میرنیوز

ستاد تسهیل تولید در خراسان‌جنوبی؛ از حرف تا عمل/ تولیدکنندگان: آمار غلط به استاندار می‌دهند!

ستاد تسهیل تولید در خراسان‌جنوبی؛ از حرف تا عمل/ تولیدکنندگان: آمار غلط به استاندار می‌دهند! 2020-01-01T13:01:54+03:30

 خبرگزاری فارس- بیرجند؛ پنجم اردیبهشت‌ماه سال 1389 بود که دولت وقت برای رفع مشکلات سد راه تولید از جمله مشکل سرمایه در گردش، به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ستاد «تسهیل امور و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی» را به ریاست وزیر صنایع و معادن وقت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی، تشکیل داد.

قرار بود این ستاد همانگونه که از نامش برآمده، تمام‌قد از رونق تولید حمایت کرده و موانع را از سر راه تولیدکنندگان بردارد، اما با تمام این حرف‌ها این ستاد در خراسان‌جنوبی این روزها به اذعان تولیدگران، به دلیل مسائلی همچون نبود ضمانت اجرایی مصوبات و یا سنگ‌اندازی بدنه یک دستگاه اجرایی بر سر اجرای آن، آنطور که باید موفق نبوده و گرهی از مشکلات تولیدکنندگان در خراسان‌جنوبی باز نکرده است.

در همین راستا خبرگزاری فارس در ادامه پیگیری‌های مشکلات تولیدکننگان استان، به سراغ سه نفر از این تولیدکنندگان رفت تا از نحوه عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و میزان کارآیی مصوبات آن در خراسان‌جنوبی جویا شود، که در ادامه آن را می‌خوانید:

«سیدیحیی حسینی»، یکی از تولیدکنندگان باسابقه در شهرک صنعتی بیرجند است که مدت ۲۷ سال در صنایع پایین‌دستی فولاد مشغول فعالیت بوده و واحد صنعتی وی این روزها به دلیل عملی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از مردادماه امسال عملاً تعطیل شده است، «عباس کریم‌پور» نیز به عنوان مدیرعامل صنایع سنگ پاسارگاد از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده و هم‌اکنون دو مجموعه معدنی و دو مجموعه فرآوری سنگ را با ۱۹۰ نیرو مدیریت می‌کند که تولیدات این مجموعه‌ها علاوه بر مصرف در داخل به کشورهای آسیای میانه، عراق و کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

«محمدعلی رمضانی» مدیر مجموعه کشک رئوف هم حدود ۲۰ سال در صنعت استان خراسان‌جنوبی فعالیت داشته و در حال حاضر عهده‌دار مسؤولیت دبیرخانه صنعت و معدن شعبه خراسان‌جنوبی، نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بیرجند می‌باشد.

فارس: آیا شناختی از ستاد تسهیل دارید و تاکنون به این ستاد مراجعه کرده‌اید؟

 حسینی: از ابتدای دولت یازدهم که دچار بحران شده و اشتغال موجود در واحد تولیدی‌ خود را از دست دادیم با تمام توان واحد تولیدی را حفظ کردم، اما امسال به دلیل اجرا نشدن مصوبه همین ستاد تسهیل این واحد تولیدی عملاً تعطیل شد.

استاندار خراسان‌جنوبی تیرماه امسال از شهرک صنعتی بازدیدی داشت که در این بازدید برخی واحدها از جمله بنده برای حل مشکل واحد تولیدی متبوع خود درخواست سرمایه در گردش داشتم.

تسهیلات ندادند، تعطیل هم کردند!

در همان دیدار به استاندار گفتم این مدیران شما صنعت نمی‌دانند، اما نمی‌دانستم این سخنم موجب غضب آن‌ها به من می‌شود و هر روز مانعی برای دریافت تسهیلات برایم درست خواهند کرد، در آن بازدید و پس از برگزاری ستاد تسهیل مصوبات زیادی داشتیم که قرار شد برای دریافت سرمایه در گردش، دو قسط باقی مانده تسهیلات قبلی را پرداخت کنم و سریعاً به من تسهیلاتی داده شود تا کارم را گسترش دهم، اما نه‌تنها تسهیلاتی داده نشد، بلکه همان سرمایه‌ای که داشتم نیز بابت اقساط دادم و واحد تولیدی تعطیل شد.

