میرنیوز
محمدرضا حسینیان مجری تلویزیون که یکی دو روز در هفته برنامه «سیمای خانواده» را اجرا میکند درباره فضای برنامههای خانوادگی و اینکه چرا مثل قبل مخاطب ندارند، به خبرنگار مهر بیان کرد: مرجعیت اطلاعرسانی نسبت به گذشته تغییر کرده است، در گذشته مرجعیت فقط و فقط تلویزیون بود و اگر میخواستید درباره خیلی از مسائل آموزش ببینید از طراحی و دوخت لباس یا آشپزی یا بعضی مهارتهای دیگر آموزش باید پای تلویزیون و همین برنامههای خانوادگی مینشستید.
وی ادامه داد: امروزه از فضاهای مختلفی میتوان محتوا، آموزش و سرگرمی را دریافت کرد با این حال برنامههای خانوادگی هم همچنان مخاطب خود را دارند اما شاید تکثر رسانهها باعث شده است هر کدام سهمی داشته باشند و به نوعی مخاطبشان تقسیم شود.
حسینیان با اشاره به برنامه «سیمای خانواده» عنوان کرد: من خودم این روزها در هفته یکی دو باری اجرای برنامه «سیمای خانواده» را دارم که بیش از ۲۵ سال سابقه دارد و میتوانم بگویم این برنامه هنوز نجیبترین مدل انتقال پیام را دارد.
وی تصریح کرد: روی نجیب بودن تاکید دارم چون ممکن است آن تأثیرگذاری های سابق را نداشته باشد اما در مقابل آنچه که در فضای مجازی پخش میشود خانواده میتواند با خیال راحت پای آن بنشینید و از محتوای آن اطمینان داشته باشید.
این مجری تلویزیون با اشاره به فضای امن این برنامه یادآور شد: من خودم فضای مجازی دوست و فضای مجازی باز هستم و نافی این فضا نیستم اما تلویزیون کماکان مرجعی است که میتوان به محتوای آن اطمینان کرد اما اینکه چرا این برنامهها مثل گذشته مخاطب ندارند به دلیل تکثر رسانهها، تنوع اینفلوئنسرها، آدمهای تاثیرگذار است اما این برنامهها در حال حاضر امن ترین راه برای انتقال پیام هستند.
حسینیان در پاسخ به اینکه در همین فضا چقدر لازم است برنامههای خانوادگی مطابق با نیاز مخاطب امروز تغییر کنند و محتوای جدیتر و غنیتری به او ارائه دهند؟ گفت: قطعاً و بدون شک نیاز به تغییر داریم و مهمترین نیازمان هم این هست که بتوانیم به صورت گسترده برای زنان به عنوان قشر تأثیرگذار این سرزمین برنامه داشته باشیم. زن آگاه جامعه را آگاه میکند و امیدوارم در همه برنامهها زن را به صورت سرمایه برای بهبود حال تمام بخشهای کشور ببینیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان