میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، استودیوی میرامکس از کوئنتین تارانتینو شکایت کرده و گفته این کارگردان با فروختن انافتیهایی بر پایه فیلمنامه «پالپ فیکشن» حقوق کپیرایت را زیر پا میگذارد.
تارانتینو اخیراً در یک گردهمایی هنری بر پایه رمزارزها در نیویورک اعلام کرد که فیلمنامه را به صورت دیجیتال به فروش میرساند.
تارانتینو در بیانیهاش در اوایل نوامبر گفته بود: من هیجانزده هستم که این صحنههای اختصاصی از «پالپ فیکشن» را به هواداران نشان میدهم.
برنامه او این است که این انافتی (یا توکن غیرمثلی) را بر پایه بخشهایی از فیلمنامه دستنوشته اصلی خودش برای این فیلم، به علاوه نظراتی که رویش میدهد، به فروش برساند. این انافتی به عنوان پروژهای «مخفی» به فروش رسانده میشود، یعنی محتوای آن فقط توسط مالک دیده میشود.
اما با استناد به شکایت میرامکس، تارانتینو پیش از این کار با استودیو میرامکس که مالک حقوق این فیلم کلاسیک محصول سال ۱۹۹۴ است مشاوره نکرده و در نتیجه باید بلافاصله برنامههایش برای این فروش را متوقف کند.
علاوه بر این، میرامکس گفته خود استودیو قصد دارد انافتیهایی را بر پایه «پالپ فیکشن» به فروش برساند و این کار با برنامههایش تداخل دارد.
بارت ویلیامز وکیل میرامکس در بیانیهای درباره تیم همکار تارانتینو گفت: این گروه انتخاب کرده تا به جای پیروی از رویکرد قانونی و اخلاقی مشخصی که وجود دارد و فقط نیازمند ابلاغ این ایده به میرامکس بود، با بیاحتیاطی و طمع، قراردادی که تارانتینو امضا کرده را زیر پا بگذارد.
به نظر میرسد مسئله اصلی این پرونده این باشد که آیا فروختن آنلاین یک انافتی بر پایه بخشهایی از فیلمنامه میتواند «انتشار» آن فیلمنامه محسوب شود یا خیر.
با استناد به دادخواستی که ثبت شده، وکیل تارانتینو گفته این کارگردان در قرارداد خود به عنوان مالک حقوق پخش فیلمنامهاش شناخته شده و در نتیجه با فروش این انافتی فقط دارد از حقوق قانونی خود استفاده میکند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان