میرنیوز

خیال و حذف پرسپکتیو ایده‌های من با الهام از نگارگری است

خیال و حذف پرسپکتیو ایده‌های من با الهام از نگارگری است 2021-11-25T10:22:26+03:30

محمدهادی فدوی هنرمند حاضر در نمایشگاه «یاد استاد» که به مناسبت نکوداشت اصغر کفشچیان مقدم در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سه اثرش که در این رویداد حضور دارد، بیان کرد: من به سه اثر که دو اثر از آنها «زن مینیاتوریست و اسب تنها» و دیگری «اسب‌های بی‌سوار» نام دارند، در این نمایشگاه حضور دارم. کارهای من عمدتاً برداشتی از دوران‌های مختلف تاریخی در نگارگری از جمله دوره تیموری یا مکتب هرات و… است. معمولاً ایده‌ها را از آن فضا برمی‌دارم و با روش جدیدی آن را روی بوم اجرا می‌کنم.

وی گفت: اگرچه تفکر پنهانی در کارهایم است اما بیشتر به فرم توجه دارم. متأسفانه نگارگری رشته مهجوری است و آثار نگارگری معمولاً به شکل پر و در ابعاد کوچک کار و به همین دلایل و موارد دیگری مهجور واقع شده است. نگارگری هنری است که هنرمند را زیاد درگیر خود می‌کند؛ من دو چیز را از این هنر برگرفته‌ام؛ اول خیال و دیگری حذف پرسپکتیو و عمق. در هنر نگارگری برای مثال اسبی که در جلو یا در عقب قرار گرفته است در یک ابعاد به تصویر کشیده می‌شود و بیشتر خیال آن مطرح است. من تصادف، اختیار و خیال را در مینیاتور اجرا می‌‎کنم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در کارهایم خیال را از نگارگری‌هایم گرفته و پرسپکتیو، حذف کرده‌ام و تصادف را از طریق ترکیب رنگ‌ها در آثارم به کار می‌گیرم. من به آمیخته‌ای از این چند عنصر در کارهایم توجه دارم و خوشبختانه این آثار فروش خوبی هم داشته و چه در ایران و چه در کشورهای دیگر با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند. متأسفانه منتقدان داخلی چیز زیادی درباره آثار نگارگری نمی‌نویسند و نمی‌دانم علت اصلی‌اش چیست.

فدوی درباره میزان زمانی که معمولاً صرف خلق آثارش می‌کند، توضیح داد: برای من کارهای دو در سه متر شاید چند روز صرفاً زمان می‌برد. زیرا تکنیک مهم است و با بسترسازی روی بوم می‌توان به راحتی ایده‌ها را اجرایی کرد.

وی در پایان با یاد کردن از زنده یاد اصغر کفشچیان مقدم هنرمند فقید نقاشش که چندی پیش بر اثر کرونا درگذشت، گفت: یاد ایشان نزد ما گرامی است و برای من هنرمند بسیار قابل احترامی بود.

نمایشگاه «یاد استاد» با نکوداشت اصغر کفشچیان مقدم طراح و نقاش تا ۸ آذر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه گروهی با نمایش آثاری از بهمن بروجنی، محمدهادی فدوی، آرمان یعقوب‌پور، اردشیر بروجنی، عباس نسل شاملو، علی بابایی، بشیر نظری، شیوا بابایی، شاهو فرامرزی، مجتبی اسدی، صفورا استکی، محمود حضرتی و احسان زرکاری در حال برگزاری است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

واکنش رییس صداوسیما به انتقادها از مصاحبه با رییس‌جمهور

واکنش رییس صداوسیما به انتقادها از مصاحبه با رییس‌جمهور
2021-12-07T19:17:41+03:30
رییس صداوسیما در واکنش به سوالی درباره مصاحبه با رییس‌جمهور که با انتقادهایی همراه بود، از گفتگوهای منصفانه و سازنده در آینده خبر داد.

