میرنیوز

با «مرگ تدریجی» دینم را به فیزیک ادا کردم/ من از خود جهنم آمده‌ام

با «مرگ تدریجی» دینم را به فیزیک ادا کردم/ من از خود جهنم آمده‌ام 2021-09-25T14:55:25+03:30

آمین صحرایی کارگردان فیلم کوتاه «مرگ تدریجی» که این روزها در بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» به همراه پنج فیلم دیگر روی پرده سینماهای «هنروتجربه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم گفت: داستان فیلم کوتاه «مرگ تدریجی» درباره دختری جوان است که شبی خوفناک مادر و برادرش را گم می‌کند و در خلال تلاش برای یافتن آن‌ها با ۲ غریبه روبه‌رو می‌شود؛ غریبه‌هایی که گویی به جهانی دیگر تعلق دارند؛ جهانی که در انتها واقعی‌تر از جهان خود کاراکتر نمایان می‌شود.

وی عنوان کرد: ایده ابتدایی فیلم، زمانی که درباره نظریه جهان‌های موازی و شکست زمانی تحقیق می‌کردم به ذهنم رسید. مدت‌ها دغدغه این را داشتم که بتوانم نظریه‌ای را که با آن بیشتر ارتباط برقرار کرده بودم یعنی نظریات استفن هاوکینگ را با حرفه‌ای که در آن تخصص دارم یعنی سینما به ترکیبی برسانم. اینکه توانستم به کاراکترهایی که مدت‌ها در ذهنم پرورانده بودم جان ببخشم لذتی بی بدیل بود.

صحرایی درباره پیام فیلم اظهار کرد: همواره معتقدم کارگردان نباید درباره فیلمش پیامی دهد در واقع او نباید خود را پایبند به قواعدها یا پیامی کند زیرا این کار، یافتن پیام‌ها و برداشت‌های مختلف از فیلم توسط مخاطب را محدود می‌کند. به نظر من یافتن پیام فیلم، کار منتقدان است.

کارگردان فیلم «پنجره» ادامه داد: به طور کلی باید بگویم که می‌خواستم با این فیلم ماموریت و دینی را که به استادانم در زمینه فیزیک مدرن داشتم، ادا کنم. من ماموریتم را وقتی انجام دادم که هم مخاطبان عام، هم متخصصان سینما و نیز متخصصان علوم فیزیک از فیلم استقبال کردند. فیلم «مرگ تدریجی» اولین فیلم و اولین فرزند من است؛ فرزندی که بسیار باعث افتخارم شد و هیچ چیز و هیچکس نتوانست جلوی موفقیت‌هایش را بگیرد.

این کارگردان در جواب این سوال که چرا با این روایت، سعی در نشان دادن پیام فیلم داشته است، تاکید کرد: من تنها می‌خواستم آن زندگی را که روی ورق‌ها پرورانیده‌ام، روی مانیتور ببینم و لذت ببرم؛ هدف لذت ناب خلق است نه چیزی دیگر و من ماموریتم را انجام دادم.

وی درباره چالش‌های ساخت این اثر اظهار کرد: جایی جمله‌ای جالب خواندم که می‌گفت «از قوی بودن با من حرف نزن، من از خود جهنم آمده‌ام» حال شما از پشت سر گذاشتن چالش می‌گویید؟ با من از چالش نگویید من از جهنم گذشته‌ام. دوستی به من می‌گفت باید نامت را بگذارند آمین لشگر یک نفره! خندیدم اما درست می‌گفت، وقتی شروع به ساخت این فیلم کردم تنها بودم اما تیم خوبی یافتم.

صحرایی افزود: وحید بیوته فیلمبردار، سعید جعفری دستیار و بقیه تیم من، همگی همدل و دلسوز کار بودند. تیم خوب از نان شب واجب‌تر است که من آن را داشتم. جالب اینجاست که وقتی هر ۲ فیلم من یعنی «مرگ تدریجی» و «سنگبال» که در حال حاضر در بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» اکران می‌شوند در سی و نهمین جشنواره ملی فجر سی و نهم پذیرفته شد و برای سیمرغ رقابت می‌کرد نام من در همه جا پیچیده بود و همه می‌گفتند حتماً کسی پشت آمین صحرایی است که ۲ فیلمش در همه جشنواره‌های مهم حضور دارد.

کارگردان «سنگبال» عنوان کرد: من هیچ کسی را نداشتم، تنها خودم و تمام جوایزی که برای فیلمنامه‌هایم گرفته بودم، به تنهایی در مقابل تمام سختی‌ها ایستادم. البته باید بگویم با وجود همه جوایز و سیمرغ جشنواره جهانی فیلم فجر که برای فیلم‌هایم دریافت کردم، باید برای پیدا کردن سرمایه‌گذار فیلم بلندم بسیار تلاش کنم.