صورت‌مسئله را اشتباه فهمیده‌اند

 کریم‌پور: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای این تشکیل شد که تعدد قوانین و قوانین موازی را که در بین ادارات و ارگان‌ها برای فضای کسب‌وکار وجود دارد، رصد کند و با توجه به مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی ایجاد شده مصوبه‌ای بدهد و آن را به‌عنوان قانون اعمال کنند، اما متأسفانه صورت‌مسئله را اشتباه دریافت کرده‌اند.

مصوبه‌ سفر استاندار هم عملیاتی نشد

در همین بازدید استاندار، دو مصوبه در خصوص تسهیلات نوسازی و مشخص کردن سایت پسماند، برای واحد ما مصوب شد، البته مصوبه پسماند از سال ۱۳۶۰ بر روی زمین مانده است و استانداری باید همزمان با ایجاد شهرک صنعتی محلی برای این سایت در نظر می‌گرفت، در آن جلسه مصوب شد جلسه کارشناسی و بررسی برای مشخص کردن سایت پسماند گرفته شود، بعد از پیگیری ما، استانداری گفته بود بودجه نداریم، لذا باید هزینه مشاور می‌دادیم که این کار انجام شود.

ماجرای ادامه‌دار سنگ‌اندازی‌ها

با پرداخت هزینه مشاور در نهایت، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و اعلام کردند هیچ نقطه‌ای برای سایت پسماند پیدا نکردند و باید در فاصله ۱۷ کیلومتری از شهرک که امکان حمل بار هم وجود ندارد، محل سایت باشد، با وجودی که این موضوع مصوبه ستاد تسهیل بود اما آقایان مسؤول حاضر نشدند از مواضع خود پایین بیایند تا قدمی برای رفع این مشکل برداشته شود و در نهایت هم گفتند در کویر لوت هم‌ چنین جایی برای دفع پسماند پیدا نمی‌شود!

 رمضانی: فلسفه تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این بود که تولیدکننده زمانی که دچار مشکل می‌شود به این ستاد مراجعه کند و کارشناسان واقعی، ضمن بررسی مشکلات، راه حلی به واحد تولیدی ارائه دهند، مسؤولیت این ستاد در سطح استان به عهده استاندار و دبیری آن را مدیرکل صمت عهده‌دار است که درواقع مسؤول پیگیری مصوبات این ستاد است.

حالا باید پرسید چقدر از مصوبات این ستاد به طور کامل اجرا شده و سود آن به تولیدکننده رسیده است؟ اگر مصوبات اجرا نمی‌شود دلیل آن چیست؟

اگر قرار بود مشکل واحدهای تولیدی را فلان مجموعه یا بانک حل کند ستاد تسهیل تشکیل نمی‌شد و حالا که تشکیل شده، مصوبات آن لازم‌الاجرا است و حکم قانون دارد.

گزارش‌ دستگا‌ه‌های متخلف به گوش استاندار نمی‌رسد/ آمار غلط می‌دهند

اگر دبیر ستاد تسهیل استان، گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند به استاندار می‌داد، شاهد این وضعیت نبودیم.

متأسفانه آمارهای غلطی که می‌دهند هم خودش ماجرایی دارد، در آخرین آمار از طرف اداره صنعت و معدن برای مصوبات بازدید استاندار از شهرک صنعتی بیرجند اعلام کردند، حدود ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده و همه کارها خوب و بر وفق مراد است!

استاندار صدای بخش خصوصی را هم بشنود

کاش استاندار هم موقع دریافت این نوع گزارش‌ها آن طرف ماجرا، یعنی نظر بخش خصوصی را هم جویا شود، دولتی‌ها از ۱۰ سال گذشته، پیشنهادات و راهکارهایی بدون مشورت با بخش خصوصی می‌دهند که به بن‌بست می‌رسد و در نهایت هم به این نتیجه می‌رسند که همان نظر بخش خصوصی را به کار گیرند، کاش در استان ما هم مانند ستاد تسهیل در کشور رفتار شود که مصوبه‌ای را بدون نظر بخش خصوصی به تصویب نرسانند.

فارس: پاسخ و رفتار ستاد در قبال تولیدکنندگان استان و مشکلات آنان چگونه بوده است؟

 حسینی: جریانی در استان وجود دارد که نمی‌خواهد افت درآمدی در استان باشد و آن‌هایی که باید به تولیدکننده‌ها کمک کنند در عوض به این جریان کمک می‌کنند تا تولیدکننده در فشار قرار گیرد.

«تعارض منافع» مانع حمایت مسؤولین از صنعت

واحد تولیدی بنده در سال حدود ۳۰۰ میلیون تنها به افغانستان صادرات داشته و سفارشاتی با رقم‌های خوبی از دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون داشتیم، اما با عدم مساعدت این ستاد واحد تعطیل شد، متأسفانه بعضی از مسؤولین اگر بخواهند از صنعت دفاع کنند، به دلیل وجود تعارض منافع، این کار را نمی‌کنند.

 کریم‌پور: به نظر می‌رسد، استاندار یا مدیرکل صمت به‌تنهایی نمی‌توانند این همه مشکلات را حل کنند، چراکه در استان با دید بسته و ذره‌بینی مدیران، کارشناسان و معاونت‌های آن‌ها مواجه هستیم که برخی از آن‌ها دروغ هم می‌گویند.

درد دل کنیم شرایط را سخت‌تر می‌کنند!

بخش کشاورزی و دامداری استان تعطیل شده و صنایع معدنی با همان تعداد کم وارد کار شدند اما متأسفانه، کارشناسان این موضوع را به‌عنوان مأخذ درآمدی برای افزایش شاخص اعتباری ارگان‌های خود در نظر گرفتند و به‌محض اینکه یک معدن فعال می‌شود نامه‌های متفاوت از اداره کار، بهداشت، فرمانداری و بیمه روانه این واحد تولیدی می‌کنند، جالب اینجاست وقتی درباره رفتار این مدیران با استاندار درد دلی می‌کنیم اوضاع بدتر شده و فردای آن روز مدیران آن مجموعه‌ها شرایط را به ما سخت‌تر می‌گیرند.

جلوی استاندار می‌گویند چشم، پشت سر حرف دیگر

درحالی که متولی تولیدکننده‌ها وزارت صمت است اما شدیم بچه حرام‌زاده‌ای که هر کسی توی گوش ما می‌زند، متأسفانه برخی از مدیران جلوی استاندار می‌گویند چشم، پشت سر می‌گویند استاندار برای خودش گفته است!

متأسفانه مشکل از مدیران استان خودمان است و این درست‌شدنی نیست، با وجود تلاش و زحمات استاندار تا وقتی که مدیران استانی همراه نباشند، صنعت در این استان راه نمی‌افتد.

خبری از اجرای مصوبات ستاد تسهیل نیست

 رمضانی: ضمن قدردانی از بازدید استاندار از شهرک صنعتی اما کاش این بازدید نتیجه می‌داد، کاش استاندار در تیم اقتصادی خودشان تجدیدنظر می‌کردند، در این بازدید جلسه ستاد تسهیل تشکیل شد و مصوباتی داشت و قرار شد کمیته پیگیری برای آن تشکیل شود اما خبری از آن نیست، البته در اتاق بازرگانی این مصوبات رصد شد و به تفاهم خوبی با دستگاه‌های اجرایی رسیدیم؛ اما چرا این موضوع به اطلاع استاندار نرسیده و رسانه‌ای نشده است؟

عده‌ای نمی‌گذارند صدای ما به گوش استاندار برسد

نظر بخش خصوصی درباره مصوبات این ستاد، عکس بوده، اما متأسفانه مطالبی مصوب کردند که راحت‌تر باشد، چراکه حلقه‌ای در کنار استاندار هستند که نمی‌گذارند ما به‌عنوان تولیدکننده حرف خود را بگوییم، چراکه حرف ما واقعیت است.

حدود ۵۰ درصد واحدهای شهرک صنعتی بیرجند تعطیل است و از سه سال گذشته اتفاقی برای آن‌ها نیفتاده و امسال هم اینگونه بوده است، چون نظرات و موانعی که آن‌ها از جانب تولیدکنندگان استان مطرح می‌کنند با موانع موجود و نظرات ما همخوانی ندارد، ما یک چیزی می‌خواهیم آن‌ها بر عکس عمل می‌کنند.

تسهیلات برای نورچشمی‌ها

فارس: آیا تسهیلاتی هم از طریق ستاد گرفته‌اید؟ چقدر معطلی و سختی داشته است؟

 حسینی: در اولین مصوبه‌ای که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای واحد تولیدی بنده در تیرماه داشت، قرار شد از بند و تبصره ۱۸ تسهیلاتی برای بازسازی و همچنین سرمایه در گردش پرداخت شود که عملیاتی نشد، به این دلیل که مبلغ تبصره ۱۸ محدود بود و شامل حال نورچشمی‌ها شد، در قالب مصوبه طرح رونق تولید، دوباره برای سرمایه در گردش معرفی شدیم که با دستور استاندار بود اما به دلایلی که در ابتدا ذکر کردم این تسهیلات را نتوانستم دریافت کنم.

جالب است چند وقت پیش که به بانک بدهکار بودم، عوامل ستاد برای من کاری نکردند، در حالی که برای یک تولیدکننده دیگر که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک بدهکار بود علاوه بر تقسیط به او مهلت یک‌ساله دادند.

 کریم‌پور: من به‌عنوان یک تولیدکننده یک ریال تسهیلات نگرفتم، تمام سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی‌ بنده توسط دو شریکم که اصفهانی و مشهدی هستند صورت گرفته که با شرایط استان، آن‌ها هم حاضر نیستند همکاری را ادامه بدهند، هر روز که جلوتر می‌رویم یک نامه، یک درخواست و یک اخطار به ما می‌دهند که مشکل ایجاد می‌کند.

در استان‌های دیگر سختگیری‌ها اینگونه نیست

هر سال، دفاتر ماده ۳۷ تأمین اجتماعی برای کارخانه‌ای که نه توسعه دارد و نه قرار بر توسعه دارد، از ما می‌خواهند تا وضعیت را بررسی کنند و نقطه‌ای برای ایجاد مشکل پیدا کنند، آیا در استان‌های دیگر هم سختگیری‌ها اینگونه است؟

 رمضانی: برای واحد تولیدی خود تسهیلاتی نگرفتم، قرار بود یک مجموعه‌ در کنار واحد تولیدی‌ام راه‌اندازی کنیم که چون استقبالی نشد، سرمایه ۱۵ میلیاردی‌ام خاک می‌خورد، اما اگر به سازمان صمت مراجعه کنید مرا بدهکار بانک و بیمه و غیره معرفی می‌کنند، در حالی که هیچگونه بدهی ندارم.

اگر مطالبه‌گری کنیم به ما برچسب می‌زنند

متأسفانه چون بخش خصوصی مطالبه‌گر نیست اگر چند نفر مطالبه‌گری کنند آن‌ها را تخریب کرده و به آن‌هابرچسب می‌زنند.

فارس: در مجموع مشکلات اصلی تولیدکنندگان و موانع رونق تولید در خراسان‌جنوبی را چه می‌دانید؟

 حسینی: روند تولید یک جریان چندوجهی است، باید بسیاری دست‌به‌دست هم بدهند تا تولید رونق پیدا کند، مجلس هم در وضع قوانین می‌تواند کمک‌کننده باشد، در حالی تولیدکنندگان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند که حتی یک ریال هم از این ارزش افزوده دریافت نمی‌کنند.