برنامه معاون هنری جدید ارشاد برای شفافیت مالی و معیشت هنرمندان

برنامه معاون هنری جدید ارشاد برای شفافیت مالی و معیشت هنرمندان
2021-12-07T17:44:21+03:30
محمود سالاری معاون جدید امور هنری وزیر ارشاد توجه به شفافیت مالی و معیشت هنرمندان را جزو اولویت‌های اصلی خود در این سمت عنوان کرد.

انتقادات تند دانشجویان و پاسخ‌های صریح جبلی/ گفتند چرا شلوغش کردی!

انتقادات تند دانشجویان و پاسخ‌های صریح جبلی/ گفتند چرا شلوغش کردی!
2021-12-07T17:04:21+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ جبلی: با مردم صادق خواهیم بود

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ جبلی: با مردم صادق خواهیم بود
2021-12-07T16:51:01+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

افتتاح نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»/ ۱۳اثر در یک ساعت فروش رفت

افتتاح نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»/ ۱۳اثر در یک ساعت فروش رفت
2021-12-07T15:57:41+03:30
سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در افتتاحیه نمایشگاه «همین دست افشانیِ حروف» از برپایی مجازی این نمایشگاه و همچنین فروش تعدادی از ...

حراج آثار هنری راه‌اندازی می‌شود/ برخلاف نظر رهبری عمل نمی‌کنیم

حراج آثار هنری راه‌اندازی می‌شود/ برخلاف نظر رهبری عمل نمی‌کنیم
2021-12-07T15:17:42+03:30
محمود شالویی بیان کرد موانع داخلی راه‌اندازی اکسپوهای داخلی در هیچ دوره‌ای نداشتیم و در این ارتباط حتی بخش خصوصی نیز با نظارت دفتر هنرهای تجسمی ارشاد می‌توان...

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ تغییر یک مجری «تحول» است؟

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ تغییر یک مجری «تحول» است؟
2021-12-07T15:17:41+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد شد

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد شد
2021-12-07T14:37:42+03:30
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمود سالاری را به‌عنوان معاون امور هنری این وزارتخانه منصوب کرد.

«بر سر خاک» به خبرنگاران فقید محیط زیست تقدیم شد/ خاک خواهد مُرد

«بر سر خاک» به خبرنگاران فقید محیط زیست تقدیم شد/ خاک خواهد مُرد
2021-12-07T14:24:21+03:30
مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان جهانی با تقدیم به خبرنگاران محیط زیست و مهشاد کریمی، ریحانه یاسینی دو خبرنگار از دست رفته در سانحه واژگونی اتوبوس ارو...

شیوه مدیریت اکسپو اصلاح شود/ متناسب با شأن ایران شرکت نکردیم

شیوه مدیریت اکسپو اصلاح شود/ متناسب با شأن ایران شرکت نکردیم
2021-12-07T14:11:01+03:30
مهدی افضلی معتقد است جدی گرفتن اکسپو سبب می‌شود موضوع و شعار اکسپو متناسب با جایگاه کشورمان مطرح شود چراکه تاکنون در شأن و قواره فرهنگی در این این رویدادها ح...

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند
2021-12-07T12:51:01+03:30
بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای «همای همایون» با اشاره به ضبط موسیقی این اپرا با آهنگسازی بهزاد عبدی و حضور سالار عقیلی، اعلام کرد ادامه ساخت این اپرا نیازمند ...

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
2021-12-07T11:57:41+03:30
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال
2021-12-07T11:57:41+03:30
کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
2021-12-05T15:12:30+03:30
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اعضای هیأت امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران را منصوب کرد.

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!
2021-12-05T13:39:10+03:30
فیلم کوتاه «نخ دندان» به کارگردانی سعید صادقی و فرشاد هاشمی به جشنواره «سدیچیکورتو» ایتالیا راه پیدا کرد.

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت
2021-12-05T10:52:30+03:30
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد
2021-12-05T09:32:29+03:30
بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟
2021-12-05T07:59:10+03:30
تهیه‌کننده برنامه‌های مرتبط با حوزه روان‌شناسی در رادیو سلامت از چالش دعوت روان‌شناسان دوره دیده و باتجربه سخن گفت.

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی
2021-12-05T07:59:09+03:30
رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:25:50+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال خبر داد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)