میرنیوز

با بیماری‌های قلبی شوخی نکنید/حقایقی که حادثه 11سپتامبر برملا کرد

با بیماری‌های قلبی شوخی نکنید/حقایقی که حادثه 11سپتامبر برملا کرد 2021-03-30T10:51:00+04:30

قلب شاید بعد از مغز مهمترین عضو و قطعا یکی از حساس ترین اعضای بدن باشد، پس شناخت عواملی که این عضو حیاتی را بیمار می کنند، نیز امری مهم و حساس محسوب می شود.

دکتر فراز فرمهینی، فوق تخصص قلب و عروق مقیم آلمان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند و بالای ۳۰ درصد مرگ و میرها در سراسر دنیا به صورت مستقیم مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است، اظهار کرد: این آمار اهمیت بسیار بالای توجه به سلامت قلب و عروق را نشان می دهد.

وی افزود: جامعه ما طی ۵ دهه گذشته به سرعت روند شهرنشینی را طی کرده و در حال حاضر پدیده صنعتی شدن یا زندگی صنعتی را در کشورمان تجربه می کنیم. این تجربه با یک تغییر فرهنگی همراه بوده است به این معنی که میزان فعالیت فیزیکی افراد کاهش یافته، سبک زندگی عوض شده، پشت میزنشینی افزایش یافته و در کنار عادت های بد غذایی و استفاده از غذاهای پرچرب و پر کالری که همچنان در فرهنگ ما غالب است، قرار گرفته، از طرفی مصرف فست فودها که غذاهایی پرچرب، پرکالری و پرنمک هستند، به عنوان بخشی از فرهنگ غذایی کشورهای غربی به فرهنگ مان وارد شده است.

سیکل معیوب چاقی، معضل جامعه بشری مدرن!

فرمهینی گفت: این سبک تغذیه ای جدید در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا باعث بالا رفتن چربی خون افراد و بروز پدیده چاقی شده است. چاق شدن از بزرگترین معضلات جامعه بشری است و یک سیکل معیوب را در بدن انسان ها آغاز می کند. در این سیکل معیوب، بدنبال چاق شدن فرد، فشار خون نیز افزایش می یابد، چربی بدن سخت می شود، اشتها افزایش پیدا کرده، تمایل به خوردن غذاهای پر کالری در فرد تقویت شده و در کنار آن شانس ابتلا به دیابت نوع دو بالا می رود و افراد دیابتی به جهت اینکه باید تحت درمان های ضد دیابتی قرار بگیرند باز هم مستعد چاقی بیشتر می شوند.

خطر بیماری های قلبی کمتر از کرونا نیست

وی با اشاره به مرگ و میرهای ناشی از کرونا و توجه ویژه به این مسئله، با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق نیز به همان اندازه مهم و متاسفانه رایج است گفت: از آنجا که بسیاری از مرگ و میرها بدنبال بیماری های قلب و عروق بوقوع می پیوندند، گویی حساسیت نسبت به این نوع مرگ کاهش یافته است، در حالی که بی توجهی نسبت به عوامل ایجادکننده نارسایی های قلبی بسیار خطرناک بوده و نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود.

وی در خصوص ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی عروقی اظهار کرد: فشار خون، چربی خون، دیابت، کم تحرکی، استعمال دخانیات و چاقی مجموعه عواملی هستند که با تغییر سبک زندگی می توان آنها را تحت کنترل درآورده و به میزان زیادی از آسیب های بعدی به قلب جلوگیری کرد.

دکتر فرمهینی گفت: آنچه امروز تصمیم گیران در تمامی کشورهای دنیا بر آن متفق هستند، ضرورت تغییر سبک زندگی و اصلاح آن، از زندگی بی تحرک و مصرف غذاهای پرنمک و پرکالری و چرب به سبک زندگی سالم است تا بتوان ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی را در مراحل اولیه کنترل کرده و آسیب های بعدی را کاهش داد.

این فوق تخصص قلب و عروق، با تاکید بر ضرورت توجه به اصل تاثیرگذاری آموزش در سنین پایین، اظهار کرد: آموزش افراد در خصوص مضرات دخانیات و اهمیت توجه به سبک زندگی سالم، باید از مقطع پیش دبستانی آغاز شود و افراد از دوران خردسالی بیاموزند که بهیچوجه نباید این توصیه ها را شوخی گرفت. ضرورت انجام فعالیت های بدنی به میزان سه بار در هفته در هر فضایی، باید در افراد به یک باور تبدیل شود.

مصرف قلیان، افزایش دهنده شانس بیماری های قلب و عروق   

وی مصرف دخانیات را یکی از بزرگترین معضلاتی عنوان کرد که در کشور ما طی چند دهه اخیر با افزایش مصرف قلیان در کنار مصرف سیگار، به عاملی نگران کننده تبدیل شده و بسیاری از جوانان و حتی افراد تحصیلکرده با توجیه مصرف تفننی، سموم دخانی بسیاری را از طریق مصرف قلیان به بدن خود وارد می کنند.

به گفته وی، مصرف یک وعده قلیان به اندازه چند پاکت سیگار ضررده بوده و نه تنها شانس بیماری های قلبی عروقی را بالا می برد، بلکه تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت ریه افراد دارد.  

آلودگی هوا با قلب و عروق چه می کند؟

دکتر فرمهینی با تاکید بر اینکه فشار خون و دیابت دو عامل بسیار مهم شناخته شده بروز بیماری های قلبی و عروقی هستند، گفت: تاثیر آلودگی هوا را در این میان نباید از یاد برد.

وی افزود: تحقیق بسیار جالبی پس از واقعه ۱۱ سپتامبر بر روی آتش نشانانی که به مصدومان این حادثه کمک کرده بودند، صورت گرفت که نتایج قابل توجهی از آن حاصل شد. آتش نشانانی که پس از تخریب برج های دو قلو در محل حاضر شده و و در معرض گرد و غبار ناشی از این تخریب ها و آلودگی هوای ناشی از آن قرار گرفته بودند، در سنین بسیار پایین، بیماری های قلبی عروقی نشان دادند و عمر این افراد بسیار بسیار پایین تر از همکاران شان در شهرهایی بود که چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند.

فرمهینی افزود: این یکی از اولین مباحث جدی بود که سال‌ها پیش در مورد تاثیر آلودگی هوا و ریزگردها بر سلامت قلب و عروق افراد مطرح شد و پس از آن پژوهش های دیگری نیز در این رابطه صورت گرفت و امرزه می دانیم که آلودگی هوا یکی از ریسک فاکتورهای مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

به گفته وی، در واقع، علاوه بر تاثیر آلودگی هوا بر ریه افراد و فشار مضاعفی که ضعف عملکردی ریه بر سیستم قلب و عروق می گذارد، ریزگردها و متابولیسم هایی که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در خون جذب شده و بعدا در بدن به گردش در می آیند نیز جزو عواملی هستند که شانس ایجاد پلاک در عروق و ابتلا به سکته های قلبی را بالا می برند، بر این اساس آلودگی هوا سلامت تمامی افراد را در معرض خطر قرار می دهد و باید در این زمینه بخصوص در کلانشهری مثل تهران فکری اساسی کرد.

ارتباط بیماری های قلبی و استعداد ژنتیکی

دکتر فرمهینی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی ژنتیک هستند و افراد با به ارث بردن برخی ژن ها مستعد بیماری های قلبی و عروقی می شوند، مهمترین معضل ارثی در این حوزه را انسداد عروق قلب عنوان کرد که سکته های قلبی را بدنبال می آورد. برخی افراد به صورت ژنتیکی استعداد بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند و در عین حال بسیاری از بیماری های زمینه ای و اساسی همچون فشار خون، بالا بودن چربی خون و دیابت نیز در انتقال ژنتیک ریشه دارند. برخی افراد به جهت به ارث بردن برخی ژن های مشخص، بیشتر در معرض این بیماری ها قرار می گیرند، اما نباید فراموش کرد که تاثیر ژن در این دسته از بیماری ها هنوز محل بحث است و پژوهشگران زیادی در موسسات معتبر تلاش می کنند ژن های مسئول در این بیماری ها را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شاید روزی برسد که بتوانیم از طریق ژن درمانی این اختلالات را درمان کنیم، اما تا آن زمان فاصله بسیار زیادی داریم، اظهار کرد: در این میان برخی بیماری های قلب و عروق نیز مشخصا ناشی از اختلالات ژنتیک هستند، ولی متاسفانه دانش ژن‌درمانی و علم ژنتیک هنوز به حدی نرسیده است که بتوان با تکیه بر آن این بیماری ها را در مقاطع بسیار پایین جنینی تشخیص داد و درمان کرد.

