میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مل گیبسون قصد دارد یک بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد و این بار کارگردان جدیدترین و شاید آخرین قسمت از فرنچایز اکشن «اسلحه مرگبار» محصول وارنر برادرز خواهد بود.
این پروژه از ماه جولای به بعد در وضعیتی نامعلوم قرار گرفته بود چون ریچارد دانر کارگردان که از سال ۱۹۸۷ به بعد تمام قسمتهای این مجموعه را کارگردانی کرده بود، از دنیا رفت. دانر ۹۱ ساله مشغول کار روی آمادهسازی قسمت پنجم بود که سالهاست به صورت منقطع کارهای اولیهاش انجام میشد و فیلمنامهنویسها میآمدند و میرفتند.
ریچارد ونک که فیلمنامه پروژههای اکشن تریلر «ایکوالایزر» با نقشآفرینی دنزل واشنگتن را نوشته بود، جدیدترین نسخه از فیلمنامه «اسلحه مرگبار» را هم نوشته است.
گفته میشود تغییر کارگردان و دادن پروژه به گیبسون ماههاست که در جریان بوده و لارن شولر دانر همسر ریچارد دانر از آن پشتیبانی میکند. گیبسون تهیهکننده پروژه هم خواهد بود.
«اسلحه مرگبار» یکی از نخستین فیلمهای استودیویی بود که گیبسون را به عنوان یک ستاره هالیوودی در آمریکای شمالی معرفی کرد. پیش از آن او در چند فیلم در کشور خودش یعنی استرالیا نقشآفرینی کرده بود که از جمله آنها میتوان از فیلمهای «مد مکس» و «سال خطرناک زندگی کردن» نام برد.
این فیلم همچنین مسیر حرفهای کاری شین بلک فیلمنامهنویس را راهاندازی کرد. وی در فیلمنامه خود از ترکیبی از عناصر جدی و کمدی بهره برد و از فرمت پلیسهای رفیق استفاده کرد که در آن ۲ کارآگاه حضور داشتند. یکی از آنها مرد اهل خانواده و دیگری سرباز سابقی است که خانوادهاش را از دست داده و حالا این ۲ با هم کار میکنند تا یک حلقه بزرگ قاچاق مواد مخدر در لس آنجلس را پایین بیاورند.
این ترکیبی بود که تبدیل به بخشی مهم از فیلمهای اکشن دهه هشتاد میلادی و حتی پروژههای پس از آن شد و خیلیها سعی کردهاند از این فرمت در فیلمها و سریالهای جدید با بازیگران جوانتر هم استفاده کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان