میرنیوز

در فلوریدا دسترسی آسان‌تری به حجاب اسلامی داشتیم!

در فلوریدا دسترسی آسان‌تری به حجاب اسلامی داشتیم! 2022-05-23T00:17:19+04:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: انتخاب زندگی شرافتمندانه به خودی خود کاری همراه با دشواری است. برای هر بخشی از زندگی با شرافت، هزینه، انرژی و مشغله زیادی باید صرف کرد که در شرایط جامعه از گزند آفت‌های اجتماعی و اعتقادی دور بود. رسانه «ایرنا زندگی» در گزارشی به بخشی از این دغدغه که مربوط به انتخاب پوشش و خرید البسه مناسب در بازار امروز ایران است پرداخته است:

کافی است سری به فروشگاه‌های پوشاک زنانه بزنید تا با انواع و اقسام شال‌های کم‌عرض، شلوار جین‌هایی پر از زاپ و پارگی، پارچه‌های نازک و مانتوهای بدون دکمه‌ای و آستین بلند روبرو شوید. مدل‌هایی که هیچ‌کدام نمی‌تواند معنای حجاب برای زنان و دختران ایرانی داشته باشد. لباس‌هایی که نه اسلامی و نه حتی ایرانی به نظر نمی‌رسند. البته ناگفته نماند که این لباس‌ها مخاطبان و طرفداران خودش را دارد و روی دست طراح، دوزنده و فروشنده نمی‌ماند. اما این وسط، تکلیف کسانی که سلیقه‌شان با چنین تولیداتی همخوانی ندارد چیست؟ افرادی که تعدادشان کم هم نیست و این روزها سرگردان‌تر از همیشه باید در بین رگال‌ها بچرخند و بعد از چند دقیقه با دست‌خالی از فروشگاه خارج شوند؛ در این میان اگر خیلی خوش‌شانس باشند، تک فروشگاهی در جای دوری از شهر و یا مزونی خاص را در صفحات فضای مجازی پیدا می‌کنند که با سلیقه آن‌ها همخوانی دارد.

جای خالی طراحان مد اسلامی

بر کسی پوشیده نیست که چیزی که در کشور ما فراوان است، نیروی جوان و مستعداست! اما اینکه چقدر از آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و حتی هنری استفاده می‌کنیم جای بحث و سوال و تعجب دارد! این را مرضیه عباسیان می‌گوید که رشته طراحی پارچه خوانده است و هنوز نتوانسته با هیچ نهادی همکاری کند و طرح‌هایش را ارائه بدهد: «نه فقط من که سایر همکلاسی‌هایم هم که اتفاقاً فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور هستند، خواهانی برای طرح‌های‌شان ندارند؛ انگار اصلاً کسی به دنبال نیروی جوان نیست و خب ما هم آنقدر سرمایه نداریم که بتوانیم برند اختصاصی خودمان را راه بیندازیم.» این در حالی است که روز به روز، مزون‌هایی به راه می‌افتد که طراحانش دست بر روی طرح‌هایی غربی می‌گذارند که نشانی برای جلب سلیقه محجبه‌ها در بین طرح‌هایشان دیده نمی‌شود: «نمی‌دانم چطور می‌شود که آن‌ها این‌چنین سرمایه‌ای دارند اما طراحانی که به دنبال تولید محصولاتی باب میل بانوان محجبه است، نمی‌توانند طرح‌ها و ایده‌هایشان را عملی کنند.»

