میرنیوز

گم‌شدن ۵۰۰ میلیون دلار در دولت دوازدهم به بهانه فروش بنزین!

گم‌شدن ۵۰۰ میلیون دلار در دولت دوازدهم به بهانه فروش بنزین! 2021-11-21T16:29:33+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، تابناک نوشت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دولت دوازدهم با رانت اقتصادی، ۵۰۰ میلیون دلار از بیت المال را به بهانه فروش بنزین به جیب یک جوان ۳۷ ساله منتقل کرد.

م. ذ که در سال گذشته به دلیل اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی راهی زندان شده بود، اما از زندان آزاد شد و بار دیگر با همراهی جریان خاصی در دولت دوازدهم، قراردادی معادل ۵۰۰ میلیون دلار با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به بهانه فروش محموله‌های بنزین منعقد کرد.

این جوان ۳۷ ساله با عنوان سه شرکت خصوصی خود به نام‌های شرکت توسعه و بسته بندی دلفین، ستاره تابان کیش و چای کاپیتان توانسته بود در سال ۹۷ با عملیات خالی فروشی و سلف فروشی در سامانه نیما به بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی، بدهکار شد و با اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مبلغ یک میلیارد درهم راهی زندان شد.

با تجمع و تحصن برخی تولید کنندگان و صرافان مقابل بانک مرکزی و قوه قضائیه، دستگاه قضا به بررسی این پرونده پرداخت و م. ذ را با استفاده از مدارک مالباختگان ۸ هزار میلیارد تومانی محکوم و راهی زندان کرد، اما این دوره حبس تنها ۱۰ روز به طول انجامید و او از زندان آزاد شد.

م. ذ پس از آزادی از زندان با حمایت جریان خاصی دربدنه دولت روحانی به بهانه دور زدن تحریم‌ها راهی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شد. او بار دیگر توانست با استفاده از رانت دولتی به بهانه فروش محموله‌های بنزین کشور ۵۰۰ میلیون دلار با این شرکت دولتی قرارداد امضا کند، اما پس از صادرکردن این محموله‌ها، مبلغ دریافتی از فروش بنزین به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بازگردانده نشد.

شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل عدم بازگرداندن پول‌های حاصله از فروش بنزین از سوی م. ذ از وی شکایت کرده و پرونده در حال حاضر در دستگاه قضائی در حال بررسی است؛ اما سوال اصلی این است که دستگاه‌های نظارتی چگونه اجازه داده‌اند که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با فردی که متهم به کلاهبرداری از مردم بوده قرارداد میلیون دلاری منعقد کند؟ او به واسطه کدام جریان و چهره دولتی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرارداد میلیون دلاری امضا کرده است؟

از سویی دیگر نکته قابل توجه درباره پرونده م. ذ این است که مسئولین وقت در دولت روحانی چرا نسبت به این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند و تا به امروز درباره تضییع بیت المال توسط این جریان و این فرد خاص صحبتی را مطرح نکرده‌اند؟ با توجه به رویکرد دستگاه قضا در دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر تدابیر لازم در جهت این پول به خزانه کشور و محاکمه عوامل و افراد دخیل در این پرونده اتخاذ شود.

به نظر می‌رسد با توجه به سکونت پدر و مادر این فرد در کشور انگلیس، خطر امکان خروج پول‌های بیت المال و تکرار سناریو خاوری در این پرونده نیز وجود دارد؛ از این رو مسئولان نظارتی هرچه سریع‌تر باید اقدامات لازم را در خصوص پرونده مذکور انجام دهند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

کاشت زعفران در برج میلاد

کاشت زعفران در برج میلاد
2021-12-07T13:17:50+03:30
دکتر حسین آخانی در صفحه اینستاگرامش از تصمیم اخیر شهرداری تهران مبنی بر کاشت گیاه زعفران در محوطه برج میلاد گفته است.

پادکست دکه روزنامه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۶ آذر ۱۴۰۰
2021-12-07T11:04:34+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

۱۰‌ میلیون تومان در ماه هزینه اینترنت برای بازی آنلاین

۱۰‌ میلیون تومان در ماه هزینه اینترنت برای بازی آنلاین
2021-12-06T16:32:39+03:30
اینترنت عادی مردم جواب سرعت و شرایط دلخواه کاربران یا گیمرها را نمی‌دهد و در این شرایط شرکت‌های خصوصی که اینترنت برای از ما بهتران دارند، وارد می‌شوند؛ پول ب...

۱۰‌میلیون تومان در ماه هزینه اینترنت برای بازی آنلاین

۱۰‌میلیون تومان در ماه هزینه اینترنت برای بازی آنلاین
2021-12-06T16:19:19+03:30
اینترنت عادی مردم جواب سرعت و شرایط دلخواه کاربران یا گیمرها را نمی‌دهد و در این شرایط شرکت‌های خصوصی که اینترنت برای از ما بهتران دارند، وارد می‌شوند؛ پول ب...

پادکست دکه روزنامه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۵ آذر ۱۴۰۰
2021-12-06T10:32:38+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

زیارت با طعم چای و شعر

زیارت با طعم چای و شعر
2021-12-06T10:32:38+03:30
چندی پیش سومین چایخانه هم در حرم امام رضا (ع)‌ شروع به کار کرد. به همین بهانه در این گزارش به شکل‌گیری این چایخانه‌ها، گفت و گو با شاعر سر در چایخانه‌ها و نق...

عکس خانوادگی نماینده کنگره آمریکا با اسلحه جنجالی شد

عکس خانوادگی نماینده کنگره آمریکا با اسلحه جنجالی شد
2021-12-05T15:26:01+03:30
چند روز پس از تیراندازی در ایالت میشیگان آمریکا، نماینده کنگره این کشور عکسی خانوادگی منتشر کرد که همه اعضای خانواده در آن با اسلحه به دوربین لبخند می‌زنند.

پادکست دکه روزنامه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۴ آذر ۱۴۰۰
2021-12-05T11:32:40+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

این خانه نوستالژی یک شب اجاره داده می‌شود

این خانه نوستالژی یک شب اجاره داده می‌شود
2021-12-05T08:25:59+03:30
لوکیشن فیلم «تنها در خانه» فقط به مدت یک شب با قیمت ۲۵ دلار اجاره داده ‌می‌شود.

شهرآورد چیست؟ چرا و چگونه؟!

شهرآورد چیست؟ چرا و چگونه؟!
2021-12-04T13:32:39+03:30
همه ما کم و بیش با دربی یا شهرآوردها خاطره داریم. اما عموما از اینکه شهرآورد چیست و چه تاریخچه‌ای دارد اطلاعی نداریم. در این گزارش درباره دلیل نامگذاری شهرآو...

پادکست دکه روزنامه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۳ آذر ۱۴۰۰
2021-12-04T10:52:41+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

تهران، گران‌تر از مسکو و استانبول

تهران، گران‌تر از مسکو و استانبول
2021-12-03T12:59:24+03:30
رتبه تهران در فهرست گران‌ترین شهرها با 50 پله صعود طی یکسال، از رده 79 به 29 رسید.

چقدر در جنگل می‌خوابی میرزا کوچک خان؟

چقدر در جنگل می‌خوابی میرزا کوچک خان؟
2021-12-02T11:32:37+03:30
امروز صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است. به همین مناسبت به بررسی ترانه‌ای محلی پرداخته‌ایم که گیلانی‌ها در سوگ و رثای او می‌خوانند.

پادکست دکه روزنامه ۱۱ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۱ آذر ۱۴۰۰
2021-12-02T11:19:18+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

باستان‌شناسان یک مومیایی ۱۲۰۰ ساله در پرو کشف کردند

باستان‌شناسان یک مومیایی ۱۲۰۰ ساله در پرو کشف کردند
2021-12-01T11:39:21+03:30
باستان‌شناسان در شهری در پرو که ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است، مومیایی یک جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله را پیدا کردند.

