میرنیوز

اعتماد محرز

اعتماد محرز 2021-04-26T11:56:46+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: فاز سوم تزریق واکسن «کوو ایران برکت» به ۲۰ هزار نفر دیروز در حالی آغاز شد که حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله داوطلبانی بودند که با اطمینان کامل از اثربخشی واکسن «کوو ایران برکت» آن را تزریق کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، وعده مسؤولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به انجام فاز نهایی کارآزمایی بالینی واکسن «کوو ایران ‌برکت» در هفته نخست اردیبهشت، دیروز با تزریق این واکسن به داوطلبان محقق شد؛ تحقق وعده‌ای پرافتخار که حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی دانشمندان ایرانی در شرایط سخت تحریم و اعتقاد به خودباوری با تکیه بر توان داخل است، طوری که دانش پزشکی ایران در ساخت واکسن کرونا دنیا را شگفت‌زده کرده است، چرا که اکنون ایران جزو معدود کشورهای سازنده این واکسن در دنیا شناخته می‌شود. دستیابی ایرانیان به واکسن اثربخش کرونای تولید داخل در حالی است که خیلی از کشورها، ناجوانمردانه در فروش واکسن کرونا محدودیت‌هایی را برای کشورمان ایجاد کردند. در چنین شرایطی اما صبح دیروز فاز ۳ مطالعات بالینی واکسن «کوو ایران ‌برکت» با تزریق روی داوطلبان آغاز شد و قرار است در این مرحله جمعیت ۲۰ هزار نفری تحت واکسیناسیون و کارآزمایی بالینی قرار بگیرند. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مینو محرز استاد دانشگاه و دکتر امیر زرگر استاد دانشگاه، ۳ داوطلب اول تزریق واکسن کرونای کاملاً ایرانی در فاز سوم بودند. دکتر حامد حسینی، مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسؤول تیم نظارت بر آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) دیروز با بیان اینکه ۵ دی‌ماه مجوز مطالعات بالینی را گرفتیم و فاز یک تمام شد، گفت: ۲۵ اسفند مجوز هر ۲ مرحله دوم و سوم را دریافت کردیم و امروز تمام داوطلبان فاز دوم وارد مطالعه شدند. تاکنون ۲۸۰ داوطلب تزریق اول را انجام داده‌اند و برای ۳۰ درصد دوز دوم نیز تزریق شده است. حسینی افزود: امروز (دیروز) فاز سوم را به طور رسمی آغاز می‌کنیم و روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در ۶ شهر مطالعات آغاز خواهد شد. با این وجود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از تهران و کرج و مابقی از ۴ شهر بوشهر، اصفهان، مشهد و شیراز تحت مطالعات فاز ۳ قرار می‌گیرند. وی افزود: ثبت‌نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم آغاز شده و تاکنون چندین هزار نفر داوطلب شده‌اند. حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که جزو ۳ داوطلب اول تزریق واکسن در فاز سوم بود نیز با بیان اینکه باید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تشکر کنم که کار بزرگی انجام داد که مایه افتخار ایران اسلامی است، گفت: از ابتدا اعلام کردم واکسن خارجی استفاده نمی‌کنم و منتظر واکسن تولید داخل می‌مانم، مخصوصاً واکسن برکت، چون اعتقاد داشتم واکسنی که جوانان متخصص ما تولید می‌کنند از بهترین‌ها در دنیا خواهد بود. امیدوارم طبق قول آقای مخبر هر چه سریع‌تر تولید انبوه را داشته باشیم و از تولیدات دیگر نقاط دنیا بی‌نیاز شویم.

واکسن «کوو ایران برکت» یکی از بهترین واکسن‌های کرونای دنیاست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واکسن «کوو ایران برکت» یکی از بهترین واکسن‌های دنیا از حیت اثربخشی و ایمنی است. شهریاری در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»، با بیان اینکه بنده به عنوان یک پزشک از ابتدای تولید واکسن کرونا در جهان اعلام کردم جز واکسن ایرانی هیچ واکسنی را تزریق نمی‌کنم، گفت: تجربه و توان نخبگان و دانشمندان ایرانی در علم پزشکی به قدری بالاست که اکنون توانسته‌ایم در تولید واکسن در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. وی با بیان اینکه اعتماد من به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ایمن بودن واکسن «کوو ایران برکت» و اثربخشی آن در مقابله با ویروس کرونا تا جایی است که در فاز نهایی تست بالینی این واکسن در کنار دکتر مینو محرز، پزشک و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همراه با دکتر امیر زرگر، استاد دانشگاه حاضر شدیم واکسن ایرانی کووید برکت را تزریق کنیم، گفت: به همه مردم قول می‌دهم واکسن «کوو ایران برکت» واکسنی مطمئن و اثربخش است و پس از توزیع انبوه، مردم با خاطری آسوده برای ایجاد ایمنی در مقابل کرونا از آن استفاده کنند. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: برخی‌ها با باوری غلط واکسن‌ها یا داروهای خارجی را چون خارجی هستند بر تولیدات مشابه در داخل ترجیح می‌دهند اما باید به این نکته توجه داشت که توان دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن و خیلی از داروها بالاتر و کیفیت محصولات تولیدی کشور در این بخش بیشتر و مطمئن‌تر است.