محجبه‌ها خرید آسانی ندارند

اما همه‌چیز با یک جستجوی موفقیت‌آمیز برای پوشش اسلامی به پایان نمی‌رسد؛ آنقدر که اگر بتوانی فروشگاه و مزونی با محصولات پوشیده و مورد سلیقه خانم‌های محجبه پیدا کنی، انگار تازه در اول مسیری قرار گرفته باشی که قرار است تو را نکشد اما قوی‌ترت کند؛ چرا که قیمت‌های این محصولات گاهی چنان تفاوتی با دیگر محصولات موجود در بازار دارند که واقعاً می‌تواند هر خریداری را به اما و اگر بیندازد: «مانتوهایی که قدبلندی دارند و کمی کار شده هستند، بالای یک میلیون تومان قیمت دارند؛ روسری و چادر هم که جای خودش را دارد.» قیمت‌هایی که ممکن است هر کسی را از خرید پشیمان کند و به صرافت خرید مانتوهایی با طرح دیگر و یا حتی دوخت مانتو بیندازد: «خلاصه‌اش این است که برای هربار خرید یک مانتوی جدید، باید پی دردسرهای متفاوتی را به تن‌مان بزنیم.» این را دختر جوانی می‌گوید که به قول خودش چند سالی هست که پارچه مورد علاقه‌اش را می‌خرد و به خیاط می‌دهد تا برایش بدوزد: «البته که این هم یک تفاوت قیمت صد تا صد و پنجاه هزار تومانی با مانتوی آماده دارد ولی حداقلش این است که باب سلیقه‌ام است.» اما شاید با اختصاص دادن یارانه‌هایی برای این نوع از محصولات، قدم‌های بزرگی در عرصه تسهیل دسترسی به حجاب برداشته شود. چیزی شبیه به یک تیر و دو نشان واقعی؛ هم دایره انتخاب محجبه‌ها بالاتر می‌رود و هم یک کار فرهنگی به معنای واقعی صورت گرفته است؛ چرا که بدون شک، قرار دادن امکاناتی برای خریداران مثل خرید به قیمت تعاونی مردم و افراد علاقه‌مند به حجاب را برای ادامه انتخاب‌شان مصمم‌تر می‌کند.

مزونی که هست اما گران است

خانم ثمینی، یکی از مزون‌داران پوشاک و حجاب اسلامی در شهر تهران است؛ صفحه مزونش در فضای مجازی مخاطبان زیادی دارد ولی هم خودش و هم مخاطبان صفحه‌اش قیمت بالای محصولات این مزون را قبول دارند: «من می‌پذیرم که قیمت‌ها تا حدودی بالا است و خرید برای قشر خاصی از جامعه سخت می‌شود اما واقعاً برای من و تولیدکننده، در شرایط امروز، قیمت‌هایی جز این صرفه اقتصادی ندارد. شاید بهتر است به جای اینکه از تولیدکننده‌ها موضوع قیمت را پیگیری کنیم، به سراغ متولیان امر برویم و ببینیم که چرا هیچ حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد که بتوانند قیمت نهایی را پایین بیاورند؟» او حتی به سراغ وام‌های کارآفرینی هم رفته است اما آنقدر پروسه سخت و نفس‌گیری داشته که قیدش را زده و نهایتاً مجبور به بالا بردن قیمت محصولاتش شده است: «وقتی از صفر تا صد تولید یک محصول، بر عهده تولیدکننده است، چطور می‌توانیم قیمت نهایی محصول را تعدیل کنیم؟ کاش حداقل بخش کوچکی از این مسیر را مسئولان فرهنگی بر عهده می‌گرفتند.»

انتخاب حجاب! پاداش یا تاوان؟

اما فارغ از همه قیمت‌های سر به فلک‌کشیده و حمایت‌هایی که باید از طراحان بشود و نمی‌شود، این میان، قشر نوجوان بیشتر از دیگران، در حق‌شان ظلم می‌شود. نوجوان‌هایی که وقت انتخاب و تصمیم‌شان برای داشتن و نداشتن حجاب است و آن‌ها محجبه بودن را انتخاب کرده‌اند؛ اما پاداش این انتخاب صحیح و عاقلانه‌اش چیست؟ مانتوها، تونیک‌ها و محصولاتی با رنگ و طرح‌های تیره و بدون جذابیت که طبیعتاً سلیقه یک دختر ده دوازده ساله که روحیه حساسی هم دارد نیست؛ نوجوانی که دلش می‌خواهد در عین داشتن حجاب، ظاهری شکیل و جذاب در میان دوستانش داشته باشد و گاهی باید بابت انتخابش، قید زیبایی را بزند.

