میرنیوز

عیدانه ‌فجر

عیدانه ‌فجر 2021-01-31T09:04:40+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: بررسی‌ها نشان داده واکسن ایرانی افراد را در مقابل ویروس جهش‌یافته انگلیسی هم ایمن می‌کند.

به گزارش «وطن امروز» واکسن «کووایران برکت» که ۴۰ روز است وارد فاز تست انسانی شده، مراحل ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در این میان موضوع کرونای انگلیسی موجب شده بود این سوال به وجود آید که کارایی این واکسن روی این ویروس جهش‌یافته چگونه خواهد بود. حسن جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام دیروز در جمع خبرنگاران به این سوال پاسخ مسرت‌بخشی داد و گفت: پس از شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، از طریق وزارت بهداشت نمونه‌ای از این ویروس جهش‌یافته را که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بالاتر از کرونای معمولی است، دریافت کردیم و در اختیار محققان دارویی ستاد اجرایی قرار دادیم.

وی افزود: از آنجا که یکی از قابلیت‌های هر واکسن باید این باشد که بتواند در برابر جهش‌های انجام‌گرفته روی ویروس، بدن افراد را ایمن کند، پلاسمای خون ۳ داوطلب اولی را که واکسن «کوو ایران برکت» دریافت کرده بودند با این ویروس مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم. مسؤول تیم تولید واکسن افزود: این ۳ داوطلب در ۲ مقطع واکسن را دریافت کرده‌اند، لذا انتظار می‌رود پلاسمای خون آنها ایمنی کافی را برای مقابله با ویروس پیدا کرده باشد. آزمایش‌های انجام‌گرفته نشان داد واکسن ایرانی با موفقیت کامل، توانسته ویروس جهش‌یافته را به طور کامل خنثی کند.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسؤول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت نیز درباره موفقیت جدید واکسن ایرانی گفت: امروز شنیدن این خبر همه ما را خوشحال کرد.

محرز افزود: ویروس انگلیسی برای همه ما تبدیل به یک دغدغه جدی شده بود که آیا واکسن تولیدشده فقط قدرت خنثی کردن کرونای معمولی را دارد یا قادر خواهد بود این ویروس خطرناک راهم از پا درآورد که خدا را شکر امروز این خبر خوب اعلام شد و خستگی را از تن ما و همه تیم اجرایی واکسن و تیم درمان و سلامت کشور درآورد.

هجمه علیه واکسن روسی سازماندهی شده است

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که با ایجاد فضایی نامطلوب افکار عمومی را نسبت به واردات واکسن کرونای روسی به کشور مخدوش و مشوش کنند، به «وطن امروز» گفت: ایجاد کمپین و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه درباره واکسن روسی جز خصومت چیزی دیگر در بر ندارد، این در حالی است که این واکسن روی یک میلیون روس آزمایش شده و خیلی از کشورهای دنیا از آن استفاده کرده‌اند و تاکنون برای آنها مشکلی ایجاد نکرده است. دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه این واکسن شرایط قابل قبول برای شروع واکسیناسیون را داراست، گفت: بیش از ۱۴ کشور دنیا این واکسن را تأیید کرده‌اند و بیش از ۵۰ کشور نیز درخواست آن را دارند. وی اضافه کرد: واکسن روسی هم‌اکنون جزو ۱۰ واکسنی است که مورد تأیید برای ورود به سبد کوواکس قرار گرفته است. کشورهایی نظیر عراق، بحرین و ترکیه عملیات واکسیناسیون از طریق واکسن وارداتی کرونای روسیه را شروع کرده‌اند. وی در ادامه افزود: تاکنون هیچ‌کدام از واکسن‌های موجود برای کرونا، فاز چهارم بالینی را طی نکرده‌اند اما با توجه به هزینه اثربخشی برآورد شده، فاز چهارم عملاً نادیده گرفته شده تا واکسن‌ها سریع‌تر به تولید انبوه برسند و به این ترتیب این بحران اپیدمی و مرگ‌ومیر ناشی از آن در دنیا کاهش یابد. در روسیه نیز تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز تولید شده و افزون بر یک میلیون دوز از این واکسن تزریق شده است. واکسیناسیون انجام‌شده در برخی کشورها و همچنین روسیه با واکسن «اسپوتنیک V» اثربخشی مناسب همراه با بی‌خطری را نشان داده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه از تفاهم شکل‌گرفته برای انتقال دانش فنی «اسپوتنیک V» و تولید مشترک آن در کشورمان خبر داد و گفت: مجوز مصرف اضطراری «اسپوتنیک V» در کشورمان در ادامه طبق تفاهمات فعلی با انتقال فناوری و تولید مشترک آن نیز همراه خواهد بود و به این ترتیب همکاری مشترک بیوتکنولوژی و صنعت واکسن‌سازی بین ایران و فدراسیون روسیه در دستور کار است و با توجه به زیرساخت‌های عظیم روسیه در این حوزه و توانمندی بالای ایران، قطعاً این همکاری‌ها جایگاه هر ۲ کشور را در دنیا در ساخت واکسن بالا می‌برد.

جهانپور همچنین گفت: امیدواریم با ورود نخستین محموله‌های واکسن «کووید -۱۹» به کشور، آغاز کمپین واکسیناسیون علیه این بیماری را در کشور شاهد باشیم. بعد از آن نیز از طریق واکسن‌های مورد تأیید و انتخاب سازمان غذا و دارو در سبد کوواکس با محوریت سازمان جهانی بهداشت، روند واکسیناسیون ادامه خواهد داشت. در بهار ۱۴۰۰ نیز امیدواریم روند واکسیناسیون علیه این بیماری با واکسن‌های تولید داخل ادامه یابد و به این ترتیب در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای در ساختار ویروس و واریانت‌های جدید آن رخ ندهد، تا پایان سال ۱۴۰۰ کمپین واکسیناسیون علیه «کووید -۱۹» را در کشور به پایان می‌رسانیم.

وی در ادامه با اعلام خبر خوش موفقیت واکسن کرونای ساخت داخل بنیاد برکت که توانسته در آزمایش‌های انجام‌شده بر ویروس کرونای انگلیسی نیز غالب شود، افزود: به جرأت می‌توان گفت واکسن کرونای ساخت داخل از اثربخشی بسیار بالایی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: واکسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت‌زده کرده است، چرا که در بهترین شرایط و کیفیت بسیار بالا در حال ساخت و طی مراحل پایانی است و امیدواریم در اواسط فاز سوم مجوز تولید انبوه آن صادر شود و در اواخر بهار سال آینده در دسترس قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های واکسن کرونای ایرانی به نسبت سایر واکسن‌های جهانی توان منحصربه‌فرد تأثیرگذاری این نوع واکسن بر ویروس جهش‌یافته انگلیسی است که با انجام آزمایش‌ها توانسته است به این بیماری غلبه کند.

واکنش سازمان غذا و دارو به اظهارنظرها درباره واکسن روسی

کیانوش جهانپور در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره واکسن کرونای روسی اظهار داشت: برخی افراد شأنی برای ارزیابی واکسن‌های دیگر ندارند، چنانکه ورودی در این موضوع هم نداشته‌اند؛ متأسفانه این گونه رفتار و مواجهه، حرفه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مرجع تأیید واکسن از جمله واکسن داخلی، سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: افراد اگر مطالعه‌ای در این زمینه دارند مثل کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی که انجام می‌دهند، می‌توانند به سازمان غذا و دارو جهت بررسی ارائه دهند، در غیر این صورت، اظهارنظر سلیقه‌ای، وجهه علمی و فنی نخواهد داشت.

جهانپور در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود رفتار همه ما در مواجهه با این موارد بر اساس قواعد حرفه‌ای باشد و امیدواریم به گونه‌ای حرکت نکنیم که حتی شائبه تعارض علایق و منافع در رفتار و اظهارنظرها ایجاد شود.

جزئیات اثرگذاری واکسن ایرانی روی کرونای انگلیسی

همایون سامه‌یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره قابلیت‌های واکسن کرونای ایرانی گفت: بحمدالله آنتی‌ژن‌هایی که باعث ایجاد مقاومت در بدن می‌شود در ویروس قدیمی و جهش‌یافته جدید کرونا طوری است که واکسن ایرانی می‌تواند روی هر دوی آنها اثرگذار شود. این توانایی دانشمندان ایرانی سازنده واکسن کرونا قابل تقدیر است که توانسته‌اند همپای دیگر کشورهای دنیا در تولید واکسن به درجات عالیه برسند. امیدواریم با گذراندن تست‌های بالینی، این واکسن با موفقیت تولید شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در بهار سال آینده مراحل بالاینی و آزمایشی واکسن کرونای ایرانی به اتمام می‌رسد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین در این ۴ ماه باید واکسن خارجی تاییده شده نیز از خارج به کشور وارد شود.

آغاز مذاکرات وزارت بهداشت سوئیس با ایران برای خرید واکسن ایرانی کرونا

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد در حال گفت‌وگو با سازندگان واکسن غیر از کشورهای غربی از جمله ایران است. روزنامه سوئیسی تجارت در گزارشی اعلام کرد وزارت بهداشت سوئیس در حال گفت‌وگو با سازندگان واکسن غیر از کشورهای غربی از جمله ایران است. این روزنامه با اشاره به اینکه واکسن «کووید -۱۹» به اندازه کافی در اروپا و سوئیس وجود ندارد، نوشت وزارت بهداشت سوئیس اکنون با ۲۰ کشور سازنده واکسن از جمله ایران ارتباط برقرار کرده است. «نورا کرونیگ» از وزارت بهداشت سوئیس در گفت‌وگو با روزنامه تجارت سوئیس گفت: تماس‌های ویژه‌ای با ایران در این زمینه برقرار شده است. این مقام وزارت بهداشت سوئیس در ادامه تاکید کرد: ما روابط خوبی با بخش بهداشت ایران داریم. نهادهای بهداشتی در ایران به طور متمرکز و سازمان‌یافته‌اند و بنابراین برای آزمایشات بالینی و مجموعه داده‌ها کاملاً مجهز هستند. ۵ مؤسسه در ایران در لیست کاندیداهای جدی واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار دارند. کرونیگ افزود: وزارت بهداشت سوئیس در حال حاضر با ۲۰ نامزد سازنده واکسن گفت‌وگو می‌کند که ۱۰ کشور در لیست نهایی قرار دارند. همچنین روسیه و چین نیز از دیگر طرفین گفت‌وگوهای وزارت بهداشت سوئیس برای خرید واکسن از این کشورها هستند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)