هم در شهر اصفهان و هم در کشور دنبال کنیم.

وی  ادامه داد: هنرمندان اصفهانی، ظرفیت‌های هنری شهر اصفهان و آثار چشم‌گیر آن باعث شده که امروز با بانگ بلند اعلام کنیم اصفهان را نیمه خوانند در جهان/صد جهان من دیده‌ام در اصفهان.

رئیس شورای شهر اصفهان مدعی شد: در مقوله تأثیرپذیری دیگر شهرها از اصفهان باید بگویم هر جا اصفهان سرفه کرده، کل کشور تب کرده است و امیدواریم بتوانیم میراثی که به دست ما رسیده پاس بداریم و با ارزش‌افزوده به آیندگان تحویل بدهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)