این را نه ما بلکه مادران متعددی می‌گویند که دغدغه پیدا کردن یک لباس زیبا و در عین حال پوشیده برای دختر نوجوان‌شان، خسته‌شان کرده است: «در فروشگاه‌های سطح شهر که هیچ لباسی که نظر دخترم را جلب کند پیدا نکردم؛ اما چند مزون در شبکه‌های اجتماعی هست که حداقلش عکس‌هایش توانسته دخترم را راضی کند که حضوری هم به مزون برود تا شاید از آن‌ها خوشش بیاید.» این تجربه قریب به اتفاق ادرانی است که روزهای پرتلاطمی را با دختران نوجوان‌شان می‌گذرانند. مادرانی که معتقدند در یک جمع دوستانه از همکلاسی‌هایش دخترش، بسیاری از آن‌ها بدون دغدغه حجاب، رنگی‌ترین و جذاب‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند و دلش می‌خواهد فرزند او هم لباسی شکیل و در عین حال پوشیده بر تن داشته باشد: «و خیلی تاسف‌آور است که چنین خواسته‌ای در کشور ما انقدر سخت و غیرقابل دسترس شده است.

نوجوان‌های سخت‌پسند

بله سخت است؛ به دست آوردن دل دخترهایی که دیگر نه کوک هستند و نه جوان، بسیار سخت است. دختران نوجوانی که نه لباس‌های چین و واچین می‌تواند دلشان را ببرد و نه مجاب به پوشیدن مانتوهای مناسب خانم‌های میانسال می‌شوند که طبیعتاً تن‌خور باب میلی ندارند. حالا نبود سایر مناسب آن‌ها را هم به مجموع مشکلات اضافه کنید که قریب به اتفاق آن‌ها مجبورند لباس خریداری‌شده‌شان را دست خیاط بدهند تا قدش را کمی کوتاه و کند و دور کمرش را بگیرد! یعنی نه فقط سلیقه که حتی سایزی هم برای دختران نوجوان تعیین نمی‌شود که بتوانند با دل خوش و سرمست از خرید خوبشان از مغازه خارج شوند. نیازی که شاید تنها هشتگ #لباس_نوجوان در شبکه‌های اجتماعی بتواند آن را برطرف کند؛ آن هم با یکی دو مزون لباس نوجوان. مزون‌هایی که به دست یک دغدغه‌مند راه‌اندازی شده است و نشستن پای درد و دل‌های او هم نور علی نور این ماجرا است. تولیدکننده‌ای که مدت‌ها است برای جزئیات کارش وقت، انرژی، هزینه و … صرف کرده است و حالا باید به‌تنهایی، بار پاسخگویی به گرانی پوشش حجاب نوجوان را به دوش بکشد؛ مسئولیتی که به نظر می‌رسد بیشتر از او، بر عهده مسئولان فرهنگی کشور است!

فروشگاه‌های حجاب، مقیم فلوریدا

«قیاس مع‌الفارق است اما جالب است بدانید که محجبه‌های ایالت فلوریدا آمریکا، خیلی دغدغه‌ای برای انتخاب لباس پوشیده ندارند؛ چرا که می‌دانند در فاصله کمی از بزرگترین مسجد فلوریدا، فروشگاهی وجود دارد که آن‌ها را از محصول حجابی بی‌نیاز می‌کند. در واقع پیدا کردن لباسی پوشیده و مورد پسند بانوان محجبه، در قلب ایالت‌های آمریکا، به سختی پیدا کردن این محصولات در شهرهای کشور ما نیست!»این را «شهرزاد فلاحتی» می‌گوید که سه ماه پیش برای دیدن خانواده‌اش به تهران آمده و حالا یکی از مشکلات این روزهایش پیدا کردن لباس‌هایی با پوشش اسلامی است: «در جایی که عنوان اسلامی بودن ندارد، زنان و دختران مسلمان محجبه، به راحتی می‌توانند بسیاری از لباس‌های بلند و روسری‌هایشان را از این مرکز فروش بخرند؛ من به خیال اینکه در تهران به راحتی می‌توانم لباس‌های پوشیده پیدا کنم لباس زیادی با خودم نیاوردم اما حالا واقعاً به مشکلات جدی در این زمینه برخورده‌ام. پشت این ویترین‌ها و در این رگال‌ها از گشتن خسته شدم و هنوز هم لباس باب میلم که پوشش مناسب داشته باشد را پیدا نکرده‌ام.» حرف‌های این مقیم ایالت فلوریدا زنگ هشداری و البته کمی مایه خجالت مسئولانی باید باشد که متولی صنعت مد و پوشاک ایرانی و اسلامی هستند و خروجی کار آنها ویترین‌های خالی از حجاب اسلامی است.‌

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)