صحرایی در پایان درباره اکران فیلمش در سینماهای «هنروتجربه» تصریح کرد: باید از جعفر صانعی مقدم و امیرحسین علم الهدی که بسیار به من به عنوان سرگروه بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» لطف داشتند و با من همراه بودند، تشکر کنم. چقدر خوشحالم که در سینمای ما انسان‌های شریف و دلسوزی مانند این ۲ عزیز حضور دارند. من برای مجوزهای نمایش فیلم‌های این بسته و گرفتن اکران‌ها بسیار تلاش کردم، بارها ناامید شدم اما شور رساندن فرزندانم یعنی «مرگ تدریجی» و «سنگبال» روی پرده سینما که حقشان بود، باعث شد تلاشم را از سر بگیرم. موسسه «هنروتجربه» و مسئولانش مرا شگفت زده کرده‌اند، بسیار همراه، دلسوز و کاربلدند و این یک نعمت بزرگ برای سینمای ماست.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

خالق لالایی‌های ایرانی دار فانی را وداع گفت

خالق لالایی‌های ایرانی دار فانی را وداع گفت
2021-10-21T18:15:45+03:30
پروین بهمنی از هنرمندان و پژوهشگران شناخته شده موسیقی ایرانی و خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

توضیحات دبیر جشنواره موسیقی نواحی درباره دعوت از گروه‌ها

توضیحات دبیر جشنواره موسیقی نواحی درباره دعوت از گروه‌ها
2021-10-21T16:29:06+03:30
دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در یک نشست خبری به برخی از انتقادها و ابهامات پیرامون اجراهای این رویداد توضیحاتی را ارائه داد.

اعلام جزییات بخش پژوهش رویداد چهاردهم

اعلام جزییات بخش پژوهش رویداد چهاردهم
2021-10-21T16:15:45+03:30
جزئیات بخش پژوهشی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایرانی با معرفی پنل های تخصصی این رویداد اعلام شد.

نگاهی متفاوت به ۶ انقلاب بزرگ دنیا در شبکه مستند

نگاهی متفاوت به ۶ انقلاب بزرگ دنیا در شبکه مستند
2021-10-21T15:22:25+03:30
مجموعه مستند «رازهای آشکار» تولید جدید شبکه مستند درباره ۶ انقلاب بزرگ دنیا است که از شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ مهر ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

بازیگران «گاندو ۲» در «سریالیست»

بازیگران «گاندو ۲» در «سریالیست»
2021-10-21T13:49:06+03:30
در قسمت جدید «سریالیست» پدرام کریمی میزبان بازیگران سریال «گاندو ۲» است و کوروش سلیمانی نیز پرونده سریال های امنیتی را در برنامه باز می‌کند.

«نسل نو» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران

«نسل نو» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران
2021-10-21T13:49:05+03:30
نمایشگاه گروهی تصویرسازی «نسل نو» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

وقوع «خورشیدگرفتگی» در سوییس

وقوع «خورشیدگرفتگی» در سوییس
2021-10-21T12:42:25+03:30
فیلم کوتاه «خورشیدگرفتگی» ساخته علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی به جشنواره‌ای در سوییس راه پیدا کرد.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان آغاز می شود

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان آغاز می شود
2021-10-21T12:29:05+03:30
چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه پنجشنبه بیست و نهم مهر با پیام سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد در کرمان آغاز می شود.

جشن ولادت در «جان جهان» شبکه پنج بر پا می شود

جشن ولادت در «جان جهان» شبکه پنج بر پا می شود
2021-10-21T11:22:25+03:30
به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سر سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در برنامه «جان جهان» جشن ولادت برگزار می شود.

کارگردان و بازیگر «گاندو ۲» در «سریالیست»

کارگردان و بازیگر «گاندو ۲» در «سریالیست»
2021-10-21T11:22:25+03:30
در قسمت جدید «سریالیست» پدرام کریمی میزبان بازیگر و کارگردان سریال «گاندو ۲» است و کوروش سلیمانی نیز پرونده سریال های امنیتی را در برنامه باز می‌کند.

نیوشا ضیغمی به «بی نشان» پیوست

نیوشا ضیغمی به «بی نشان» پیوست
2021-10-21T10:42:25+03:30
نیوشا ضیغمی در سومین تجربه نقش آفرینی خود در تلویزیون جلوی دوربین سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل رفت.

جوایز اسکار وایلد از کارگردان ایرلندی تبار هالیوود تجلیل می کند

جوایز اسکار وایلد از کارگردان ایرلندی تبار هالیوود تجلیل می کند
2021-10-21T10:42:25+03:30
کارگردان آمریکایی که ریشه‌های ایرلندی دارد با دریافت جایزه اسکار وایلد ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود.

منوچهر والی زاده مهمان «پرنیان صدا» شبکه پنج می شود

منوچهر والی زاده مهمان «پرنیان صدا» شبکه پنج می شود
2021-10-21T10:29:05+03:30
برنامه تلویزیونی «پرنیان صدا» جمعه ۳۰ مهر ساعت ۲۰ میزبان منوچهر والی زاده استاد صدا و دوبله ایران می شود.

بررسی چالش های صنعت «نوغانداری» در رادیو صبا

بررسی چالش های صنعت «نوغانداری» در رادیو صبا
2021-10-21T10:15:45+03:30
رادیو صبا در برنامه «مثل ساعت» به بررسی چالش های صنعت نوغانداری با رویکرد پرداختن شعار سال می پردازد.

«سگ سورتمه» صاحب تیزر شد/ جنایت در کمال خونسردی

«سگ سورتمه» صاحب تیزر شد/ جنایت در کمال خونسردی
2021-10-21T09:49:05+03:30
نمایش «سگ سورتمه» به کارگردانی سینا نصرالهی این روزها در سالن اصلی تالار مولوی میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم

شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم
2021-10-21T09:49:05+03:30
آلبوم «شش قطعه موسیقی مجلسی» با هنرمندی نوید برگریزان در قالب یک اثر متفاوت و کمتر تجربه شده موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

جوایز گاتهام از جین کمپیون تجلیل می‌کند

جوایز گاتهام از جین کمپیون تجلیل می‌کند
2021-10-21T09:35:45+03:30
جین کمپیون تجلیل بخش کارگردان از جوایز گاتهام ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از مهران غفوریان عیادت کرد

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از مهران غفوریان عیادت کرد
2021-10-20T20:42:25+03:30
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با حضور در بیمارستان جماران که مهران غفوریان در آن بستری است، از او عیادت کرد.

نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و انتقاد را می پذیریم

نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و انتقاد را می پذیریم
2021-10-20T15:29:05+03:30
محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده سریال «زخم کاری» در نشستی با ساترا بیان کرد که نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را می‌پذیریم.

معرفی دبیر و شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

معرفی دبیر و شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
2021-10-20T14:35:45+03:30
اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حکم محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

مریل استریپ بازیگر سریالی برای اپل شد

مریل استریپ بازیگر سریالی برای اپل شد
2021-10-20T13:02:25+03:30
مریل استریپ، دیوید شویمر و ۷ بازیگر دیگر به «برون‌یابی‌ها» محصولی از اپل پیوستند.

جشنواره تئاتر مریوان و امنیت در نقطه صفر مرزی/ ایجاد نشاط اجتماعی

جشنواره تئاتر مریوان و امنیت در نقطه صفر مرزی/ ایجاد نشاط اجتماعی
2021-10-20T12:35:45+03:30
دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به علاقه مردم این شهر به تئاتر، تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ...

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد
2021-10-20T09:29:05+03:30
محمد خزاعی معاون رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی سید مهدی جوادی تهیه کننده سینما و مدیر فرهنگی را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی منصوب کرد.

سال اول کرونا بازی نکردم/ از دیدن بعضی سریال‌ها غصه‌ام می‌گیرد

سال اول کرونا بازی نکردم/ از دیدن بعضی سریال‌ها غصه‌ام می‌گیرد
2021-10-20T09:29:05+03:30
محمد الهی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضور در سریال «روزگار جوانی» بیان کرد که در ۱۵ ماه اول کرونا بازی نکرده است و حالا برخی از پروژه‌ها را می‌پذیرد.

تازه‌ترین آلبوم ارسلان کامکار منتشر شد/ دلایل انتخاب یک اسم متفاوت

تازه‌ترین آلبوم ارسلان کامکار منتشر شد/ دلایل انتخاب یک اسم متفاوت
2021-10-20T09:15:45+03:30
ارسلان کامکار از آهنگسازان و نوازندگان باسابقه موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت اجرایی خود اقدام به انتشار یک آلبوم جدید با عنوان «نوستالجیا» کرده است.

اجرای «صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر» آغاز شد/ آدم‌های بیگانه با خود

اجرای «صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر» آغاز شد/ آدم‌های بیگانه با خود
2021-10-20T08:49:05+03:30
نمایش «صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر» به کارگردانی شادی اسدپور اجرای خود را در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز کرد.

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره
2021-10-19T15:15:45+03:30
عباس برزگر گنجی که نمایشگاه نقاشی‌های او امروز ۲۷ مهر در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد، بیان کرد نقاشی را سال ۱۳۶۰ با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و به نوعی و...

کمدی «تاریخ جهان» ادامه می‌یابد/ بازگشت مل بروکس

کمدی «تاریخ جهان» ادامه می‌یابد/ بازگشت مل بروکس
2021-10-19T14:35:45+03:30
مل بروکس «تاریخ جهان، قسمت دوم» را در قالب سریال نوشته و تهیه می‌کند.

به زودی اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش معرفی می شوند

به زودی اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش معرفی می شوند
2021-10-19T13:55:45+03:30
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره وضعیت شوراهای پروانه ساخت و نمایش و آئین نامه های مرتبط توضیحاتی را ارائه کرد.

«هنر ایران» در اکسپوی دوبی چه می‌کند؟/ توضیح درباره نحوه انتخاب

«هنر ایران» در اکسپوی دوبی چه می‌کند؟/ توضیح درباره نحوه انتخاب
2021-10-19T13:55:45+03:30
یکی از مدیران بنیاد فرهنگی هنری رودکی درباره نحوه برگزاری رویدادهای هنری و حضور هنرمندان در پاویون کشور جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی دوبی ۲۰۲۲ توضیحاتی را ا...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)