میرنیوز
احسان برآبادی طراح پوستر سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران درباره تاثیر جریان تاییدیه این رویداد توسط اسکار بر المانهای مورد استفادهاش در طراحی به خبرنگار مهر گفت: «اسکار کوالیفاید» شدن این جشنواره در نگاه من به طراحی پوستر این دوره تغییر خاصی ایجاد نکرد. زیرا ارائه یک کار خوب برایم مهم بود و تجربه مواجهه با مخاطب خارجی را هم داشتم. البته در زمینه طراحی پوستر برای فستیوال این اولین تجربه بینالمللی من بود.
وی ادامه داد: با اینکه در دوره همهگیری کرونا زندگی میکنیم اما من این موضوع را در پوستر جشنواره ترسیم نکردم زیرا به اعتقاد من چشم مردم دیگر از این موضوع اشباع شده است و طراحی پوستر با این موضوع تاثیر مثبتی ایجاد نمیکند.
برآبادی بیان کرد: رنگهایی که در این پوستر استفاده شده، بیانگر فضای داخل سالن سینماست و به همین دلیل تصویر پسزمینه تیره است. ضمن اینکه در این پوستر با نور و سایه بازی شده است و برای ایجاد کنتراست و تعریف معنی برای «سایه» بازهم نیاز بود که از رنگهای تیره استفاده کنم.
این طراح پوستر گفت: رنگهای اصلی این پوستر سبز، قرمز و آبی بود و برای رنگدادن و شاداب کردن فضای پوستر از آنها استفاده کردم. درباره نماد ۳۸ پوستر نیز از نوارهای فیلم عکاسی کردم. در ابتدا قصد استفاده از این موضوع را در پوستر نداشتم اما در حین عکاسی از نوارهای فیلم دیدم که یکی از این نوارها شبیه به عدد ۸ شد و جرقه این جریان از اینجا شکل گرفت که بعد در فضا آن را معلق و برایش سایه ایجاد کردم.
برآبادی اظهار کرد: به نظرم ذات کار هنری چنین نیست که لزوماً در لحظه خلق به ماندگاریاش فکر کنیم. طراح سعی میکند به هنگام خلق اثر نسبت به خروجی کارش حس و حال خوبی داشته باشد و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اگر آن کار پتانسیل کافی را داشته باشد، خود در تاریخ ثبت میشود.
این طراح پوستر توضیح داد: موضوعی که در ارتباط با پوستر سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران چالش برانگیز بود، درست درآمدن زاویه سایه و نور بود. برای این موضوع با یکفیزیکدان مشورت کردم تا ببینیم که سایه باید در چه زاویهای قرار بگیرد.
وی در پایان با اشاره به استفاده از المانهای سینمایی در طرحش بیان کرد: به هر حال این پوستر برای یک فستیوال سینمایی طراحی میشد و استفاده از نمادهایی که یادآور سینما باشد، شاید گاهی تکراری باشد اما لازم است.
سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار میشود. این رویداد برای اولینبار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان