میرنیوز

حاشیه‌ای بر تودیع و معارفه ریاست صداوسیما/ شروعی که تازه است

حاشیه‌ای بر تودیع و معارفه ریاست صداوسیما/ شروعی که تازه است 2021-10-10T11:52:12+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه‌ها شاید از عجیب‌ترین مراسم‌های بشر باشد. همان لحظه‌ای که یکی در حال قولنج شکاندن از خستگی پایان ماموریتش هست، دیگری تازه دارد گرم می‌کند تا وارد گود بشود. جمعی از ایست و حرکت و بالا و پایین و زیر و رو شدن، جمع قشنگی از تناقض‌ها. عوامل و دعوت شدگانش اما رفتار ریز و پنهانی شبیه به آنچه در دل فامیل‌های عروس و داماد می‌گذرد دارند. دل‌های خوش و ناخوش و راضی و ناراضی.

یک ساعت مانده به شروع مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صداوسیما، در سالن همایش‌های بین‌المللی فقط صندلی خالی به چشم می‌خورد و خیل عظیم لشکر کت‌وشلوار سورمه‌ای‌های هدفون به گوش. اگر کاورهای قرمز فاصله گذاری روی صندلی‌ها یا به قول انتظامات سالن، همان «مین» ها، که به خاطر رعایت فاصله اجتماعی کار گذاشته شده‌اند قرار باشد خالی بمانند، پس تا اینجای کار همین انتظاماتی ها برای پر کردن سالن کافی هستند.

حفظ صندلی‌های ردیف جلو حتی در دوران پسا «ای نشسته صف اول نکنی خود را گم» هم باز از دغدغه‌های عوامل برگزار کننده است. پچ پچ کت و شلواری‌های آخر سالن برای بلند کردن یکی دو نفری که زودتر آمده بودند و جای خوب سالن را گرفته بودند به گوش می‌خورد. یکی می‌گفت باید بلند شوند و آن دیگری که کت و شلواری نبود و تیپ راحت‌تری داشت گفت «باید» نه «لطفا»! غُر ریز گفتگوی دو انتظامات دیگر که «حالا اگه حکمش تمدید می‌شد این دردسرها رو نداشتیم» هم جای خودش را داشت.

نیم ساعت مانده به شروع برنامه جلوی در ورودی سالن غلغله بود. مصافحه کردن با ماسک‌های زیر دماغی و مشت زدن به جای دست دادن، نشان می‌داد کرونا آنقدر می‌فهمد که این چیزها را زیر سبیلی رد می‌کند و کسی مبتلا نمی‌شود.

ماسک‌ها شناخت مهمان‌هایی که هر کدامشان سرشناس بودند را سخت می‌کرد و تا آن لحظه حداقل ۱۰ تا ایرج طهماسب و سه تا حسن رحیم پورازغدی و چندتایی شهاب اسفندیاری دیده شده بود، اما باز هم هر کس طرف مصافحه اش را پیدا می‌کرد و عرض ادب و ارادتش را به جا می‌آورد که بعضی‌هایش هم خالی از نقد و مطالبه از همدیگر نبود.

مهمان بغل دستی که سابقه حضور در تودیع و معارفه مسئولان قبلی سازمان را هم داشت از حفاظت و چک کردن و به قول خودش بگیر و ببندهای مفصل برنامه تعجب کرده بود. می‌گفت جوری سفت و سخت گرفته‌اند که انگار باز هم قرار است رهبری به مراسم بیایند و بعد توضیح داد که برای تودیع لاریجانی و معارفه ضرغامی، آقا خودشان به سازمان آمده بودند.

نزدیک ساعت ۹ سالن تقریباً پر شده بود و کسانی برای اولین بار در مراسم تودیع و معارفه رئیس رسانه ملی آمده بودند. نماینده معدنچی‌ها با کلاه ایمنی‌اش، امام جمعه‌های عدالتخواه کرج و قزوین و اهواز و لواسان، نماینده کارگران هپکو، خانم پرستار نماینده جهادگران سلامت، آقای آتش‌نشان، خانواده شهدای دفاع مقدس و هسته‌ای همه کنار هم و در ردیف‌های جلو نشسته بودند. «صف اولی» شدن مردم، «ملی» شدن رسانه را به رخ می‌کشید.

شروع شدن مراسم با تاخیر زیر ۱۰ دقیقه خبر از اتفاق‌های خوبی می‌داد که البته باید منتظر می‌ماندیم و می‌دیدم میکروفون‌های مراسم هم تا آخر کار سالم می‌مانند یا سنت نانوشته خراب شدن میکروفون‌ها که بخش ثابت همه مراسمات است، اینجا هم اتفاق می‌افتد!