وی افزود: در این شرایط، با کشف اینگونه بیماری ها مثل برخی آریتمی های قلبی که می دانیم با برخی ژن های خاص در ارتباط هستند، درمان های علامتی و پیشگیرانه برای بهبود بیماران در نظر گرفته می شود.

مردان یا زنان؟

این فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی در بین مردان و زنان به یک نسبت مشاهده می شود، ولی بروز برخی از این بیماری ها در یک جنس بیشتر است، گفت: برای مثال می دانیم که شانس مردان برای ابتلا به بیماری گرفتگی عروق قلب در سنین میانسالی بیشتر از زنان است، اما شانس ابتلای زنان به این بیماری از سن ۵۵ سال به بعد افزایش می یابد و علت آن ورود زنان به مرحله یائسگی است.

وی افزود: در این شرایط ترشح هورمون های زنانه که به نوعی محافظ قلب و عروق هستند، متوقف می شود، همچنین زنان پس از دوران یائسگی اضافه وزن پیدا می کنند و این عوامل آنان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد، از طرفی افزایش مصرف دخانیات در میان بانوان که طی سالیان اخیر در ایران به عنوان یک معضل قابل مشاهده است، نیز در کنار عوامل گفته شده استعداد بروز بیماری های قلب و عروق را در زنان ایرانی افزایش داده است.

افزایش سن مساوی ابتلا به بیماری های قلبی است؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه افزایش سن از عوامل بروز بیماری قلبی هست، اما به تنهایی عامل بروز بیماری ها نیست، اظهار کرد: هرقدر سن بالاتر می رود، بیماری های زمینه ای بیشتر خودنمایی کرده و بر قلب و عروق اثر گذاشته و باعث تغییر عملکرد قلب می شوند. بر این اساس، اگر عوامل زمینه ای به خوبی کنترل شوند عامل سن به تنهایی نمی تواند سلامت قلب و عروق را تحت تاثیر قرار دهد.

وی توصیه کرد که افراد به جای توجه به طرز فکر قدیمی و پوسیده ای که معتقد است "افراد مسن بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند"، از سنین جوانی مراقبت های لازم را انجام دهند، چراکه ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی، تخریب را از سنین جوانی آغاز می کنند و چون این تخریب به صورت تدریجی رخ می دهد، بیمار زمانی علائم را در خود مشاهده می کند که به سنین بالا رسیده و کار از کار گذشته و عروق و عضله درگیر شده اند یا دریچه قلب فرسایش پیدا کرده است. در این مرحله تنها بخشی از مشکلات را می توان اصلاح کرد و برخی مشکلات در این مراحل قابل اصلاح نیستند.

این فوق تخصص قلب و عروق اظهار کرد: با کنترل قند و چربی و وزن در افراد دچار دیابت، فشار خون و چاقی و تغییر سبک زندگی می توان به سلامت قلب و عروق کمک کرد و جلوی گرفتگی عروق را گرفت.

با بیماری های قلبی شوخی نکنید

وی همچنین با تاکید بر اینکه تصور غلط بسیاری از بیمارانی که در سنین میانسالی یا بعد از آن تحت درمان های مورد نیاز برای بیماری های قلب و عروق قرار گرفته و برای مثال، جراحی باز قلب یا بای‌پس داشته یا درمان های مداخله ای دریافت کرده اند، اینست که خود را دوباره کاملا سالم فرض می کنند و فکر می کنند که می توانند به سبک زندگی گذشته برگردند، تاکید کرد: این تصور کاملا غلط است.

دکتر فرمهینی تصریح کرد: در بیش از ۹۹ درصد موارد، این تصور درست نیست چراکه عوامل زمینه ای که در ابتدا باعث ایجاد بیماری در این افراد شده بودند، همچنان در بدن آنها وجود دارند و در صورت بی توجهی می توانند دوباره باعث گرفتگی عروق بیمار شوند.

وی مهمترین توصیه به این افراد را جدی گرفتن تغییر سبک زندگی، انجام درست درمان ها و جدی گرفتن شرایط بیماری عنوان کرد و گفت: در غیر این صورت،  درگیری های جدید در عروق قلب و عوارض آن که سکته ها، آریتمی های قلبی و مرگ ناگهانی است در انتظار این افراد است و متاسفانه اغلب این افراد بعد از چند سال دوباره با شرایط مشابه شرایط قبلی به پزشک مراجعه کرده و مجبورند درمان های جدید را دریافت کنند که البته هرقدر بیماری پیشرفت می کند درمان ها اثربخشی کمتری پیدا می کنند و میزان موفقیت و حصول نتیجه مطلوب کمتر می شود.

قلب بیمار چه علامت هایی نشان می دهد؟

وی در ادامه، بیماری های قلبی را بسیار متنوع عنوان کرد و با بیان اینکه اختلال و درگیری می تواند در عروق، دریچه ها یا سیستم الکتریکی و اعصاب قلب باشد، افزود: گاه نیز عضله یا کیسه دور قلب دچار اختلال و التهاب می شود و بر این اساس، علائمی که بیماران قلبی ممکن است تجربه کنند نیز به همین اندازه متنوع و علائم آنها نیز متفاوت است.

دکتر فرمهینی در خصوص بیماری هایی که به علت کمبود اکسیژن در عضله قلب  و گرفتگی عروق قلب ایجاد می شوند، گفت: وقتی عروق قلب گرفته باشند و خون رسانی به عضله قلب به درستی انجام نشود، بیمار علائمی مثل درد قفسه سینه و دردهایی از فک تحتانی تا زیر شکم و بویژه دردهایی که در اثر فعالیت بیشتر می شوند، را تجربه می کند.

به گفته وی، این دردها با تغییر حالت بدن، مثل به جلو خم شدن تغییر نمی کنند ولی در عین حال، چند دقیقه بیشتر دوام نمی آورند و با استراحت رو به بهبودی می گذارند. این دردها به شکل تیرکشنده به دو دست یا به ناحیه کتف هم توصیف شده اند.

وی نشانه بعدی گرفتگی عروق را تنگی نفس بویژه تنگی نفسی که حین فعالیت رخ دهد، عنوان کرد و گفت: اما گاها بیمارانی که دچار گرفتگی عروق قلب هستند این علائم را به صورت واضح نشان نمی دهند و حتی برخی بیماران مثل بیماران سالخورده یا بیماران دیابتی اصلا علامت ندارند.

فرمهینی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده این علائم حتما باید به متخصص قلب مراجعه کرد افزود: برخی بیماران مبتلا به التهاب عضله یا کیسه قلب، دردهای تیرکشنده در ناحیه سینه و شکم را تجربه می کنند که چند ثانیه بیشتر طول نمی کشند، این دردها وقتی بدن در حالت های خاصی قرار می گیرد بیشتر یا کمتر می شوند، ولی در مجموع، این تعاریف صددرصد نیستند و بیمارانی که تنگی نفس یا دردهای تکرار شونده در قفسه سینه دارند باید به پزشک مراجعه کنند تا بررسی لازم در خصوص آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه علائمی نیز در مراحل انتهایی بسیاری از بیماری های قلبی دیده می شود گفت: بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی، گاهی علامت مشترک کلی که جمع شدن بیش از حد آب در بدن است، دارند که با ورم پاها نمود پیدا می کند و فرد با تنگ شدن کفش متوجه آن می شود. تنگی نفس و بزرگ شدن شکم ناشی از تجمع مایعات در فضای داخلی شکم نیز از جمله این علائم است.

دکتر فرمهینی تاکید کرد: در صورت مشاهده این علائم باید با متخصصین قلب مشاوره کرد تا علل زمینه ای بهتر شناخته شوند، چراکه بسیاری از بیماری های قلبی مثل بیماری های دریچه قلب یا بیماری های مربوط به ریتم قلب و آسیب های عضله می توانند در مراحل انتهایی، علائم مشترکی را ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)