میرنیوز

سیاهه کرونا

سیاهه کرونا 2021-04-12T13:07:46+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: کل کشور این روزها صحنه تاخت و تاز کروناست تا جایی که این ویروس هر ۱۶ دقیقه در شهر تهران یک شهروند را به کام مرگ می‌کشاند. این آمار در شرایطی به ثبت می‌رسد که هم‌اکنون تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و محدودیت‌های ۱۰ روزه برای آن در حال اعمال است. تبعات اتخاذ سیاست‌های یک بام و دو هوا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه سفرهای نوروزی هم‌اکنون در حال نمایش است و شهروندان با بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی نسبت به تصمیمات این ستاد، مسیری خلاف جهت ستاد ملی کرونا را برگزیده‌اند. براساس مشاهدات میدانی در شهر تهران، برخلاف تعطیلی عمومی اعمال شده در سال گذشته که شهر عملاً قرنطینه شده بود، این بار میزان ترددهای شهری و زمان حضور شهروندان در سطح شهر کاهش نیافته است. این روند نشانه عدم تمکین و همراهی افکار عمومی با ستاد ملی کروناست اگرنه چرا باید پس از ابلاغ رسمی تعطیلی عمومی تا این میزان ترددهای شهری افزایش یافته و زنگ خطر برای صعود وحشت‌آفرین آمار ابتلاء و مرگ‌ومیر کرونا به صدا درآید. بر اساس آمار، هم‌اکنون به صورت روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند هشداری بسیار جدی برای نزدیک بودن روزهای پرخطر در آینده نزدیک باشد. در اعتراض به این موضوع، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: ما نیازمند تعطیلی کامل به معنای دقیق هستیم تا بتوانیم شرایط بیماری را کنترل کنیم. همچنان مترو، حمل‌ونقل عمومی، مراکز پر ازدحام و مراکز کاربردی شهر مملو از جمعیت است. وی تاکید کرد: این ویروس جهش‌یافته رحم نخواهد کرد. به نظر می‌رسد تنها راه‌حل بویژه در کلانشهری مانند تهران که ازدحام جمعیت و ترددهای درون‌شهری کاملاً متفاوت است، رفتن به سمت لاک‌دان به معنای واقعی است. آنچه ما در سطح شهر می‌بینیم لاک‌دان نیست و داریم با الفاظ بازی می‌کنیم. همان‌طور که هفته گذشته هم بشدت هشدار دادیم، تنها راه ممکن برای عبور از شرایط بحران فعلی با توجه به حجم بالای ابتلاء، لاک‌دان و تعطیلی کامل است؛ در حالی که اکنون ریتم شهر تغییری نکرده است.

بهار سختی خواهیم داشت

وضعیت گسترش ویروس کرونا چنان تهاجمی شده که وزیر بهداشت هفته پیش رو را هفته‌ای سخت خواند. دکتر سعید نمکی در توضیح آخرین وضعیت بیماری «کووید -۱۹» در کشور، گفت: عرض کرده بودیم اگر توجه نشود و دقت نکنیم فروردین و بهار بسیار سختی را خواهیم داشت. وی گفت: قبل از پایان سال ۹۹ با شکل‌های مختلف خدمت مردم عزیز و مسؤولان محترم پیش‌بینی‌هایی را از شیوه‌های مختلف و عملکردها و عواقب آن با زبان‌های مختلف بیان کردم؛ گاهی با تهدید، گاهی با تمنا و التماس و گاهی با قسم دادن به اینکه مردم رعایت کنند، سفر نروند و گرفتاری جدید برای کشور ایجاد نکنند. وزیر بهداشت افزود: ما با تلاش بی‌وقفه همکاران‌مان توانستیم موج سوم کووید را با لطف خدا در کشور مهار کنیم. با اینکه بیش از یک ماه ویروس موتاسیون‌یافته کرونا، ما را در خوزستان گرفتار کرده بود اما با لطف خدا توانستیم مرگ‌ها را تا حدود ۵۰ تا ۶۰ مرگ در روز نگه داریم. وی گفت: عرض کرده بودیم اگر توجه نشود و دقت نکنیم فروردین و بهار بسیار سختی خواهیم داشت؛ این خصیصه نگاه کارشناسی است. نمکی ادامه داد: بر اساس همین نگاه کارشناسی نیز ما پیش‌بینی این ایام را می‌کردیم. برآوردمان این بود که اگر بتوانیم با اجرای طرح تشدید بیماریابی در قالب طرح شهید سلیمانی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۸ فروردین عمل کنیم و خانه به خانه دنبال موارد مبتلا بگردیم، شعله‌های کوچک را خاموش کنیم، از پیوستن آنها به هم جلوگیری کنیم و کشور را در آتش شدیدی از بیماری نبینیم، می‌توانیم مطمئن شویم که بهار آرام‌تری خواهیم داشت. در حالی که اگر این کار را نکنیم و جمعیت ساکن نداشته باشیم، بلکه جمعیت سیال و جابه‌جا شونده داشته باشیم که قابل دسترسی نباشند و بتوانند بیماری را از نقاط گرفتار به نقاط غیرگرفتار یا کمتر گرفتار، آن هم با مؤلفه تاثیرگذاری مانند ویروس موتاسیون‌یافته منتقل کنند، بهاری بسیار سخت و شاید تابستانی متعاقب آن سخت‌تر را داشته باشیم.

خیز شتابنده بیماران سرپایی کرونا

نمکی گفت: به دلایل مختلف، عرایض ما مورد توجه قرار نگرفت. کالبدشکافی این بی‌توجهی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند و دردی را در این روزهای سخت درمان نمی‌کند. منحنی را می‌بینید که در کل کشور متأسفانه آمار بستری‌ها رو به فزونی است و در بسیاری از شهرها، مسؤولان دانشگاه‌ها که شبانه‌روز با آنها در تماسم، احساس سخت و سنگینی از بار بیماری و کمبود امکاناتی که ممکن است پاسخگو نباشد، دارند؛ در زمینه بیماران سرپایی یک خیز شتابنده عمودی داریم.

صف مرغ، دورهمی و سفر؛ علت افزایش کرونا در کشور

وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه امروز در زمینه بیماران بستری می‌بینیم، ناشی از صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ و… در شب عید است و بعد از آن دورهمی‌ها و شروع آثار سفرها و جابه‌جایی‌ها است؛ هفته آینده نیز منتظر یک خیز سنگین‌تر از موارد بستری در کشور هستیم. وزیر بهداشت گفت: هفته جاری و هفته آتی نقشه کشور به مراتب قرمزتر شده و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت.

مرگ‌ومیر بیماران کرونایی خوزستان کمتر از حد انتظار

سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای که رونوشت آن برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شد و به نظر می‌رسد نوعی پاسخ به سخنان روحانی در زمینه ورود ویروس کرونا از مرزهای عراق باشد، میزان مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان را کمتر از میانگین کشوری دانست. وی در این نامه نوشت: تجربه ارزشمند خوزستان در اوج همه‌گیری ویروس جهش‌یافته انگلیسی نشان داد اگر شیوه درمان سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته با داروهای ضدویروس اعمال نمی‌شد، علاوه بر سرریز بیماران بستری و تحمیل هزینه‌های سنگین، میزان مرگ‌ومیر بشدت بالا می‌رفت. در این نامه آمده است: با اقداماتی که در استان خوزستان انجام شد، مرگ‌ومیر نسبت به تعداد بیماران در خوزستان بسیار کمتر از حد انتظار و نسبت‌های قبلی کشوری است.

۲۵۸ ایرانی، قربانیان جدید شعله‌های مرگبار کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از جان باختن ۲۵۸ نفر به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت خبر داد. سیماسادات لاری گفت: از ظهر ۲۱ تا ظهر ۲۲ فروردین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید -۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران «کووید -۱۹» در کشور به ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسید. لاری ادامه داد: مجموع جان‌باختگان این بیماری نیز به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۴ هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید -۱۹» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری افزود: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. وی گفت: همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

افزایش ۴ برابری سرعت ابتلاء و بستری کرونا در موج چهارم

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش چشمگیر موارد ابتلاء و بستری کرونا در موج چهارم کرونا از مردم خواست در اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری لازم را داشته باشند. لاری گفت: سرعت افزایش ابتلاء و بستری در هفته سوم از موج چهارم بیماری در کشور نزدیک به ۴ برابر مدت مشابه در موج‌های دوم و سوم است که مطمئناً در صورت تداوم این روند تند صعودی باید شاهد تجربه روزهایی به‌مراتب سخت‌تر از گذشته در مدیریت این اپیدمی در کشورمان باشیم. وی در ادامه افزود: کرونا این بار سرکش‌تر و مهاجم‌تر است و ویروس جهش‌یافته قدرت سرایت بالایی دارد و در کشور غالب شده است و همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش از سوی پرسنل سختکوش نظام سلامت بدون همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. لاری گفت: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و کادر درمان را در این مسیر سخت یاری کنند و فراموش نکنند که اجرای محدودیت‌های مصوب بدون همکاری آنها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

ادعای ورود کرونای انگلیسی به کشور از مسیر خوزستان غلط است

در حالی که حسن روحانی، رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید بسیاری بر ورود ویروس کرونای انگلیسی از مرزهای عراق دارد، استاندار خوزستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان گفت: اتهام ورود کرونای انگلیسی به کشور از مسیر خوزستان غلط است و به محض اطلاع از شیوع کرونای انگلیسی تمام مرزها بسته شد. وی اظهار داشت: استان از نظر کرونا در شرایط دشواری قرار دارد و نیاز داریم با اعمال محدودیت‌ها این شرایط را کنترل کنیم. استاندار خوزستان افزود: به دروغ به خوزستان این اتهام را می‌زنند که این استان مبدأ ورود کرونای انگلیسی به کشور است که اتهام غلطی است و به محض اطلاع از شیوع کرونای انگلیسی مرزها را در استان بستیم. وی گفت: در بهمن پارسال با بستن مرزها جلوی شیوع کرونای انگلیسی در استان گرفته شد ولی متأسفانه پس از عید و سفرهای نوروزی موج جدید کرونا در کشور ایجاد شد.

ورود قطره‌چکانی واکسن به کشور

با آنکه کرونا در روزهای اخیر سرسختانه به جان شهروندان ایرانی هجوم آورده است اما هنوز درباره زمان واکسیناسیون عمومی تصمیم گیری جدی نشده است. در همین رابطه، نادر توکلی، معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به زمان تکمیل واکسیناسیون عمومی، گفت: این موضوع کاملاً به تأمین واکسن مربوط است، اگر واکسن داخلی وارد این مدار شود، قاعدتاً روند واکسیناسیون بخوبی جلو خواهد رفت. وی افزود: نکته بسیار مهم درباره واکسن کرونا این است که اگر موفق به واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، چاق، دیابتی و در کل افراد پرریسک شویم، تأثیر بسیار زیادی بر کاهش مرگ‌ومیرهای کشور خواهد داشت و از ابتلاهای شدید جلوگیری می‌کند. توکلی بیان کرد: من فکر می‌کنم اگر یک‌سوم جمعیت یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر واکسینه شوند، به کاهش شدت بیماری کمک خیلی زیادی خواهد کرد. معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن اشاره به تأثیر تحریم‌ها در روند واکسیناسیون کشور، گفت: ما تحریم هستیم و برای جابه‌جایی ارز هم مشکل داریم و متأسفانه واکسن به شکل قطره‌چکانی وارد کشور می‌شود، در این شرایط اگر یک‌سوم جمعیت واکسینه شوند، شرایط کمی آرام‌تر خواهد شد که هنوز موفق به این کار نشده‌ایم. وی با اشاره به افزایش تعداد جان‌باختگان کرونا در پایتخت گفت: اگر ظرفیت بیمارستانی به همین شکل بماند و ترخیص‌های بیمارستانی بیشتر نشود، برای تأمین تخت به مشکل برمی‌خوریم. توکلی بیان کرد: طبق آخرین آمار در یک روز تقریباً ۱۰۰۰ بستری داشتیم و پذیرش مراجعان سرپایی، بالای ۶۰۰۰ نفر بوده است، در مجموع نزدیک به ۶ هزار بستری در کل بیمارستان‌ها داریم.

طرح شهید سلیمانی باید با جدیت از سر گرفته شود

رئیس کمیته مبارزه با کرونای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وضعیت مدیریت کرونا در کشور گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و در رأس آن رئیس‌جمهور مقصر اصلی شیوع گسترده بیماری «کووید -۱۹» در کشور هستند، چرا که در ایام نوروز با کمترین محدودیت راه را برای رفتن مردم به سفر باز گذاشتند. یحیی ابراهیمی با بیان اینکه البته مردم هم با وجود هشدارهای وزارت بهداشت نسبت به نرفتن به سفر در تعطیلات نوروزی و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی کم‌توجه و بعضاً بی‌توجه بودند، گفت: هر چند دولت قوانین سفت و سختی را برای جلوگیری از ترددهای نوروزی اعمال نکرد اما در طول ۲ هفته ابتدای سال مردم نیز کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند. دید و بازدیدهای نوروزی از یک طرف، دورهمی‌ها و شرکت در مراسم‌های عزا و عروسی در این ایام موجب شد کشور اکنون صحنه تاخت‌وتاز کرونا شود. وی به روند رو به رشد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌های کشور اکنون مملو از بیماران کرونایی است و وضع خیلی از آنها وخیم گزارش می‌شود، در چنین شرایطی با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته انگلیسی و درگیر شدن تمام کشور به این بیماری احتمال افزایش آمار مرگ‌ومیر و بستری‌شدگان کرونا در روزهای آینده وجود دارد. رئیس ستاد کمیته مبارزه با کرونای مجلس در ادامه گفت: دولت به جای ایجاد راهکارهای کارشناسانه برای کنترل و مهار این بیماری مرگبار با بهره‌گیری از متخصصان، متأسفانه سیاسی‌کاری می‌کند. وی افزود: تنها راه پیشگیری از این بیماری خودمراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است و از طرفی تلاش برای ازسرگیری طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی مبتلایان و قرنطینه آنها که می‌تواند به مهار این بیماری کمک کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)