آیات متبرک قرآن را مهدی قادری، قهرمان کشتی قرائت کرد. این روزهایی که کشتی کام ملت را شیرین کرده، این قرائت هم یادآور اخلاق پهلوانی بود. پخش سخنانی از رهبری که از لزوم حرکت انقلابی و جهادی در ساختار فرهنگی کشور می‌گفت، مقدمه سخنرانی‌های مراسم شد.

بخشی زاده معاون صدای سازمان، پشت تریبون رفت تا به نمایندگی از همکاران از رئیس سابقش قدردانی کند و عرض خیرمقدم و آرزوی توفیق برای رئیس جدید داشته باشد. رئیس رادیو انصافاً صدای گیرایی هم داشت و صحبت‌هایش را با لحنی شبیه به نمایش رادیویی زندگی اصحاب پیامبر ایراد کرد. با پخش کلیپی تقدیمی به خانواده (خیلی) بزرگ صداوسیما، دکتر علی عسکری برای سخنرانی به روی سن دعوت شد.

علی عسکری صحبت‌هایش را این‌طور شروع کرد که پنج سال پیش سازمان را با سخت‌ترین شرایطش تحویل گرفته و از این گفت که گرفتار جنگی رسانه‌ای بودیم که نظیرش در تاریخ و جغرافیا وجود نداشته. مختصری از دستاوردها گفت و بعد از چالش‌ها و ماجراهای دوران ریاستش. از فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی، شورش‌های عصر اینترنت، پوشش خبری شهادت سردار سلیمانی، ماجرای هواپیمای اوکراینی، انتخابات‌ها و خنثی کردن فتنه‌ها گفت. تذکر کوتاه کردن کلام، حتی دامن علی عسکری را هم گرفت و این کار را مجری مراسم به صورت شفاهی انجام داد و نه با دادن یادداشت و برگه نوشته‌ای.

رئیس سابق صداوسیما اما همچنان لازم دید از دستاوردها و تحولاتش بگوید و طرح تحول سازمان صداوسیما را امیدبخش بداند. پایان سخنان علی عسکری، طلب حلالیتی با بغض و اشک از مردم و همکاران و رهبر معظم انقلاب بود که اگر قصور و تقصیری در این سالهای مسئولیتش داشته او را عفو کنند. این را هم در ادامه گفت که این سازمان را زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) می‌داند و از وقتی که پایش را در سازمان گذاشته، روزی نبوده که بدون سلام به حضرتش کارش را شروع کند.

منقلب شدن همکاران علی عسکری با صلوات فرستادن‌ها و مکالمه‌های آهسته «ما که ازش راضی بودیم» به گوش می‌رسید. مجری بعد از علی عسکری پشت تریبون رفت و بالاخره لحظه موعود رسید؛ میکروفون قطع شد و خیال‌ها بابت حفظ این سنت دیرینه راحت شد که هنوز هم میکروفون‌ها مثل اول انقلاب هستند.

محمد معتدی روی سن بود تا «مژده باران» را بخواند که با در خواست مجری برنامه قرار شد چند بیتی از سحر خوانی‌هایش در حرم امام رضا (ع) را بخواند و او هم دل‌ها را با غزل‌هایی که خواند روانه صحن و سرای حضرت رضا (ع) کرد.

وسط‌های مراسم بود اما هنوز مهمان‌ها می‌آمدند و مسئولان اجرایی سالن برای راست و ریست کردن کارها، در رفت و آمد بودند. آقای معدنچی با یونیفرمش نقطه مختصاتی آدرس دادن عوامل و خبرنگاران در سالن شده بود. کاش بیرون از سالن و در برنامه ریزی ها و ملاک و سنجش‌ها هم مختصات را با همین‌ها که همیشه «مشغول کارند» حساب کنند.

حالا نوبت به پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما رسیده بود. جبلی قبل از شروع صحبت‌هایش از کارگردان تصاویر نمایشگر سالن خواست تا حضور مهمانان ویژه اش، یعنی خانواده شهدا و ائمه جمعه مردمی و عدالتخواه و نماینده اقشار مردم را در قاب نشان دهد. فرامتن پیام هنرمندانه جبلی در آغاز کلامش را همه دریافت کردند؛ تغییر کارگردانی قاب‌ها و نشان دادن آنهایی که شاید تا الان سوژه دوربین و رسانه نبوده‌اند.

