میرنیوز

مرگ از پنجره می‌آید / آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت

مرگ از پنجره می‌آید / آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت 2021-10-15T14:49:21+03:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله – علیرضا رأفتی: چند روزی است که درگیری‌های خیابانی در لبنان شدت گرفته و صدای گلوله در محله «الطیونة» بیروت و بعضی محله‌های دیگر به گوش می‌رسد. درگیری‌هایی که مردم لبنان آن را فتنه‌ای می‌خوانند که کسانی در خارج از کشور هیزم در آتش آن می‌ریزند.

هر چه که باشد، زندگی مردم در نواحی مختلف لبنان در چند روز اخیر مختل شده و دردناک‌تر از این، تصاویری از کودکان است که این چند روز از طرف رسانه‌های مختلف و مردم عادی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است. کودکانی که در مسیر مدرسه یا داخل آن با سر و صدای درگیری‌هایی مواجه شده‌اند که تا پیش از آن فکر می‌کردند فقط متعلق به کارتون‌های رنگارنگی است که می‌بینند و در آن فقط آدم بدها به ضرب گلوله کشته می‌شوند.

واقعیت اما همیشه شبیه به کارتون‌های رنگارنگ کودکان نیست. در دنیای واقعی خیلی وقت‌ها این بی‌گناهان‌اند که به دست تبهکاران جان‌شان را از دست می‌دهند.

یکی از شهدای بی گناه درگیری‌های اخیر لبنان، خانم «مریم محمد فرحات» بود که داخل خانه‌اش به ضرب گلوله تک تیرانداز به شهادت رسید.

اطرافیان خانم مریم فرحات نقل می‌کنند که فرزندان این مادر در مدرسه بودند که سر و صدای درگیری در خیابان بالا گرفت. مادر که نگران فرزندانش شده بود، کنار پنجره رفت تا ببیند آن‌ها به خانه برمی‌گردند یا نه، همین که پنجره را باز کرد گلوله‌ای در پیشانی‌اش نشست و نقش بر زمین شد.

چند کاربر لبنانی توئیتر چند ساعت پیش با انتشار ویدئویی از دستگیری یک جوان، اعلام کردند که ضارب خانم مریم فرحات در روستای «عین الرمانة» دستگیر شده است.

مادر شهید مریم فرحات در گفت و گو با رسانه المیادین می‌گوید: «ما هم مثل همه کسانی که وقتی مصیبتی به آن‌ها می‌رسد می‌گویند ما از خداییم و به سوی او برمی‌گردیم (آیه قرآن)؛ خداوند دخترم را به من هدیه کرده بود و حالا هم خودش او را از من گرفت. (مادر جلوی گریه‌اش را می‌گیرد و ادامه می‌دهد) این جماعت همه تلاش‌شان را کرده‌اند که لبنان را ویران کنند، دست به انفجار زدند، دست به تخریب زدند، دست به درگیری خیابانی زدند… اما ان‌شاءالله این مجرمان هر چه زودتر به قصاص می‌رسند.»

هم‌چنین خواهر این شهیده در حساب توییتری‌اش ویدئویی منتشر کرده که در آن خطاب به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان می‌گوید: «…فقط می‌خواهم به سید بگویم که ما تا آخر خط با او هستیم، تا آخر خط مقاومت، خط حق… و در این راه حاضریم که تمام این محاصره‌های اقتصادی و سیاسی را تحمل کنیم هر قدر هم که سخت باشد…»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

باستان‌شناسان یک مومیایی ۱۲۰۰ ساله در پرو کشف کردند

باستان‌شناسان یک مومیایی ۱۲۰۰ ساله در پرو کشف کردند
2021-12-01T11:39:21+03:30
باستان‌شناسان در شهری در پرو که ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است، مومیایی یک جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله را پیدا کردند.

پادکست دکه روزنامه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱۰ آذر ۱۴۰۰
2021-12-01T11:26:00+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

آوارگان سوری سرمای زمستان را چگونه سپری می‌کنند؟

آوارگان سوری سرمای زمستان را چگونه سپری می‌کنند؟
2021-11-30T14:12:43+03:30
الجزیره با انتشار تصاویری از سختی‌های زندگی آوارگان سوری که در حومه ادلب پناه گرفته‌اند، پرده برداشت. 

پادکست دکه روزنامه ۹ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۹ آذر ۱۴۰۰
2021-11-30T11:46:02+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

پادکست دکه روزنامه ۸ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۸ آذر ۱۴۰۰
2021-11-29T11:59:22+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین
2021-11-29T10:19:22+03:30
 وجیهه سامانی از نویسندگان ادبیات داستانی کشور در فضای مجازی از دیدارهای نویسندگان و فرهنگیان با مسئولین دولتی در یک ماه اخیر ابراز تعجب و شگفتی کرد.

یادی از یار ۱۷ ساله میرزا کوچک‌خان

یادی از یار ۱۷ ساله میرزا کوچک‌خان
2021-11-28T13:52:41+03:30
تا سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان چیزی نمانده، اما امروز سراغ جهانگیر سرتیپ‌پور یکی از یاران شهید جنگل رفته‌ایم تا بدانیم شهداو چهره‌های برجسته زیادی بودند که ...

همه حشرات را نباید به یک چوب راند!

همه حشرات را نباید به یک چوب راند!
2021-11-28T08:59:22+03:30
با ذهنیت غلطی که چینی‌ها با سبک غذا خوردن‌شان به وجود آورده‌اند، دست و گفتارمان برای مطرح کردن حشره‌ای که برخی ساکنین اهل جنوب کشور به خوردن آن به عنوان تنقل...

پادکست دکه روزنامه ۶ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۶ آذر ۱۴۰۰
2021-11-27T10:12:42+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!
2021-11-27T09:05:58+03:30
مریم ابراهیمی روانشانسی است که به جای نشستن پشت میز مشاوره، چادر ننه ابراهیم را سر کرده و به شیوه سنتی اما در اینستاگرام افتاده است دنبال کار جوان‌های دم بخت!

تقابل مد و نماد / تلاش برندها برای عادی سازی پوشش چفیه

تقابل مد و نماد / تلاش برندها برای عادی سازی پوشش چفیه
2021-11-26T11:09:29+03:30
مجله مهر در هفته بسیج به بررسی چفیه و نقش آن در فرهنگ مقاومت پرداخت و در آخرین روز این هفته بررسی می‌کند که آیا مد و فشن توانسته نقش معنوی چفیه را از بین برد...

پادکست دکه روزنامه ۴ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۴ آذر ۱۴۰۰
2021-11-25T10:35:56+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

مترجم سکوت / گفت و گو با طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره

مترجم سکوت / گفت و گو با طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره
2021-11-25T10:09:16+03:30
در سالروز درگذشت جبار باغچه‌بان، بنیان‌گذار روش‌های آموزشی ناشنوایان در ایران، پای صحبت طاهره بشیر، مترجم زبان اشاره نشسته‌ایم تا زوایای دیده نشده‌ای از مواج...

پادکست دکه روزنامه ۳ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۳ آذر ۱۴۰۰
2021-11-24T11:49:18+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

دستفروشان باغ هنر

دستفروشان باغ هنر
2021-11-24T10:02:36+03:30
جمعه بازار تهران که تا قبل از پیدا شدن سروکله کرونا در پارکینگ پاساژ پروانه به پا می‌شد و ماه‌ها بود خلا عدم برپایی‌اش حس می‌شد، اکنون مردم را در تپه‌های عبا...

پادکست دکه روزنامه ۲ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲ آذر ۱۴۰۰
2021-11-23T11:16:00+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

همه چیز درباره چفیه

همه چیز درباره چفیه
2021-11-23T08:35:57+03:30
درست است که چفیه در ایران از زمان انقلاب دیده شد و با دفاع مقدس و بسیجی‌ها شناخته‌تر، اما قدمت آن خیلی قدیمی‌تر از این حرف‌هاست و با تاریخ پوشش مردمان سرزمین...

مبارزه سیاسی با سس گوجه فرنگی!

مبارزه سیاسی با سس گوجه فرنگی!
2021-11-22T15:29:20+03:30
ویدئوی ساختگی محمد نوری‌زاد در فضای مجازی سر و صدا کرد و بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت.

پادکست دکه روزنامه ۱ آذر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱ آذر ۱۴۰۰
2021-11-22T10:36:02+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

داستان حاجی میرزمان و جعبه جادویی‌اش در کابل

داستان حاجی میرزمان و جعبه جادویی‌اش در کابل
2021-11-22T10:36:01+03:30
رسانه یورونیوز در گزارشی پای صحبت پیرمردی که از نیم قرن پیش در افغانستان با دوربین جعبه چوبی قدیمی عکاسی می‌کند نشسته است. عکاسی که در زمان حکومت قبلی طالبان...

گم‌شدن ۵۰۰ میلیون دلار در دولت دوازدهم به بهانه فروش بنزین!

گم‌شدن ۵۰۰ میلیون دلار در دولت دوازدهم به بهانه فروش بنزین!
2021-11-21T16:29:33+03:30
شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دولت دوازدهم با رانت اقتصادی، ۵۰۰ میلیون دلار از بیت المال را به بهانه فروش بنزین به جیب یک جوان ۳۷ ساله منتقل کرد.

دنیا فقط نیمه غربی نقشه زمین است؟

دنیا فقط نیمه غربی نقشه زمین است؟
2021-11-21T14:02:40+03:30
روز گذشته (۲۰ نوامبر) همزمان با روزی که روز جهانی کودکان نام داشت، تصاویری از کودکان جهان سوم در پلتفرم‌ها منتشر شد که با اهداف این کنوانسیون تناقض دارد.

پادکست دکه روزنامه ۳۰ آبان ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۳۰ آبان ۱۴۰۰
2021-11-21T10:29:24+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی
2021-11-21T09:22:45+03:30
چندی پیش دولت انگلیس، حماس را به تروریسم محکوم کرد. در این گزارش به بررسی تاریخ حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی و تشکیل این رژیم جعلی زیر چتر حمایت این دولت پ...

پادکست دکه روزنامه مهر ۲۹ آبان ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه مهر ۲۹ آبان ۱۴۰۰
2021-11-20T13:29:16+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

اردشیر زاهدی از کجا آمد و به کجا رفت؟

اردشیر زاهدی از کجا آمد و به کجا رفت؟
2021-11-20T09:29:21+03:30
۲۷ آبان‌، اردشیر زاهدی، وزیر خارجه پهلوی و داماد شاه پهلوی درگذشت. کسی که زندگی‌ و حرف‌هایش پر است ماجراهایی که پرده از تاریخ ایران برمی‌دارد. در این گزارش ب...

پادکست دکه روزنامه ۲۶ آبان ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۶ آبان ۱۴۰۰
2021-11-17T10:42:34+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.

نان تولیدکنندگان واکسن در روغن، دست کشورهای فقیر در حنا

نان تولیدکنندگان واکسن در روغن، دست کشورهای فقیر در حنا
2021-11-17T10:15:58+03:30
غول‌های داروسازی روزانه میلیون‌ها دلار با واکسن‌های کووید به دست می‌آورند اما کشورهای فقیرتر همچنان با بحران کمبود واکسن پنجه در پنجه‌اند.

نامگذاری ماهی جدید به نام «علی دایی» نشانه بی‌احترامی نیست

نامگذاری ماهی جدید به نام «علی دایی» نشانه بی‌احترامی نیست
2021-11-16T16:42:35+03:30
برخی از فعالان رسانه در پی موجی که برخی از کاربران در پی نامگذاری کشف ماهی جدید به راه انداخته‌اند و خواستار شکایت علی دایی از این نامگذاری شده‌اند، واکنش نش...

پادکست دکه روزنامه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۵ آبان ۱۴۰۰
2021-11-16T10:15:58+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌ها را به گوش شما می‌رسانیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)