اثربخشی واکسن برکت روی کرونای انگلیسی

محرز نیز درباره اثربخشی این واکسن روی واریانت هندی ویروس گفت: روی واریانت انگلیسی کار شد و واکسن روی آن جواب داد اما هنوز روی واریانت هندی امتحان نکرده‌ایم اما کار خواهد شد. مینو محرز در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۳ واکسن «کوو ایران برکت» گفت: خوشحالم که ۲ مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن «کوو ایران ‌برکت» با موفقیت طی و اثرگذاری واکسن امتحان شد. وی افزود: من قول داده بودم وقتی مطمئن شوم واکسن برکت مصون است آن را تزریق کنم که امروز تزریق واکسن را در فاز سوم انجام دادم. با افتخار می‌گویم واکسن ایرانی زدم و به مردم قول می‌دهم ایمن‌تر از این واکسن پیدا نخواهند کرد و با خیال راحت می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

محرز درباره اثربخشی این واکسن روی واریانت هندی ویروس گفت: روی واریانت انگلیسی کار شد و واکسن روی آن جواب داد اما هنوز روی واریانت هندی امتحان نکرده‌ایم. یک واریانت جدید است. روی گونه‌های جدید ویروس هندی و آفریقای جنوبی هم کار خواهد شد. وی افزود: بالای ۷۰ تا ۹۰ درصد واریانت شایع در ایران -که نوع بد آن هم هست- همان نوع انگلیسی است که این واکسن روی آن مؤثر است. درباره گونه‌های جدید دیگر هنوز اطلاعات کافی نداریم.

گفتنی است رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ثبت‌نام بیش‌از ۳۲ هزار نفر جهت شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «کوو ایران برکت» خبر داد.

مصرف واکسن‌های داخلی از خرداد

مطالعات بالینی فاز ۳ واکسن «کوو ایران برکت» دیروز با تزریق این واکسن به برخی داوطلبان آغاز شد، همچنین قرار است امروز در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، فاز ۳ کارآزمایی بالینی واکسن پاستور نیز کلید بخورد. وزیر بهداشت دیروز ضمن اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور، درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر با وضعیت قرمز و نارنجی در بسیاری از شهرها مواجهیم اما رعایت پروتکل‌ها در همان سطحی است که در شهرهای زرد و آبی مشاهده می‌کنیم. سعید نمکی با اشاره به نگرانی‌هایی که پیرامون ورود ویروس هندی کرونا وجود دارد، گفت: ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند و هنر ما این است که ورود ویروس را به تأخیر بیندازیم و نگذاریم موج‌ها روی هم بیفتد و گرفتارمان کند. می‌دانستیم ویروس انگلیسی خواهد آمد اما تلاش کردیم زمان جایگزینی ویروس ووهان که نجیب‌تر بود با این ویروس را به تأخیر بیندازیم‌. برخی ساده‌انگاری‌ها این زمان‌بندی را بهم ریخت و مازندران هنوز از پیک ووهان درنیامده گرفتار ویروس انگلیسی شد. وی افزود: در حال کار روی واکسن هستیم اما فراموش نکنید هندوستان نزدیک به ۱۳۰ میلیون نفر را واکسینه کرد و دادستان هند دستور داد حتی یک واکسن از هند خارج نشود تا خودشان تزریق کنند و از ۵۰۰ هزار دوزی که توسط ما خریداری شده بود تنها ۱۲۵ هزار دوز تحویل داده شد و مابقی اجازه خروج نیافت‌، البته این به معنای عدم تأثیر واکسن نیست اما اینکه فکر کنیم تزریق واکسن جوشن محکمی برای عدم گرفتاری است، غلط است. تمام تلاش ما واردات و تزریق واکسن بیشتر است. نمکی تاکید کرد: فردا (امروز دوشنبه) در مراسم آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی واکسن پاستور خواهم گفت که ما کجا ایستاده‌ایم و آنهایی که ته دل‌شان ذوق می‌کنند که بفهمند ما عقبیم بدانند اکنون در چه نقطه‌ای هستیم. وی با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل‌ها، تصریح کرد: با کسی رودربایستی نداشته باشید و با پروتکل‌شکنان مماشات نکنید و جلوی کسی که کارخانه بیماری‌سازی برای شما فراهم می‌کند بایستید. وزیر بهداشت گفت: ما پوشش واکسیناسیون خوبی داریم اما نباید دوره کرونا سبب غفلت از پوشش واکسیناسیون شود. فاز دوم واکسیناسیون ما از امروز آغاز خواهد شد و غیر از کادر بهداشت و درمان از امروز بر واکسیناسیون سالمندان و بیماران خاص متمرکز می‌شویم و از خرداد شاهد مصرف واکسن‌های تولید داخل خواهیم بود. وی افزود: امروز نامه‌ای به وزیر بهداست هند نوشتم. ما شاهد این خیل عظیم بیماری در کشور آنها هستیم. در این نامه گفتم که ما در تحریم چه کشیدیم اما گفتم آماده کمک به آنها هستیم. ما امروز ونتیلاتور و دارو صادر می‌کنیم و حاضریم به نیازمندان هدیه دهیم، اگرچه عده‌ای که تاب ندارند می‌خواهند این مدیریت مقتدرانه را زیر سوال ببرند.