رئیس جدید رسانه ملی رشته کلامش را با تعریف خاطره‌ای از رساله دکترایش با عنوان «الگوی هنجاری رسانه ملی» شروع کرد. اینکه بین الگوهای لیبرالی و توتالیتری و… که در کتاب‌ها و نظریات رسانه بوده نتوانسته الگوی مناسبی برای رسانه انقلاب اسلامی پیدا کند و با ایمیلی به «دنیس مک کوئل» مولف معتبر و نام‌آور کتاب‌های علم ارتباطات سوالی می‌پرسد که چه الگویی را برای رسانه ایران اسلامی و انقلابی پیشنهاد می‌دهد. پاسخ جالب مک کوئل این بوده که الگوهای قید شده در کتاب‌های ارتباطات مناسب شما نیست و کشور شما لایق الگویی جدید و متناسب با شان و هویت خودش است که باید ارائه دهید.

بعد از این خاطره، جبلی تعاریف خودش را از سازمان صداوسیما ارائه داد. سازمانی که برنامه‌هایش باید «کنشگر» باشند و نه تقلیدی. سازمانی که در تعامل با نیروهای فرهنگی است و درِ سازمان را برای تعامل با همه دلسوزان فرهنگ از بازنشسته‌های سازمان تا فعالان انقلابی کل کشور، باز کرده است.

جبلی شعار عملیاتی‌اش را «رسانه هویت محور و عدالت گستر» اعلام کرد و اینکه صداوسیما باید «دانشگاه هویت و آوردگاه عدالت باشد» که آرامش، با هویت و گشایش، با عدالت به دست می‌آید. حرف‌های جبلی خبر از کارهای سخت و جراحی‌های عمیقی در رسانه می‌داد و بوی دردسرهایی پر دغدغه از آن به مشام می‌رسید.

گزارش تصویری از سفر جبلی به خوزستان و ابراز شرمندگی‌اش از مطالبه نکردن حقوق مردم محروم و مظلوم خوزستان و عذرخواهی از مادر شهید علی هاشمی به خاطر نپرداختن رسانه ملی به قهرمانی مثل شهید هاشمی و گفتگو با امام جمعه مردمی اهواز که رسانه ملی در نمایش صحنه‌های خدمتش به مردم به عنوان الگویی برای مسئولین انقلاب کم گذاشته، تاییدی بر آغاز تحولات در رسانه ملی بود.

بعد از جبلی نوبت به قالیباف رسید که از اول تا اینجای مراسم با حوصله نشسته بود. از سخنرانی رئیس مجلس معلوم بود که صحبت‌های پیش ساخته و نوشته نیست و از کلیپ و سخنرانی‌هایی که تا اینجای مراسم با دقت گوش کرده بهره گرفته تا دقایق سخنرانی‌اش را به آنها بپردازد و از این بگوید که بعد از دفاع مقدس که مسیر مدیریتی ما عوض شد اشتباه کردیم و باز هم باید به روح پاک مدیریتی حاکم در آن زمان برگردیم.

دعوت از مادر شهیدان خالقی‌پور به عنوان گل سرسبد مهمانان مراسم و حضور حجه الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر انقلاب برای قرائت و اعطای حکم مسئولیت آقای دکتر جبلی لحظات پایانی مراسم را خبر می‌داد. بعد از اعطای حکم به جبلی و طبق معمول همیشه، اهدای قاب تابلو فرش و تقدیرنامه اهالی سازمان صدا و سیما به علی عسکری و گرفتن عکس‌های یادگاری، همه مهمان‌ها به لابی‌های بیرون سالن همایش رفتند. باز هم همان بساط مصافحه و گعده های چند نفری از سر گرفته شد. چند دقیقه‌ای بود که مسئولان از در پشتی سالن خارج شده بودند. ناگهان جبلی از پله‌های لابی پایین آمد و به جمع مهمانانش برگشت. باز حلقه اطراف رئیس رسانه ملی را نماینده‌های مردمی حاضر در مراسم گرفتند و حرف‌ها و مطالباتشان را گفتند. همان ولی نعمتانی که جبلی بارها در صحبت‌هایش از آن‌ها گفته بود و می‌خواست که از این به بعد رسانه مال همین‌ها باشد.

این تودیع و معارفه اگرچه به رسم همه مراسمات مشابه، سخنران‌ها و بخش‌هایی ثابت داشت، اما از کلیپ نمایش داده شده تا مهمانان متفاوت تا خوش و بش‌های رئیس جدید با مهمانانی که هم حضورشان عجیب و تازه بود و هم گرم گرفتن رئیس با آنها، نویدبخش شروعی تازه در مسیر تحول برای رسانه ملی بود.

گزارش از فروغ زال

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)