پادکست دکه روزنامه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۰ آذر ۱۴۰۰
2021-12-01T11:26:00+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

آوارگان سوری سرمای زمستان را چگونه سپری می‌کنند؟

آوارگان سوری سرمای زمستان را چگونه سپری می‌کنند؟
2021-11-30T14:12:43+03:30
الجزیره با انتشار تصاویری از سختی‌های زندگی آوارگان سوری که در حومه ادلب پناه گرفته‌اند، پرده برداشت. 

پادکست دکه روزنامه ۹ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۹ آذر ۱۴۰۰
2021-11-30T11:46:02+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

پادکست دکه روزنامه ۸ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۸ آذر ۱۴۰۰
2021-11-29T11:59:22+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین
2021-11-29T10:19:22+03:30
 وجیهه سامانی از نویسندگان ادبیات داستانی کشور در فضای مجازی از دیدارهای نویسندگان و فرهنگیان با مسئولین دولتی در یک ماه اخیر ابراز تعجب و شگفتی کرد.

یادی از یار ۱۷ ساله میرزا کوچک‌خان

یادی از یار ۱۷ ساله میرزا کوچک‌خان
2021-11-28T13:52:41+03:30
تا سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان چیزی نمانده، اما امروز سراغ جهانگیر سرتیپ‌پور یکی از یاران شهید جنگل رفته‌ایم تا بدانیم شهداو چهره‌های برجسته زیادی بودند که ...

همه حشرات را نباید به یک چوب راند!

همه حشرات را نباید به یک چوب راند!
2021-11-28T08:59:22+03:30
با ذهنیت غلطی که چینی‌ها با سبک غذا خوردن‌شان به وجود آورده‌اند، دست و گفتارمان برای مطرح کردن حشره‌ای که برخی ساکنین اهل جنوب کشور به خوردن آن به عنوان تنقل...

پادکست دکه روزنامه ۶ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۶ آذر ۱۴۰۰
2021-11-27T10:12:42+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!
2021-11-27T09:05:58+03:30
مریم ابراهیمی روانشانسی است که به جای نشستن پشت میز مشاوره، چادر ننه ابراهیم را سر کرده و به شیوه سنتی اما در اینستاگرام افتاده است دنبال کار جوان‌های دم بخت!

تقابل مد و نماد / تلاش برندها برای عادی سازی پوشش چفیه

تقابل مد و نماد / تلاش برندها برای عادی سازی پوشش چفیه
2021-11-26T11:09:29+03:30
مجله مهر در هفته بسیج به بررسی چفیه و نقش آن در فرهنگ مقاومت پرداخت و در آخرین روز این هفته بررسی می‌کند که آیا مد و فشن توانسته نقش معنوی چفیه را از بین برد...

پادکست دکه روزنامه ۴ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۴ آذر ۱۴۰۰
2021-11-25T10:35:56+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

مترجم سکوت / گفت و گو با طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره

مترجم سکوت / گفت و گو با طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره
2021-11-25T10:09:16+03:30
در سالروز درگذشت جبار باغچه‌بان، بنیان‌گذار روش‌های آموزشی ناشنوایان در ایران، پای صحبت طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره نشسته‌ایم تا زوایای دیده نشده‌ای از مواج...

پادکست دکه روزنامه ۳ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۳ آذر ۱۴۰۰
2021-11-24T11:49:18+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

دستفروشان باغ هنر

دستفروشان باغ هنر
2021-11-24T10:02:36+03:30
جمعه بازار تهران که تا قبل از پیدا شدن سروکله کرونا در پارکینگ پاساژ پروانه به پا می‌شد و ماه‌ها بود خلا عدم برپایی‌اش حس می‌شد، اکنون مردم را در تپه‌های عبا...

پادکست دکه روزنامه ۲ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲ آذر ۱۴۰۰
2021-11-23T11:16:00+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)