تولید و تحویل ۳۰ میلیون دوز واکسن برکت تا آخر مرداد

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از تولید انبوه واکسن «کوو ایران برکت» طی ماه‌های آتی خبر داد و گفت: تا آخر مرداد ۳۰ میلیون دوز واکسن را تولید و تقدیم وزارت بهداشت می‌کنیم. محمد مخبر در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز فاز ۳ مطالعات بالینی واکسن «کوو ایران برکت» با بیان اینکه تمام خطوط تولید در حال زیر بار رفتن است، گفت: اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن را تقدیم وزارت بهداشت می‌کنیم. وی افزود: خرداد بین ۳ تا ۵/۳ میلیون دوز تولید و تقدیم می‌کنیم، میزان تولید در تیرماه به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز و مردادماه به ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز می‌رسد و به این ترتیب تا آخر مرداد ۳۰ میلیون دوز واکسن تولید و تقدیم وزارت بهداشت می‌کنیم. در شهریور نیز راندمان تولید به ۲۰ میلیون دوز در ماه خواهد رسید که به این ترتیب نیاز داخلی کشور برای واکسیناسیون عمومی تأمین خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه طبق وعده‌ای که داده بودیم در چند ماه آینده مشکل واکسن نخواهیم داشت، گفت: با تلاش جوانان نخبه و مجاهد و متدین این عدد به میزان مورد نظر می‌رسد و امید است این بلا از جامعه بشری محو شود. وی ادامه داد: در چند ماه آینده جزو کشورهایی خواهیم بود که بالاترین میزان واکسن را تولید و تزریق کرده است که از مسیرها و شرکت‌های مختلف داخلی و واردات تأمین می‌شود. دغدغه عمومی واکسن ظرف چند ماه آینده رفع خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر تحریم‌ها بر تأمین مواد اولیه و زیرساختی مورد نیاز تهیه واکسن، گفت: ۲ فاز تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی داشتیم که در فاز نخست ظرفیت تولید در حد ۳ تا ۵/۳ میلیون دوز بود و اکنون خط تولید به طور کامل زیر بار است و از همین خط است که یک میلیون دوز در اردیبهشت تولید می‌شود. مخبر ادامه داد: در فاز صنعتی تجهیزات در حال نصب است و ظرفیت تولید ۱۵ میلیون دوز در ماه وجود دارد. برای تأمین بخش زیادی از مواد اولیه که نیاز داشتیم، شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج شدند و مشکل حل شد و بخشی را نیز وارد می‌کنیم. به هر حال تحریم‌ها بی‌تاثیر نیست. تمام تمرکز ما بر تولید بوده و بر واردات متکی نبودیم و نقشی در واردات نداشتیم. وی همچنین در پاسخ به اینکه شنیده شد در مقطعی از فاز سوم با مشکل مواجه شدید، گفت: چنین چیزی کذب محض است. از ابتدا هر روز وضعیت بهتر شده و توفیقات روزانه داشته‌ایم. کار به طور غیرقابل تصوری خوب پیش رفته و راندمان کار ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است. در هیچ مقطعی مشکلی نداشتیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره علت راه‌اندازی کارخانه جداگانه‌ای برای تولید واکسن گفت: همین الان هم جای دیگری نیست، اگر این ظرفیت در کشور بود این خطوط تولید را راه نمی‌انداختیم. در مجموع تلاش‌های خوبی در حال انجام است. مخبر در پایان گفت: ما از ۶ مسیر تولید واکسن را دنبال می‌کردیم، همه مسیرها به تست انسانی رسیده است. چند روز قبل به شوخی به یکی از دوستان گفتم کار به مرحله‌ای رسیده که تا چند وقت دیگر مردم مثلاً وقتی به سوپرمارکت می‌روند، بگویند که کدام واکسن را می‌خواهند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)