 کریم‌پور: از زیر مجموعه امور مالیاتی گلایه‌مند هستم، مجموعه معادن در مناطق محروم، ۱۰ سال معاف از مالیات هستند اما با وجود ارائه دفاتر، مالیات را علی‌الرأس پرداخت می‌کنیم.

اذعان دروغ به بخشیدن جرائم مالیاتی دارند

ما دزد نیستیم و اگر درآمد داشته باشیم مالیات هم می‌دهیم اما به حق که متأسفانه با وجود پیگیری هیچ پاسخ شفافی از سمت آن‌ها داده نمی‌شود، در حالی که در جلسات اذعان دروغ به بخشیدن مالیات‌ها و جرائم مالیاتی دارند اما در عمل انجام نمی‌شود.

با صفر درصد سود تولید می‌کنیم!/ با صنعتگر برخورد متهمانه می‌شود

با توجه به اینکه ۳۰ درصد حجم مواد اولیه ما، وابسته به واردات است، سعی کردیم اشتغال را حفظ کنیم و مجموعه را با صفر درصد سود نگه داشتیم، اما توجهی از سوی سازمان امور مالیاتی و دیگر سازمان‌ها صورت نمی‌گیرد.

متأسفم که با صنعتگر در استان برخورد متهمانه می‌شود، این مدیران و کارشناسان حق ندارند با تولیدکننده اینگونه برخورد کنند چراکه این برخورد ادارات با تولیدکننده، همان چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی را تعطیل می‌کند، درک نمی‌کنند که اگر یک تولیدکننده به‌جای ۲۰۰ نفر برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند به نفع استان است.

به‌جای اینکه روند دریافت تسهیلات را آسان‌تر کنند، برای مجموعه‌ای که ۳۰ میلیارد تومان سرمایه آن است و درخواست دریافت تسهیلات برای نوسازی ماشین فرسوده داده، کارشناس بانک طرح توجیهی می‌خواهد، اما در این حد سواد ندارد که برای یک کارخانه در حال کار طرح توجیهی نمی‌گیرند، اینگونه رفتارها یکی از دلایلی است که تولیدکننده رغبتی به دریافت تسهیلات ندارد.

در سه سال گذشته یک میلیارد تسهیلات ۱۳ درصد دریافت کردم، اما هم‌اکنون ۱۸ درصد بازپرداخت می‌کنم و دلیل آن هم مشخص نیست.

نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب برای صنعت فایده‌ای ندارد

 رمضانی: یک واحد تولیدی در زمانی خاص نیازمند تسهیلات است که اگر در آن بازه زمانی خاص این تسهیلات را دریافت کرد کارش ادامه می‌یابد، اما در غیر این صورت نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب برای صنعت فایده‌ای ندارد.

در خصوص وام آقای کریم‌پور باید بگویم، سال ۹۶ یک کمک فنی و اعتباری به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به استان تعلق گرفت و قرار شد کسانی که در سال ۹۷ تسهیلات بگیرند از محل آن پنج درصد یارانه به آن‌ها داده شود که وام ایشان هم شامل این موضوع می‌شد، اما این مبلغ در بین تعدادی واحد خاص تقسیم شد.

سخن پایانی

در این گفت‌وگو سعی کردیم مشکلات و موانع تولیدکنندگان را انعکاس داده و بدون واسطه به گوش مسؤولین ذیربط برسانیم، نکته اصلی در صحبت‌های این تولیدکنندگان لزوم ایجاد افق مشترک دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به رونق هر چه بیشتر تولید و تسهیل و اصلاح قوانین مزاحم به‌خصوص در برخی از موضوعات که قانون دست مدیران استانی را باز گذاشته بود، خواسته‌ای که در صورت اجرایی شدن کامل مصوبات ستاد تسهیل قطعاً به سرانجام خواهد رسید.

این فرصت را نیز در اختیار سازمان صمت خراسان‌جنوبی قرار می‌دهیم که در خصوص موضوعات مطرح‌شده در این گفت‌وگو و میزان عملیاتی شدن مصوبات یک سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موافع تولید پاسخ آن‌ها را بشنویم.

انتهای پیام/3403/ج/ح

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)